Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveydenhuollon ammattilaista paikalla?

Vierailija
18.06.2011 |

Punkki oli kiinnittynyt ihooni 31.5. Se oli hyvin pieni, kun sain sen pois eli ei ollut ollut kauaa paikallaan.

Poistin elukan ja iho reagoi vain vähäisesti eli pureman ympärille tuli halkaisijaltaan 1,5cm kokoinen punainen alue, joka meni aika pian pois.

16.6. minulle tuli flunssan kaltaisia oireita. Paikkoja kolottaa, lämpö on 37-asteessa, normaalisti asteen vähemmän. Tavallista flunssaa tukisi se, että keuhkoputki on aivan kuin siitä olisi nahka pois. Silmät tuntuvat kuumeisilta.

Mitä sanotte, voiko johtua puremasta vai olisiko kyseessä normaali flunssa? Pitäisikö mennä huomenna päivystykseen ja mitä he siellä voisivat tehdä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin lähiaikoina. Saat varmaankin antibioottikuurin. Tuo punoitus alueen ympärillä on se paha juttu. Googlaa borrelioosin hoidosta. eiköhän jotain löydy. Itselleni ei niin tuttua vaikka sh olen.

Vierailija
2/4 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että on borrelioosi, koska siinä punoituksen puremakohdan ympärilläå pitäisi alkaa vasta aikaisintaan muutama vuorokausi punkin poistamisesta, eikä hetikohta. Alue on myös laajempi kuin 1,5 cm halkaisijaltaan.

Kuulemma kuitenkin läheskään kaikki eivät punoitusta huomaa (on niin haaleaa), joten onhan tietysti mahdollista että sinulla on ollut MYÖS se punoitus.

Jos lähipiirissä on ollut flunssaa on melko selvää että kyse on kuitenkin vain flunssan tartunnasta... mutta ei ole noloa mennä (ei ehkä päivystykseen vaan vasta maanantaina) lääkärillekään huolensa kanssa. Ottakoot kantaa. Ikävä kyllä borrelioosin tartuntaa ei varhaisvaiheessa voi todeta verikokeella.

t. terveydenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuuakusi sitten äidilläni tuli punainen rinkula _ähes samantien_ punkin poistosta. Ensin lääkärissä sanottiin, että ei siinä mitään hätää ole, mutta kun punaisen alueen leviäminen jatkui seuraavinakin päivinä, kävi äitini uudelleen lääkärissä. Sillon sai antibioottikuurin ja rinkula hävisi. Flunssan oireita hänellä ei ollut.

Itse kävisin varoiksi lääkärissä, sillä punkkien levittämien tautien kanssa ei mielestäni tule leikkiä.

Vierailija
4/4 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin päivystykseen. Kuulema pitää vain seurata. Yleensä mitään flunssan oireita ei tule, pelkkä kuume ja kuumeeksi kuulema katsotaan 38+ ja mulla on korkeimmillaan ollut 37,7, mutta kun normaalilämpö on alle 36, niin johan tuo tuntuu.

Tässä siis seurailen ja mikäli flunssaoireet katoaa, mutta lämpöily jatkuu, niin sitten lääkäriin.