Mies ei osaa käydä kaupassa...
edes valmiin kauppalistan kanssa.
Tässä malliesimerkkejä
listalla punajuuria 500 g, kermaa 4 dl, voita, porkkanoita.
Kotiin tulee tölkillinen säilöttyjä punajuuria, kahvikermaa, margariinia ja jotain hiivatin naposteluporkkanoita.
Aaargh!
Kommentit (32)
Menen mielummin itse.
Mieheni mielestä kauppaostoksiin menee minuutti aikaa.
Tulos on sen mukainen.
3 litraa limua, 5 litraa maitoa, banaaneja, kiwirasian ja, siinähän ne olikin. kiva jussi muutaman etelän hetelmän ja juominkien kanssa.
no käytiin tänän uusiksi kaupassa ja saatiinhan me muutakin ostettua sitten. Miehillä ei liene mielikuvitusta jurikaan kaupassa käyntiin, tai sitten liikaakin.
ruokaostoistamme. Käy useammin kaupassa kuin minä. Siivoaa, huoltaa pyykit etc. On oikea kodinhengetär. Mutta huono panomies.
Huoh. Kaikkea ei näemmä voi saada...
Tää on vissiin aika yleistä. Kirjoitan miehelle aina erityisen tarkasti mitä pitää ostaa. Siltikään ei aina osu. Ostoslistossa luki lasagnea niin hän toi lasagnelevyjä... eikä ollut mitään puhetta että tekisin ruuaksi lasagnea vaan että tarvisin nopeasti lämpiävän ruuan, kun pienen vauvan kanssa olen kotona... Ilmeisesti hänen logiikallaan sitten syön niitä helvetin lasagnelevyjä..
Samoin listassa luki viiliä. Niin hän toi yhden purkin kermaviiliä.
Oikein fiksu mies, mutta kaupassa tuntuu menettävän AINA puolet ajatuskapasiteetistään.
Vierailija kirjoitti:
eli 500 g tuoreita punajuuria
4 dl vispikermaa (Hyla)
500 g voita (Ingman)
nippu porkkanoita (raastettaviksi)Sinun listallasi olisin ostanut säilykepunajuuria, kuohukermaa, epämääräisen määrän voita ja niitä porkkanoita, jotka ensimmäisenä silmään osuvat
Vispikerma ja Kuohukerma on samoja asioita. Vai onko erikseen jotain vatkattavaa vispikermaketta?
Tulkinta
Säilykepunajuuria, ilmiselvästi mies halusi päästää sut helpommalla, kun luuli, että sä joudut säilömään noita koko illan.
Kermaa, vähemmän kaloreita kuin kuohukermassa, joten vaimo pysyy hoikkana ja haluttavana.
Margariinia, kso edellinen, idea sama.
Naposteluporkkanoita, suunnitelma yhteisestä illasta sohvalla söpösti suudelmien lomassa porkkanoita mussutellen.
<3
Vispikerma käy hyvin vispattaviin, kuohukermakin vispautuu mutta käy hyvin ruanlaittoon.
Jos mies on esimerkiksi rakentamassa jotain ja käyt hänen puolestaan kaupassa, niin kirjoittaako hän kauppalistaan että: Nauloja, ruuveja, lautaa ja rautoja? Vai kertooko hän joko mitä on tekemässä tai sitten tarkasti mitä haluaa, jotta sieltä kaupasta ei tule mitä sattuu? Harva mies on ajatustenlukija vaikka sitä taitoa naiset useasti mieheltä toivovatkin.
Mun mies haluaa käydä kaupassa ja tottakai se on hieno asia.
Lappu kirjoitetaan tarkasti, mutta silti joka ikinen kerta hän soittaa kaupasta ja kysyy lisäohjeita.
Minusta tämä on vaan sellainen juttu, että miestä ei kiinnosta yhtään koko juttu, eli ruokaan liittyvät asiat.
Kaupassa on kuin peura ajovaloissa. Yritetään auttaa, ja se on ihan hellyttävää. Joskus ottaa päähän.
grilliruoan valmistamisesta ja punajuurinyyteistä. Ei meillä ole koskaan varmaan ollut punajuurta säilykkeenä, kun säilykeruokia/einesruokia ei noin muutenkaan harrasteta. Teen maustekurkutkin itse. Siksi mun mielestä olikin niin outoa.
Nyt on kaupassa jo käyty uudemman kerran ja punajuuret pikottu huomista varten.
Pitänee lämmittää sauna, että saa kädet kunnolla puhtaiksi :-)
ap