Juodaanko teillä alkoholia juhannuksena, vaikka lapset on läsnä?
Kommentit (50)
ja juomme kimpassa ruuan kanssa punaviinipullon ja iltasella korkkaamme kuoharin. Kukaan ei tule olemaan juovuksissa, mutta alkoa siis nautimme fiksusti.
Kyllä voi kotona juoda alkoholia kun lapset on paikalla. MUTTA ei humalaan taikka känniin asti saa juoda.
Lasten ei tarvitse ikinä nähdä vanhempiaan humalassa taikka räkäkännissä kotona.
Itse olen aikoinaan juonut paljon. Juonut avioliittoni karille, ja kun lapset syntyi niin lopetin kotona humalaan asti juomisen. Mutta oli puolisolla luottaminen menyt juomisen suhteen, ja pelkäsi että saunaoluet karkaa käsistä kuten oli ennen tapahtunut.
Mies varmaan juo sen pari kalijaa, itse en ollenkaan, kun olen raskaana. Lapsi meillä 2v.
Onko nyt niiiin paha? :D
Ei kukaan juo humalahakuisesti? Outoa. Mä luulin että monikin joisi.
Ei juoda vaikkei lapsia olisikaan.
Karseeta lapsena oli, kun vanhemmat oli "fiksussa hiprakassa". Kaikille siitä ei toki pahaa mieltä jää, mutta mua pelotti.
Mutta enpä mä ketään tuomitse. Juokoon ken haluaa. Onneksi ei tee edes mieli, teininä tuli käytettyä alkoholia.
Koska en halua juoda silloin, kun lapsi on kotona.
vetänyt perseitä. Eikä juo humalahakuiseti. Ei juotaisi, jos sellaista tapahtuisi. Olen kerran ajanut mieheni työkaverin meiltä pois kun joi niin, että se näkyi selvästi käyttäytymisessä.
Me herkutellaan, nautitaan yhteisestä ajasta, tanssitaan ja lauletaan. Lapset leikkivät. Sellainen on meidän juhannus!
Mies varmaan enemmän ja minä vähän vähemmän kun imetän, mutta kyllä minäkin muutaman oluen ja ehkä pari punaviinilasillista aion ottaa.
emme juoneet koskaan ennen lasten syntymää, emmekä juo nytkään.
No, tää on tätä. Mulla ei ole lapsia, mutta aion silti ottaa alkoholia ja olla humalassa. Hyvää jussia kaikille!! *napsauttaa kaljatölkin auki*
imetän, joten en halua juoda. ruuan kanssa tykkään juoda vaan vettä, joten siinäkään ei tulis otettua alkoa vaikka voiskin. mut jälkkäriks oiskin sit voinu nauttia yhden 0.33 sidutölkin Suomen tuliaisista :D jos ei vauvaa olisi maailmaan tullut. (sillon nuorin lapsi olis 8v. joten ei vaadi kun vähän vahtimista)
Olisitko oikein juonut 0,33l siiderin! Juma mikä alkkis!!!!!!!!! :D
Tuskin kukaan kännissä on. Itse en, kun olen raskaana.
No, tää on tätä. Mulla ei ole lapsia, mutta aion silti ottaa alkoholia ja olla humalassa. Hyvää jussia kaikille!! *napsauttaa kaljatölkin auki*
raittiita ollaan. Näin lapsena noita kännijuhannuksia, uusia vuosia, pääsiäisiä ja lähes joka viikonloppuja ihan tarpeeksi, että vannoin jo kauan sitten, ettei mun lapset tartte kokea samaa. En muutenkaan pidä alkoholin mausta.
meillä on mökkiranta jyrkkä ja tontilla muutenkin vaaranpaikkoja. Haluan olla skarppina juhannuksenakin, koska lapset on pieniä. Mieskin on selvinpäin, joten jos haluaisin, niin voisin ottaa siideriä tms. Mutta ei haluta, se ei ole minulle sen tärkeämpää kuin mikään muukaan ruoka tai juoma.
Keskimäärin näin. Viinipullo per/ nainen/per päivä.
Miehille kori kaljaa/per mies/per vrk. Jotain saattaa kyllä jäädä juomatta, mutta näin olemme varautuneet. Tuon verran sitä yleensä on mennyt. Yhdellä miehellä tapaa olla vielä oma viinapullo. Hän voi juoda ihan hirveesti ja kukaan ei edes tiedä, että on juonut. Taitaa harjoitella salaa ;D
Ei vedetä räkäkännejä, mutta juhlitaan aikuistenkin voimin eli tehdään hyvää ruokaa ja skoolataan sen kanssa viiniä.
Juhla on MYÖS meidän aikuisten ja jos alkaisimme liian tiukkapipoisesti toimia aina Lasten Ehdoilla, mitä vaihtoehtoa jäisi? Kun sitä Mummolaa ei ole olemassa, jonne lapset kyöräisi siksi aikaa... eikä sellainen minusta kauhean tervettä edes OLE, että mukulat siivotaan evakkoon ja vanhemmat sitten sen harvinaisen tilaisuuden hyödyntävät kiskomalla kaksin käsin viinaa.
Mun mies on tosi tarkka siitä, että lasten läsnäollessa ei juoda mitään. Johtuu siitä, että on kasvanut alkoholistiperheessä. Itse en noin tarkka asiasta olisi, mutta ymmärrän miehen syyt.
kun lapset on paikalle ja annatte heille "kivoja" juhannusmuistoja.
Ei vedetä räkäkännejä, mutta juhlitaan aikuistenkin voimin eli tehdään hyvää ruokaa ja skoolataan sen kanssa viiniä.
Juhla on MYÖS meidän aikuisten ja jos alkaisimme liian tiukkapipoisesti toimia aina Lasten Ehdoilla, mitä vaihtoehtoa jäisi? Kun sitä Mummolaa ei ole olemassa, jonne lapset kyöräisi siksi aikaa... eikä sellainen minusta kauhean tervettä edes OLE, että mukulat siivotaan evakkoon ja vanhemmat sitten sen harvinaisen tilaisuuden hyödyntävät kiskomalla kaksin käsin viinaa.
Mies ei käytä alkoholia käytännössä lainkaan (juo ehkä 1-2 annosta vuodessa, tyyliin osa alkusamppanjasta häissä jne.). Itse saatan ottaa lasin viiniä lasten mentyä nukkumaan.
Itse olen sen verran pienikokoinen, etten ole ajokunnossa enää edes yhden annoksen jälkeen. Niin kauan kuin lapset ovat pieniä, en käytä heidän läsnäollessaan alkoholia siten, etten enää ole ajokunnossa.