Mikä on NOLOIN koulumuistosi?
Ja miten olet päässyt siitä yli?
Tuli tuosta ketjusta, jossa keskusteltiin, kuinka Vantaalla opettajat siivoavat siivoojien sijaan nykyään lasten eritteet mieleen oma noloin koulumuistoni: pissa lirahti housuun ja näyttävästi lattialle asti ekalla luokalla. Välitunnilla oli ollut niin kiire leikkiä, etten ollut muistanut käydä vessassa. Ja kun tunti alkoi, kilttinä tyttönä en ilennyt mennä enää vessaan, koska ne asiat pitäisi toimittaa välitunnilla. Niinhän siinä kävi, että pikkutytön rakko petti. Tapauksesta on jo yli 20 vuotta, mutta vieläkin nolottaa.
Kommentit (53)
luokkakaverini (poika) käski minua nousemaan seisomaan (oltiin eri pöydissä) ja kysyi sitten kaikkien kuullen, että onko minulla jo kainalokarvoja! Oltiin varmaan viidennellä luokalla ja olin jo aika hyvin kehittynyt. En muista sainko vastattua jotain, mutta nolotti niiiiin paljon.
oli turahtanut pieni paskatuhnu housuun enkä ollut huomannut koko päivänä mitään,vasta kotona kun äitini hajusta mainitsi..
Ihmettelin kyllä kovasti kun luokassa kaikki yrittivät olla mahdollisimman kaukana minusta.. :/
Mulla oli silloin kainalosauvat jotka vaikeuttivat liikkumista huomattavasti..
yleisöä ja opettajaa alkaa hymyilyttää. Kotona äiti kauhisteli kun olin pieraissut siinä edessä.
kun olin jtn 5:llä =) pääsin heti siitä ku nauroin vaan =D
Tuli ylä-asteella välitunnilla taiteiltua spagaatia tai jotain ihme juttua käytävällä ja repesikin farkut haaroista ja kuulu kauhea ääni.
Siinä käänty niin meidän luokkalaisten kuin monen muun ylimääräisen päät.
Oli kiva olla loppupäivä koulussa "housut haaroista ratkenneet..."
Ensimmäinen välitunti yläasteella. Jouduin räkärinkiin. Aluksi minua tönittiin sitten en päässyt ringin keskipisteestä ulos. Joku tönäisi minut pyllylleen asvaltille. Joku huusi:
-Räkärinki, räkärinki!!
Päälleni räittiin. Itkin ja myöhästyin oppitunnilta sain myös opettajalta haukut.
Ensimmäinen välitunti yläasteella. Jouduin räkärinkiin. Aluksi minua tönittiin sitten en päässyt ringin keskipisteestä ulos. Joku tönäisi minut pyllylleen asvaltille. Joku huusi:
-Räkärinki, räkärinki!!
Päälleni räittiin. Itkin ja myöhästyin oppitunnilta sain myös opettajalta haukut.
kun leikimme n.10-vuotiaina luokassa mitä tiedät ystävästäni-leikkiä.
Yksi etsijä meni käytävään ja ystäväksi valittu meni luokan eteen tuolille seisomaan jotta muu luokka voi keksiä kerrottavia yksityiskohtia etsijälle. Minä olin tuolilla ja kaikki katsoivat yksityiskohtia, kun joku totesi että sulla on vetskari auki. Nolotti.
Sitten kun käytävästä tuli etsijä ja kyseli vuorotellen luokkalaisilta että mitä tiedät ystävästäni, kerrottiin ensin perustuntomerkkejä hiustenväriä jne, ja sitten luokan rääväsuu laukaisi että "Ystäväsi seisoi äsken sepalus auki koko luokan pällisteltävänä."
Arvaatte varmaan että naaman väri paljasti ketä etsijä jäljitti..
En ole päässyt siitä vieläkään yli, muistan sen kuin eilisen päivän. Häpeän määrällä ei ollut rajaa...
-Räkärinki, räkärinki!!
vanhemmat oppilaat räkivät nuorten päälle. :( onneksi en koskaan joutunut
-Räkärinki, räkärinki!!
vanhemmat oppilaat räkivät nuorten päälle. :( onneksi en koskaan joutunut
Muistakaa äidit nämä seuraavan kerran kun väitätte lapsillenne, että "ei kaikkien kanssa tarvii olla kaveri". :(
tietenkään siteitä mukana, eikä tietenkään voi opettajalta pyytää...
Ja kaikki nauroi.
mulle ei sattunut mitään hirvittävän noloa.
Mutta tämän mä muistan: multa hajosi farkkujen vestka ja kuljin sitten koko päivän sepalus auki (en huomannut, että sepalus oli auki). Eikä kukaan sitten voinut mainita asiasta.. Huomasin vasta bussissa kotiin.
Ja muutaman kerran side falskasi ja tuoli oli ihan veressä.
kun kesällä tuli kamala kakkahätä ja kävin kakalla niin parhaat kaverit kuvas sen videokameralla ja näytti muille.
Kommentoivat samalla kun kuvasivat. Kommentointi oli kuin avarasta luonnosta dokumenttityyliin. Kyllä hävetti. Video on muuten vieläkin tallessa tosin itsellä muistona kivasta kesästä.
kun olin väärentänyt äitini nimen poissaolotodistukseen. Luokanvalvojani tietty hoksasi sen ja kysyi syytä. No siihen sitten takeltelin jotain säälittävää eikä ope edes suuttunut. Nolotti kun yritin olla kiero ja opettaja vaan taputti päätä todeten, että onhan meillä kaikilla ollut vaikeita aikoja elämässä... Hitto kun kirpaisee vieläkin...
se kun 7-luokalla piti olla päivä keittäjien apuna ja jakaa ruokalinjalla ruokaa sellainen myssy päässä. 9-luokkalaiset pojat sitten vitsailivat jotain minulle ja kun huomasivat että nolostuin niin johan heittivät lisää vettä myllyyn! Muistaakseni olin vielä ensimmäisiä oppilaita jotka siihen puuhaan joutuivat (ja läheskään kaikki eivät siihen koskaan joutuneetkaan!) joten ei ollut "tuttu juttu" että oppilas siellä linjalla hääri! Silloin kyllä hävetti, mutta nyt tätä ketjua lukiessa piti oikeen miettiä että mikä voisi olla noloin juttu. Eli ei kauheaa traumaa kuitenkaan jäänyt kun vuosiin en ole edes asiaa muistanut...
Mulla oli todella ilkeä matematiikan ope jota lähes kaikki pelkäsi. Se tuntui aina nauttivan oppilaiden nöyryyttämisestä. Olin yläasteella ja erään kerran jouduin taas opettajan silmätikuksi. Ope kuulustelu läksyjä ja mä menin täysin paniikkiin ja tilttiin enkä osannut enää lukea numeroita. Jos numero oli vaikka 230 000 en osannut lukea kaksisataakolmekymmentätuhatta vaan esim kaksikymmentäkolmetuhatta. Ope hiillosti ja hiillosti ja menin koko ajan enempi lukkoon kunnes sain ensimmäistä kertaa elämässäni paniikkikohtauksen. Henki alkoi vinkumaan kun en saanut ilmaa. Nousin pulpetista niin että se kaatui, yritin luokasta ulos mutta kaadoin matkalla roskiksen ja sitten meni taju. Silloin nolotti niin paljon tapaus että ajattelin lopettaa koko koulun käynnin.
..hiihtoretken jälkeen piti mennä suoraan luokkaan. En uskaltanut uhmata, vaikka oli pissahätä. Opettajan poika (joka oli siis yhdistetyllä luokallamme, minua vuotta ylempänä) määräsi kaikki odottamaan opettajaa seisten. Eipä aikaakaan, kun pissa lirisi. Oma opettajamme oli hyvin empaattinen ja ajoi minut autolla kotiin (oli pakkasta ja 4 kilometrin matka ilman kyyditystä). En enää muista, uskalsinko kertoa, mistä vahinko tosisasiassa johtui.
Ei niin paha, mutta pienenä ekaluokkalaisena olisin halunnut vajota maan rakoon... Meillä oli ollut uintia koulussa, ja jostain syystä mun alushousut oli jääneet pukukoppiin tai jonnekin. Seuraavana päivänä opettaja niitä heilutteli luokan edessä ja kyseli, että kellekäs nämä kuuluu? Naama punaisena ja arkana viittasin tuskin havaittavasti, koko muu luoka hirnui naurusta...
Yläasteella vaaleat, piukat farkut ja terveysside falskaa kesken koulupäivän, yh..