Te jotka olette saaneet "piiskaa"...
Onko teitä lyöty housujen päältä vai vedetty housut alas ja lyöty paljaalle iholle? Kuka on lyönyt?
Minua lyötiin paljaalle iholle. Traumatisoiduin siitä syvästi.
Kommentit (100)
Saan vitsaa pari kolme kertaa vuotessa enhäpeä ei nolota vitsa on luonollinen asia meillä hain itse vitsat äiti riisuu alkkarit kiikun äitini paljailla reisillä piiskatessa saankunnolla vitsaa tekee hyvää pyllylle pyllyä kuumottaa puolipäivää.
Mä sain remmiä äiskältä paljaalle pyllylle, koska olin kaljotellut kavereideni kanssa. ei mikään ihmeellinen kokemus.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2009 klo 14:22"]
Onko teitä lyöty housujen päältä vai vedetty housut alas ja lyöty paljaalle iholle? Kuka on lyönyt?
Minua lyötiin paljaalle iholle. Traumatisoiduin siitä syvästi.
[/quote]
Housut kinttuun ja koivuniemen herraa perseelle. Sain tasan yhden kerran selkääni niin, että siis oikein vitsalla lyötiin. Tukkapöllyä varmaan useammin. En enää muista mistä syystä sain, mutta jotain olin hölmöillyt. Tämä tapahtui 70-luvun alussa, enkä siitä mitään traumoja saanut. Omalle lapselleni en selkään antanut. kerran taisin vähän tukistaa, jos oikein muistan. Siitäkin aikaa jo rapiat 20 vuotta. Ei traumatisoitunut hänkään tukkapöllystään.
Nykyään en kyllä enää tukistukseenkaan ryhtyisi. Kyllä asiat pitää pystyä suullisesti hoitamaan. Väkivalta ei kuulu 2000 luvun kasvatukseen.
Sain Vitsaa Äitiltä8-17 Vuotiaana olin noin 11V kun en antanut Äitin piiskata en antanut ottaa pikkareita pois kolmen päivän päästä menin pyytämään Äitiltä anteeksi Lupasin Äitille Saa antaa minulle vitsaa niin kauan kun tarvitaan viiten minutin päästä Äiti Tuli kaksihaarainen koivuvitsan kanssa riisui minut halasin Äitiä menin syliin ottamaan vitsaa halasin tämän jälkeen tästä tuli tapa aina vitsan jälkeen halattiin .
Kolmetoista Vuotiaana murkkuna olin aika mahtoton seuraavat 3vuotta Äiti sai Käyttää vitsaa aika usein välillä viikottain haimme yhtessäkin vitsan tai Äitihaki itsekin hain monasti vitsan ei hävettänyt eikä ollut mitenkään vastenmielistä oli luonollista minulle hamonen,pikkarit pois Äitin reisille ottamaan vitsaa kyllä pyllyä kirveli,oli punainen ihanakuumotus vitsan,jälkeen halasin Äitiä aina vitsaa saaneena .
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhempi voi lyödä omaa lastaan? Tai vielä oudompaa on, että laittaa sisaruksen lyömään puolestaan. Mikäköhän tuossakin taustalla?
Kun otetaan huomioon että ei todellakaan ole kauan aikaa siitä kun hyvän vanhemman VELVOLLISUUS oli piiskata lapsiaan. Se nyt vaan oli sitä kasvatusta. Mitäs jos ihminen oikeasti onkin niin paha ettei käyttäydy oikein muuten kuin pakon edessä ja uhkan alla, niin kuin ennen vanhaan ajateltiin? Ns korkeampaan moraaliin pystyvät oikeasti vain harvat.
On siitä 150 vuotta kun laki velvoitti piiskaamaan, kouluissa kielletty 1914, kodeissa 1984
Vierailija kirjoitti:
Kolmetoista Vuotiaana murkkuna olin aika mahtoton seuraavat 3vuotta Äiti sai Käyttää vitsaa aika usein välillä viikottain haimme yhtessäkin vitsan tai Äitihaki itsekin hain monasti vitsan ei hävettänyt eikä ollut mitenkään vastenmielistä oli luonollista minulle hamonen,pikkarit pois Äitin reisille ottamaan vitsaa kyllä pyllyä kirveli,oli punainen ihanakuumotus vitsan,jälkeen halasin Äitiä aina vitsaa saaneena .
Joko taas...tämän jutun olet nettiin kirjoittanut ainakin sata kertaa, ei kukaan usko kuitenkaan.
Kyllä, olin nuorena aika villi ja tuhma poika, kyllä se vitsa ja remmi tuli tutuksi paljaalla pojan pyllylläni ihan niin kun nurkkakin sen jälkeen.
En minä siitä vanhempiani syytä (lähinnä äiti piti kuria), itsehän minä niitä tuhmuuksia tein ja tiesin hyvin mitä niistä seuraa.... mutta kuitenkin... ja sitten sai kärsiä ansaitut seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Hyi millainen mies
Jaa, näemmä jäi viesti lainaamatta, hupsista. Siis tuo joka sanoi että mies uhittelee ja sanoi että yhtään joululahjaa ei osteta eikä vaihda vaippoja jne.
Muistan piiskaamisesta ainoastaan kivun ja pelon, en sitä mitä olin tehnyt ansaitakseni nämä rangaistukset.
Millainen vanhempi pystyy lyömään omaa lastaan . En pysty käsittämään miten voi olla niin pahoinvoiva ihminen . Tekisi näin aikuisena lyödä vanhempia takaisin kun se on kerta sopivaa käytöstä . Perusteena väkivallalla oli että heitä on lyöty vielä enemmän lapsena. No se ei ole kyllä mikään peruste .
Olen1946 syntynyt nainen. Olin 10-vuotias, kun varastin koulussa toiselta oppilaalta silloisen markan. Kotona isä otti naulastaremmin. Olin kontillani lattialla ja isä varmisti. että housuni olivat nilkoissa ja paidan helma oli kääritty kainaloon. Isä läymmäytteli remmillä. En saanut sanaa suustani, kun hän kysyi "Otatko vielä".Pissa valui reisiäni pitkin.
Tapapuoltani ja reisiä kirveli monta päivää. En ole sen jälkeen varastanut.
Minusta piiskattiin homous pois.
Minua piiskattiin nuorena, mutta se lopetettiin kun minulla alkoi seisomaan piiskauksen seurauksena.
Saihan sitä, se oli hyvä ja olin ansainnut sen.
Isäukko piiskasi aikoinaan...hakkasin sen myöhemmin elämässä tohjoksi...en ole käynyt ikinä sen haudalla!
Kerran mieheni ilmoitti ettei aijo pitää joulua lasteni kanssa. Ilmoitti ettei meidän perheeseen osteta lahjoja. Olin pettynyt. Soitin isoveljelleni (kickboxer,bodari) Isoveli päätti vähän koulia miestäni. Mieheni on luonnostaan kamala isottelemaan ja tahtoo aina näyttää vaimolle kuka on mies.
No veljen vierailun jälkeen oli kuulemma muuttanut mieltä että joulu pidetään.
Sama ruljanssi käytiin kesällä kun lapsi syntyi. Hän ilmoitti perheenpäänä ettei meidän taloudessa käytetä kestovaippoja ja ainakaan hän ei aijo vaihtaa yhtään kestovaippaa.
No arvaatte varmaankin loput.. Eli soitin jälleen isoveljelleni ja hän otti mieheni jututteluun.
Mies muutti taas mieltään ja oli tilannut netistä 40kpl kestovaippoja.
Kyllä aikuiseen mieheenkin tuo "piiskaaminen" voi toimia. En tosin tiedä mitä veljeni teki vai jututtiko vain.
Mieheni on ihana mutta kamala isottelemaan, välillä pitää palauttaa takas maanpäälle :)
Lapsia en koskaan piiskaisi.