Media (ja palstamammat) pilkkaavat Päivi Räsästä aivan asiattomasti ja kohtuuttomasti
Jopa vaalitulos julkaistiin Räsäsen kohdalta viime vuonna, vaikka vaaleja ei ollut edes käyty.
http://www.iltalehti.fi/vaalit/2010122012893452_vl.shtml
Päivi Räsänen ei tippunut eduskunnasta. Toisin kävi. Hänestä on tulossa sisäministeri ja taas hän on Aamulehden hampaissa:
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194683763120/artikkeli/+p…
Aamulehti ja Iltalehti kuuluvat samaan Alma-media -konserniin.
Kommentit (173)
Hyväksyisitkö sinä kolmen henkilön avioliiton, entä viiden henkilön avioliiton?
Hyväksyisin. Ei minua haittaa, jos joukko aikuisia ihmisiä haluaa elää keskenään avioliitossa.
Jos ei ole kristitty, mihin se arvomaailma sitten perustuu? ... Sinullakin on arvomaailma ja sinäkin paheksut joitakin asioita. Sinä vain et itse nyt huomaa etkä myönnä sitä.
On minulla on arvomaailma enkä hyväksy kaikkea eikä kaikkea pidä tai voi sallia. En pidä itseäni kristittynä mutta toki minäkin olen luterilaisen tapakasvatuksen tulos. Arvomaailmani on sitä musta tuntuu -tavaraa - ihan kuin sinunkin.
En silti pidä mielipiteitäni ehdottoman oikeina. Voi hyvin olla, että olen väärässä =)
Ja juuri silloin, kun aletaan sanella arvojen perusteella muille kuin elää, pitäisi olla varovainen ja hankkia jotain muutakin perustetta mielipiteelleen.
Olen siis kai tiedeuskovainen. Ei se tiedekään aukotonta tai aina oikeassa ole mutta parempaakaan ja laajemmin hyväksyttyä menetelmää ei taida olla.
Päivi itse ei edes alunperin halunnut tuota ministerinsalkkua, mutta Katainen sen hänelle halusi antaa. Näin kaikki maahanmuuttoon liittyvät kuohunnat saatiin ulkoistettua pois kokoomuksen ja muiden käsistä. Päivi kerätköön haukut muiden puolesta. Onneksi hän on jo tottunut vihaan ja rasismiin jota kristityt saavat maassamme osakseen, ja uskaltaa tehdä töitä suomalaisten hyväksi.
Hyväksyisin. Ei minua haittaa, jos joukko aikuisia ihmisiä haluaa elää keskenään avioliitossa.
Jos ei ole kristitty, mihin se arvomaailma sitten perustuu? ... Sinullakin on arvomaailma ja sinäkin paheksut joitakin asioita. Sinä vain et itse nyt huomaa etkä myönnä sitä.
On minulla on arvomaailma enkä hyväksy kaikkea eikä kaikkea pidä tai voi sallia. En pidä itseäni kristittynä mutta toki minäkin olen luterilaisen tapakasvatuksen tulos. Arvomaailmani on sitä musta tuntuu -tavaraa - ihan kuin sinunkin. En silti pidä mielipiteitäni ehdottoman oikeina. Voi hyvin olla, että olen väärässä =) Ja juuri silloin, kun aletaan sanella arvojen perusteella muille kuin elää, pitäisi olla varovainen ja hankkia jotain muutakin perustetta mielipiteelleen. Olen siis kai tiedeuskovainen. Ei se tiedekään aukotonta tai aina oikeassa ole mutta parempaakaan ja laajemmin hyväksyttyä menetelmää ei taida olla.
arvojen perusteella muille kuin elää, pitäisi olla varovainen ja hankkia jotain muutakin perustetta mielipiteelleen...
Eli oletko siis sitä mieltä että jokaisen ihmisen omat arvot ovat lähtökohtaisesti aina huonoja, ovatpa ne sitten mihin tahansa parustuvia ja muiden ihmisten arvot ovat aina lähtökohtaisesti parempia, ovatpa ne sitten mihin tahansa perustuvia... kun siis kehotat olemaan varovainen ja hankkimaan mielipiteilleen muita perusteita. Jotenkin minusta nyt tuntuu että et ole itsekään pohtinut tätä asiaa kovin syvällisesti.
Kerroit myös, että arvomaailmasi on musta tuntuu-tavaraa niinkuin minunkin arvomaailmani. Se ei pidä paikkaansa, mitä väität minun arvomaailmastani. Minun arvomaailmani pohja on Raamatun sana, eivät tunteeni.
Kerroit myös olevasi tiedeuskovainen. Tieteestä emme kuitenkaan saa vastausta etiikkaa ja moraalia koskeviin kysymyksiin, joten arvokeskustelussa voimme sysätä tieteen syrjään, ainakin toistaiseksi.
On minulla on arvomaailma enkä hyväksy kaikkea eikä kaikkea pidä tai voi sallia. En pidä itseäni kristittynä mutta toki minäkin olen luterilaisen tapakasvatuksen tulos. Arvomaailmani on sitä musta tuntuu -tavaraa - ihan kuin sinunkin. En silti pidä mielipiteitäni ehdottoman oikeina. Voi hyvin olla, että olen väärässä =) Ja juuri silloin, kun aletaan sanella arvojen perusteella muille kuin elää, pitäisi olla varovainen ja hankkia jotain muutakin perustetta mielipiteelleen. Olen siis kai tiedeuskovainen. Ei se tiedekään aukotonta tai aina oikeassa ole mutta parempaakaan ja laajemmin hyväksyttyä menetelmää ei taida olla.
arvojen perusteella muille kuin elää, pitäisi olla varovainen ja hankkia jotain muutakin perustetta mielipiteelleen... Eli oletko siis sitä mieltä että jokaisen ihmisen omat arvot ovat lähtökohtaisesti aina huonoja, ovatpa ne sitten mihin tahansa parustuvia ja muiden ihmisten arvot ovat aina lähtökohtaisesti parempia, ovatpa ne sitten mihin tahansa perustuvia... kun siis kehotat olemaan varovainen ja hankkimaan mielipiteilleen muita perusteita. Jotenkin minusta nyt tuntuu että et ole itsekään pohtinut tätä asiaa kovin syvällisesti. Kerroit myös, että arvomaailmasi on musta tuntuu-tavaraa niinkuin minunkin arvomaailmani. Se ei pidä paikkaansa, mitä väität minun arvomaailmastani. Minun arvomaailmani pohja on Raamatun sana, eivät tunteeni. Kerroit myös olevasi tiedeuskovainen. Tieteestä emme kuitenkaan saa vastausta etiikkaa ja moraalia koskeviin kysymyksiin, joten arvokeskustelussa voimme sysätä tieteen syrjään, ainakin toistaiseksi.
arvomaailmasi, etiikkasi ja moraalisi on ylevampaa kuin esim. juutalaisten Vanhaan Testamenttiin perustuva tai muslimien Koraaniin perustuva arvomaailma?
Kuka on paattanyt etta sina olet noita muita parempi? Silla niinhan se on etta sina olet oikeassa ja muut vaarassa.
Nimenomaan, kunnhan ihmiset myös tämän ymmärtäisivät. Tuskinpa kyseinen ihminen yksityishenkilönä on aivan noin jyrkkä, asenteellinen ja suvaitsematon. On kuitenkin ammatiltaan lääkäri, ja joten kyllä on varmaan työssäänkin tajunnut, ettei ihmisten tapaa elää voi kontrolloida.
Mutta kun pitää tuollaista julkikuvaa tai roolia, niin erottuu sieltä tavisehdokkaiden joukosta, jotka lupaavat kansalle yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista. Parempi luvata vain, ettei homot saa mennä naimisiin ja hankkia lapsia. Tästä asiasta on helpompi pitää kiinni ja kerätä suvaitsemattomien ja kiihkomielisten junttien äänet. Aika fiksua toimintaa sanoisin, varma tapa päästä eduskunnan syöttöporsaaksi huippupalkoille. Lääkärin työssä on otettava kuitenkin vastuuta, kansanedustajan ei tarvitse olla vastuussa oikeastaan mistään.
Ja niin pitkään kun hänen mielestään homoseksuaalisuus on sairaus, pidän häntä suvaitsemattomana ja suppeakatseisena ihmisenä. Niin pitkään kun hän vainoaa minua ja muita samanlaisia (homoseksuaaleja), tulen sanomaan mielipiteen hänestä ja hänen sanomisistaan.
Tuskinpa kyseinen ihminen yksityishenkilönä on aivan noin jyrkkä, asenteellinen ja suvaitsematon. On kuitenkin ammatiltaan lääkäri, ja joten kyllä on varmaan työssäänkin tajunnut, ettei ihmisten tapaa elää voi kontrolloida.
Kyllä, hän on nimenomaan yksityishenkilönä noin jyrkkä, asenteellinen ja suvaitsematon. Valitettavasti olen hänet tavannut ja hänen kanssa puhunut ja hän on todellakin niin kylmä ihminen kuin antaa ymmärtää.
Ehkä perheelleen hän on lämmin, mutta silloin kun on kyse sellaisista ihmisistä joita hän inhoaa, hän hymyilee suu täynnä hampaita, puhuu "ystävällisesti" ja samaan aikaan katsoo syyttäen, kylmästi ja antaa selkeästi ymmärtää että me "syntiset" saisimme muuttaa hänen puolestaan vaikka aurinkoon. Me emme ansaitse hänen mielestään elää, emme ainakaan onnellisesti ja julkisesti sellaisena kuin olemme.
Hänen käsityksensä suvaitsevaisuudesta on kaukana raamatun opeista (kyllä olen ko. kirjan lukenut silloin kun olin "uskossa").
että hän jaksaa ja uskaltaa pitää Raamatun mukaisista arvoista kiinni. Nykyään ei ole enää helppo olla tunnustava kristitty kun alkaa lokaa tulla päälle vähän sieltä sun täältä ja mediasta erityisesti.
Olen iloinen, että hallituksessakin on nyt edes yksi ihminen puolustamassa kristillisiä elämänarvoja.
Kuka on paattanyt etta sina olet noita muita parempi? Silla niinhan se on etta sina olet oikeassa ja muut vaarassa.
Se on totta, olet oikeassa. Mutta muut eivät ole vaarassa minun suhteen, kuten kirjoitit suorastaan uhkaavasti. Ne pisteet siellä merkkien päällä ovat joskus aika tärkeitä...
Suomen kristityn puolueen pomo on nyt karmaisevien rasistien sankaritar. Aika kauas on tultu Jeesuksen hengestä tässä.
Ja niin pitkään kun hänen mielestään homoseksuaalisuus on sairaus, pidän häntä suvaitsemattomana ja suppeakatseisena ihmisenä.
vaan myös hämmästyttävää ammattitaidon puutetta lääkärillä. Tai paremminkin ammattiETIIKAN. Uskon että Päivillä kyllä riittää taitoa ottaa selvää uusimmista tutkimuksista, mutta selvästi halu puuttuu. Tässä kohtaa Päivi menee todellakin rikollisen huonon ammattietiikan puolelle, koska hän puhuu lääkärin suulla ja on näin monelle varsinkin vanhemmalle ihmiselle jonkinlainen auktoriteetti.
ei ole ääkkösiä jne. Esim. meillä perheen toisessa koneessa ei näitä ole. Kyseessä on ulkomailta ostettu kone. Et sitten muuta nälvittävää keksinyt?
Mutta, kuten tässäkin ketjussa on helppo huomata, nämä "yltiö-kristityt" näkevät vain oman kantansa ja tuomitsevat aika törkeinkin sanamuodoin muut näkökannat. Vaikka täytyy kyllä sanoa, että näitä on tässä ketjussa kirjoitustyylin perusteella vain muutama (yksi, joka ei osaa kirjoittaa ja toinen joka etsii naurettavia huomautuksen aiheita niiden teksteistä, jotka ovat kanssaan eri mieltä).
Lisäksi minulla on vielä varaa ja taitoa kirjoittaa ääkkösetkinSe on totta, olet oikeassa. Mutta muut eivät ole vaarassa minun suhteen, kuten kirjoitit suorastaan uhkaavasti. Ne pisteet siellä merkkien päällä ovat joskus aika tärkeitä...
ja kyselytytkimusten mukaan enemmistö suomalaisista myös kannattaa homoliittoja, joten Päivin mielipiteet edustaa aika pientä osaa kansaa - muut saa rauhassaa mollata
tuskin.
homot on vähän niinku koiranpentuja, sillee kivoja ja söpöjä
Aamulehti:
Suomalaisista reilu enemmistö hyväksyisi kirkon rukoushetken parisuhteensa rekisteröineille homo- ja lesbopareille. Rukoushetkeä kannattaa 64 prosenttia Aamulehden Taloustutkimuksella teettämään kyselyyn vastanneista. Vastaan on 20 prosenttia.
Sukupuolineutraali avioliitto sekä homo- ja lesboparien kirkollinen vihkiminen jakavat kansan selvästi kahtia.
Sukupuolineutraalia avioliittoa kannattaa 49 prosenttia kyselyyn vastanneista, vastaan on 36 prosenttia. Kirkkovihkimistä puolustaa 44 prosenttia ja vastustaa 39 prosenttia vastaajista.
Aamulehti:
Suomalaisista reilu enemmistö hyväksyisi kirkon rukoushetken parisuhteensa rekisteröineille homo- ja lesbopareille. Rukoushetkeä kannattaa 64 prosenttia Aamulehden Taloustutkimuksella teettämään kyselyyn vastanneista. Vastaan on 20 prosenttia.
Sukupuolineutraali avioliitto sekä homo- ja lesboparien kirkollinen vihkiminen jakavat kansan selvästi kahtia.
Sukupuolineutraalia avioliittoa kannattaa 49 prosenttia kyselyyn vastanneista, vastaan on 36 prosenttia. Kirkkovihkimistä puolustaa 44 prosenttia ja vastustaa 39 prosenttia vastaajista.
Sitä saadaan vaikka millaisia tuloksia ulos jos osataan kysyä johdattelevasti ja kysely järjestetään tietyilla alueilla
Sitä saadaan vaikka millaisia tuloksia ulos jos osataan kysyä johdattelevasti ja kysely järjestetään tietyilla alueilla
tuskin.
homot on vähän niinku koiranpentuja, sillee kivoja ja söpöjä
että kovin moni suomalainen kannattaa homoliittoja. Suomalaiset on kuitenkin sen verran rasistisia ja konservatiivisia, että se kuulostaa kyllä todella uskomattomalta.
Sukupuolineutraalia avioliittolakia kannattaa enemmistö suomalaisista, osoittaa Seksuaalinen tasavertaisuus ry:n eli Setan Taloustutkimuksella teettämä kysely.
Kyselyn vastaajista 49 prosenttia vastaajista kannatti nykyisen avioliittolain muuttamista niin, että siitä tulee myös samaa sukupuolta olevia pareja koskeva yleinen avioliittolaki. Vain kolmannes vastaajista (33 %) vastusti muutosta. 13 prosentille asialla ei ollut merkitystä.
–On hienoa, että niin suuri osa suomalaisista eri puolilla maata haluaa taata kaikkien pariskuntien yhdenvertaisen kohtelun, sanoo Setan puheenjohtaja Outi Hannula.
Sittenhän olisimme kaikki onnellisesti samaa mieltä eikä tarvitsisi tapella mistään. Homot ja juutalaiset tosin joutuisivat vainon kohteiksi, mutta eiköhän he muuttaisi muualle turvaan.