Tehdäänkö teillä juhannussiivous?
Meillä tehdään ja hyvin tehdäänkin. Koko päivän siivonnu. Pessyt ja puunannut. Tuulettanut vuodevaatteet. Ihanalta tuntuu, enää ei ole kuin WC pesemättä.
Pysähdyin tähän koneelle vähän kehumaan ja ihmettelemään ihan itsekin kuinka hyvä meininki kun kaikki on niin puhdasta ja järjestyksessä.
Hyvää Juhannusta kaikille!
Kommentit (5)
Vai onko? Ikkunat kokoajan pölyset, vaikka olen ulkoa jo pessyt, taas pitää uudelleen pestä.
Vaikka siivoaisikin joka päivä ja järjestelisi paikkoja olen kuitenkin sitä mieltä, että kun siivoaa juhlapyhiksi niinkuin "juhannussiivous", "pääsiäissiivous", "joulusiivous", "syntymäpäiväsiivous",niin ja niihinhän kuuluvat tietenkin ikkunaverhojen ja pöytäliiojen ja mattojen vaihdot uusiin ja raikkaisiin.Tavallisessa viikkosiivouksessa imuroin ja pesen lattiat ja ovet ja muut tasot.Vaihdan vuodevaattet ja tuuletan hyvin.
Juhlasiivouksessa tuodan esille se juhlanaihe.
KYllä meillä joka viikko siivotaan (vähintään imuroidaan ja pyyhitään pölyt), mutta juhannuksena ja jouluna voi siivota vähän enemmänkin. Vaihdettiin mattoja, liinoja ja tyynynpäällisiä ja samalla vähän järjestystäkin. Vaihtelu virkistää, mutta ei sitä jaksa viikoittain tehdä.
Siivooja sattuu tulemaan hassusti heti juhannuksen jälkeen maanantaina, kun oli kipeänä tällä viikolla. Ei kannata siivota. Järjestelen vaan ja vaihdan ehkä lakanat.
Mä en tajuu näitä juhlapyhäsiivouksia.. Meillä tehdään joka viikko siivous + tietty joka päivä siisteyttä pidetään yllä, eikä tarvita mitää extra siivouksia.