Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä av:lla asiat menee ihan päälaelleen:

Vierailija
14.06.2011 |

yhteiskunnallinen ongelma on, että miten taattaisiin naisille ja miehille tasa-arvoiset edellytykset käydä töissä ja edetä uralla.

Naiset tällä palstalla eivät selvästikään halua töihin ja veroja maksamaan, vaan keplottelevat ainakin kolme vuotta kotona per lapsi, jonka jälkeen työllistyminen on aina vain vaikeampaa.

Esimerkiksi virikehoito helpottaa sujuvaa siirtymistä kotoa työelämään, äidin/isän töihinpaluu ei ole niin iso muutos, kun hoitokuviot ovat jo tuttuja.

En halua yhteiskuntaa, jossa naisen paikka on kotona ja miehen työelämässä, mutta tällä palstalla tuntuu, että siihen tulisi pyrkiä. Ja syynä ei koskaan ole vanhemman laiskuus vaan "lapsen etu". Onko lapsen etu se, että äiti palstailee turhautuneena, vetää välillä partsilla röökiä ja vaihtaa lapselle DVD:n? Ja yli 3-vuotiaat voivatkin sitten ulkoilla itsenäisesti säällä kuin säällä. Koska raitis ilmahan on lapselle hyvästä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta kaikki lasten kanssa olevat palstailee turhautuneena ja käy partsilla röökillä?

Vierailija
2/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pyörittää dvd:tä ja itse tupakoida, niin se ei ole meidän vika.

Mä olen oikein mielelläni kotiäiti. Tämä on paljon rikkaampaa ja antoisampaa elämää kuin juosta tukka putkella työn ja kodin väliä ja tehdä puolinaisesti kaikki. Olen kyllä kokeillut sitä, joten tiedän.

Mieluummin miehille isot palkat ja naiset kotiin. Mä tuen sellaista yhteiskunnallista kehitystä mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä vaan seuraan nyt erilaisia keskusteluja kun omat lapset ovat pikkukoululaisia.

palstan henki nimittäin tuntuu olevan että vanhemman (lue: äidin) pitäisi olla kotona koko sen lapsen lapsuuden ajan (ei siis ainoastaan 3-vuotiaaksi), myös ja varsinkin silloin kun se lapsi on alakoulussa.

Ja aina sama fraasi: Luxemburgissa on laitonta antaa 12-vuotiaan olla hetkeäkään yksinään kotona.

Vierailija
4/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä äidin uraa pitää niin kovin rakentaa.

Vierailija
5/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina sama fraasi: Luxemburgissa on laitonta antaa 12-vuotiaan olla hetkeäkään yksinään kotona.

Vierailija
6/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä vaan seuraan nyt erilaisia keskusteluja kun omat lapset ovat pikkukoululaisia. palstan henki nimittäin tuntuu olevan että vanhemman (lue: äidin) pitäisi olla kotona koko sen lapsen lapsuuden ajan (ei siis ainoastaan 3-vuotiaaksi), myös ja varsinkin silloin kun se lapsi on alakoulussa. Ja aina sama fraasi: Luxemburgissa on laitonta antaa 12-vuotiaan olla hetkeäkään yksinään kotona.

ei kouluikäisistä.

Vierailija
7/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunnallinen ongelma on, että miten taattaisiin naisille ja miehille tasa-arvoiset edellytykset käydä töissä ja edetä uralla. Naiset tällä palstalla eivät selvästikään halua töihin ja veroja maksamaan, vaan keplottelevat ainakin kolme vuotta kotona per lapsi, jonka jälkeen työllistyminen on aina vain vaikeampaa. Esimerkiksi virikehoito helpottaa sujuvaa siirtymistä kotoa työelämään, äidin/isän töihinpaluu ei ole niin iso muutos, kun hoitokuviot ovat jo tuttuja. En halua yhteiskuntaa, jossa naisen paikka on kotona ja miehen työelämässä, mutta tällä palstalla tuntuu, että siihen tulisi pyrkiä. Ja syynä ei koskaan ole vanhemman laiskuus vaan "lapsen etu". Onko lapsen etu se, että äiti palstailee turhautuneena, vetää välillä partsilla röökiä ja vaihtaa lapselle DVD:n? Ja yli 3-vuotiaat voivatkin sitten ulkoilla itsenäisesti säällä kuin säällä. Koska raitis ilmahan on lapselle hyvästä.

Vai onko se isompi sisarus vain välttämätön paha ja vauva kaiken keskipiste? meillä vauva syntyy perheeseen jossa on tietyt rutiinit ja uusi tulokas sopeutuu niihin, ei toisinpäin. Jos ollaan ulkoiltu joka päivä, jatketaan edelleen samalla lailla. Jos luetaan satuja, luetaan edelleen. Tiedän kyllä että jotkut linnoittautuvat uuden tulokkaan kanssa sänkyyn kuukausiksi peteilemään ja imettämään mutta minä ajattelin että isommille lapsille on mukava jatkaa samoja rutiineja.

Jos sinä teet noin, se ei tarkoita sitä että muut tekevät.

Tosin poltan partsilla röökiä mutta en turhautumisen takia.

Vierailija
8/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takiahan päiväkodit on perustettu, että myös naisilla on mahdollista toteuttaa myös urahaaveitaan. Ja nykyään ihan pikkulapsivaiheen hoitovastuunkin voi jakaa puolison kanssa. Onneksi se alkaa olla korkeasti koulutetuilla pariskunnilla melko tavallista.

Tarja Halonen sanoi viisaasti, että meillä on vain yksi elämä, ja kyllä siihen on onneksi mahdollista mahduttaa niin ura kuin lapsetkin.

T. ap

Vierailija
9/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla vaahdotaan, että pitää olla vauvan ja lapsen kanssa kotona 24/7 ja ravata jossain taapero treffeillä, kun pitää luoda sitä äiti-lapsi suhdetta ja turvallisuutta.

Lapsia ei mielellään saa viedä mummulaan hoitoon tai jos saa niin max.1 yö 3v ja silloinkaan ei saa mennä juhlimaan.

Lapsia ei saa viedä hoitoon jos olet työtön, varastat silloin muilta paikan ja heitä haukutaan.

seuraavaksi haukutaan, kun eletään miehen tuloilla, ei viedä lasta hoitoon vaan jäädään kotiin toisten elätettäväksi

Vierailija
10/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten palaan vanhaan työpaikkaani. Eikä työllistyminen ole ollenkaan vaikeaa. Veroja maksan jokaisesna näinä vuosina yllinkyllin. En minäkään halua yhteiskuntaa, missä naisen paikka on kotona. Haluan yhteiskunnan, missä nainen tai mies voi olla lapsen kanssa kotona 3 vuotta, jos raha- ja työtilanne sen sallii. Sekä tietenkin jos on siihen halua. En tilanteessani ehkä ajattele niinkään lapsen etua, vaan olen onnellinen kun saan olla kotona. Ihan oman etuni nimissä. Välillä toki turhauttaa ja lapset katsoo dvd:tä, mutta en usko sen olevan mitenkään heidän etunsa vastaista. Isot voi ulkoilla ihan itsenäisesti, ovat 13 ja 11 vuotiaita. Ja ihan säällä kuin säällä. Siihen heitä kannustankin, koska raitis ilma on heille hyväksi.

Älä yleistä.

Vierailija
11/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin miehille isot palkat ja naiset kotiin. Mä tuen sellaista yhteiskunnallista kehitystä mielelläni.

Eikös voitais sopia, että työssäkäyville hyvä palkka ja kotona oleville hyvät tuet? Minä tukisin sellaista yhteiskunnallista kehitystä mielelläni.

Vierailija
12/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vähän kärjistätkin.

Se vain on totuus että sinne töihin on sitä vaikeampaa mennä mitä pidempään kotona on. Myös lapsille.

Tutullani on nyt jo 4 alle kouluikäistä lasta kun hänellä on hätä kädessä niitten hoitoon viemisten kanssa. Kun ei kukaan lapsista ole ollut hoidossa. Kahden ensimmäisen jälkeen piti nopeasti tehdä kolmas että saa olla kotona ensimmäisen lähtiesä eskariin. Sitten piti tehdä neljäs kun olisi niin raskasta järjestellä ne kaksi pientä hoitoon ja isoin eri paikassa iltapäivähoidossa. Nyt kun on neljä niin ei "voikaan" enää mennä töihin kun hoitomaksut olisivat jo niin isot.

En ihmettele että tässä tapauksessa perheen isä ei olisi toisen jälkeen enää lapsia halunnut mutta kun äiti ei vaan halunnut töihin. En ymmärrä miksei voinut vaan tehdä päätöstä että jään kotiin kunnes ne lapset ovat X vuotta.

Arvatkaas onko tämä äiti väsynyt ja isä myös, tekee 14 h päivässä töitä että riittää rahat myös pohjoisen reissuihin kun niihin on totuttu.

Ja ei, en ole päätellyt näitä asioita itse vaan emäntä itse kertoi ihan avoimesti.

Eikä asia tietenkään mulle kuulu muutoin, kun etta ei jaksaisi enää toimia heidän ilmaisena päivähoitopaikkanaan kun lapsia työnnetään aina meille kun satun olemaan töistä vapaapäivällä. Kiva olisi se vapaa joskus viettää ilman naapurin lapsia :(

Vierailija
13/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kotihoidettuina koko ikänsä, nainen tekee kaikki kotityöt ja antaa aina seksiä, miehellä puolestaan ei ole mitään velvoitteita kotia, lapsia eikä puolisoaan kohtaan. Jos jostain valittaa, olisi pitänyt vain osata ennakoida ja jättää lapset tekemättä. Mikään muu tässä yhtälössä ei ole pielessä paitsi oma asenne, jos ei tunnu hyvältä. Eikä oikeastaan edes tarvi tuntua hyvältä, koska äidiksi ryhtyessään nainen menettää oikeuden haluta mitään hyvää itselleen.

Ensimmäisenä halutaan olla karsimassa naisten oikeudet ja naisten elämää helpottavat asiat yhteiskunnasta. Kummallista mielestäni, mutta kai tämä on sitten sukupolvireaktio siihen, mitä meidän vanhempiemme ikäluokka on halunnut.

Vierailija
14/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tosiaan olisin ammatiltani lähihoitaja ja palkkani alkaisi ykkösellä, en missään nimessä lähtisi vaihtamaan vieraiden lasten tai vanhusten vaippoja, vaan hoitaisin omani kotona. Se ei olisi taloudellisesti kannattavaa enkä saisi työstäni mitään sellaista, mitä ei lasten kotihoito tarjoaisi.

Koska kuitenkin kaipaan älyllisiä haasteita, joita saan työssäni, on minun luontevaa mennä töihin ja laittaa lapseni hoitoon jollekin lähihoitajalle.

T. ap

Vierailija
15/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kotihoidettuina koko ikänsä, nainen tekee kaikki kotityöt ja antaa aina seksiä, miehellä puolestaan ei ole mitään velvoitteita kotia, lapsia eikä puolisoaan kohtaan. Jos jostain valittaa, olisi pitänyt vain osata ennakoida ja jättää lapset tekemättä. Mikään muu tässä yhtälössä ei ole pielessä paitsi oma asenne, jos ei tunnu hyvältä. Eikä oikeastaan edes tarvi tuntua hyvältä, koska äidiksi ryhtyessään nainen menettää oikeuden haluta mitään hyvää itselleen. Ensimmäisenä halutaan olla karsimassa naisten oikeudet ja naisten elämää helpottavat asiat yhteiskunnasta. Kummallista mielestäni, mutta kai tämä on sitten sukupolvireaktio siihen, mitä meidän vanhempiemme ikäluokka on halunnut.

ja naisten oikeuksien polkemista on jos hoitaa omat lapsensa?

Vierailija
16/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaisia tilanteita tarkoitin. Ja todella kärjistin, jotta saisin ihmiset vastaamaan :)

Ja sitten 16, ihmettelen tätä naisten keskinäistä kateutta. Luulisi, että pikkulapsiperheet olisivat edes jossain määrin solidaarisia toisiaan kohtaan, mutta ollaankin vaan luopumassa juuri niistä eduista, joita ei itse juuri sillä hetkellä tarvita.

Minusta on hienoa, että Suomi on tasa-arvoinen yhteiskunta, jossa mies voi hoitaa lapsia kotona ja nainen tehdä vaativaakin työtä. Miksi tämä pitäisi romuttaa?

Itse en usko, että yksikään lapsi on onnellinen saadessaan tietää, että äiti hautasi omat urahaaveensa voidakseen hoitaa lapsia kolme vuotta kotona, koska juuri sillä hetkellä yhteiskunta sen mahdollisti.

Mutta kaikki me emme ole ura/työihmisiä ja siksi onkin hienoa, että yhteiskunnassamme tuetaan myös lasten kotihoitoa. Moni äiti viihtyy hyvin kotona siivoillen, pyykkiä lajitellen ja ruokaa laittaen. Moni harrastaa vaikkapa puutarhanhoitoa tai käsitöitä.

Mutta me kaikki naiset emme ole samanlaisia, minä kaipaan älyllisesti haastavaa työtäni ja joku toinen rauhallista oleilua kotona lasten kanssa.

Ja myös miehet ovat erilaisia: toinen ei malta olla edes viikkoa lasten kanssa kotona ja toinen taas, kuten oma mieheni, on mielellään pitkiäkin pätkiä lasten kanssa kotona.

Vierailija
17/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia asioiden pitää olla niin mustavalkoisia? Annetaan jokaisen äidin (ja isän) päättää mikä on oman lapsen sekä oman hyvinvoinnin kannalta paras ratkaisu.

Vierailija
18/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lasten kanssa pitkään kotona. Mutta maassamme on tehty päätöksia jotka eivät siihen todellakaan kannusta. Kun olet pitkään poissa työelämästä et etene uralla, tulot jää pienemmiksi samoin eläke. Suuri osa avioliitoista päättyy valitettavasti eroon ja miehelle jää ainoastaan pienehkön elatusmaksun maksaminen. Siinä sitten nainen yrittää sinnitellä elättäen itsensä ja lapset sillä surkealla palkalla kun on uhrannut parhaat vuotensa kotona oloon.

Vierailija
19/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät kaikki naiset halua olla pitkään kotona. Minulle se ei olisi unelma vaan kauhuskenaario.

Vierailija
20/34 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lasten kanssa pitkään kotona. Mutta maassamme on tehty päätöksia jotka eivät siihen todellakaan kannusta. Kun olet pitkään poissa työelämästä et etene uralla, tulot jää pienemmiksi samoin eläke. Suuri osa avioliitoista päättyy valitettavasti eroon ja miehelle jää ainoastaan pienehkön elatusmaksun maksaminen. Siinä sitten nainen yrittää sinnitellä elättäen itsensä ja lapset sillä surkealla palkalla kun on uhrannut parhaat vuotensa kotona oloon.

on se jumala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi