Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmiset maksaa uuden noin 30 000 euron auton?

Vierailija
13.06.2011 |

Tunnen muutamia lapsiperheitä, joissa vanhemmat noin 35-45v, ja niillä on ihan uusia, tosi kalliita autoja. Mietin vaan, että miten mahtavat maksaa nuo noin 30 000 euron hintaiset autot?

Saako vanhasta vaihdossa hyvin, että jää vain joku 10 000 euroa velkaa vai mitä?

Onko tilillä rahaa, ostaako eläkkeellä olevat vanhemmat sen auton vai mitä?

Miten se auto maksetaan, siis rahalla tietysti, mutta lainarahallako?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tod. imtään lainaa. emme elä yli varojemme.

ps. tuolla rahalla ei kyllä mitään kunnon autoa saa

Vierailija
62/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä n. 50 000e maksanut auto, miehen rahoilla ostettu. Mies tienaa n. 150-200 000e/vuosi. Eli ei autolainaa vaan "säästöillä". Ikää 30v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto nayttaa olevan jonkinlaisessa puolijumalan asemassa Suomessa. Keta jaksaa oikeasti kiinnostaa miten se on maksettu tai mita merkkia se on. Kunhan on nelja pyoraa alla ja yksi kasissa eika jata tielle.

Kulkuneuvo se on, taalla on melkein jokaisella 16v:lla oma auto, big deal.

Täällä ihmiset oikein palvoo noita autojaan. Ja selitellään että on niin pitkät työmatkat jne... No mitä asutte jossain iirankäkkärässä että pitää ostaa se iso auto ja ajaa 200 km päivässä?

minulla ei ole autoa ollenkaan, evvk. Päiväkotiin on matkaa 200 m ja töihin pyörällä 10 minuuttia. Kyllä päivitellään, on se kumma kun en autoa osta.

Vierailija
64/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksettiin rahalla...

Siis ihan tilillä olleella rahalla, jätetty tavalliselle tilille tätä tarkoitusta varten.

En usko, että kovin monille vanhemmat ostavat autoa enää siinä vaiheessa, kun lapset ovat jo perustaneet oman perheen.

Vierailija
65/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kukaan ostaa kalliita autoja. Toki joku voi autoja harrastaa, mutta en käsitä miksi maksaa esim. 50´000€ autosta, samalla rahalla saa paljon muutakin! Vaikka rahaa olisi kuin roskaa, niin en koskaan ostaisi kallista autoa, minulla auto on väline jolla joskus ajetaan johonkin, yleensä kuljen kävellen/pyörällä/bussilla matkat koska se on helpompaa ja saa liikuntaa samalla. Auto on, ja ei kallis ollut.

Vierailija
66/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihmiset oikein palvoo noita autojaan. Ja selitellään että on niin pitkät työmatkat jne... No mitä asutte jossain iirankäkkärässä että pitää ostaa se iso auto ja ajaa 200 km päivässä?

minulla ei ole autoa ollenkaan, evvk. Päiväkotiin on matkaa 200 m ja töihin pyörällä 10 minuuttia. Kyllä päivitellään, on se kumma kun en autoa osta.

Katsohan kun sattuikin, etäisyydetkin on suurinpiirtein samat, ja töihin 3km ajelen kesän polkupyörällä. Mutta minä vaihdan uuden auton kolmen vuoden välein omalla palkallani. Ja syynä on ainoastaan, että pidän sen antamasta vapaudesta liikkua ja vielä pervompaa, pidän autolla ajamisesta, varsinkin uudella. En vain jaksa saitailla ja järkeillä koko elämääni, on se kuitenkin liian lyhyt itsensä kiusaamiseen ja asketismiin.

Vierailija
67/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen kuuluvat 26-vuotias, 32-vuotias ja 6-kuinen. Tähän saakka ollaan kituutettu halvalla pikkuautolla joka ostettiin uutena v. 2007. Oli rahoituksella suurimmaksi osaksi, valittiin halvin mahdollinen jolla pääsee töihin, nyt jo maksettu kokonaan pois. Mietitään juuri vaihdetaanko nyt uuteen vai vasta vuodenvaihteessa. Mies haluaisi 2012 mallin ja minä taas mahdollisimman pian uuden isomman auton, koska vauvaa kaukaloineen on raskasta änkeä takapenkille kolmiovisessa autossa, ja lisäksi kesärenkaat ovat niin huonot että pitäisi ostaa uudet jos ei vaihdeta autoa. Auto on siis niin loppuun ajettu p****a että siitä ei saa vaihdossa paljoa muuta kuin lämmintä kättä.

Varmaan tämä uusi auto olisi jotain tuota 30 000 luokkaa, tuntuisi vähän turhalta laittaa tuota enempää vaikka varaa olisikin ehkä. Meillä olisi nyt noin 10 000e säästöjä laitettavaksi, mutta toisaalta olisi pari muutakin rahareikää johon ne käyttää. Vuodenvaihteeseen mennessä saataisiin ehkä jopa koko summa säästettyä, jos miehen työhommat sujuvat toivotusti. Eli en tiedä mitä tehdään... Auton osto on aina vähän pakkopullaa, mä olen aina ollut vähän pihi tässä suhteessa ja tyydyn aika vaatimattomaan. Muuten en vaihtaisikaan 4 vuotta vanhaa autoa, mutta on tosiaan aika loppuun ajettu (140 000km) eikä käy lapsiperheelle.

Vierailija
68/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syynä on ainoastaan, että pidän sen antamasta vapaudesta liikkua ja vielä pervompaa, pidän autolla ajamisesta, varsinkin uudella. En vain jaksa saitailla ja järkeillä koko elämääni, on se kuitenkin liian lyhyt itsensä kiusaamiseen ja asketismiin.

Itse en koe, että tällä elämäntyylillä erityisesti kiusaisin itseäni vaan käytän rahat johonkin sellaiseen josta hyödyn enemmän. Autoa en tarvitse päivittäin. Käytän esim taksia jos mies on työmatkalla autolla ja pitää vaikka käydä lääkärissä lapsen kanssa... Taksilla saa ajaa aika poskettomasti vuoden aikana että tulee kalliimmaksi kuin oma auto!

Pari kaveriperhettä on siinä tilanteessa että molempien on käytävä töissä jotta voi maksaa ne autot. Ja kahta autoa tarvitaan siihen, että voidaan käydä siellä töissä...

Vierailija
69/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka auto noin puolet Suomen vastaavia halvempi :) Sitten vielä kun kaikki muu (esim. asuminen) maksaa paljon vähemmän, pihassa voi vallan hyvin seistä BMW X6.

Ihmettelen minäkin, miten Suomessa ihmisillä on rahaa noita kalliimpia merkkejä ostaa.

Vierailija
70/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän auto 38 000e osa vaihdosta, osa lainaa.. kyseessä 3vuotta vanha auto.

jollakin muulla täälä on näköjään sama automaku. meillä on myös ollut V5 ja hintaa hinattiin alaspäin, koska auto oli tuontiauto.

Vierailija
71/82 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen vaarallinen nappula, että pahimmassa tapauksessa voi lähteä henki jos ei ole lukenut ohjekirjaa. Tiedä sitten onko joltain joskus lähtenyt kun siitä on osattu kuitenkin varoitus laittaa. En ole itse lukenut ohjekirjaa, mutta onneksi tuli puheeksi että mikä tuokin nappula on. Olisin voinut sitä erehdyksessä käyttää, mutta vahingossa valitsin oikean napin.

Jep, naisten ei kannata starttiin koskea ollenkaan.

Vierailija
72/82 |
05.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ostavat hienon auton kerran eläessään, esim. perintöä käytetään rahoitukseen....

Vierailija
73/82 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha :D :D :D

Vierailija
74/82 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä koko juttu tekee tällä palstalla?? Eikö se ole niin, että miehen oletetaan hankkivan auton ja hoitaa kaikki siihen liittyvät kulut, kun nainen puolestaan ostaa uuden kahvinkeittimen ja muistaa silloin tällöin nalkuttaa miehelle, että muistaa ostaa sen 1 €/ 200 kpl suodatinpaperipaketin. Tällöin juttu menee tasan. 

Vierailija
75/82 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä koko juttu tekee tällä palstalla?? Eikö se ole niin, että miehen oletetaan hankkivan auton ja hoitaa kaikki siihen liittyvät kulut, kun nainen puolestaan ostaa uuden kahvinkeittimen ja muistaa silloin tällöin nalkuttaa miehelle, että muistaa ostaa sen 1 €/ 200 kpl suodatinpaperipaketin. Tällöin juttu menee tasan. 

Aijaa, meillä on kummallakin itse hankittu  oma auto mutta mies haaveilee 4 tonnin kahvinkeittomasiinasta ja minä laitan hanttiin, koska vanha keitin vielä toimii. Suodattimet ostaa se kumpi muistaa.

Vierailija
76/82 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoituksella + pienellä oma pääomalla. 

Vierailija
77/82 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ilmoitusosa pankin holvissa, niin kauan kun auto on maksamatta. toisaalta mitä sitten.

Meillä ~9keur arvoinen, jo maksettu, VAG konsernin 2004 farmari, mutta ei oikeastaan tarvikaan olla sen "hienompaa tai parempaa", pärjää ja kulutus ja muut kulut vähintään kohtuullisen edullisia.

Jos autoon sijoittais seuraavaksi 10-20keur niin toivoisi saavan enemmän tilaa ja pienemmän kulutuksen ja turvallisuutta, ei niinkään mitään automaatti takaluukkuja yms sälää.

Mutta nyt asuntolainaa vielä jäljellä, joten näillä mennään toistaiseksi, kesäautokin on olemassa.

Mutta vähän niinkun päätetty että autoja varten ei lainoja oteta.

Ensimmäinen järkevä kommentti palstalla. Ei lainaa autoon. Piste.

Vierailija
78/82 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheeseen kuuluvat 26-vuotias, 32-vuotias ja 6-kuinen. Tähän saakka ollaan kituutettu halvalla pikkuautolla joka ostettiin uutena v. 2007. Oli rahoituksella suurimmaksi osaksi, valittiin halvin mahdollinen jolla pääsee töihin, nyt jo maksettu kokonaan pois. Mietitään juuri vaihdetaanko nyt uuteen vai vasta vuodenvaihteessa. Mies haluaisi 2012 mallin ja minä taas mahdollisimman pian uuden isomman auton, koska vauvaa kaukaloineen on raskasta änkeä takapenkille kolmiovisessa autossa, ja lisäksi kesärenkaat ovat niin huonot että pitäisi ostaa uudet jos ei vaihdeta autoa. Auto on siis niin loppuun ajettu p****a että siitä ei saa vaihdossa paljoa muuta kuin lämmintä kättä.

Varmaan tämä uusi auto olisi jotain tuota 30 000 luokkaa, tuntuisi vähän turhalta laittaa tuota enempää vaikka varaa olisikin ehkä. Meillä olisi nyt noin 10 000e säästöjä laitettavaksi, mutta toisaalta olisi pari muutakin rahareikää johon ne käyttää. Vuodenvaihteeseen mennessä saataisiin ehkä jopa koko summa säästettyä, jos miehen työhommat sujuvat toivotusti. Eli en tiedä mitä tehdään... Auton osto on aina vähän pakkopullaa, mä olen aina ollut vähän pihi tässä suhteessa ja tyydyn aika vaatimattomaan. Muuten en vaihtaisikaan 4 vuotta vanhaa autoa, mutta on tosiaan aika loppuun ajettu (140 000km) eikä käy lapsiperheelle.

Onko nää oikeita ihmisiä?? Miksi kukaan ei kerro että auton sijasta ostimme lapsille sijoitussalkut ja itsellemme osakesäästötilit? Ja että 140.000 ajettu auto on loppu... apuva!

Vierailija
79/82 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monella työsuhdeauto on juuri tota hintaluokkaa. Itsellä ainakin aina ollut n. 40 000 euron auto työsuhdeautona, omaksi en ostaisi sen hintaluokan autoa, puolet edullisempi olisi ihan riittävä

Vierailija
80/82 |
08.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aika uskottavaa tosiaan!

eipä noita paria tonnia kalliimpia autoja juurikaan näy nuorilla lapsiperheillä.

Tämä on valahtelupalsta ja siksi täällä ei kannata hengailla!!

Riippuu vähän missä asuu. Kotipaikkakunnallani Pohjois-Savossa näyttävät ajavan muutaman tonnin autoilla. Täällä etelämpänä muutaman kymmenen tuhannen. Toki keskimääräinen koulutus- ja palkkatasokin ovat erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme