Kuinka paljon maksat vuokraa/ asuntolainaa kuukaudessa?
Kommentit (101)
1035€ Rovaniemi 110neliön rivitalo 5H+K
735 euroa (si. vesimaksut kahdelta ja autohallipaikka)
58 m2, vastavalmistunut vuokra-asunto kerrostalossa 3 h + kk + sauna
Omavastuu on 285e. 58 neliötä ja vesi sisältyy, +pesutupa ja sauna.
650e maksan vuokraa kaksiosta.
Järkytyin, kun leikittelin nordean lainalaskurilla, jos ostaisin about 200 000e asunnon. Maksaisin siitä kuukausittain noin melkein 1000e josta korkoa olisi 700e ja itse lainanlyhennystä vain pari hassua satasta. Mikä järki?!
Joten minulle on kannattavampaa asua vuokralla ja säästää mahdollisimman paljon rahastoihin. Ei mitään mieltä maksaa pankille kuussa enemmän pelkkiä korkoja kuin mitä nyt maksan vuokraa.
Luulin aina, että "oman maksaminen" olisi aina kannattavampaa kuin vuokralla oleminen, mutta ilmeisesti nykyinen korkotaso on oikeasti noin älytön, että vuokralla asuminen ja suuremman summan kuukausittainen jemmaaminen kunnes alkupääomaa on ainakin yli puolet asunnon arvosta on kannattavampaa.
38m2 255e/kk maalla vuokra + 54 m2 600e/kk kaupunki vastike
Euroiksi muutettuna 2800e/kk, 45 neliöitä. Sanomattakin selvää etten asu Suomessa ja talon tarjoamat palvelut on aivan eri sfääreissä mitä Suomessa saisi samaan rahaan.
47,7 neliötä, kaksio, 613e ja espoossa.
Asuntolainaa takaisin 1000€/kk, tähän päälle yhtiö- ja eahoitusvastikkeet 800€/kk.
86m2 kerrostaloasunto Espoossa.
800e vuokraa 90m2 kerrostaloasunto.
Asuntolainaa maksan 243 euroa kuussa. Kaksio 55 m2.
255e vuokraa alle 50 neliön rivarikaksio.
Vierailija kirjoitti:
735 euroa (si. vesimaksut kahdelta ja autohallipaikka)
58 m2, vastavalmistunut vuokra-asunto kerrostalossa 3 h + kk + sauna
58 m2 kokoinen kolmio? Taitaa olla koppihuoneet. Mun kolmiossani on 73 m2 (3 h + k + s) ja on mukavan avara tilavine huoneineen.
400e/kk 74m2 kerrostalokolmio, asuntolaina mitä maksan yksin.
620e 56 neliön kerrostalokaksio.