Löysin loistavia eineksiä
helpottamaan arkeamme.
Olen siis kotiäiti ja teen vähintään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Emme syö samaa ruokaa samana päivänä peräkkäin. Välillä ei tunnu olevan aikaa juuri mihinkään, kun kahden aterian valmistelu vie paljon aikaa ja siihen vielä päälle pienimmän päiväunet. Ulkoilut ovat hätäisiä, kaupassakäynti vie siitäkin aikaa ja lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin voidaan ihan huoletta ja rauhassa olla pihalla.
Viime viikolla löysin kaupasta kaksi loistavaa arjen helpotusta - siis valmisruokaa. Se ei ole helppoa, kun yritän ostaa lisäaineetonta ruokaa ja lisäksi mahdollisimman paljon luomua (mikä ei kyllä onnistu aina). Nyt löysin pakastealtaasta Pirkan luomuröstiperunat ja Lindebladin lisäaineettomat lihapullat ja pihvit. Äsken syötiin ja maistuivatkin tosi hyviltä. Kaikki lapset söivät hyvällä ruokahalulla. Ei tarvinnut valmistella mitään, ja kipaisin itse pihalta laittamaan ruoan uuniin, tultiin sitten sisälle, kun olivat valmiita.
Oikea laiskan mamman pelastus!
Illaksi täytyykin sitten väsätä jotain kunnollista. :(
Kommentit (46)
on pelkkää perunaa (ei siis mitään jauhomuussia). Pelastaa kuorimiselta ja tilanteelta, kun juuri ne jauhoiset perunat on taas loppu. Nopeaa ja helppoa. Myös vauvalle.
tuollaisen pussin, mutta oli suuri pettymys. Joukossa oli kamalasti jotain mustia "roskia". En ole varma, olivatko perunankuorien jäämiä, vai mitä, noukin ne pois, mutta itseltä meni ruokahalu..lapset ja mies söivät :)Ap:lta vielä kysyisin, että miksi et tee ruokia isoja annoksia kerralla ja pakasta? Meillä syödään melkein aina lounaaksi jotain ainakin osittain pakastimesta, muutoin se ruuanlaitto juuri lohkaisisikin liikaa aika aamupäivän leikeistä ja muista kotitöistä ja ulkoilusta.
Kellekkään meidän perheestä ei tuo muussi maistunut, vai enkö vain osannut tehdä sitä?
Itsetehty on aina itsetehtyä!
on Kokkikartanon kirjolohikiusaus. Pelkästään "luonnollisia" ainesosia. Mitään kevytruokaa se ei kyllä ole, valmistusaineina mm. kermaa. No me ollaan ihan normaalipainoisia kaikki, vaikka ei käytetä mitään kevyttuotteita muutenkaan. Kohtuus kaikessa, niin kaikkea voi syödä :)
Esim. Lidlistä saa hampurilaispihvejä, joissa on täyslihaa 98% (ei tietty oo suomalaista), loput 2% mausteita. Itse en saa kyllä millään aikaseksi jauhelihapihvejä, joissa noin korkea lihaprossa!
Nuohan kuulostavat ihan normaaleilta hampurilaispihveiltä! Naudan paistijauhelijaa, mausteita sekaan ja vaivataan siitä käsin tasaista. Taputellaan pihveiksi ja paistetaan.
Pysyy varmasti kasassa. Suomessa käytetään jostain syystä usein jauhelihapihveihin lihapullataikinaa, joka ei korppujauhojen ja varsinkaan sipulin takia pysy kunnolla kasassa.
saa äänen täältäkin! Todella hyvä eines!
tätä mä en ymmärrä,miksi ei voi syödä samaa ruokaa peräkkäin? :O ihmekkö tuo ettei kerkee tekemään muuta. tyhmä paljon työtä tekee,viisas pääsee vähemmällä. mutta toki saat jatkaa noin jos koet tarpeelliseksi,helpommallakin toki pääsisi.
peräkkäisinä päivinä kyllä toinen voi olle "eilistä lämmitettyä"
painan lihapullamerkin mieleen. Ainoita hyviä ovat mielestäni olleet Kivikylän palvaamon tms, mutta niissäkin on e621-merkintä.