Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne ihmeen mökeille kaikki menevät aina kesälomallaan?

Vierailija
13.06.2011 |

Kun törmää tuttuihin, niin kaikki ovat aina menossa "mökille" tai "maalle". Vaikea uskoa, että jokaisella asuntovelkaisella lapsiperheellä olisi oma mökki tai maatila. Kun sanot meneväsi mökille, tarkoitatko kuitenkin että menet jonnekin sukulaisten kesäpaikkaan vieraaksi? Miten siellä kehtaa olla koko loman?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin se miehen kanssa ennen asuntoa. Asuttiin vuokralla. Sitten myöhemmin rakennettiin talo.

Vierailija
22/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nehän tulevat olemaan meidän mökkejä jonain päivänä. On hyvä oppia kunnostustöitä jne.. Ja aina ollaan tervetulleita sinne joko omin on tai vanhempien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhempien mökille, jossa he eivät koskaan käy. Sen jakaa minä ja sisarukset. Hyvin mahdutaan. Tai sitten mennään miehen sukumökille. Eipä siellä juuri muut käy.

Vierailija
24/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei oo minkäänmoista mökkiä, ei omaa eikä vuokrattua. eikä juuri ystävien omistamia mökkejä vierailuja varten. ollaan enemmän cityihmisiä.viihdytään kaupungissa!

Vierailija
25/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rahasta ole kiinni. Mä puolestani en tunne ainuttakaan perhettä, jolla EI olis mökkiä. Meillä on tottakai myös oma mökki ja tarvittaessa voimme olla myös vanhempieni mökillä. Tai miehen vanhempien mökillä. Hullukshan sitä tulis jos pitäis olla koko kesä kaupungissa jossain hikisessä kerrostalo- tai rivarikämpässä.

Vierailija
26/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä käy sitten lasten kanssa, minä en voi sietää mökkejä.

Vierailija
27/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukin tavallaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia!

Vierailija
28/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukin tavallaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia!

Meillä ei mökillä tarvitse hikoilla, ilmastointi pelaa.

Vierailija
29/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on omat talot niin appivanhemmille kuin heidän lapsilleenkin. Eli kyllä meille sellainen mökki on "oma".

Vierailija
30/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökille, mennään miehenpuoleisen suvun perikunnan mökille, jossa kukaan ei koskaan käy. Joten ihan rauhassa voidaan olla.

Jos mennään maalle, mennään mun vanhaan mummolaan, eikä sielläkään tungosta ole.

Vierailija
31/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mekin ollaan asuntovelkainen lapsiperhe. Ihan omalla rahalla sitäpaitsi hankittu mökki.

Vierailija
32/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun ja sisareni. Olemme valitettavasti perineet sen isältämme joka on perinyt sen omalta isältään joka on ostanut sen.

Aina se on ollut "meidän mökki", siis koko perheen, johon ovat kuuluneet silloin aikanaan isovanhempani, omat vanhempani, siskoni perhe ja meidän perhe.

Se on niin iso paikka, että koko kööri mahtuu olemaan yhtäaikaa paikalla tosiaan kauheasti häiritsemättä. Koko porukka osallistuu mökin kunnossapitotöihin ja on siellä kuin kotonaan.

Lisäksi on mieheni vanhempien mökki, jossa sovitaan vuoroista, koska sinne ei mahdu kuin yksi perhe kerrallaan mukavasti. Se toimii enemmän appivanhempien ylläpidolla ja olen ajan saatossa huomannut ettei siellä kannata kauheasti yrittää siivous-, sisustus- tai muita kunnossapitohommia koska niistä saatetaan hyvästä tarkoituksesta huolimatta hiukan loukkaantua :)

Vierailija
33/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rahasta ole kiinni. Mä puolestani en tunne ainuttakaan perhettä, jolla EI olis mökkiä. Meillä on tottakai myös oma mökki ja tarvittaessa voimme olla myös vanhempieni mökillä. Tai miehen vanhempien mökillä. Hullukshan sitä tulis jos pitäis olla koko kesä kaupungissa jossain hikisessä kerrostalo- tai rivarikämpässä.

ja tulisin hulluksi jos siellä pitäisi olla yhtään pidempään. En kertakaikkiaan ymmärrä, mitä iloa on istua metsän keskellä (olkoon vaikka järven rannalla) hyttysten syötävänä. Eihän siellä ole mitään tekemistäkään!

No meidän asumamme kerrostalo sijaitseekin lammen rannalla ja lammen toisella puolella ammuvat lehmät. Eli asutaan mökillä, jossa kaikki mukavuuden aina aamuisin kolahtavaa Hesaria ja vieressä sijaitsevaa bussipysäkkiä myöten.

Vierailija
34/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökit, mutta sitten ovatkin muuten persaukisia.

Vierailija
35/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just mietin, että kun laitettiin yli 400 tuhatta euroa paritalokämppään espoossa, ett jossain muualla suomessa olis plajon vähemmän riittänyt ja rahaa oli sriittänyt vielä kesämökkiinkin

Vierailija
36/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mekin ollaan asuntovelkainen lapsiperhe. Ihan omalla rahalla sitäpaitsi hankittu mökki.

niinkö?

Vierailija
37/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sen mukaan miten omat vanhemmat siellä ovat. Välillä ollaan heidän kans yhtä aikaakin.

Vierailija
38/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

just mietin, että kun laitettiin yli 400 tuhatta euroa paritalokämppään espoossa, ett jossain muualla suomessa olis plajon vähemmän riittänyt ja rahaa oli sriittänyt vielä kesämökkiinkin

Happamia sanoi kettu...

Vierailija
39/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki niissäkin voi hulluksi tulla. Piha liian iso, paljon hommaa tms.

Näitä löytyy ihan Helsingistäkin, jossa myös paljon uimarantoja. Oman talomme (joka ei siis ole kerrostalo tai rivari) lähellä on 2 rantaa ja lapset saavat valita aina mennäänkö sinne missä on kivoja leikkitelineitä rannalla vai toiselle, jossa posliinivessat ja kioski. Ja nämä siis kävelyetäisyydellä.

Mutta, jos varaa olisi, mikä ettei mökkikin meillekin kelpaisi.

Vierailija
40/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulisin hulluksi jos siellä pitäisi olla yhtään pidempään. En kertakaikkiaan ymmärrä, mitä iloa on istua metsän keskellä (olkoon vaikka järven rannalla) hyttysten syötävänä. Eihän siellä ole mitään tekemistäkään!

No meidän asumamme kerrostalo sijaitseekin lammen rannalla ja lammen toisella puolella ammuvat lehmät. Eli asutaan mökillä, jossa kaikki mukavuuden aina aamuisin kolahtavaa Hesaria ja vieressä sijaitsevaa bussipysäkkiä myöten.

läheisellä kesätorilla, ajellaa lähimpään kaupunkiin shoppailemaan, kierrellään ympäryskuntia, ystäviä käy kylässä; vaikka mitä kivaa tekemistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi