Stumppaa tähän!- kirja, mihin se perustuu?
Mielikuviin, faktoihin, kirjailijan omiin kuvitelmiin?
Tästä kirjasta sanotaan, että se on tosi hyvä tupakan lopettamiseen, mutta ennen sitä haluaisin tietää mistä kirja kertoo..
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Luin kirjan, sain sen tuntemattomalta henkilöltä ilmaiseksi, hän oli sen lukenut ja lopettanut tupakoinnin. Poltin vielä ehkä kuukauden kunnes päätös kypsyi, minulla kun on muutenkin pitkät piuhat, nyt on kolmas savuton vuosi lopuillaan ja valehtelisin jos väittäisin, ettei ole tehnyt yhtään mieli, nykyään tosin enää hyvin harvoin.
Kirja on tehnyt minulle tehtävänsä ja haluaisin laittaa sen kiertoon samalla tavalla kuin sain sen itsekin, ilmaiseksi ja tuntemattomana. Onnistuisiko tätä kautta?
Minä olisin ainakin hyvin mielelläni ottamassa tämän kirjan. Olen kuullut paljon juttua kuinka se auttaa lopettamaan ja minä todella tahdon lopettaa. Henki ei kulje enää kunnolla, hengitys sellaista vinkunaa ja olen kuitenkin vasta 24v. Syitä lopettamiseen on lukuisia. Pienen paikkakuntani kirjastossa tämä kirja vaan on aina varattu.. Sähköposti: sannhalo@gmail.com jos päätät pistää hyvän kiertoon niin laita viestiä
Luin kirjan kolme vuotta sitten eräänä sunnuntai-iltana ja lopetin siihen tupakoinnin. Olin polttanut 42 vuotta(neljäkymmentäkaksi vuotta). Tärkein juju on siinä, että teet itsellesi lupauksen " en polta enää koskaan", pysy siinä, älä aseta mitään takarajoja "katsotaan nyt pari kuukautta" jne... koska silloin annat itsellesi luvan polttaa taas parin kk:n jälkeen. Ei se noin onnistu. Älä käytä mitään nikotiinin korvikkeita, koska tarkoitus on päästä eroon juuri nikotiiniriippuvuudesta. Vieroitusoireet kestää noin 5-6 viikkoa ja joka päivä helpottuu, jos ei puolella niin ainakin vähän. Ajattele vain ja ainoastaan niitä positiivisia puolia mitä lopettamisesta koituu, ÄLÄ mieti sitä kuinka kovia tupakantuskia taas tuleekaan. Tupakan (nikotiinin) halu kestää noin pari minuuttia kerrallaan ja taas helpottaa, sen kyllä jaksaa, varsinkin kun tuskan väli pitenee kokoajan (mikäli et siis käytä niitä korvikkeita ym.) Olen monta kertaa aiemmin yrittänyt lopettaa polttamisen siinä onnistumatta, mutta tuon kirjan luettuani oli helppo lopettaa. Se kirja pitää lukea ajatuksella ja noudattaa niitä ohjeita, ei se muuten onnistu. Täytyy tosissaan haluta lopettaa polttaminen, se on se juju. Onnea matkaan.
Ei siihen kirjaa tarvita että tajuaa että vain oma tahto ja päätös olla polttamatta on se avain onnistumiseen.
Jos lopetuspäätös on ehdollinen niin on vähän sama kuin lättyä pidettäisiin ajokoiran kuonon yläpuolella 24/7 ja koira yrittäisi tahdonvoimallaan olla ottamatta suihinsa.
itse parhaillaan luen kirjaa. Jotenkin tupakointi alkanut tuntumaan vastenmieliseltä. Olen puolessa välissä ja en oo tänäänkään polttanut kun kolme tupakkia, ja kaikista vain muutaman henkosen. ei vaan maistu
Kirja kertoo riippuvuuden psykologiasta. Pätee tupakan lisäksi mihin vaan riippuvuutta aiheuttavaan asiaan, alkoholo, makeiset, liikunta.
Mulla oli pahimmat kriisit kolmen viikon ja kolmen kuukauden paikkeilla. Nyt kuudes vakava yritys kyseisen kirjan avulla, aiemmin ratkeamiset tulleet viidesti kolmannella viikolla ja viimeksi kolmannella kuulla. Nyt savuttomana 8kk ja ajatus etten enää polta henkostakaan on jo hyvinkin vahva. Komppaan myös tuota päätös on kaiken a ja o.
Moi,vieläkö sulta löytyy kirjaa nimeltä stumppaa tähän?
Hei,onko jollain lainata tuota kirjaa "Stumppaa tähän" ?
Kyllä se lopettamispäätös on ainoastaan itsestä kiinni,ei siinä auta kenenkään neuvot ja uhkat.Tupakasta irti pääseminen on kova juttu.Itselleni tein niin selväksi että lopetan määrättynä päivänä annoin sitä ennen muutaman päivän aikaa.Lopetin ihan yksin ilman mitään korvauhoitoa.Päätöksestä on nyt 3v.Olen ylpeä itsestäni.
itsenäinen kirjoitti:
Kyllä se lopettamispäätös on ainoastaan itsestä kiinni,ei siinä auta kenenkään neuvot ja uhkat.Tupakasta irti pääseminen on kova juttu.Itselleni tein niin selväksi että lopetan määrättynä päivänä annoin sitä ennen muutaman päivän aikaa.Lopetin ihan yksin ilman mitään korvauhoitoa.Päätöksestä on nyt 3v.Olen ylpeä itsestäni.
Kuuntelen tätä äänikirjana alkuperäiskielellä tällä hetkellä ja kyllä, lopettaminen on itsestä kiinni, mutta kyllä tämä tukee päätöstä aivan valtavasti... Ajatus lopettamisesta ei tunnu enää pelottavalta vaan päinvastoin: lopettaminen houkuttelee koko ajan enemmän mitä pitemmälle kuuntelen. Kuuntelenkin avoimin mielin ja olen päättänyt ottaa vastaan kirjoittajan sanoman ärsyyntymättä koska olen itse järkeillyt ettei tästä voi olla mulle mitään muuta kuin hyötyä. :D 2 tuntia 30 min jäljellä ja kuuntelen tätä pätkissä kappaleen-pari päivässä (välillä voi olla taukoa päivä tai max kaksi, etenen kuitenkin varmasti loppuun) samalla tupakoiden välillä ja innostukseni lopettaa vaan kasvaa ja kasvaa. Katsotaan miten käy, en ainakaan häviä mitään.
Itse sain kirjan juuri luettua ja viimeinen tupakki poltettu.
Kirjassa on paljon hyviä pohdintoja joita itsekin jäin miettimään.
Näillä mennään kohti vapautta :)
Entäs sitten kun tulee niitä vastoinkäymisiä elämässä, ainakin mulla niitä riittää. Onko liian helppo tarttua röökiin?
Luin kirjan, sain sen tuntemattomalta henkilöltä ilmaiseksi, hän oli sen lukenut ja lopettanut tupakoinnin. Poltin vielä ehkä kuukauden kunnes päätös kypsyi, minulla kun on muutenkin pitkät piuhat, nyt on kolmas savuton vuosi lopuillaan ja valehtelisin jos väittäisin, ettei ole tehnyt yhtään mieli, nykyään tosin enää hyvin harvoin.
Kirja on tehnyt minulle tehtävänsä ja haluaisin laittaa sen kiertoon samalla tavalla kuin sain sen itsekin, ilmaiseksi ja tuntemattomana. Onnistuisiko tätä kautta?