voiko hääkutsuun laittaa : "ei legginsseissä juhliin, kiitos" ?!
Kommentit (63)
ja idioottimaiselta jos kutsuun olisi lisätty: BTW, ei sitten leggingsejä, ne oksettavat morsianta liikaa! :D Voisin siinä vaiheessa ajatella, että joopa joo, ja heittää kutsun ö-mappiin. Tai esittäisi asian miten vain, niin tökeröä se olisi.
Lähtökohtana kuitenkin on, että vaikka ne ovat teidän juhlanne niin ei vieraita voi alkaa holhoamaan tuolla tavalla. Pukukoodin tai muun vastaavan voi kutsussa mainita, mutta ei alkaa luettelemaan yksittäisiä juttuja tyyliin: ei leggingsejä, ei nutturoita, ei miehillä partaa tms.
"Ai kun tällaisia ketjuja lukee, rakastan aina vain enemmän ja enemmän boheemiystäviäni."
Ihana olla boheemi itsekin, ja mennä häihin 20e mekossa, legginseissä ja ballerinoissa.
naisia jotka laittaisivat legginsit hääjuhlaan???
naisia jotka laittaisivat legginsit hääjuhlaan???
että voi tällaista tehdä.
t. morsian, kenellä oli pitsilegginsit jalassa.
ps. olemme olleet naimisissa kauemmin kuin moni sellainen, joka vihittiin "vimpanpäälle hääpuvussa"
Voi laittaa, mutta saattaa lukijasta riippuen kuullostaa samalta kuin "ei balleriinoissa juhliin" tai "ei Skodalla juhliin, kiitos". Se kiitos siellä lopussa ei pelasta, vaan pahentaa. Moni pettyy, sillä se legginsasu voi olla se ainoa edustuskelpoinen asu. Usko vaan, että siistit leggingsit esim. mekon alla on hääasuksi käyvempää kuin paljaat sääret. Luota ihmisten arviointikykyyn, en minäkään halua häissä nähdä leggingsejä napapaidan kanssa.
on tullut Suomeen? Dumppasiko joku valmistaja 80-luvun ylijaamat sinne?
2005-2007 (en muista minä näistä vuosista) Hollywoodtähdillä oli leggings-buumi. Siitä se vermaan on lähtenyt, muoti on levinnyt maailmalle ja sieltä sitten loppujen lopuksi rantautunut Suomeen.
UIMAHOUSUISSA / UIMAPUVUSSA
mutta se kuinka
ääliölle vaikuttaa
onkin toinen juttu.
Mun pukeutumista
ei kukaan idari alkaisi
sääteleen, joten
jättäisin juhlat väliin.
Mulle on kyl opetettu
kotona mikä on soveliasta
pukeutumista ja mikä ei.
Mutta että laittaa kutusuun
tuollainen sääntö, huh heijaa
miten vähä-älyselle
vaikuttaa!
UIMAHOUSUISSA / UIMAPUVUSSAmutta se kuinka
ääliölle vaikuttaa
onkin toinen juttu.Mun pukeutumista
ei kukaan idari alkaisi
sääteleen, joten
jättäisin juhlat väliin.Mulle on kyl opetettu
kotona mikä on soveliasta
pukeutumista ja mikä ei.Mutta että laittaa kutusuun
tuollainen sääntö, huh heijaa
miten vähä-älyselle
vaikuttaa!
mikä runomitta!
haluavat pitää isot jäykistelyhäät. Mikään ei ole naurettavampaa kuin se, että nuoret ihmiset leikkivät jäykkiä aikuisia ja kaikilla on tylsää. Junteinta on se, että joku nauraa toisen vaatteille. Silloin puuttuu sydämen sivistys. Voi kun elämässä on niin paljon kaunista jos vain uskaltaa aukaista sydämensä ja näkee muutakin kuin ulkoiset seikat. Ai kun tällaisia ketjuja lukee, rakastan aina vain enemmän ja enemmän boheemiystäviäni. Uskaltakaa tekin joskus tulla ulos siitä pelosta, mitä muut teistä ajattelevat. Kokeilkaa, kaatuuko maailma. Ajatelkaa, miten ihminen typistää sen ainoan elämän kurstistumalla pieneksi rusinaksi ja kyttäämällä, elääkö toiset ja itse etikettien ja tapojen mukaan. Hui kauhea, mitä elämän tuhlaamista. En ikinä pystyisi elämään tällaista elämää, mitä moni täällä elää.
Suomessa ilmeisesti leggingsitkin ovat juhlapukeutumista. No ei kait siinä mitään, omiin häihini en sellaista pukeutumista haluaisi. Hitto kun jossain ulkomailla menisi pitkissä kalsareissa häihin, niin olisi siinä muulla juhlakansalla ihmeteltävää :)
Me niin rakastetaan kaikkia juhlia, kun saa pukeutua oikein vimpan päälle =) Ja kyllä, aina on juhlissa hauskaa. Sehän riippuu ihmisistä eikä vaatetuksesta se tunnelma.
Vapaa-ajalla mekin pukeudumme rennosti, koska olemme urheileva perhe, mutta kyllä se niin on, että meille ainakin on opetettu, että häihin pukeudutaan siististi. Miltä se näyttäisi jos hääparilla juhlavaatteet ja vieraat kalsareissa ja topeissa?
Näkihän tuon laajan puketumiskoodin jo koulun kevätjuhlassa ;) Miksi sen nimi on juhla jos porukka astelee sinne collareissa ja crocseissa?
Mutta kukin tyylillään.
Itsekin olen ajatellut laittaa kutsuihin, että juhliin ei ole tulemista punaisissa hiuksissa eikä saa pukeutua tunikaan. Meinasin laittaa maininnan, että juhlat eivät myöskään koske ylipainoisia, finnisiä teinejä eikä rillipäitä, mutta saatan olla armollinen ja sallia nämä virheet ihmisissä sittenkin.
Meidän lasten koulussa pukukoodi kieltää ne.
Et tietenkään voi laittaa tuollaista hääkutsuusi. Antaa sinusta vähintään yhtä höperön kuvan kuin legginssien käyttäjistä juhlissa. Tosin niitäkin voi käyttää ihan nätisti. Itse en kyllä laittaisi juhliin legginsejä :)
Sehän on ihan yleistäkin.
Ja jos laitat, että "juhlapukeutuminen", leggarit jää automaattisesti pois, koska ne ei todellakaan kuulu juhlapukeutumiseen.
Kertoa millaista pukeutumista vierailta toivot.
Legginssien (tai jonkun muun yksittäisen vaatteen) kieltäminen kuulostaa tosi juntilta. Itse jättäisin todennäköisesti menemättä koko juhliin vaikka en lengginsejä edes omista.
Suomessa ilmeisesti leggingsitkin ovat juhlapukeutumista. No ei kait siinä mitään, omiin häihini en sellaista pukeutumista haluaisi. Hitto kun jossain ulkomailla menisi pitkissä kalsareissa häihin, niin olisi siinä muulla juhlakansalla ihmeteltävää :)
Tekisi mieli linkittää tähän muutamia kuvia irlantilaisista ja amerikkakkalaisista häistä joissa olen ollut vieraana, mutta en viitsi sillä kyse on ystävistäni.
Molemmat häät olivat oikein hauskat ilman ylimääräistä pönötystä.
Pukeutuminen oli monipuolista ja luovaa =D
niin ei tule väärinkäsityksiä.
Mulle oli kyllä tärkeintä, että mun rakkaat sukulaiset ja ystävät oli paikalla. En todellakaan muista mitä kenelläkin oli päällä. Ihme nipotusta.
vaan laita tuollaista, kaikki av-mammat hyökkää paikalle pelkissä tunikoissa! Siis eihän muut käytä leggareita kuin av-mammat, mitäs menit kutsumaan?
haluavat pitää isot jäykistelyhäät. Mikään ei ole naurettavampaa kuin se, että nuoret ihmiset leikkivät jäykkiä aikuisia ja kaikilla on tylsää.
Junteinta on se, että joku nauraa toisen vaatteille. Silloin puuttuu sydämen sivistys.
Voi kun elämässä on niin paljon kaunista jos vain uskaltaa aukaista sydämensä ja näkee muutakin kuin ulkoiset seikat.
Ai kun tällaisia ketjuja lukee, rakastan aina vain enemmän ja enemmän boheemiystäviäni. Uskaltakaa tekin joskus tulla ulos siitä pelosta, mitä muut teistä ajattelevat. Kokeilkaa, kaatuuko maailma. Ajatelkaa, miten ihminen typistää sen ainoan elämän kurstistumalla pieneksi rusinaksi ja kyttäämällä, elääkö toiset ja itse etikettien ja tapojen mukaan. Hui kauhea, mitä elämän tuhlaamista.
En ikinä pystyisi elämään tällaista elämää, mitä moni täällä elää.