Minne ihmeen mökeille kaikki menevät aina kesälomallaan?
Kun törmää tuttuihin, niin kaikki ovat aina menossa "mökille" tai "maalle". Vaikea uskoa, että jokaisella asuntovelkaisella lapsiperheellä olisi oma mökki tai maatila. Kun sanot meneväsi mökille, tarkoitatko kuitenkin että menet jonnekin sukulaisten kesäpaikkaan vieraaksi? Miten siellä kehtaa olla koko loman?
Kommentit (67)
Omien vanhempieni mökillä meidän perheellä on omat huoneet ja vanhempani toivovat, että vietämme siellä kesäisin paljon aikaa sekä heidän kanssaan että keskenämme.
ne menee jommankumman vanhempien mökille. Meidän suvussa kellään ei ole mökkiä, eikä ystävätkään pyydä mökille. Olemme vuokranneet 2x, mutta oli aina pieni pettymys. Joskus tekisi mieli olla vikko hyvällä säällä olla mökillä, mutta pitempiä aikoja en viihtyisi.
Tai itseasiassa neljän ihmisen yhteisomistuksessa olevalle, siis 1/4 minun. Perintönä saatu, jo paljon ennen asuntovelkaa.
Eikö teitä inhota ne anopin ja appiukon ikivanhat reikäiset ja pesemättömät peitot, lakanat, huonekalut?
kaikki on vanhaa ja haisevaa.
Meillä ainakin on mökillä uudet huonekalut. Peitot pestään joka syksy ja lakanat vaihdan joka kerran jälkeen.
tosin anopin ja appiukon saaressa.
Suvussa kulkenut, mutta omistus täysin meidän. Ilman rasitteita. Ja meillä on 2 lasta (alle kouluikää) ja reilusti asuntovelkaa.
Mutta meidän mökki ei olekaan mikään hikinen, vaan 150 neliöinen hirsinen pytinki, jossa on sähköt ja vesikin tulee sisälle. Telkkaria ym. siellä ei kuitenkaan ole. Makuuhuoneita 2, iso tupakeittiö ja terassi. Joten ei pidä yleistää.
Ja mitäs ylipäätänsä se kenellekkään kuuluu kenen mökille asuntovelkaiset menevät?
en muista, olenko koskaan ollut missään mökillä yötä, edes lapsena. Meillä ei ole mökkiä. Vanhemmillani ja sisaruksillani ei ole mökkiä. Miehen vanhemmilla ja sisaruksissa ei ole mökkiä. Kukaan ystävä ei koskaan kutsu mökilleen, koska kenelläkään ei ole mökkiä. Monen vanhemmilla on, mutta ei sinne voi mennä vieraita kutsumaan, eikä edes mahtuisi, kun koko suku kansoittaa ne. Joskus tunnen pientä haikeutta siitä, että lapseni eivät pääse kokemaan mitään mökkielämää, eivät pääse saunasta suoraan uimaan, ei soutuveneeseen tai edes ulkohuussiin. ap
Meidän mökkiämme tarjotaan nimittäin auliisti sukulaisten käyttöön ja vieraatkin ovat tervetulleita. Aika harvoin siellä tosin vierailee muut kuin lähellä asuvat tai mökkeilevät sukulaiset, koska se sijaitsee kaikkiin kavereihimme ja suurimpaan osaan sukulaisiimme nähden aika kaukana.
en minä koskaan kerro omistussuhteita kun sanon meneväni mökille. Miksi ihmeessä pitäisi tuota selittää jollekin?
mutta selitetäänpä nyt sitten. Menen mökille, joka kuuluu miesystäväni vanhemmille. Miesystävää lukuunottamatta kukaan muu ei siellä oleskele, joten ihan vapaasti voin viettää siellä vaikka koko kesän.
Mökin voi myös vuokrata, ja se on helppoa.
jonne on kaikilla lapsilla käyttöoikeus, mökin kunnossapitotöitä vastaan.
Meillä mies omistaa puolikkaan mökin ja vanhempansa toisen puolen. Moni tosiaan puhuu omasta mökistä, vaikka olisi vanhempien.
Mutta kyllä meidän kaveripiirissä alkaa olla omiakin mökkejä.
En usko, että kukaan on koko lomaa mökillä (omalla tai tuttujen) vaan tekee päiväretkiä esim. huvipuistoihin ym.
mökki on mun lapsuudenperheen mökki. Ei siis olla siellä vieraana, vaan meillä kaikilla sisaruksilla on yhtäläinen oikeus sitä käyttää. Me tosin käytetään sitä aika vähän, kun on tätä omaakin "mökkiä" tässä omakotitalon muodossa. Eniten sitä käyttävät vanhempani ja isoveljeni perheineen.
äidin mökille tai isäpuoleni mökille. Ja joka paikaan näistä kyllä kehtaan mennä, miksi en?
meillä on kaksi omaa kesämökkiä ja yksi vanhempien, jonne ollaan aina tervetulleita. Lisäksi on useita muita sukulaisia, jotka aina vaintelevat käymään. Ihan näin asuntovelkaisina.
Ystävät kutsuu myös joskus viikonloppuja viettämään heidän mökeilleen/suvun, mutta pääasiassa me vuokrataan mökkiä oamlle perheelle. Joskus kutsutaan sinne vuokramökille vieraita.
Omaa mökkiä meillä ei olisi varaa pitää, eikä kyllä haluakaan, mutta vuokraaminen on helppoa
tai pikemminkin siis joko tätini luona tai toisen tätini mökillä. Joskus harvoin käymme vuokramökillä. Emme mökkeile koko kesää emmekä joka vuosi.
Mä luulen, että useimmat käyvät vanhempiensa omistamassa paikassa. Pikkuisen vanhemmat vanhemmat (kuten itse olen) käyvät sitten jopa omistamassaan.
kun sanon meneväni mökille. Miksi ihmeessä pitäisi tuota selittää jollekin?
mökille meen. Omistan sen puoleksi veljeni kanssa.
ehkäpä kaikki eivät halua nyhvöttää, mutta kun eivät ole niin onnekkaita kuin te, että voisi mennä mökille, vaikka ei sellaista omistakaan.