Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää kun sisko miehineen saa vauvan ja olettaa että annan kaikki meidän vauvakamppeet heille

Vierailija
10.01.2010 |

tosta vaan ilmaiseksi. oikein soitti ja kysyi ohimennen muka milloin voi tulla hakemaan.. heillä töissä käyviä molemmat, ei todellakaan rahasta pulaa, mä yh-opiskelija jolle tehny tiukkaa haalia tytölle kaikki.. en vaan tiedä kuinka kohteliaasti kieltäytyä!

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastahan tässä on kyse? miksi pitää kierrellä ja kaarrella ja kieroilla ne rahat. Pyydät rahaa kun olet rahapulassa ja annat ne vauvantavarat. Kun saat tavarat takaisin häneltä (kun haluat ne ja olet niihin niin mieltynyt) niin annat rahat hänelle takasin.

Vierailija
2/90 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on siis se, että siskosi on jo tulossa hakemaan niitä tavaroita, kerää vaikka vaatteista muutama valikoitu body ja potkupuku, pari helistintä tms. ja ehkä jotain muuta pienempää kampetta mitä löydät.

Sitten kun se sisko kohkaa paikalle kädet ojossa, otat oikein ystävällisen hymyn päälle ja ojennat sievässä kassissa valitsemasi tavarat ja sanot :"tässä olis ny teidän pienelle sit tätä meidän pojan jäämistöö, katoin parhaat päältä! Olkaapas oikein hyvät!"

Jos sisko näyttää hämmentyneeltä, lisäät vielä reippaalla äänellä jotta "On se mukava kun näin pienitulonen opiskelijakin jotenkin pystyy auttamaan tarvitsevia, tulee niinkus hyvä mieli. Että olkaapas hyvät vaan!"

Ja jos se ahne sisko vielä kehtaa kysellä vaunuista sun muusta kalliimmasta sanot: "No ne mun täytyy kyllä myydä, että saa laskuja makseltua. xx euroo aattelin pyytää. Jos sua kiinnostaa, niin voi vähä tinkiäkin kyllä."

Oikeesti jos tuon jälkeen kehtaa sisko olla loukkaantut niin ei voi mitään. Mutta älä anna kaikkea ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantapaista itsekin ajattelin. Eli että keräät nättiin pakettiin, vaikka lahjakassiin muutaman vaatteen ja lelun.

Laita vielä vaikka kortti mukaan johon teksti : Pienelle serkulleni, toivoo xx (lapsesi nimi)

Ja muuta et valitettavasti voi antaa. Jos kehtaa kysyä.

Vierailija
4/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänenkin (siskon) kanssa.

Vierailija
5/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joudut myymään kaikki tavarat.

Älä vain lainaa, takaisin et saa. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
6/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan ne takaisin + siskosi uutena hankkimat kamppeet kun saat lisää lapsia. Olethan kuitenkin säästänyt ne, etkä myynyt.

Ja voit aivan hyvin laittaa kamppeille jonkun hinnankin. Se, että sisko olettaa jotakin, ei merkitse että asia on niin.

Vierailija
7/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot siskolle, että valitettavasti olet maksanut tavaroista niin paljon, ettet pysty lahjoittamaan niitä vaan tarvitset jonkinlaisen korvauksen.

Mun sisko vois olla just noin itsekäs. Ajattelee heti, jos tietää, että en tarvitse enää jotakin tavaraa, että hän saa sen ilmaiseksi. Samoin on esim. äidiltämme vienyt ompelukoneen tuosta noin vain omaan käyttöönsä, kun äiti ei enää sitä käytä...

Vierailija
8/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tarvitset rahaa uusiin tarvikkeisiin ja ettei sinulla ole varaa antaa niitä ilmaiseksi kenellekään. Mietit hinnan valmiiksi ja sanot että toki siskolla niin halutessaan on etuosto-oikeus.

Vierailija
9/90 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastahan tässä on kyse? miksi pitää kierrellä ja kaarrella ja kieroilla ne rahat. Pyydät rahaa kun olet rahapulassa ja annat ne vauvantavarat. Kun saat tavarat takaisin häneltä (kun haluat ne ja olet niihin niin mieltynyt) niin annat rahat hänelle takasin.

myydä omat tavaransa rahaa saadakseen kuin sekoittaa siskoa asiaan!

Vierailija
10/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siskosi ei ole vielä tajunnut, niin lastentarvikkeista ja -vaatteista saa hyvin rahaa, kun ne myy eteenpäin (olettaen että ovat hyväkuntoisia, tietenkin). Voit asian hänelle kertoa, ja pahoitella että ikävä kyllä sinulla tämän hetkisen rahatilanteen vuoksi ei ole mahdollisuutta tarvikkeita hänelle lahjoittaa. Tarkista esim. huuto.netista mitä kamoista siellä about saa (katso sulkeutuneet kohteet) ja laske niiden perusteella hinta tavaroille. Sanot siskolle että about tämän verran haluat niistä tavaroista, ota tai jätä. Sulla on kuitenkin aika paljon rahaa kiinni tavaroissa, ja luulen että siskosi ei vain sitä tajua. Myymällä vanhat tavarat rahoitat pitkälle uusi hankintoja lapsellesi, luulisi siskosikin sen tajuavan.

Vierailija
11/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että saisit tollaiselta siskolta mitään takaisin. Korkeintaan haukut pikkumaisuudesta, jos myöhemmin kysyt "jotain ikivanhoja ja käytettyjä" tavaroita.

Sano tosiaan niin että rahat on tiukilla, mutta vanhoja myymällä saat rahaa uusiin, lapsen ikää vastaaviin tavaroihin.

Vierailija
12/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saat tulla hakemaan, mutta lapsesi tarvitsee vastaavasti esim. 4 uutta paitaa kokoa x, housuja 4 kokoa x, keväthaalarin kokoa x sekä kevääksi kumpparit, kerrot että saat sitten ne kyllä vauvallesi, kunhan kasvaa...

Näin saat uutta tilalle ja vaatteet sopivasti kiertoon. Itse olen tehnyt monesti näin.

Vierailija
13/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun mun on niin vaikea sanoa EI, etenkin siskolle.. jotenkin se on niin dominoiva, osaa jyrätä tehokkaasti ja tiedän että kääntää jutun niin että minä olen se itsekäs jos en ilmaiseksi heille niitä tavaroita anna :(

Vierailija
14/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siskonne voittavat lotossa. Sitten varmasti ärsyttää kun sisko ei anna osaa voittorahoista teille. Rahastahan tässäkin on kyse. TE olette ahneita paskoja.

Vierailija
15/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesken annetaan vauvatavaroita, jos toinen tarttee eikä olla rahaa kinuamassa. Siskoni antoi vaikka mitä kun sain vauvan äskettäin. Eikä todellakaan

kinuta rahaa toisiltamme. Ennen vanhaan sitä annettiin vaatteita ym..tavaraa hyvästä tahdosta, mutta nykyään pitää rahaa saada.

Vierailija
16/90 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun et ole niitä aikaisemmin myynyt. Jokaikinen tietää mitä kauemmin niitä jemmaat, sitä vähemmän niistä rahaa saat. Pinnasänkyä voi verrata ongelmajätteeksi, jokaisessa kerrostalon kellarissa kanahäkeissä niitä jemmataan ja odotellaan kuka tarvitsis. Ainoastaan jos ei ole joku merkkituote, rahaa et montaa euroa siitä saa. 500 euroa maksaneesta vaunuista, jotka ovat vain 5 v vanha, saat tällä hetkellä rahaa n 50 euroa hyvällä mäihällä, jos olet säilyttänyt väärin, et saa penniäkään. muutaman vuoden vanhalla sitterillä ei ole jälleenmyyntiarvoa, hyvä jos 5 euroa saat, max 10. Mun vanha koulukaveri on 4 lapsen yh, mies lähti nuoremman perään. Hänellä on yli 1000 plussaa huutiksessa, laittaa kerran kuussa huutikseen vähintään 50 tuotetta myyntiin. Saa tavaroita mm sillä että käy kerran kuussa siivoamassa lapsuudenkodin naapurin omakotitalon. Vie matot ulos, imuiroi, pyykii pölyt, saa tästä aina banaanilaatikollisen tavaroita. Pariskunnan tyttö kesällä pakkaa vintillä tavaroita banaanilaatikoihin ja tuttavani saa palkaksi puolen päivän duunista laatikollisen roinaa. Kun lapsilla yksikin vaate jää pieneksi, lelulla ei enää leikitä jne, menee seuraavalla kerralla tuote huutikseen. Rahoilla maksetaan vanhimman pojan jääkiekkoharrastus. Joutuu koko vuoden kerää rahaa, jotta saa talvikauden treenimaksut maksettua, isä onneksi osallistuu luistimien hankkimiseen ja isovanhemmat tukevat muissa pakollisissa. Ja hän on tehnyt tätä vuosikausia, siivoamassa on käynyt jo yli 10 v. Siitä huolimatta, vaikka heidän rahat ovat tiukissa, kun kävin siellä kesällä, sain pojalleni vaikka mitä. Tuotteet olivat olleet aikansa huutiksessa, mutta kenkiin tulee niin paljon postimaksuja, ei niitä ollut kukaan vuoteen huutanut. Olet tällä hetkellä yh, mitä jos tapaat elämäsi prinssin ja saatte yhteisiä lapsia. Jos olet todellakin niin nuuka, ettet sinulle ylimääräisiä tavaroita voi omalle siskollesi antaa/lainata, vaikka et ole niistä tähän mennessä itse luopunut, tee nyt jotain. Laita ne heti huutikseen ja ne mitä ei mene kaupaksi, tarjoa siskollesi. Tulet huomaamaan ettei käytetyt vaatteet ole mikään maailman paras tulonlähde, voit joutua niitä kk tolkulla siellä pitämään 50 centin hintaan ja silti kukaan ei niitä ikinä huuda. Tarjontaa on enemmän kuin ostajia.

kuinka jotkut on täällä tietävinään miten kauan ap:n tavarat on olleet myymättä. Itsekin myin vauvatavarat kertarysäyksellä vaikka osa oli mennyt pois käytöstä aikaisemmin, kuten sitteri jo puolivuotiaana mutta vaunut vasta 2-vuotiaana. Eihän kirppispöytääkään kannata vuokrata tämän tästä muutaman vaatteen tähden. Tietenkään kirppiskaupalla ei rikastu eikä se ole maailman paras tulonlähde, mutta rahaa se on joka kymppi. Jos tavarat ensin lainaa niin sitten ne on todellakin vaikea saada kaupaksi, sillä siinähän ne kuluu ja vanhenee. 50 e vaunuista on paljon parempi kuin 20 e tai ei mitään. Pari vuotta vanhoista saa 150-200 e. Miksi ihmeessä niitä rahoja ei saisi käyttää omaksi hyväkseen?

Jos on neljän lapsen yh on tavaroitakin luultavasti käyttänyt useampi, joten ne varmasti käyvätkin kaupaksi vähän huonommin kuin yhden käytössä olleet.

Sitäpaitsi, tässä tapauksessa kyse taitaa olla myös periaatteesta.

Vierailija
17/90 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:n tarvitse olla mielin kielin dominoivalle siskolleen.

Vierailija
18/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan saava sisko ja hänen miehensä ovat molemmat töissäkäyviä ihmisiä. Ap on opiskeleva yksinhuoltaja, eli oletettavaa on, että tuloissa on melko huimat erot. Mielestäni sisko on ajattelematon, mutta luultavasti se johtuu siitä, että hän ei tajua lastentarvikkeiden jälleenmyyntiarvoa. Itse olen ainoa lapsi, mutta olen esim. yhteen aikaan rahallisesti tiukilla olleelle ystäväni lapselle ostanut paljonkin vaatteita, ns. lahjoiksi. Kyllä ihmiset auttavat toisiaan edelleenkin, mutta kyllä mullakin olisi ap:n asemassa enemmän mielessä oman lapsen etu, kuin siskon etu.

Vierailija
19/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku opiskelukaveris on luvannut maksaa vaunuista yms. XX euroo. Maksatko siskoseni saman?

Vierailija
20/90 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hän on antanut vaatteita ihan ilmaiseksi eikä ole kyseenalaistanut sitä, että olemme molemmat työssäkäyviä. Me taas annamme jotain vastavuoroisesti hänelle tai mieheni auttaa jossain rempassa ym.. Viimeksi kun kävi annoin hänelle kasan vaatteita, kun olin viemässä niitä UFF:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme