Te jotka olette saaneet "piiskaa"...
Onko teitä lyöty housujen päältä vai vedetty housut alas ja lyöty paljaalle iholle? Kuka on lyönyt?
Minua lyötiin paljaalle iholle. Traumatisoiduin siitä syvästi.
Kommentit (100)
olisi ollut mun elämästä...huono itse tunto ja kaikki! Paljon olen miettinyt, miten lapsuuden kokemukset vaikuttaa.
Miten vanhempi voi lyödä omaa lastaan? Tai vielä oudompaa on, että laittaa sisaruksen lyömään puolestaan. Mikäköhän tuossakin taustalla?
se koivuvitsa metsästä. Se laitettiin näkösälle uunin päälle eikä muuta tarvittu niin istuin hiljaa paikoillani vaikka viikon.
Ja traumoja tuli - piiskauhkaus tuli esim. siitä jos puhui ilman lupaa (= ilman että joku aikuinen kysyi jotain) kun oli vieraita käymässä.
sain piiskaa risusta, jonka jouduin itse hakemaan metsästä. Tosin ei tainnu paljaalle takamukselle tulla. Kurituksen jälkeen jätettiin risu muistuttamaan ovenpieleen... Ei tarvinnu toiste kokeilla kiellettyä hommaa.
remmiä ja koivuniemenherraa.
Housujen päältä ja jos olin ollut vielä ilkeämpi niin housut kinttuun ja remmiä..
Isä tätä remmiä meille anto ja en kyllä ole saanut minkäänlaisia traumoja tuosta vaikka peppuposket helotti punaisina ja olivat kipeät
on tullut. Isä hakkasi oikein olan takaa paljaalle takapuolelle. Jos oli oikein vihainen ja kännissä niin solkipuolella.
Ei tarvinnut istua pariin päivään.
Äiti sitten repi hiuksista kun ei ollut enää isää hakkaamassa kunnes leikkasin hiukseni päätä myöten pois.
sain piiskaa risusta, jonka jouduin itse hakemaan metsästä.
Äiti oli se joka kuritti, tukisti myös (kovaa) ja laittoi vaikka tunniksi seisomaan nurkkaan.
Kovat traumat on jäänyt, hermostun helposti ja heittelen tavaroita (kuten joku edellä). Miestä voisin riidellessä lyödä, nipistää, potkaista, ja joskus niin käykin.
Lapsia en lyö enkä tukista tms., olen kyllä muuten ankara ja täytyy myöntää että olen ottanut kovakouraisemmin kädestä kuin olisi pitänyt. En huuda usein, mutta hermostun ja naputan, mutta lapset tietävät että minun "n y t riittää!" todella tarkoittaa sitä että riittää.
Vielä tänäpäivänäkin minulla on vaikea käydä kakalla.
välillä ihan tyhmistä syistä, mutta traumoja ei ole jäänyt ja olen ruumiillisen kurituksen kannattaja! Kunhan touhu pysyy järkevästi käsissä. Vanhempi ei saa purkaa vihaansa rangaistuksen aikana! Kuritus pitää lapsen kaidalla tiellä. Katsokaa näitä nykyajan hirviölapsia! Vanhemmat eivät saa heihin mitään kuria tai otetta! Järkyttävää..
eihän se muuten olisi tuntunut missään.
Ei mulle jäänyt mitään traumoja. Meillä vanhemmat osasi kasvattaa ja varmaankin tekivät juuri niin kuin ole tarkoituskin silloin.
Äiti yleensä piiskasi, mutta isän muistan antaneen pikkusiskolleni selkään. Risu se oli ja jos minun lapseni kasvatus sitä vaatisi niin hakisin sen risun metsästä.
sain piiskaa risusta, jonka jouduin itse hakemaan metsästä. Tosin ei tainnu paljaalle takamukselle tulla. Kurituksen jälkeen jätettiin risu muistuttamaan ovenpieleen... Ei tarvinnu toiste kokeilla kiellettyä hommaa.
välillä ihan tyhmistä syistä, mutta traumoja ei ole jäänyt ja olen ruumiillisen kurituksen kannattaja! Kunhan touhu pysyy järkevästi käsissä. Vanhempi ei saa purkaa vihaansa rangaistuksen aikana! Kuritus pitää lapsen kaidalla tiellä. Katsokaa näitä nykyajan hirviölapsia! Vanhemmat eivät saa heihin mitään kuria tai otetta! Järkyttävää..
selvät. Ja aina varoitettiin etukäteen, ei se ollut mitään mielivaltasta. Ei jäänyt mitään traumoja, eikä mitään. Mun mielestä joku nurkassa seisominen tuntuisi paljon pahemmalta.
Ei voinut etukäteen tietää. t.se traumatisoitunut
olen saanut monet selkäsaunat koivuvitsalla tänään kokeiltiin remmiä toimiiko kyllä toimi olin T.paita päällä Äitin sylissä Potkin ja kiljuin remmin lätistessä pakaroilleni oli ihan kivaa vahtelua remmi.
olen saanut koivuniemen herraa, tukistuksia ja luunappeja.
Kaiken olen myöskin ansainnut.
Juu, en ole lapsena saanut, aikuisena silleen sopivasti, miedosti ;)
oltiin eilen saunalla äitin kanssa viikon lopun sauna vitsaa pyllylle vitsat oli kuivuneet piiskaamisesta ei tullut mitään äiti haki makuu huoneestaan rottikipiiskan halkaistu malli jo alkoi lyyti lirjoittamaan peräpäässä alkoi tuntumaan äiti näppäsi tasaisesti jokapuolelle pyllyäni pieniä rantuja jäipyllyyn oli kiva kokemus saata rottinkia saan jatkossakin jos tarvitaan Olen 16,5V olen tottunut selkäsaunoihin joskus olen ollut iskän ja äitin makkarissa saamassa vitsaa pylly iskän sylissä pääni äiskän sylissä saasilityksiä pylly saa hellästi vitsaa isän kätestä pitempään annan piiskata pyllyni punaiseksipiiskaus loppuu pyyntööni istun vanhempieni sylissä halaan heitä nämä vitsa hetket ovat olleet jopa ihania.
nyyisin menetän hermoni helposti. heittelen sitten tavaroita. joskus tulee mieleen että nyt mun tekisi mieli lyödä tota lasta, ja pidän itseäni jossain määrin väkivaltaisena kun heittelen sitten tavaroita. en tiedä voiko tuo jountaa juurensa siitä, että itse sain piiskaa. Vanhemmat olivat sellaisia ns. hyviä vanhempia pullantuoksuineen. Eivät varmaan edelleenkään koe tehneensä mitään väärää vaan että pikku piiska kuuluu kasvatukseen jos lapsi on ilkeä. Kärsin huonosta itsetunnosta ja ennen vaadin itseltäni hirveästi, nykyisin en enää uskalla yrittää mitään. Tahtoisin tietää onko lapsuuteni tämän taustalla. Ei mua varsinaisesti hakattu, mutta säännöllisesti vyö heilui tai käsi läpsi.