Mikä on NOLOIN koulumuistosi?
Ja miten olet päässyt siitä yli?
Tuli tuosta ketjusta, jossa keskusteltiin, kuinka Vantaalla opettajat siivoavat siivoojien sijaan nykyään lasten eritteet mieleen oma noloin koulumuistoni: pissa lirahti housuun ja näyttävästi lattialle asti ekalla luokalla. Välitunnilla oli ollut niin kiire leikkiä, etten ollut muistanut käydä vessassa. Ja kun tunti alkoi, kilttinä tyttönä en ilennyt mennä enää vessaan, koska ne asiat pitäisi toimittaa välitunnilla. Niinhän siinä kävi, että pikkutytön rakko petti. Tapauksesta on jo yli 20 vuotta, mutta vieläkin nolottaa.
Kommentit (53)
Mulla oli lähes aina laamapaita :-)
oli aluspaitoja...
Ei tullut mieleenikään, että ihan päällipaitana jollakulla :-)
12
lattialle vissiin kolme eri kertaa ekaluokalla.
enkun tunnilla oli minun vuoroni lukea ääneen ja tekstissä oli kohta ok. Jostain syystä päässäni löi ihan tyhjää ok:n kohdalla enkä millään saanut päähäni miten lausutaan ja lopulta luin ääneen "oukou" :) Ja kaikilla muilla oli hauskaa paitsi minulla...
Äiti opetti että koulun vessanrenkaat on likaisia ja tarpeet on tehtävä pylly ylhäällä. No tein ekat koulukakkani melkein seisten ja ihmettelin kun ei molskahtanut. Siivosin paskaa salaa koko välkkärin, voi sitä sotkua ja itkua.
liikuntakassista putosi rintsikoiden toppaukset lattialle. voi että hävetti.
Ei mua enää nolota tuollainen, mähän olin lapsi! Mutta monta vuotta olin nolo tästä. :) Olin kauhean ujo silloin, enkä uskaltanut kysyä opettajalta lupaa ennen kuin pissa suunnilleen jo valui reisiä pitkin. Seuraavalla kerralla uskalsin, koska nolompaa se oli se pissa housussa olo.
Mulla katkes hameen kuminauha keskellä koulun ruokalaa. Siinä seisoin kaikkien keskellä, tarjotin kädessä ja pylly paljaana (no joo, pikkarit päällä tietty), hame nilkoissa. Olin kaiketi 12-vuotias, eli nolotti ja pahasti. Nykyään oikeastaan vaan naurattaa =)
Liikuntasalin pukuhuoneessa piti vaihtaa päällihousut shortseihin ja otin sitten vahingossa alushousutkin pois.. Huoh, 5lk
Olin 5-luokalla koulussa ja harjoittelimme näytelmää koulun kirjastossa. Minua alkoi naurattaa kauheasti ja lirahti pissaa housuun. Kukaan ei onneksi huomannut :D
Tehtiin vatsalihasliikkeitä silleen, että kaveri piti jaloista kiinni ja tietysti pierasin :(
Minulla on kaksi muistoa, molemmat näytelmissä esiintymisestä, olin ala-asteella innokas näyttelijä.
Esitimme 3-luokalla jotakin näytelmää. Olin kuningas ja ystäväni oli apulaiseni. Apulainen rullasi hiukan eteenpäin tuolilla ja totesi: -Tehdään kaupat! Minun piti vetää häntä tuolin selkänojasta taaksepäin ja tokaista: -Ei käy!, mutta sormeni tarttuivat myös hänen peruukkinsa ja se lähti hänen päästään. Kaikki repesivät nauruun ja näytelmä keskeytyi. Pahinta oli että koko koulu oli katsomassa. Kaikki kuittailivat siitä jälkeen päin, ja häpesin kauheasti.
Toinen tapahtui 1-luokalla, kun esitimme jälleen koko koululle näytelmää. Kyseessä oli haamunäytelmä, ja meille oli tehty lakanoista haamuasut. Minä olin ns. päähaamu enkä meinannut nähdä mitään, kiskoin jotain paitaa kaulahuivikseni ihan paniikissa kaikkien hohottaessa. Muiden haamujen vuorosanoista ei ollut tulla mitään ja yksi haamu poistui lavalta kesken kaiken. Esityksen jälkeen jopa opettajat tulivat kuittailemaan mokistani lavalla. Kyllä nuo silloin nolottivat mutta nyt muistelen noita huumorilla ;)
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin vatsalihasliikkeitä silleen, että kaveri piti jaloista kiinni ja tietysti pierasin :(
Ha ha! Been there, done that! Eikait siinä mitään hävettävää ole, kunnon heittäytymistä vain. Eikö Bull Mentula jossain haastattelussa kertonut ettei kunnon treenaajilla ole harvinaista että voi tulla paskatkin housuun kun kunnolla vääntää?
Vai olenko mä keksinyt tuon päästäni?
Yläasteella mulla oli tosi runsaat menkat enkä oikein tiennyt siteistä ja tamponeista kunnolla. Mulla oli joku yksi pieni side, jonka laitoin aamulla. No eihän semmoinen mitään pidä ja matikan tunnilla sitten muistan kun alkoi tuntua housut todella märältä ja paniikissa mietin että onko se nyt kusta vai paskaa vai verta. Tunnin päätyttyä hidastelin, että muut meni ensin luokasta ja nousin ylös, niin eikös vaan koko tuoli aivan yltä päältä veressä. Siniset farkut jalassa niin toki näkyivät kun koko perse verestä punainen. Enkä millään voinut oikein peittää sitä joten päätin lähteä kotiin ja jouduin koko pylly veressä kävelemään kotiin :( hävettää vieläkin.
Toinen myös yläasteella tapahtunut juttu. Laitoin aamulla hupparin päälle ja ruokalassa istui takana jotain poikia. En huomannut mitään ihmeellistä, mutta viimeisen tunnin alussa yksi meidän luokan pojista kulki takaa ja kysyi miksi minulla on leipää hupussa. Kaikki repesivät hirveään nauruun ja minä itku kurkussa ongin sitä leipää pois hupusta. Sitten sainkin kuulla pitkän aikaa että mun pitää jemmata ruokaa aika mukaan,vaikka selvästikkin ne pojat takanani ruokalassa laittoivat sen leivän mun huppuun. :(
1. yläasteella menin käymään vessassa. Vessat sijoitettu niin, että reunoilla vessakoppeja, ja niiden välillä alue, missä pöytiä ja tuoleja (jos ruokala oli täynnä, sinne pystyi menemään syömään). No tietenkin se mun vessan lukko oli hajalla (mitä en huomannut), ja kesken kaiken kaksi tyttöä avaa oven, ja hyvin näkyi käytävälle.
2. Ala-asteella musiikintunneilla istuttiin puoliympyrässä, tyttö-poika järjestyksessä. Sain ne inhottavimmat jätkät viereen. Istuessani tuolilla, he potkivat sitä eteenpäin. Koitin sitten mennä takaisin piiriin muutamaan otteeseen, mutta vikalla kerralla vetivätkin tuolin pois mun alta. Koko luokka nauroi, minä mukaan lukien. Ehkä ihan hyvä, että osasin nauraa vaikka nolotti.
Ekaluokalla (90-luvulla) unohtui liikuntavaatteet kotiin. Opettaja pakotti olemaan koko liikuntatunnin t-paidassa ja pelkissä pikkuhousuissa.
Yläasteella ysillä kiusasimme yhtä tyttöä jatkuvasti. Kerran olimme liftaamassa kaupunkiin, ja eräät komeat n. 18v pojat ottivatkin meidät kyytiin. Takapenkillä istui yksi poika, kuskina oli toinen poika ja etupenkillä istui joku nätisti puettu ja meikattu kaunis tyttö. Me olimme hiprakassa ja lässytimme ja flirttailimme pojille, meillä oli vielä jotkut kauheat teinimeikit ja rönttövaatteet. Tyttö selaili rauhassa puhelintaan. Kaupungilla ilmoitimme jäävämme pois limudiskon kohdalla, ja vinguimme vielä poikia mukaan. Pojat kertoivat että koko porukka oli menossa erääseen hienompaan täysi-ikäisten baariin. Tyttö sitten toivotti meille hauskaa iltaa, ja sillon huomattiin että hän oli se kiusaamamme tyttö, emme olleet tunteneet häntä meikattuna ja laittautuneena. Hieman nolotti jo silloin. Koulussa kuulimme että hän pääsi sinne oikeaan baariin alaikäisenä KOSKA ei juonut juurikaan ja käyttäytyi hyvin, ja hänen kaverinsa eli nuo pojat tunsivat baarin omistajat. Hiukkasen vitutti. Lisäksi epäilen että hän nauhoitti kännilässytksemme puhelimellaan, ei kylläkään onneksi koskaan julkaissut niitä.
Mutta aika ikävä muisto on tämä. Olin 6. luokalla tutustumassa yläasteeseen. Istuimme siellä jossain penkeillä odottamassa bussi (meitä siis bussilla kuljetettiin kahden eri kouluyksikön välillä(, kun huomasin valkoisissa farkuissani järkyttävän kokoisen veritahran haaroissa. Niinpä, siihen aikaan kuukautiset alkoivat aivan yllättäen ja todella vuosin kuin seula. Mitäpä siinä sitten. Riensin vessaan myttäämään jotain paperia housuihin. Loppuoäivän yritin kulkea koiveet yhdessä ja kiskoa takkia peitoksi. Huokaus.