Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette saaneet "piiskaa"...

Vierailija
30.10.2009 |

Onko teitä lyöty housujen päältä vai vedetty housut alas ja lyöty paljaalle iholle? Kuka on lyönyt?

Minua lyötiin paljaalle iholle. Traumatisoiduin siitä syvästi.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikin melkein alkoi itkettämään ja pala nousi kurkkuun.

:(

Itse olen saanut lapsena vitsaa joka piti itse hakea.

Paljaalla iholle sitä annettiin ja antaja oli aina äiti.

Traumat on jäänyt ja eivät varmaan koskaan häviä. En ole ikinä ollut äidin kanssa hyvissä väleissä. Koskaan en ole kertonut mitään henk.koht juttuja hänelle.

Oltiin vl perhe ja kuri todella ankaraa.

Uskonnon varjolla peloteltiin kaikella muullakin. Uskonto piti joka omistan asiaan sekoittaa.

Kun ei osannut seuroissa istua hiljaa ja nätisti niin sai piiskaa.

Sanomattakin selvää että on alkanut ahdistaa koko uskonto.

Nuoruus tuli ja meni. Mentiin naimisiin ja saatiin muutama lapsikin. Vasta tässä vaiheessa kun omat lapset ovat tietyn ikäisiä niin on alkanut lapsuudet traumat nostamaan päätä.

Itse olen lapsuuden perheen (ison perheen) puolivälistä ja jäänyt monesta asiasta paitsi.

Tuntuu että ollaan oltu yksi lauma. Ei mitään yksilökohtelua.

Vierailija
22/100 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lukenut, mutta nro 8 herätti. Itselläni aina äiti antoi paljaalle pyllylle piiskaa todella pitkään. Syyksi riitti yksikin väärä sana. Tätä jatkui yläaste ikään. Vyöstä tuli myös samasta asiasta naamalle ja pikkulapsen pehmeä iho meni aivan rikki tottakai ja koulusta oli oltava pois. Myöhemmin diagnosoitiin epävakaa persoonallisuushäiriö äidin läsnäollessa psykiatrilla ( kumma miten yli 20v. nuoreen naiseen joillakin äideillä on valta pelkästään vieressä istumalla ja korjaamalla puheita). Kyse oli juuri paremmasta ja monilapsisesta perheestä, jossa äiti kotona ja uskonto saneli paljon. Itse en lasta pystyisi lyömään, en vaikka mikä olisi, kauhea kammo jäi siitä että joko äiti tai äiti ja äidin käskyttämä isä käyvät käsiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh. USkomatonta. Häpeä.

Jaaha, joku vapaan kasvatuksen saanut moraaliton rikollinenkin on ilmestynyt paikalle. Häpeä itse! Oletko kenties isompikin roisto, esimerkiksi lakimies, toimittaja tai poliitikko?

Vierailija
24/100 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ole piiskaa saanut mutta isoveljeni saivat joko pajuvitsaa,remmiä tai selkäsaunan ja sitten he joutuivat tekemään alasti pihatöitä ja jos lopetti hetkeksikään sai entistä kovempaa selkään.

Vierailija
25/100 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsena kerran piiskoja, kun en totellut isän sedän 50 vuotispäivillä vanhempien kehoituksia rauhoittua. Veljen kans pistettiin ilkeyttään kunnolla ranttaliksi. Piiskojen jälkeen muistettiin kyllä kuunnella käskyjä. En saanut traumoja. Toimiva, äärimmäinen keino lapsien kasvatuksessa. Luunappi oli sitten toinen fyysinen rangaistus, jota sain maistaa muutamia kertoja. Toimi.

Vierailija
26/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mieheni ilmoitti ettei aijo pitää joulua lasteni kanssa. Ilmoitti ettei meidän perheeseen osteta lahjoja. Olin pettynyt. Soitin isoveljelleni (kickboxer,bodari) Isoveli päätti vähän koulia miestäni. Mieheni on luonnostaan kamala isottelemaan ja tahtoo aina näyttää vaimolle kuka on mies.

No veljen vierailun jälkeen oli kuulemma muuttanut mieltä että joulu pidetään.

Sama ruljanssi käytiin kesällä kun lapsi syntyi. Hän ilmoitti perheenpäänä ettei meidän taloudessa käytetä kestovaippoja ja ainakaan hän ei aijo vaihtaa yhtään kestovaippaa.

No arvaatte varmaankin loput.. Eli soitin jälleen isoveljelleni ja hän otti mieheni jututteluun.

Mies muutti taas mieltään ja oli tilannut netistä 40kpl kestovaippoja.

Kyllä aikuiseen mieheenkin tuo "piiskaaminen" voi toimia. En tosin tiedä mitä veljeni teki vai jututtiko vain.

Mieheni on ihana mutta kamala isottelemaan, välillä pitää palauttaa takas maanpäälle :)

Lapsia en koskaan piiskaisi.

Ihana isoveli sinulla. Välittäisipä minunkin veljeni minusta noin paljon. Miehiäkin pitää kasvattaa.

Vierailija
27/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vaikka vetoa, että tämä henkilö toteuttaa tuota pakkomoraalin tasoa ymmärryksessään...:)

välillä ihan tyhmistä syistä, mutta traumoja ei ole jäänyt ja olen ruumiillisen kurituksen kannattaja! Kunhan touhu pysyy järkevästi käsissä. Vanhempi ei saa purkaa vihaansa rangaistuksen aikana! Kuritus pitää lapsen kaidalla tiellä. Katsokaa näitä nykyajan hirviölapsia! Vanhemmat eivät saa heihin mitään kuria tai otetta! Järkyttävää..

Vierailija
28/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä löi

en traumatisoitunut, mutta olen jatkanut perintöä

Vierailija
29/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua kans paljaalle persieelle ja housut jalassa sain remmiä ja koivuniemenherraa jotka piti itse hakea metsästä ja jos oli liian pieni risu niin uudelle reissulle tuli lähtö ja oli tuotava suurin mahdollinen..

Itse en aijo silti jatkaa tätä menetelmää omille lapsilleni.

Vierailija
30/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saanut traumoja :) en kylläkään itse ole antanut lapsilleni selkään. Enkä usko, että koskaan annankaan.

Vierailija
31/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut mun elämästä...huono itse tunto ja kaikki! Paljon olen miettinyt, miten lapsuuden kokemukset vaikuttaa.

Vierailija
32/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herra kävi meilläkin jokusen kerran kylässä. Ja varmaan syystäkin. Ei jäänyt traumoja, mutta en ole kyllä omaa lastani kurittanut. Ehkä mä olin aikoinaan kovapäisempi :-)

Vierailija
33/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin remmistä tuli vain selkeiden kieltojen rikkomisesta. Siksi ei varmaankaan traumoja.

Vierailija
34/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole traumatisoitunut..

Vierailija
35/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isä myös kertoi tarkkaan syyn miksi piiskaa tuli. Itse myös risun metsästä hain, jos pyysi anteeksi piiskaa ei tullut. Siis koskaan meillä ei piiskattu raivosta. Ja mitään traumoja ei ole jäänyt.

Ennemminkin jäi siitä äitini jatkuvasta nalkuttamisesta.

Itse olen tiukka kasvattaja mutta piiskaa meillä ei käytetä. Jäähyllä lapset kyllä istuvat ja kotiarestissa ovat.

Vierailija
36/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appiukko kävi kouluttamassa miestä kun soitin itkuisena heille mieheni ryyppyreissuista.

Mieheni isä kävi "piiskaamassa" miestäni hänen krapula-aamunaan. Kirjaimellisesti veteli päin näköä jätkälle järkeä päähän.

Ei ole sen jälkeen lähtenyt ryyppäilemään. :)

Kyllä aikuisiakin voi piiskata.

Vierailija
37/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsen ei. Mikä ero? Miksi pienet ihmiset joutuvat kärsimään näitä selkäsaunoja vain sen takia, etteivät he vielä pysty puolustautumaan... Ihmisarvo näyttäisi olevan eri.

Vierailija
38/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voisi jos toinen aikuinen antaisi remmiä toiselle perseelle, mutta yleensä puhutaan että lapsille annetaan selkäsauna koska eivät käyttäydy kunnolla, kun taas aikuinen mies saattaa vetää naista turpaan ilman syytä.

Jospa et vertailisi näitä asioita toiste

Mutta lapsen ei. Mikä ero? Miksi pienet ihmiset joutuvat kärsimään näitä selkäsaunoja vain sen takia, etteivät he vielä pysty puolustautumaan... Ihmisarvo näyttäisi olevan eri.

Vierailija
39/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kipuherkempi joten aikuista tulisi lyödä bambukepillä takamukselle sillä risut eivät tunnu samalta aikuisen paksuun nahkaan.

Kyllä aikuisiakin voi kurittaa fyysisesti mutta laki suojelee. Onneksi laki suojelee myös lapsia nykyään joten voidaan puhua tasa-arvosta aikuisten ja lasten välillä.

Vierailija
40/100 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löi paljaalle iholle vyöllä. joskus myös solkipäällä - se oli paha.

Jäi traumoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän