ärsyttää kun sisko miehineen saa vauvan ja olettaa että annan kaikki meidän vauvakamppeet heille
tosta vaan ilmaiseksi. oikein soitti ja kysyi ohimennen muka milloin voi tulla hakemaan.. heillä töissä käyviä molemmat, ei todellakaan rahasta pulaa, mä yh-opiskelija jolle tehny tiukkaa haalia tytölle kaikki.. en vaan tiedä kuinka kohteliaasti kieltäytyä!
Kommentit (90)
ap:n lapselle vaikka hän hyvää hyvyyttään antaisi kaikki rahanarvoiset vauvakamat ahneelle siskolleen.
Vauvakamoista saa kyllä ainakin 1/4 ostohinnasta takaisin ja on se sekin rahaa opiskelijabudjetissa.
Älä missään nimessä ainakaan ilmaiseksi anna, sano siskollesi että myyt muka edulliseen sukulaishintaan. (pistät 10% hintaan lisää, kuin jos myisit tuntemattomalle;-)
myisin kalliimmat esim haalarit jne erikseen vaikka huutiksessa ja jotain sisävaatetta voisin antaa. Tarvikkeista esim vaunuista jne toki haluaisin rahaa, vaikka olisi sisko. Mutta et siis ole ajatellut säästää niitä jos vielä saat lapsen? Sekin on hyvä syy. Mutta mun mielestä jos uutena on hankkinut niin ei tarvi kellekään ilmaseks antaa. Ja onko sisko sanonut että ne pitää antaa? Jos olettaa että hän saa ne maksua vastaan kuitenkin ensisijaisesti kuin että hävität muualle? Aika outoa tosin että jollekin kelpaa kaikki käytettynä, itselleni ei todellakaan olisi kelvannut..
Millä voimilla? Tuleeko sisko ja sen mies auttamaan autolla? Aika pinteessä olet ja tulehdutat tilannettasi pyytämällä rahaa siskoltasi joka luultavasti auttaa sinua autokyydein yms. Elä nyt vain sano että sinulla on auto. Millä rahoilla sinä sen auton pidät kunnossa`?
missään tule toimeen. Etenkään ilman siskon (miehen) autoa.
Myy ap huutiksessa kaikki!
T: se toinen opiskeleva äiti.
Ärsyttää kun mun on niin vaikea sanoa EI, etenkin siskolle.. jotenkin se on niin dominoiva, osaa jyrätä tehokkaasti ja tiedän että kääntää jutun niin että minä olen se itsekäs jos en ilmaiseksi heille niitä tavaroita anna :(
ei, etenkin sellaisille jotka jankuttavat eivätkä hyväksy kerta sanomista. Sen tähden sinun kannattaakin miettiä valmiiksi mitä sanot eikä antautua väittelemään. Vauvatavarat ovat juuri ne kalleimmat kun kaiken joutuu hankkimaan, seuraavalle voikin sitten kierrättää jo hankittuja tavaroita. Voit vedota siihen, että juuri nämä tavarat saa helposti myytyä ja saat niistä rahaa isompiin vaatteisiin jne. Ilmoitat päättäväisesti mutta ystävällisesti etteivät ne ole ilmaisia, voit vielä vaikka todeta, että enhän ole missään vaiheessa luvannut lahjoittaa niitä ja olet pahoillasi että hän on ymmärtänyt väärin, mutta näin se nyt vaan on. Sinun ei tarvitse perustella asiaa tai rahatilannettasi sen kummemmin eikä varsinkaan kuunnella syytöksiä ahneudesta tms. Sinun tavarat, sinun talous. Tämän kerran jälkeen huomaat, että ei se maailma kaadukaan jos sanot ei ja pidät puolesi.
jos kerran rahasta on pulaa niin mikset sitten ole myynyt niitä kamppeita? Taisi tulla vasta sitten mieleen, kun joku pääsisi niistä oikein hyötymään..
Kyllä meillä ainakin sisarusten kesken nimen omaan oletetaan että lainataan toisille. Ihan takuuvarmasti saisit myös lainalle siskoltasi vastaavassa tilanteessa. Ja vaikekt nyt heti ole lapsia lisää hankkimassa, niin saattaa sekin päivä tulla vastaan. Muista, että tämä oikeasti toimii; kohtele toisia niinkuin haluaisit itseäisikin kohdeltavan.
Tuollainen "nyt pidät pääsi" neuvominen ei kyllä vie muutakuin välien viilenemiseen.. jos oikeasti rahasta olisi niin paljon pulaa että joidenkin vaatteiden myyminen kirppiksellä olisi välttämätöntä niin tuskin sitten rahaa löytyisi paljon muuhunkaan ja silloin ne vaatteet oikeasti olisi jo myyty..
kirpputorille myyntiin vaikka ilmaiseksi linja-autolla kun pakkaa kassit vauvanvaunujen kyytiin ja turvakaukalo käsivarrelle, sitteri tavaratilaan, yms.
Ei se siskon auto ole välttämätön vaikka ap olis ihan naimisissa oleva opiskeleva VAIMO.
ap:n pitäisi olla väleissä dominoivan siskon kanssa, jolla vielä menee paremmin, eikä edes auta köyhää?
T:opiskelijaäiti
Millä voimilla? Tuleeko sisko ja sen mies auttamaan autolla? Aika pinteessä olet ja tulehdutat tilannettasi pyytämällä rahaa siskoltasi joka luultavasti auttaa sinua autokyydein yms. Elä nyt vain sano että sinulla on auto. Millä rahoilla sinä sen auton pidät kunnossa`?
fyysiset voimat kuin parisuhteessa olevilla tai työssäkäyvilläkin. Tai ehkä hän asuu kirpparin yläkerrassa tai hänellä on pyyteettömiä ystäviä.
Voi olla myös se auto, joka on kustannettu tarkalla taloudenpidolla kuten myymällä tarpeetonta tavaraa. Kaikki sellainen on sallittua myös yh ja/tai opiskelijavanhemmille.
jos kerran rahasta on pulaa niin mikset sitten ole myynyt niitä kamppeita? Taisi tulla vasta sitten mieleen, kun joku pääsisi niistä oikein hyötymään.. Kyllä meillä ainakin sisarusten kesken nimen omaan oletetaan että lainataan toisille. Ihan takuuvarmasti saisit myös lainalle siskoltasi vastaavassa tilanteessa. Ja vaikekt nyt heti ole lapsia lisää hankkimassa, niin saattaa sekin päivä tulla vastaan. Muista, että tämä oikeasti toimii; kohtele toisia niinkuin haluaisit itseäisikin kohdeltavan. Tuollainen "nyt pidät pääsi" neuvominen ei kyllä vie muutakuin välien viilenemiseen.. jos oikeasti rahasta olisi niin paljon pulaa että joidenkin vaatteiden myyminen kirppiksellä olisi välttämätöntä niin tuskin sitten rahaa löytyisi paljon muuhunkaan ja silloin ne vaatteet oikeasti olisi jo myyty..
olla osittain käytössäkin vielä. Perheet ovat erilaisia, mikä käy teillä ei välttämättä käy muualla. Aina ei sukulaisetkaan ole kivoja ja reiluja. Ylipäätään on tyhmä olettaa mitään vaan kysyä suoraan tai sopia. Monille ihmisille kirppiskauppa on välttämätöntä, ei ehkä jokapäiväisen ruuan suhteen vaan vaikka seuraavan kauden vaatteiden hankintaan.
ahneena: Jos kyse ei olis vauvan vaatteista vaan ihan kaikesta, ni antasitteko ilmatteeks jos joku sukulainen vaan toteais, että tarvii ja tulee hakemaan?
Sukulaisuus ei todellakaan tarkoita, että pitäis omistaan luopua ilman korvausta. On eri asia haluta antaa ilmaiseksi, kuin että sen oletetaan olevan itsestään selvää.
Ja se joka puhui jotain netistä. Noh ihan vinkkinä, ehkä AP käytti koulun/kirjaston konetta ja toisekseen, netti ei maksa nykyään paljoa. Ennemmin opiskelijoilla on varaa nettiin ku telkkalupaan!
Mä tiedän tasan tarkkaan mitä vauvan tavarat maksaa. Olen ostanut kaiken yksin, uutena kaikki huonekalut, muutaman tavaran kuten kassillisen vaatteita niin minulle ku vauvalle ja sitterin käytettynä (ostin anoppipuoleltani), olen saanut muovipussillisen vaatteita ilmaiseksi ja osan vaatteista on ostanut hurahtanut mummu. Mutta en puhu paskaa jos sanon, että minulla on mennyt rahaa jo about 2000€. Vaunut maksoi mummi.
Ei tulis mieleenikään antaa noita ilmaseks nyt kun ne on hankittu. Pidän niin kauan kun tuntuu, että aion lapsia tehdä. (Tämä selittää miksi olen investoinut paljon rahaa ja ostanut UUTTA, jos ne kestää 3 lasta ni hieno homma).
ahneena: Jos kyse ei olis vauvan vaatteista vaan ihan kaikesta, ni antasitteko ilmatteeks jos joku sukulainen vaan toteais, että tarvii ja tulee hakemaan?
Tottakai antaisin (ja olen antanutkin), jos en itse sitä tarvitsisi. Miksi säilöisin turhia tavaroita kotonani jos niille on jollain muulla hyötykäyttöä?
Annoin kaverilleni varastossa lojuneen tv-tason kun hän sitä tarvitse ja me emme. Minkäänlaista maksua en siitä todellakaan halunnut, enkä haluaisi sukulaisiltakaan.
"hoitoon" ihan ilmatteeksi. Joskus ne jää sille tielleen, joskus kulkeutuu takaisin...
Mutta onhan se nyt tottavie ihan eri fiilis antaa, vaikka vähästäänkin, jos itse on kysynyt, että tarviitko tai toinen on kysynyt, että ei sulla sattus löytymään joutavaa tavaraa x, kuin jos toinen ilmoittaa vaan tylysti, että ajattelinpa nyt tulla hakemaan...
Luultavasti mullakin tuossa vaiheessa lähtis nopeesti kamat huutikseen myyntiin tai jotain...
olen jo etukäteen laskeskellut, että myyn toisen muksun jälkeen tarvikkeet ja vaatteet sitä mukaa kun ne tarpeettomiksi jäävät ja siten saamme taloutta hitusen paremmalle tolalle. Jos siskoni tulisi raskaaksi (hassu ajatus, sekö muka, hih...) ja haluaisi tarvikkeet ilmaiseksi, niin ehkäpä jotakin antaisin, mutta osasta saisi kyllä maksaa vähän. Etenkin, jos olettaisi automaattisesti saavansa kaiken, en voi sietää tuollaista.
kun et ole niitä aikaisemmin myynyt. Jokaikinen tietää mitä kauemmin niitä jemmaat, sitä vähemmän niistä rahaa saat.
Pinnasänkyä voi verrata ongelmajätteeksi, jokaisessa kerrostalon kellarissa kanahäkeissä niitä jemmataan ja odotellaan kuka tarvitsis. Ainoastaan jos ei ole joku merkkituote, rahaa et montaa euroa siitä saa.
500 euroa maksaneesta vaunuista, jotka ovat vain 5 v vanha, saat tällä hetkellä rahaa n 50 euroa hyvällä mäihällä, jos olet säilyttänyt väärin, et saa penniäkään.
muutaman vuoden vanhalla sitterillä ei ole jälleenmyyntiarvoa, hyvä jos 5 euroa saat, max 10.
Mun vanha koulukaveri on 4 lapsen yh, mies lähti nuoremman perään.
Hänellä on yli 1000 plussaa huutiksessa, laittaa kerran kuussa huutikseen vähintään 50 tuotetta myyntiin. Saa tavaroita mm sillä että käy kerran kuussa siivoamassa lapsuudenkodin naapurin omakotitalon. Vie matot ulos, imuiroi, pyykii pölyt, saa tästä aina banaanilaatikollisen tavaroita. Pariskunnan tyttö kesällä pakkaa vintillä tavaroita banaanilaatikoihin ja tuttavani saa palkaksi puolen päivän duunista laatikollisen roinaa.
Kun lapsilla yksikin vaate jää pieneksi, lelulla ei enää leikitä jne, menee seuraavalla kerralla tuote huutikseen.
Rahoilla maksetaan vanhimman pojan jääkiekkoharrastus. Joutuu koko vuoden kerää rahaa, jotta saa talvikauden treenimaksut maksettua, isä onneksi osallistuu luistimien hankkimiseen ja isovanhemmat tukevat muissa pakollisissa.
Ja hän on tehnyt tätä vuosikausia, siivoamassa on käynyt jo yli 10 v.
Siitä huolimatta, vaikka heidän rahat ovat tiukissa, kun kävin siellä kesällä, sain pojalleni vaikka mitä. Tuotteet olivat olleet aikansa huutiksessa, mutta kenkiin tulee niin paljon postimaksuja, ei niitä ollut kukaan vuoteen huutanut.
Olet tällä hetkellä yh, mitä jos tapaat elämäsi prinssin ja saatte yhteisiä lapsia.
Jos olet todellakin niin nuuka, ettet sinulle ylimääräisiä tavaroita voi omalle siskollesi antaa/lainata, vaikka et ole niistä tähän mennessä itse luopunut, tee nyt jotain. Laita ne heti huutikseen ja ne mitä ei mene kaupaksi, tarjoa siskollesi. Tulet huomaamaan ettei käytetyt vaatteet ole mikään maailman paras tulonlähde, voit joutua niitä kk tolkulla siellä pitämään 50 centin hintaan ja silti kukaan ei niitä ikinä huuda. Tarjontaa on enemmän kuin ostajia.
mitä siskosi on sinulta hakemassa ? Ja kerro samalla kuinka vanhoja kaikki ovat. Saat varmaan täältä aika hyvän arvion minkä arvoisia ne on.
Jos käyt kesällä vaikka Hietsussa, siellä naiset myy muutamalla eurolla kulahtaneita vaatteitaan ja väittävät että tämä on tosi hyvä.
Älä vaan kuvittele että vanhoilla vaatteilla ja tavaroilla pääsisit kovasti rikastumaan.
päätätkin, älä ikinä lainaa kenellekään tai keneltäkään lastentarvikkeita. Kun käyttäjä vaihtuu, myös omistajuuden kannattaa vaihtua, muuten seuraa vain pahaa mieltä ja eripuraa. Olen kuullut lähipiiristä sellaisia juttuja, että päätin, etten koskaan lainaa keneltäkään tai kenellekään. Ja hyvä on ollut.
ei tietenkään niillä rikastu, mutta vähän saa edes omiaan pois. Kyllä siitä tavaramäärästä jo jotakin kertyy, vaikka saisi vaan euron per kpl.
-Tehkää niin kuin tahtoisitte teille tehtävän.
Eikö teistä olisi mukava saada kaikki vauvantarvikkeet ilmaiseksi ja vähän käytettynä?
Miksi ette voisi suoda sitä siskollenne?