Sanoin miehelleni että koen avioliittomme vankilana
Sillä hän ei reagoi mihinkään mitä sanon. No ei tietysti reagoinut tähänkään. On oikeesti ihan sama mitä miehelleni sanon, mikään ei vaikuta mihinkään. Seuraavaksi puhutaankin mitä kaupasta pitää tuoda tms😬. Onko hän aivokuollut, tunneköyhä, narsisti vai idiootti?
Kommentit (38)
Hän ei kuullut, koska ei ole kuunnellut sinua vuosiin.
Kyllä hänellä on tunteita mutta piilottaa ne sinulta. Joko hän kokee avioliittonne olevan kuollut mutta haluaa jäädä muista syistä - esim yhteinen omaisuus tai perhe - tai sitten häneen kyllä sattuu mutta piilottaa sen kuin loukkaantunut eläin.
Tehokkaampaa voisi olla kysyä, että mitä miehesi ajattelee tästä asiasta. Älä yritän saada häntä ilmaisemaan tunteitaan vaan kertomaan, mitä mieltä on. Moni mies on äärimmäisen tarkka siitä, että millaisissa tilanteissa ilmaisevat tunteitaan ja piilottavat ne heti, kun kokevat olonsa yhtään uhatuksi. Naisen näkökulmasta todella turhauttavaa, tiedän.
Terveisin,
N30 joka myöskin suhteessa mies-oletetun kanssa
Hän on kanssasi samaa mieltä, hän vain tuntee olonsa vangiksi kun sinä olet se sadisti vanginvartija.
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Sama juttu oli omalla exällä. Ei reagoinut itsetuhoisuuteenikaan, vaikka olin raskaana. Sitten kerran tällaisen episodin päätteeksi, missä hän loukkasi, satutti ja hylkäsi, sitten lähti yöksi pois kotoa kun minä jäin kotiin itkemään, tapoin yhden hänen kasvinsa. Tähän reagoi kiukuttelemalla, syyllistämällä ja haluamalla eron. Jos olisin aikanaan tappanut itseni, olisi varmaan siitäkin vaan suuttunut sen sijaan, että olisi miettinyt omaa kiusaajakäytöstään.
Yleisesti ottaen olen eroamista vastaan, mutta jos koet jatkuvasti voivasi emotionaalisesti huonosti suhteessa, vaihda maisemaa. Parisuhteen tai elämän ei kuulu olla kidutusta. Matka piireihin, missä rakkaus on aitoa ja puoliso tärkein voi olla pitkä, mutta uskon että se on sen arvoinen.
Sanopa hänelle: "Laitanpa tässä seuraavaksi avioerohakemuksen tulille."
Seuraa reaktiota. Jos ei reagoi mitenkään, ryhdy toimeen. Kun saat hakemuksen valmiiksi ja lähetettyä, sano: "Nyt me sitten erotaan."
Jatko riippuu sitten mm. siitä, onko asunto jommankumman oma, vai yhteinen, vai vuokra-asunto, onko teillä alaikäisiä lapsia jne.
Informoi miestäsi aina seuraavasta peliliikkeestä, mitä teet. Kyllä hän jossain kohtaa reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänellä on tunteita mutta piilottaa ne sinulta. Joko hän kokee avioliittonne olevan kuollut mutta haluaa jäädä muista syistä - esim yhteinen omaisuus tai perhe - tai sitten häneen kyllä sattuu mutta piilottaa sen kuin loukkaantunut eläin.
Tehokkaampaa voisi olla kysyä, että mitä miehesi ajattelee tästä asiasta. Älä yritän saada häntä ilmaisemaan tunteitaan vaan kertomaan, mitä mieltä on. Moni mies on äärimmäisen tarkka siitä, että millaisissa tilanteissa ilmaisevat tunteitaan ja piilottavat ne heti, kun kokevat olonsa yhtään uhatuksi. Naisen näkökulmasta todella turhauttavaa, tiedän.
Terveisin,
Miehenä voin kompata tätä. Syitä käytökselle ei kannata puida ainakaan yksilötasolla.
Mä en jaksa yhtään mitään draamailua suhteessa. En halua olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka kaataa pahaa oloaan aina kumppanin niskaan ja jotain hemmetin suhdetta pitäisi vatvoa päivät ja yöt.
Ja olen nainen. Nykyinen suhde on vakaa, hauska ja turvallinen ilman draamailuja. Eksän kanssa oli draamaa sitten ihan liiaksi asti. Ja mä olen sentään vaan miesten kanssa.
Mutta tunnen kyllä monia naisia, jotka on semmoisia pähkijöitä ja tunnemyräkkäkeskittymiä, että en ihmettele ollenkaan, ettei niiden miehet oikein jaksa.
Se kieltää eron, sillä on shokkivaihe meneillään.
https://mieli.fi/vaikea-elamantilanne/shokista-uuteen-alkuun/
Miehesi on kasvatettu siten, että hän kieltää kaiken epämieluisan, ei kestä mitään epämieluisaa. Kasvatettu tavallaan selkärangattomaksi. Usein noissa kodeissa ei myöskään koskaan ole näytetty tunteita.
Tukahduttaa tunteensa, huomattavasti parempi vaihtoehto kuin se, että hän hakkaisi sinut hengiltä (asia joka on just nyt mielessä).
Hän on välinpitämätön. Ja se on paljon pahempaa, kuin viha. Ei viitsi edes riidellä, koska suhde ei ole sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa yhtään mitään draamailua suhteessa. En halua olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa, joka kaataa pahaa oloaan aina kumppanin niskaan ja jotain hemmetin suhdetta pitäisi vatvoa päivät ja yöt.
Ja olen nainen. Nykyinen suhde on vakaa, hauska ja turvallinen ilman draamailuja. Eksän kanssa oli draamaa sitten ihan liiaksi asti. Ja mä olen sentään vaan miesten kanssa.
Mutta tunnen kyllä monia naisia, jotka on semmoisia pähkijöitä ja tunnemyräkkäkeskittymiä, että en ihmettele ollenkaan, ettei niiden miehet oikein jaksa.
Vau, on toinenkin tuollainen nainen minun lisäkseni😄.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Hän on välinpitämätön. Ja se on paljon pahempaa, kuin viha. Ei viitsi edes riidellä, koska suhde ei ole sen arvoinen.
naulankantaan
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
Niin että omien tunteiden huomioimisen sijaan pitäisi terapoida miestä? Kuulostaa todella terveeltä.
Juu sama täällä. Mutta mun mies ei ole kyllä mitään noista. Ollaan vaan ihan yhteen kasvaneet. Eikä se näe asioita.