Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 lapsiset perheet. Miksi vain yksi lapsi?

Vierailija
19.06.2011 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäisenkin saamiseen meni muutama vuosi :-(

Vierailija
2/28 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska näin on hyvä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi kuoli kohtuun. Elävä ainokainen syntyi pikkukeskosena. Monta, monta keskenmenoa. Ikä tuli vastaan.

Ei ollut halusta tai yrityksestä kiinni meidän lapsiluku. :(

Vierailija
4/28 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole suunnitelmissa lisää lapsia.

Vierailija
5/28 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi olla enemmän? en halua kuunnella lasten riitelyä.

Vierailija
6/28 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta meni että saatiin lapsi aikaan tuli sit ero kun lapsi oli vajaa 3 vuotta.Nyt täyttää 8 isällään on uusi perhe minä edelleen sinkku.Tosin exällä ei ole vielä lapsia uudessa suhteessaan.

Vierailija
7/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme jutelleet tästä useaan otteeseen ja jos olisimme aloittaneet aikaisemmin lapsien hankinnan olisin varmaan halunnut kaksi. Olen 32-vuotias ja sellainen ihmistyyppi, että en halua koko elämääni omistaa lapsille: on oltava muutakin. Tiedän, että etenkin pienen lapsen kanssa elämä täyttyy siitä vauva-lapsijutusta ihan yhdenkin kanssa. Ja avomieheni ei ole erityisen innokas ollut alkujaankaan hankkimaan lapsia, pääsimme yhteisymmärrykseen yhden hankkimisesta. Häntä ilolla odottelemme ja toivon kaiken menevän hyvin tämä on se perheenjäsen jonka todella haluamme joukkoomme.

Vierailija
8/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen, että nyt on hyvä. mutta olen itse vielä niin nuori, ei sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan. :)

Vierailija
9/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko viisainta hankkia ihan peräkkäin, että saisikin eka kunnolla sitä huomioo ensin ennen shokkia...mene ja tiedä. Mutta jos on nuori, niin sittenhän hyvin ehtii pari hankkia...

Vierailija
10/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotensa _todella_ huono nukkuja ja mies vaikka muuten hyvä isä onkin, ei kestänyt valvomista. Minäkin olin jaksamiseni äärirajoilla. Hengissä ollaan, poika terve ja onnellinen, mutta uudestaan ei samaan pystytä.

Siksi.

Vierailija
11/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi riitti, vaikka olikin ns. helppo ja todella hyvin nukkuva tapaus. Halusin lapsen ja nyt minulla on lapsi. En ole koskaan ollut mitenkään lapsirakas eikä minusta olisi olemaan pullantuoksuinen mamma lapsikatraan keskella.

Näin on hyvä, parempi kuin hyvä, joten miksi pilata tätä mukavuutta hankkimalla vauva vain siksi että ympäristö painostaa lapselle sisarusta tai kyselee miksi yksi, miksi yksi?

Vierailija
12/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä yhden lapsen äiti ja en ainakaan minun ja mieheni biologista lasta hanki.

ensinnäkin, raskaana olo oli yhtä hlvettiä. en halua enään ikinä kokea sitä samaa.

toisekseen, pikkuvauva arki on minunkin mielestäni tylsää, itse meninkin autokouluun ja osa-aikatöihin niin että olin aamusta päivään muksunkaa ja iskä sitten loppupäivän kun pääsi töistä ja minä lähdin joko töihin tai autokouluun.

joten jos tähän perheeseen tulee toinen lapsi niin se on adoptoimalla hankittu, mielummin taaperoikäinen/vanhempi.

Olen liian itsekäs (ainakin vielä, mulla on kyllä tässä aikaa muuttaa mieleni) hommaamaan toista kun itsellä on 'pahin' jo takana. ja älkää saako kuvaa etten rakastaisi muksuani, rakastan häntä ylikaiken!

Vierailija
13/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon lääketieteellistä apua.

uusi kierros olisi perheellemme liian raskas.

Vierailija
14/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako lapsi sisaruksen?

Vierailija
15/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voikin jollain olla samanlainen tilanne ja mielipide :)

Yksi riitti, vaikka olikin ns. helppo ja todella hyvin nukkuva tapaus. Halusin lapsen ja nyt minulla on lapsi. En ole koskaan ollut mitenkään lapsirakas eikä minusta olisi olemaan pullantuoksuinen mamma lapsikatraan keskella.

Näin on hyvä, parempi kuin hyvä, joten miksi pilata tätä mukavuutta hankkimalla vauva vain siksi että ympäristö painostaa lapselle sisarusta tai kyselee miksi yksi, miksi yksi?

Vierailija
16/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on aivan mainio ratkaisu, jos sen on saanut itse päättää.

Vierailija
17/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako lapsi sisaruksen?

ainoa lapsi kovasti toivoo sisaruksia ja hankimme varmasti lisää vuoden tai parin kuluttua. Minun työtilanteneeni on nyt hankala ja haluan voida olla lapsen kanssa ainakin pari vuotta kotona niimpä odotamme hetken.

Vierailija
18/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raha riittävät siihen yhteen lapseen + muuhun mukavaan elämään niin en näe syytä miksi pitäisi hommata lisää lapsia ja saada oma+ perheen elämä ns. tiukemmaksi.

muutenkin, jopa suomessa, on väestönkasvua aivan liikaa, vaikka monta vuotta siitä uutisoitiin väärin (eli liian alhainen). näin ollen kaikki jotka sikiävät lapsia pupujen tyyliin saavat vain oman maamme asiat huonompaan jamaan. (ja koko maapallomme kyllä, mutta siihen vaikuttaa niin moni muukin maa etten sitä nyt kritisoi)

mutta en siis tuomitse heitä jotka rahatilannetta katsomatta sikiävät 10lasta ja juoksuttavat kelasta rahaa ja eläkeiässä sossusta koska eivät ole kerryttänyt eläkettä itselleen koska taapero toisensa jälkeen jää kotiin koska uusi vauva tulossa.... paitsi vähäsen.

ehkäpä kysymyksen pitäisikin kuulua; miksi monta lasta?

Vierailija
19/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on syitä haettava, niin olin 34v kun ensimmäinen syntyi (isäehdokas löytyi vähän myöhään, sorry siitä)

en ollut ikäloppu silloin vielä, mutta mulla on huomattavasti keskivertoa enemmän kehitysvammaisuutta suvussa, joten en halunnut ottaa riskiä

ja ei, mulla ei ole mitään kehitysvammaisuutta vastaan, mutta olen hyvin läheltä nähnyt ne jutut joita lehdistö ei kauniissa jutuissaan kerro, esim. pahaan epilepsiaan käytettävien lääkkeiden sivuvaikutukset jne jne

Vierailija
20/28 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusimme yhden lapsen, ja saimme hänet helposti, tulin aikoinaan raskaaksi 2 kk yrittämisen jälkeen ja kaikki sujui hyvin. Voisimme varmaan periaatteessa vielä saada lisääkin lapsia, mutta emme halua. Miksikö?

- Olemme tyytyväisiä nykytulanteeseen, perhe-elämämme on kivaa

- Meillä on paljon tuttuja, joilla on lapsia, ja sukulaisia, lapsellemma on siis ystäviä

- Haluamme matkustaa perheenä, ja kolmisin se onnistuu helposti

- Emme kumpikaan ole kovin kiinnostuneita kotivanhemmuudesta, vaan haluamme käydä töissä.

Harkitsimme toista lasta, mutta koska kumpikaan ei halunnut olla 6 kk kotivanhempana (olisimme jakaneet äitisy/vanhempain/hoito -vapaat tasan ensimmäisen vuoden ajalta), niin päätimme, että olemme sitten yksilapsinen perhe mielellämme.

Miksi tätä itse asiassa pitää edes selitellä, jokainen valitsee oman lapsilukunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi