Auttaako ihon rasvaus oikeasti muka ehkäisemään raskausarpia?
Kommentit (14)
Minulla ei auttanut vaikka kuinka rasvasin.
niille kaikille voiteen valmistus- ja säilöntäaineille muutaman juovan vuoksi.
kertaakaan en rasvannut ja raskausarpia kahden raskauden jälkeen 0.
rasvasin kyllä ihoa kummankin raskauden aikana, mutta arpia tuli silti. Tosin en tiedä, olisko tullu enempi ilman rasvaamista. Oriflamella (ja varmaan muillakin) on arpijuovavoidetta, joka ihan oikeasti toimii: mun kamalat vatsa-arvet on vaalentuneet yllättävän paljon. Näkymättömiksi ne eivät muutu, mutta selkeäsi vähemmän häiritseviksi nyt kumminkin. Kannattaa testata, jos arpia saat.
Ihotyyppi ratkaisee. Minä olen siitä onnellinen, ettei arpia tule (muita iho-ongelmia kyllä on).
Rasvasin kaakaovoilla koko raskausajan ja arpia 0. Rintoja en rasvannu ja niihin sain arvet. Tiedä sitten...
käytin ihan apteekin perusrasvaa..ihan huuhaa juttuja ne raskausarpi voiteet ym.
"hävittää" arvet.. ne vaalenee ajan kanssa ihan itsestään, ei sen voiteen vaikutuksesta!
ei ole säilöntäaineita tai muuta ylimääräistä.
myös body shopin kaakaovoi puikko on tehty niin että on turvallinen käyttää raskaana.
jos lisää ihon elastisuutta niin se voi joissakin tapauksissa vähentää raskausarpia.
ei tullut yhtään arpea.
Siskoillani sekä äidilläni on raskausarpia, ja itselläni on murrosiän kasvupyrähdyksestä jaloissa poikittaiset raskausarvet.
Sanoisin että rasvaus auttoi kohdallani, mutta en tietenkään voi 100 varma olla.
Et mitään menetä jos kookoksella rasvaat. Se on turvallista vauvankin kannalta.
2 raskautta, 0 arpea. Meillä se on suvussa. ei ole äidilläni, ei siskoillani.
Minä käytin ceridalin hoitoöljyä. Unohdein rasvata peffani, jonne sitten tuli arpia :( En tiedä tuliko tuonne sen vuoksi vai muuten. Onneksi menevät bikinihousujen alle piiloon, niin voi niissä olla yhä rannalla...
Rasvasin kaakaovoilla koko raskausajan ja arpia 0. Rintoja en rasvannu ja niihin sain arvet. Tiedä sitten...
Mulla on myös reisissä teinivuosilta raskausarpia, joten taipumusta niihin on. Olin todella ällistynyt, ettei vatsaan tullut arven arpea.
se on ihan ihotyypistä kiinni.