Mistä tietää, menikö työhaastattelu hyvin? Voiko mistään päätellä mitään?
Kommentit (17)
yleensä kannattaa kysyä että milloin valinta tehdään. Tietää sitten milloin voi lopettaa hermoilun.
Tiedänpä senkin, että valinta tehdään vasta parin viikon päästä, joten siksi kai yritän kovasti miettiä, mitä tuleman pitää.
Yleensä sen tietää siitä, et saa sen paikan ;-)
Paikan saa sen, jonka kokonaisuus on paras. Paikan saannista ei voi tehdä päätelmää haastattelun sujumisesta.
Haastattelu saatoi mennä loistavasti mutta palkkatoive tai kokemus tai kompetenssit eivät vaan natsanneet ja paikka jäi saamatta.
mielestäni aika hyvä hakija koulutuksen ja kokemuksenkin kautta, mutta jännitin tosi paljon haastattelua. Se oli jotenkin pelottava, jäykkä tilanne. Ei lainkaan vuorovaikutteinen. Vaikutin tosi hermostuneelta. En tosin hae mitään esiintyjän paikkaa, mutta silti.
Olisiko pitänyt sanoa että jännittää vai olla vaan kiinnittämättä siihen lisää huomiota? Eiköhän sen jo kaikki tajunneet, että jännittää?
Parhaiten sen kait tietää "kutinasta munissa".
Hain työpaikkaa ja soitin perään. Puhelun jälkeen oli kutina, että ainakin haastatteluun pääsen ja niin kävikin.
Nyt on haastattelu takana ja kutina olisi, etten tule valituksi vaan joku muu meistä kolmesta saa sen paikan.
eikä silti saa paikkaa. Kaikissa haastatteluissa, joissa minä olen ollut, joko hakijana tai haastateltavana, on työntekijä jo päätetty ennen kuin paikka on edes pistetty avoimeen hakuun. Se haastattelu on vaan se pakollinen paha joka täytyy järjestää. On ihan sama vaikka hakija ois huipputyyppi, jos sitä paikkaa kuitenkin varataan jollekin toiselle.
haastattelussa, että olen saanut paikan. Tokikaan sitä ei ole ilmoitettu silloin, mutta kutina on ollut oikea. En kyllä osaa sanoa, mistä olen tiennyt...
en ole tiennyt koskaan. Usein oon luullut saavani paikan, enkä silti ole saanut, mutta oon myös pari kertaa saanut paikan, vaikka haastattelu meni mielestäni tosi huonosti.
että haastattelijoita oli todella monta, oikea ryhmä, joten varmasti joku tykkäsi, joku ei. Toiset hymyilivät ja nyökyttelivät, toiset eivät ilmehtineet juuri mitenkään. Joku kysyi paljon, joku ei lainkaan. Tosi vaikea haastattelutilanne.
ollut aina hyvä fiilis haastattelun jälkeen. Silti en tosiaan ole aina työpaikkaa saanut. On juteltu leppoisasti, olen saanut kerrotua osaamisesta, on ollut huumoria ja kaiken kaikkiaan hyvä tilanne, ja silti työpaikkaa ei ole tippunut.
Eli ei sitä tiedä. Sen tietää kyllä, jos ei tule valituksia, mutta hyvin mennyt haastattelukaan ei tarkoita yhtään mitään. Eniten mua nöyryytti kerran, kun yhteen valtion duuniin mua juoksutettiin testeissä ja kaikkea -> virkaan valittiin se valmiiksi katsottu sisältä. Naurettavaa. Miksi ihmeessä mut laitettiin ottamaan testien takia palkaton vapaakin, kun se kerran oli tiedossa, ettei mua valita. Ei yhtään empatiaa tai suhteellisuudentajua hakijoita kohtaan. Ymmärtäisin haastattelun, mutta miksi noi testit??? Turhaan... Niin, testit meni hyvin.
Kysyttiin pari kysymystä, joihin vastasin jo työhakemuksessa. Yksi kysyi ja kaksi vain tuijotti nurkasta.
Sain sen paikan. Luulen, että minut oli jo etukäteen päätetty ottaa siihen, muodon vuoksi ottivat "haastatteluun".
jossa kaikki tuntui menevän kohdilleen. Tunnelma oli rento ja välitön, emmekä edes huomanneet ajan kulua. Kaikki olivat ihan ihmeissään, kun katsoimme kelloa haastattelun päätteeksi.
En silti saanut paikkaa. Kyse ei siis aina ole pelkästään siitä, sopiiko kemiat yhteen. Hakijoina oli taustoiltaan pätevämpiä ja kokeneempia joukossa, joten paikka menikin sitten sellaiselle. Mutta sainpahan kuitenkin kokemusta työhaastattelusta ja vähän lonkeroita edemmäs. Ehkä joku päivä heille aukeaa uusi paikka ja muistavat minut :)
että menikö haastattelu hyvin. Osasinko vastata kysymyksiin kattavasti, toinko esiin omaa osaamistani, olinko rento mutta asiallinen, osasinko itse esittää kysymyksiä firmasta/työtehtävästä jne.
Mutta se, meneekö haastattelu hyvin, ei kyllä todellakaan yksistään ratkaise valituksi tulemista.
Itse olen huomannut, että mitä enemmän haastatteluissa käy, sitä varmemmaksi tulee itse.
Mutta tsemppiä ap:lle, toivottavasti saat paikan!
Jos paikan saa joku muu, hän on sen varmaan hyvin ansainnut. Jos esim epävarma esiintymiseni pilasi mahdollisuuteni, sitten en varmaan olisi sopinut työhönkään tai työyhteisöön, joka ei ymmärrä ujompaa ihmistä.
Ja kaikkea sellaista mukavaa, jolla voi itselleen selitellä sitä, ettei taaskaan saanut työtä...
ap
No nuo valtion paikat ovat jo kokemukseni mukaan jo etukäteen päätetty kuka sen saa. Työhaastattelut pidetään nähdäkseni lähinnä muodon vuoksi niin täytetään lain kirjan tasapuolisesta valinnasta jne. Surkeaa touhua, mutta tosiasia on se että avoimet työpaikat pitää laittaa yleiseen hakuun vaikka jo etukäteen tiedetään kuka sen saa