Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan tehdä testamentin, missä se kannattaisi tehdä?

Vierailija
21.09.2021 |

Testamenttaan omaisuuteni kokonaan toiselle lapselle ja suljen mahdollisen puolison ulkopuolelle.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rahasi mulle mielummin. Käytän ne koksuun ja maksullisiin. Hyötykäyttöön

Vierailija
2/31 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt testamentin tekoa. Netissä on palvelu aatos.app. Tuo kuulostaa hyvältä idealta. Testamentti on yksinkertainen mutta erittäin tiukoin muotovaatimuksin säädelty asiakirja ja on varmasti mahdollista rakentaa nettipalvelu joka osaa väistää kompastuskivet ja tehdä kysymillään perustiedoilla pätevä ja verotuksellisesti järkevä testamentti.

En edusta tuota palvelua, vaan haluaisin tietää onko kenelläkään kokemuksia siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up?

Vierailija
4/31 |
21.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt testamentin tekoa. Netissä on palvelu aatos.app. Tuo kuulostaa hyvältä idealta. Testamentti on yksinkertainen mutta erittäin tiukoin muotovaatimuksin säädelty asiakirja ja on varmasti mahdollista rakentaa nettipalvelu joka osaa väistää kompastuskivet ja tehdä kysymillään perustiedoilla pätevä ja verotuksellisesti järkevä testamentti.

En edusta tuota palvelua, vaan haluaisin tietää onko kenelläkään kokemuksia siitä.

Itse otin yhteyttä mieluummin juristiin. voi olla hyväkin tuo mainitsemasi palvelin/ sivu mutta liian paljn olen kohdannut huonoja, luultavasti vastaavia, että siksi kiitos ei niille. Toki en ihan jokaiselle juristillekaan testamenttini laadintaa/ siinä avustamista uskoisi. 

Vierailija
5/31 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatos.app on tosi hyvä ja hoitaa saman homman paljon helpommin ku kallis juristi 

Vierailija
6/31 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin juristia tekemään, kun laitoin testamenttiin kaikenlaisia erikoisehtoja. 

Vierailija
7/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakihelppi on nettilakitoimisto, jossa pääsee tekemään testamentin 10 minuutissa. Tää poikkeaa sopimuskoneista sillä, että tiedot mitkä itse antaa menee suoraan juristille niin saa aina testamentin, jonka juristi on tarkistanut. lakihelppi.com 

Vierailija
8/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön pöytä on varmaan ihan hyvä paikka tehdä se.

Vierailija
9/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimiehen saa suurin piirtein hintaan 200 euroa tunnilta. Ja normaaliin testamenttiin tunti voi hyvinkin riittää.

En lähtisi säästämään muutamaa kymppiä, kun kyseessä on koko omaisuuden kohtalo. Lakimiestä etsimään vain.

Vierailija
10/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä paikka "ite tein ja säästin" - ajattelulle.

Vierailija
11/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin lakimiehen luona kävimme tekemässä keskinäisen testamentin ja edunvalvontavaltuutuksen.

Vierailija
12/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttihan vaatii kaksi esteetöntä todistajaa jotka todistavat että tekijä on järjissään ja tehnyt toimenpiteen vapaasta tahdostaan. Miten se netin välityksellä onnistuu? Pankissa maksaa n. 1000 euroa, jotkut asianajajat ottavat n. 500 €. Kilpailuta se

Vierailija
13/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentin tekopaikkana on ollut suosittu Seinäjoen rautatieaseman miesten vessa.

Tee testamenttisi siellä, kuten tuhannet muut suomalaiset.

Vierailija
14/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse se kannattaa tehdä. Sitten kun sitä käytetään, niin reunaehtona on Suomen laki. Toinen lapsista saa lakiosan. Tuskin voit sille mitään.

Vierailija
15/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein olohuoneen sohvalla. Mielestäni onnistui hyvin ja samalla katselin telkkaria.

Vierailija
16/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pysty sulkemaan toista lasta pois, lakiosuus kuuluu aina. Netistä löytyy malleja.

Vierailija
17/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamenttihan vaatii kaksi esteetöntä todistajaa jotka todistavat että tekijä on järjissään ja tehnyt toimenpiteen vapaasta tahdostaan. Miten se netin välityksellä onnistuu? Pankissa maksaa n. 1000 euroa, jotkut asianajajat ottavat n. 500 €. Kilpailuta se

Netissä tehdylle testamentille pitää tietenkin järjestää allekirjoitustilaisuus jossa todistajat ovat paikalla. Sama juttu todennäköisesti myös lakitoimistossa tehdyllä. Testamentin oikeaksi todistaminen on sielläkin maksullinen lisäpalvelu.

Vierailija
18/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös aikeissa tehdä. Käyn asianajotoimistossa juristin luona. Todella näppärästi sujui isän perinnönjako siellä. Halvempi kuin pankissa. Kysy tarjous. Luonnostele haluamasi asiat paperille ja lähetä etukäteen juristille niin hän tekee siitä nopeasti testamenttipaperiluonnoksen. Hän myös neuvoo, mikä on mahdollista ja mikä ei, tai miten toivomasi asia voidaan toisin tehdä. Nämä voidaan sitten keskustella auki paikan päällä.

Vierailija
19/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään testamenttia tarvita. Lahjoitat kaikki varasi jo eläessäsi. Köyhänä synnytään, köyhänä eletään ja köyhänä kuollaan.

Vierailija
20/31 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös aikeissa tehdä. Käyn asianajotoimistossa juristin luona. Todella näppärästi sujui isän perinnönjako siellä. Halvempi kuin pankissa. Kysy tarjous. Luonnostele haluamasi asiat paperille ja lähetä etukäteen juristille niin hän tekee siitä nopeasti testamenttipaperiluonnoksen. Hän myös neuvoo, mikä on mahdollista ja mikä ei, tai miten toivomasi asia voidaan toisin tehdä. Nämä voidaan sitten keskustella auki paikan päällä.

Lisäys: Asianajotoimiston henkilökunta voi toimia tarvittaessa todistajina. Helppoa :).