Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää kun sisko miehineen saa vauvan ja olettaa että annan kaikki meidän vauvakamppeet heille

Vierailija
10.01.2010 |

tosta vaan ilmaiseksi. oikein soitti ja kysyi ohimennen muka milloin voi tulla hakemaan.. heillä töissä käyviä molemmat, ei todellakaan rahasta pulaa, mä yh-opiskelija jolle tehny tiukkaa haalia tytölle kaikki.. en vaan tiedä kuinka kohteliaasti kieltäytyä!

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan jaksele hyväkuntoista ilmaiseksi koska myyn ne itse ja saan rahaa ostaakseni lapsilleni kenkiä, haalareita yms...kukin maksakoon tarvikkeensa ihan itse. Voisin antaa jos kyseessä olis joku ihan köyhä yh mutta jos on ns omillaan toimeen tuleva ihminen niin miksi antaisin?

Vierailija
22/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaroista ja vaatteista.Ja jos ei suostu mitään maksamaan niin viet sitten muualle myyntiin.Mulla kanssa yksi kaveri jolla ollut meiltä lainassa vaikka ja mitä ja sitten palauttaa ne(jos muistaa,viitti..)niin ovat ihan kauheassa kunnossa.Oikeesti potuttaa ihan sikana.Kyllä mä palautan kaikki kun jäävät pieneksi ja hyvässä kunnossa/puhtaana....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ärsytti kun veli ja vaimo eivät ottaneet juuri mitään minun tarvikkeitani ja vaatteita vaan halusivat ostaa kaikki uutena. Olisin halunnut nähdä vaatteet vielä kerran jonkun toisen päällä. Toisaalta en ole opiskeleva yh, joten rahasta ei niin ollut väliä.

Vierailija
24/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä aikoinaan kun vielä ei ollut omia lapsia niin olin kuitenkin ostellu kirppareilta ja saanu omiani retrovaatteita, annoin ne siskolleni ja kun heille tuli ero ja tää mies aloitti homosuhteen ja edelleen homo niin polttivat kaikki ne vaatteet kun siskoni ei saanut aikasex hakea niitä sieltä. Asuivat samalla paikkakunnalla kummiski ja mä yli 400km päässä. Arvaa harmittiko?? no sain omia lapsia ja hän lisää omia niin aattelin hyvyyttäni antaa joitakin vanhoja retro vaatteita lainaan(sai pojan, mulla tyttö). Sain toki takaisin mutta eivät olleet enää samoja vaan ottaneet väriä tummista vaatteista. Väleissä ollaan edelleen mutta oon sanonut etten enää anna sulle lastenvaatteitani. Nyt olen antamassa joitain pois kun ei niin kauheesti tilaa, mutta myyn ne. Ei mullakaan raha kasva puussa ja sinuna sanoisin ihan suoraan että myyt ne siskollesi tai jollekkin muulle tai pidät ne tallessa ja muistona vaikka kun oma lapsesi saa lapsia.. Tsemiä sulle

Vierailija
25/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei tarvitsisi antaa siskolle pölyäkään. Voit vaikka valehdella että annoit jo kamat ystävällesi.

Myöhemmin kun muut ovat jo unessa voit hiipiä vaalimaan romujasi metsään kätkön luo jossa aarteesi on.

Vierailija
26/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

romunkerääjiä

T:yks mies

Vierailija
27/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahne paska on se joka olettaa saavansa kaiken ilmaiseksi. En ikinä kehtais pyytää toisten kalliisti maksamia tarvikkeita ilmaiseksi!

Vierailija
28/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin sanot vaan, että haluat vielä muutaman vuoden tavaroita säilyttää siltä varalta. Törkeä kyllä on siskosi jos itsestään selvänä pitää, että sulta voi tulla tavaroita tuosta noin vain hakemaan ilmaiseksi.

Vierailija
29/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sanoisin säästäväni ne itselläni, jos vaikka vielä tulee vauva. Sanoisin senkin että kun ne kuluu käytössä, ei tiedä tuleeko ehjänä takasi.

Vierailija
30/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on köyhä ja rahasta on kyse. KKäyhä valitettavasti ei voi suhtautua rahaan piittaamattomasti.

Vierailija
31/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän ap:ta. Omassa perheessänikin on tuollainen "dominoiva" sisarus, aina haluaa hyötyä muista... Hänelle on oltu muuttoapuna ja lahjoitettu ihan uskomattoman paljon tavaraa, ei joutunut ostamaan esim. ekaan kämppäänsä juuri mitään. Häntä saisi yhtenään kuskata pitkin kaupunkia ja kauemmaskin. Hän on meistä sisaruksista ainoa, joka olettaa vanhempien kustantavan ihan kaikki suuremmat hankinnat edelleen, vaikka on asunut omillaan 5 v. Jne. jne.

Useimmiten autankin hyvää hyvyyttäni, ei siinä mitään. Mutta kun hänen apuaan tarvittaisiin, onkin jotain tärkeämpää aina. Siksipä alkaa raja tulla täyteen...

Vierailija
32/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta minä maksoin siskolle (jonka ilmaiseksi sai) enemmän kun isänsä, mutta kun sisko olisi taas itse tarvinnut niin ilmaiseksi olisi pitäny antaa.

Vaatteet on saanutkin ilmaiseksi kun olen ollut hyvilläni päästessäni niistä eroon.

Vierailija
33/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ilmaiseksi. Sitten pyytävät takaisin, kun tulee uusia vauvoja. Tai voi kysyä, saako joku sukulainen, uusi kaveri tai kaverin kaveri tulla rinkiin. Tässähän nää pyörii ties kuinka monetta vuotta :) Kaikki ovat ostaneet jotain uusina, eiköhän se siskokin jotain osta ja saat sitten niitä kun teet lisää jne.

Vierailija
34/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ilmaiseksi. Sitten pyytävät takaisin, kun tulee uusia vauvoja. Tai voi kysyä, saako joku sukulainen, uusi kaveri tai kaverin kaveri tulla rinkiin. Tässähän nää pyörii ties kuinka monetta vuotta :) Kaikki ovat ostaneet jotain uusina, eiköhän se siskokin jotain osta ja saat sitten niitä kun teet lisää jne.

Vierailija
35/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei varmaan ihan heti ole hankkimassa lisää lapsia.

Tämä siis teille, jotka kommentoitte, että saahan ap ne kamat sitten siskoltaan takaisin, kun tekee lisää muksuja.

Lisäksi jos siskon röyhkeys on tuota luokkaa, tuskin niitä tavaroita koskaan tulisi takaisin kuitenkaan.

Vierailija
36/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla euroopassa sentään perheen puolia pidetään ja sukua autetaan vaikka se muistuttaisi vähän mafiaakin.

Suomalaiset ovat vähän outoja tämän suhteen. Ehkä teilläkin oli perhe ja suku joskus tärkeä?

Ainakin meillä monesti sukulaiset saavat työpaikat, eikä ulkopuoliset. Suku tulee ensin ja sitten muut. Perhettä taas autetaan ilmaiseksi aina.

Siis miksi pitäisi antaa rahaa vauvantarvikkeista? Eihän ne paljoa maksa, muutaman tonnin ja niitä voi käyttää monesti. Kitsaita oletta :/ en oikein ymmärrä, eikö oma sisko ole rakas?

Vierailija
37/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia! Eihän ap tässä ole se ahne paskiainen vaan juurikin se rikas sisko, joka saituuttaan ei haluaisi mitään maksaa vauvatarvikkeista, vaan kinuaa niitä ilmaiseksi köyhältä siskoltaan.

Vierailija
38/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskolle. Sellaisia mistä voit luopua ja sitten sanot siskolle kun tulee hakemaan "kymppi riittää kun siskoksia ollaan."

Tarvikkeista sama juttu.

Vierailija
39/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää rahaa siskoltani vauvatavaroista jos hän niitä tarvisi ja minulla ei sillä hetkellä ole niille käyttöä. Meillä kyllä puolin ja toisin lainaillaan tavaroita tarpeen mukaan. Eikä kyllä tulisi mieleenikään myydä eteenpäin siskoltani lainaamiani tavaroita.

Jos yh-äidillä eli ap:lla olisi rahasta niin tiukkaa niin kai sinä nyt olisit ne tavarat jo myynyt aikoja sitten. Ja mitä se haittaa vaikka sisko niitä lainaa? Parempihan se on että joku niitä käyttää kuin se, että ne mätänevät kaapeissa tilaa viemässä.

Vierailija
40/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljoa maksa, muutaman tonnin!!! Noin voi ajatella vain taloudellisesti hyvin toimeen tuleva ihminen. Opiskelijalle tuo muutama tonni on puolen vuoden tulot!

Ja mitä sitä rakkautta tähän sotkemaan, etteikö siskoaan rakastaisi jos ei ilmaiseksi antaisi? Minusta vauvan saava sisko ei rakasta tätä opiskelijasiskoaan, jos röyhkeästi aikoo vaan viedä tavarat. Kyllä tässä on kyse tuon raskaana olevan siskon itsekkyydestä ja ahneudesta.

Ihmettelen, miten monta ihmistä tässä ketjussa syyttää ap:tä ahneudesta. Ahnehan se on, joka pyytää ja ilmaiseksi vaatii! Vai onko täällä palstailemassa yksi tai useampi samalla tavalla vauvatarvikkeensa "saanut", tai peräti kyseinen sisko, joka omatuntoaan puhdistaakseen lässyttää toisen ahneudesta? Ap, sano vain ystävällisesti mutta päättäväisesti, että valitettavasti et voi tässä taloudellisessa tilanteessasi antaa ilmaiseksi, mutta sisko saa kyllä etuosto-oikeuden, jos haluaa. Ja hinnoittelu sitten just kirppisten, huutonetin hintatason mukaan. Jos sisko alkaa vänkäämään, että miksi ei, kyllähän nyt blaa blaa blaa, niin älä mene mukaan. Ne tavarat on sun, sä voit tehdä niille just mitä haluat etkä ole tästä tilivelvollinen kenellekään. Toistat vaan ystävällisesti mutta jämäkästi, että tässä taloudelliessa tilanteessasi et voi ilmaiseksi antaa, että haluaako sisko käyttää etuosto-oikeutta vai laitatko suoraan huutonettiin myyntiin.

Muualla euroopassa sentään perheen puolia pidetään ja sukua autetaan vaikka se muistuttaisi vähän mafiaakin.

Suomalaiset ovat vähän outoja tämän suhteen. Ehkä teilläkin oli perhe ja suku joskus tärkeä?

Ainakin meillä monesti sukulaiset saavat työpaikat, eikä ulkopuoliset. Suku tulee ensin ja sitten muut. Perhettä taas autetaan ilmaiseksi aina.

Siis miksi pitäisi antaa rahaa vauvantarvikkeista? Eihän ne paljoa maksa, muutaman tonnin ja niitä voi käyttää monesti. Kitsaita oletta :/ en oikein ymmärrä, eikö oma sisko ole rakas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän