Miten mies voikin olla niin vaikea!
Mies on välillä niin lapsellinen ja vaikea tapaus ettei mitään rajaa! Saattaa suuttua mitä pienimmästä asiasta, ja niin pahasti että vielä päivienkin päästä ollaan joko täydellisessä mykkäkoulussa tai jos erehdytään jotain puhumaan niin ollaan vielä pahemmassa riidassa.
Miten saisin sen tajuamaan ettei tollasessa suuttumisessa ole mitään järkeä! Miten se ei voi vaan kertoa että kyllä ottaa päähän kun et oo tehny sitä/tätä tai kun teit noin? Ja sit antaa asian olla. Miks ihminen suuttuu niin paljon että haukkuu mut ihan pystyyn ja alkaa arvostelemaan kaikkea mitä teen?
Joo, on tosi pitkävihanen tyyppi ja on mm. ollu pitämättä kaveriin yhteyttä monta kuukautta mun mielestä pikku jutun takia. Mä vaan pitkään kuvittelin ettei se mua kohtelis noin... Taisin olla väärässä. Mitä luulette, muuttuuko näin jyrkkä ja pitkävihainen ihminen ikinä vai tuhlaanko vaan sanoja ja aikaani kun yritän saada sen käyttäytymään riitatilanteessa toisin?
Kommentit (8)
mun mies on samanlainen ja pahenee vaan vuosi vuodelta. Just oli melkein kuukauden mykkäkoulussa. Mä ajattelin että tästä lähtien otan noi hiljaiset kaudet lomana miehestä.
Siis kuukauden! Apua... meillä onneks kestää vaan n. viikon mutta sekin on jo painajaismaista mulle. En vaan kestä sitä kun tiedän että se on tyhmästä asiasta vihanen eikä suostu leppymään, saatika pyytämään anteeksi omaa käytöstään.
Meillä oli pitkään tosi vaikeata, nyt vaan on koko ajan mennyt parempaan suuntaan ja tämän kertainen suuttumus tuli ihan yllätyksenä.
Ja joka kerta suunnittelen eroa, tuntuu vaikeelta miettiä olevansa loppuelämän ihmisen kanssa, joka voi noin kylmästi olla huomioimatta toista (läheisintä) ihmistä...
Kaverin mykkäkoulua ollut pisimmillään 3 kuukautta ja näitä on ollut muutamia....kuulema viikko ei tunnu missään!!! mykkäkoulua tosin pitää nainen!!!! :)
Meillä on mykkäkoulu kestänyt pahimmillaan yhden illan ja sekin on jo tuntunut hirvittävän pitkältä ajalta. Viikon (tai kuukauden!) mittaisessahan sen vihan ja puhumattomuuden voisi jo kuvitella "kroonistuvan", siitä tulee normaali olotila.
Kertomasi perusteella olisin jättänyt kaverin jo ekan mykkäkoulun aikana. Idioottimaista.
jurnupönttö! Kaikki tietää, että on tosi jäärä ja vaikea; jos jostain vetää herneen nenään niin siellä se on ja pysyy! Vaikka olisi väärässäkin. Ärsyttävää! Mykkäkoulua pitää millon mistäkin, eipä se minua häiritse, mutta säälin lapsia, kyllä he vaistoavat asiat ja isompi jo varsin ymmärtääkin. En oikeastaan jaksaisi enää ja 16 vuoden jälkeen sanoisin, että aika pian tämä liitto on nähty.
En tosiaan voi etukäteen tajuta että ko asia aiheuttaa suuttumisen. Lähinnä se mitä etukäteen tapahtuu on se, että miehellä on stressiä ja aivan liikaa töitä (yrittäjä). Lisäksi on ollut surua ym, joka on aiheuttanut masentumista. Mies siis ensin suuttuu ja saattaa raivota ja huutaa ja sitten pitää mykkäkoulua. Tai siis ei pahemmin kotona näyttäydy, lähtee aikasin aamulla ja tulee yömyöhään kotiin.
Joka kerta (kun ollaan riidelty tarpeeksi) sovitaan riita, tai siis puhutaan siihen johtaneista asioista ja luvataan kummatkin sitä sun tätä mutta lupaukset ei pidä. Joka kerta sovitaan että puhutaan asioista eikä tehdä riitaa ja jatketa sitä. Mutta edelleen näitä riittää.
Ja siis nimenomaan kun riita kestää päiviä niin se alkaa ruokkimaan itseään ja sitä alkaa väkisin kaivelemaan toisesta mitä inhottavimpia asioita. Ja myös tätä olen miehelle yrittänyt kertoa mutta ei se näköjään tajua...
Kun on talo ja lapsi niin ei sitä kuitenkaan haluaisi erota, meillä kun riittää hyviäkin hetkiä ja paljon rakkautta...
ap
turhaan vuottelet.