Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määriteläkää nyt mulle se RIKAS!!

Vierailija
03.06.2011 |

Koko ajan vouhataan vaan mitä voisi ottaa rikkailta ja mitä rikkaat ei tarttejne. jne.

Mutta mikä tämä rikas ON?!

Määritelkääpä nyt millä bruttotulolla perhe pääsee "rikkaiden" joukkoon.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on rikas ei tuloja tarvitse laskea, on rahaa muutenkin vaikka ei kävisi töissäkään. Hyvätuloiset on erikseen.

Vierailija
2/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on eri asia kuin hyvätuloinen. Mun mielestä on hyvätuloinen, kun saa yli 6500 euroa kuussa bruttona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isopalkkaisen kaikki tulot saattavat mennä elämiseen ja velkoihin. Rikkaalla tai oikeammin varakkaalla on sijoitettavaa omaisuutta, ja sijoituksista tulevia tuloja sekä kiinteää omaisuutta PALJON.

Vierailija
4/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta kansanomaisesti aina puhutana että "rikkailta lapsilisät pois".

ap

Vierailija
5/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on eri asia kuin hyvätuloinen. Mun mielestä on hyvätuloinen, kun saa yli 6500 euroa kuussa bruttona.

Yhdelle tuo on munkin mielestä hyvätulo (eli perhe voisi tienata kaksi kertaa tuon), mutta jos tuo on perheen kokonaisbruttotulo ansiotyöstä, ei se ole paljon mielestäni...

ap

Vierailija
6/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihana perhe, ihana työ, oikea unelma-ammatti...oma metsä jossa kävellä kuten huvittaa, oma piha jossa myllätä, oma ihana talo.

Lisäksi olen uskossa ja todella onnellinen.

Rikkaampi en voisi olla.

Vierailija
7/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ihana perhe, ihana työ, oikea unelma-ammatti...oma metsä jossa kävellä kuten huvittaa, oma piha jossa myllätä, oma ihana talo.

Rikkaampi en voisi olla.

Vierailija
8/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaampi en voisi olla.

Heh. Jumala antaa rahaa....on se jännä että monet afrikkalaiset on paljon uskovaisempia kuin sinä mutta ilmeisesti köyhempiä. =/

Vierailija
9/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ei riipu henkilön tulotasosta!

TOimeentulotuella sinnittelevälle rikas on keskipalkkainen, keskipalkkaiselle (käteen n. 1500/kk) taas 3000 käteen jäävä tulo on iso. jne.

Varallisuuden suhteen on sama homma.

Vierailija
10/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisistä en ole luopumassa varakkailtakaan.

Itseni koen vielä yhteiskunnan maksamien etuisuuksien (päivähoito, koulu, opinnot, terveydenhoito, tiet, ym) rikkaaksi vaikka tuloni ovat 1800 kuussa bruttona.

Minulla on _ainakin toistaiseksi_ terveyttä, ystäviä, harrastuksia. Sisäinen mielenrauha.

Vierailija
11/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse määritellä, kun progressiivinen verotus on kohdallaan.

Vierailija
12/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noista lapsilisistä puhutaan niin ihmiset tarkoittanee perheitä joiden vuositulot on yli 100 000ekeä.

Kun politikot sitten poistaa lapsilisät "rikkailta" niin puhutaan todennäköisesti perheistä joiden tulot on 70 - 80 000 euroa.

Katsokaa vaikka päivähoitomaksuja millä tuloilla pääsee korkeimpaan maksuluokkaan.

Vierailija
13/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pääsee" kolmihenkinen perhe korkeimpaan maksuluokkaan 4.180 euron tuloilla. Jos perheessä on kaksi ansiotyössä käyvää aikuista, en kyllä luokittelisi heitä suurituloisiksi...

Katsokaa vaikka päivähoitomaksuja millä tuloilla pääsee korkeimpaan maksuluokkaan.

Vierailija
14/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei me rikkaita olla, suht hyvätuloisia ja isomenoisia :)

Vierailija
15/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista edustaa rikasta monelle miljardille ihmiselle.

Itse määrittelen rikkaan siten, että olet rikas kun ruokakaupassa ei kauheasti tarvitse miettiä mitä on varaa ostaa.

Yritän ajatella globaalisti niin pysyy suhteellisuudentaju siitä mitä mulla oikeasti on.

Vierailija
16/16 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on subjektiivinen käsite

Samoin kuin köyhäkin. Suomessa ei ole todellista köyhyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi