Mikä vauvalle nimeksi??
Meillä on ihanan pienen tyttäremme nimiäiset ensi viikonloppuna. Nimi kuitenkin puuttuu. Olen yrittänyt miehelle ehdotella eri nimiä. Mikään ehdottamani ei kuitenkaan kelpaa ja mitään omia ehdotuksia miehellä ei ole... Ja multa alkaa ideat nimen suhteen loppua.
Apu siis tulisi tarpeeseen. Olisi kiva löytää pehmeä, mielellään aika lyhyt ja vokaalilla alkava tytön nimi. Sellainen joka sointuisi hyvin toiseksi nimeksi suunnitellun Katariinan kanssa.
Kommentit (15)
Ella Katariina
Emma Katariina
Inka Katariina
Eevi Katariina
Aada Katariina
Elsa Katariina
Enni Katariina
Assi Katariina
Essi Katariina
Elli Katariina
Emmi Katariina
Anni Katariina
Iida Katariina
Aava Katariina
Aino Katariina
Hei,kiitos! Ei tullut itselle Eevi ja Essi nimet ollenkaan mieleen. Samoin tuo alkuraskaudessa omaksi suosikikseni noussut Aava on päässyt ihan unohtumaan, kun ei miehellä silloin kelvannut. :D Pitääpä koettaa josko nyt kelpaisi! :)
Elsasta tykkään myös paljon. Sitä jo miehelle olen ehdottanutkin, mutta ei kelvannut.
Asta Katariina
Aini Katariina
Aamu Katariina
Assi Katariina
Alva Katariina
Enni Katariina
Enna Katariina
Elsi Katariina
Iisa Katariina
Isla Katariina
Inka Katariina
Inna Katariina
Iiris Katariina
Oosa Katariina
Unna Katariina
Nyt taisin löytää uuden suosikin! Tuo Alva on ihana nimi. Iisa ja Isla myös mieleiset.
Mies ei edelleenkään tykännyt Aavasta, kun sitä koetin ehdottaa. Eikä muutkaan mitä ehdottelin oikeen napanneet vielä. Lisää saa siis ehdottaa!
Ap
että joku nimi sitä nyt vain on lapselle annettava, loppuu aika kesken nirsoillessa. Jos ei kerran itsellään ole asiaan mitään rakentavaa sanottavaa, niin ei muuta kuin lista sinun suosikkinimiä, joista mies saa sitten valita.
Parempia ovat esimerkiksi nämä kauniit nimet:
Alexandra, Adeline, Adele, Adeleine, Cassandra, Carolina, Charlotta, Madeleine, Vanessa, Victoria.
Voin laittaa lisääkin, jos tykkäät tai joku muu tykkää tälläisistä nimistä :)
on Alma, sekin sopisi hyvin Katariinan kanssa
Entäs
Ulpu
Pulmu
Isla
Enja
Lovisa Katariina
Alina Katariina
Leea Katariina
Sohvi Katariina
Alisa Katariina
Ida Katariina
Laina Katariina
Hilma Katariina
Helka Katariina
että joku nimi sitä nyt vain on lapselle annettava, loppuu aika kesken nirsoillessa. Jos ei kerran itsellään ole asiaan mitään rakentavaa sanottavaa, niin ei muuta kuin lista sinun suosikkinimiä, joista mies saa sitten valita.
Tuo mies on luonteeltaan vähän sellainen että itse ei välttämättä ehdota tälläisissä asioissa mitään vaan odottaa että mä keksin hyvän vaihtoehdon. Usein on myös alussa ihan "muutosvastaisuuttaan" vastaan ihan mitä vaan ehdotan, mutta kun pari tuntia-päivän rauhassa miettii niin mieli muuttuu.
Toki tässä alkaa aika loppua kohta. Sen takia tässä nyt nimiä kyselen että osaan selaisen suosikkilistan koota miehelle mistä saa sitten valita. Kun alkoi olla hiukkasen umpikuja noissa meidän nimikeskusteluissa, kun mulla ei ollut uusia ideoita ja miehelle ei ne mun pari suosikkia kelvanneet pitkän miettimisenkään jälkeen.
Isla
Auni
Eila
Oona
Aila
Eevi
Enna
Inna
Elle
Parempia ovat esimerkiksi nämä kauniit nimet:
Alexandra, Adeline, Adele, Adeleine, Cassandra, Carolina, Charlotta, Madeleine, Vanessa, Victoria.
Voin laittaa lisääkin, jos tykkäät tai joku muu tykkää tälläisistä nimistä :)
Adele on kyllä kaunis nimi. Muuten nuo eivät ole oikeen minun tyyliäni. Haluattaisiin tytölle nimenomaan pehmeä nimi, ja mielellään aika lyhyt.
Ap
Leea oli pitkään minun suosikki. Mies on kuitenkin sitä mieltä että nimen pitäisi ehdottomasti alkaa vokaalilla. Minulle riittää se että on pehmeän kuuloinen ja mielellään aika lyhyt. Ja minähän olisin näistäkin kriteereistä valmis luopumaan jos yllättäen löytyisi joku oikein mieluinen nimi. Yhteis päätöksellä kuitenkin nyt etsitään mielellään vokaalilla alkavaa, pehmeää lyhyttä tytön nimeä.
Enna ja Elle ovat kauniita nimiä, pitääpä laittaa muistiin! :)
Ap
Lea
Iina
Anni
Aija
Saana
Salla
Inga
Elvi
Hanna
Julia
... jonka annoin miehelle;
Aava
Alva
Essi
Isla
Leea
Enna
Elle
Elvi
Huomiseen iltapäivään annoin aikaa miehelle valita noista mieleisensä. Katsotaan mihin tulokseen päätyy! :)
Kiitos kaikille ehdotuksista!
Ap