Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne ihmeen mökeille kaikki menevät aina kesälomallaan?

Vierailija
13.06.2011 |

Kun törmää tuttuihin, niin kaikki ovat aina menossa "mökille" tai "maalle". Vaikea uskoa, että jokaisella asuntovelkaisella lapsiperheellä olisi oma mökki tai maatila. Kun sanot meneväsi mökille, tarkoitatko kuitenkin että menet jonnekin sukulaisten kesäpaikkaan vieraaksi? Miten siellä kehtaa olla koko loman?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma mökki ja toinen talo perikunnan jakamaton. Omani on pieni kuivanmaan mummonmökki tunnin päässä Vantaalta, yläkerrassa kesähuoneet. Perikunnan mökkiin on 400 km, iso rintamamiestalo kaksine aittoineen, eli siellä tilaa riittää.

Perikunnan mökkiä käyttää minä perheen kanssa ja eläkkeellä oleva (kummi)setäni, muut ovat paluumuuttaneet kuntaan omiin taloihinsa ja 88-v. mummoni asuu palvelutalossa. Jako tehdään, kun mummoni joskus kuolee, eli minä ostan paikan omakseni, koska sedälläni on ikää ja sydänvaivoja ja hänen lapsensa eivät ole paikasta kiinnostuneita.

Tottakai kehtaan olla lomalla molemmissa, tapaan sukulaisiani, setäni kanssa tulemme hyvin toimeen ja tekemistä on molemmilla mökeillä, toisella puutarhanhoitoa, toisella käydään paljon luonnossa ja retkillä. Hiekkaiselle ja hiljaiselle luonnon uimarannalle on kummaltakin mökiltä lyhyt 3 km matka. Voittaa kaikki etelän biitsit!

Vierailija
42/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

talviasuttavaksi rakennettu, samat mukavuudet kuin kotona paitsi että mökillä on ranta vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi, joka ei mene aina mökille tai maalle lomalla. Joskus menemme maalle, vanhemmat asuvat niin kaukana ettei päiväkyläily onnistu ja siellä ollaan sitten useampi päivä "maalla". Sanon kyllä meneväni vanhemmilleni enkä maalle...

Tänä kesänä mennään mökillekin, mutta se on vuokramökki, siitäkin sanoisin suoraan että ollaan vuokrattu mökki ja siellä ollaan loma.

Kenenkään muun sukulaisen tai ystävän mökeillä me emme ole koskaan viettäneet kesälomaa, harvoin käydään edes kylässäkään, kun en halua häiritä ihmisten lomailua.

Vierailija
44/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se rahasta ole kiinni. Mä puolestani en tunne ainuttakaan perhettä, jolla EI olis mökkiä. Meillä on tottakai myös oma mökki ja tarvittaessa voimme olla myös vanhempieni mökillä. Tai miehen vanhempien mökillä. Hullukshan sitä tulis jos pitäis olla koko kesä kaupungissa jossain hikisessä kerrostalo- tai rivarikämpässä.

ja tulisin hulluksi jos siellä pitäisi olla yhtään pidempään. En kertakaikkiaan ymmärrä, mitä iloa on istua metsän keskellä (olkoon vaikka järven rannalla) hyttysten syötävänä. Eihän siellä ole mitään tekemistäkään!

No meidän asumamme kerrostalo sijaitseekin lammen rannalla ja lammen toisella puolella ammuvat lehmät. Eli asutaan mökillä, jossa kaikki mukavuuden aina aamuisin kolahtavaa Hesaria ja vieressä sijaitsevaa bussipysäkkiä myöten.

Sellainenhan ei mitenkään voi olla esim. meren rannalla lyhyen ajomatkan päässä isosta kaupungista, jonka postilaatikkoon kopsahtaa Hesari aamulla, koska se on käännetty sinne loman ajaksi ja jossa on veneet ja kaikki mukavuudet olla, eli runsain mitoin tekemistä.

Mutta onneksi on varmaan olemassa niin monenlaisia kesäpaikkoja kuin on ihmisiäkin ja halukkaat voivat myös pysyä ihan kotosalla, siinäkään ei ole mitään pahaa.

Vierailija
45/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään muun sukulaisen tai ystävän mökeillä me emme ole koskaan viettäneet kesälomaa, harvoin käydään edes kylässäkään, kun en halua häiritä ihmisten lomailua.

Meillä taas kaveri- ja sukulaisvierailut nimenomaan kuuluvat lomailuun, koska silloin on aikaa olla läheisten ihmisten kanssa.

Vierailija
46/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan monta viikkoa. Toki käydään päiväreisuilla siellä täällä.

Vierailija
47/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on käytävä anopin mökillä. En viihdy yhtään missään mökeillä.

Vierailija
48/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

jonka postilaatikkoon kopsahtaa Hesari aamulla, koska se on käännetty sinne loman ajaksi

Ei kai sitä nyt lähdetä yöpaidassa jostain postilaatikosta hakemaan? Jos vielä sattuu satamaan....

Vierailija
49/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökki sellanen mihin iso porukka sukulaisia kokoontuu. Se on minun isoisän ja hänen veljiensä kotitalo mikä on nykyään kesäsin käytössä. Siellä on muitakin rakennuksia muutettu asuintaloiksi ja sinne sitten kokoonnutaan kesällä.

Vierailija
50/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa. Eikä miehen vanhemmilla ei ole mökkiä. Mun vanhemmilla ei ole omaa mökkiä. Minun mummollani on kuivan maan vanha mökki, sinne on meiltä n.450km.

Tunnen usein oloni kummajaiseksi, kun liki kaikki tutut suuntaavat mökkeilemään jossain vaiheessa kesää tai pitkin kesää. Vuokrattais vaikka mökki, mutta eipä oikeastaan oo varaa siihenkään. Omakotitalo saa käydä mökistä, pääsee sentään pihalle!

Vierailija
51/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että käydään miehen kotona. Eli lasten mummula on maalla, maatila. Mökeillä kun käydään ne on joko, minun vanhempien mökki, tai mieheni vanhempien mökki. Saamme tietenkin käyttää niitä, koska vanhempamme eivät hirveästi enää jaksa mökkeillä. Itse emme viitsi omaa mökkiä enää hankkia, kun perimme joskus vanhempiemme mökit. Eli, jos joskus tulee juttua mökeilystä niin nyt varmaan tajuat.

Vierailija
52/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen vieraaksi jos isäntäväki on paikalla, yksi on melkein aina tyhjillään. Ja noihin kahteenkin voimme mennä myös keskenämme jos siellä ei ole ketään.

Vierailija
53/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en koskaan puhu meneväni mökille tai maalle vaikka toinen vanha maatila onkin. Mökkeily ei ole minun juttu. Käyn siellä tosi harvoin ja silloinkin vaan käyn.

Vierailija
54/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista, olenko koskaan ollut missään mökillä yötä, edes lapsena. Meillä ei ole mökkiä. Vanhemmillani ja sisaruksillani ei ole mökkiä. Miehen vanhemmilla ja sisaruksissa ei ole mökkiä. Kukaan ystävä ei koskaan kutsu mökilleen, koska kenelläkään ei ole mökkiä. Monen vanhemmilla on, mutta ei sinne voi mennä vieraita kutsumaan, eikä edes mahtuisi, kun koko suku kansoittaa ne. Joskus tunnen pientä haikeutta siitä, että lapseni eivät pääse kokemaan mitään mökkielämää, eivät pääse saunasta suoraan uimaan, ei soutuveneeseen tai edes ulkohuussiin. ap

Vierailija
55/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nehän tulevat olemaan meidän mökkejä jonain päivänä. On hyvä oppia kunnostustöitä jne.. Ja aina ollaan tervetulleita sinne joko omin on tai vanhempien kanssa.

Mistä tiedät, etteivät vanhempasi tai appivanhempasi myy mökkejänsä milloin heitä sattuu huvittamaan... Odota nyt ensin edes, että vanhempasi tai appivanhempasi kuolevat ja vasta perunkirjoituksien jälkeen voit vasta juhlia mökin omistajana...

Vierailija
56/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukin tavallaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia!

Meillä ei mökillä tarvitse hikoilla, ilmastointi pelaa.

Vierailija
57/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen himoinnut mökkiä jo kymmenen vuotta, mutta kummasti nuo hinnat pistävät miettimään. Mieluinen mökki näyttäisi maksavan vähintään 100 teur (siis hyvin vaatimaton sellainen) ja päälle tulevat tietty vuosittaiset ylläpitokulut. Toistaiseksi olen päätynyt siihen, että haluan mieluummin käyttää rahaa matkusteluun, kun kaikkeen ei meillä ole varaa (en koskaan ottaisi yli 100 teur:n lainaa lomailua varten). Sukulaisilla ei myöskään ole mökkejä, joita voisi hyödyntää. Harmittaa välillä, mutta kaikkea ei voi saada.

Vierailija
58/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun törmää tuttuihin, niin kaikki ovat aina menossa "mökille" tai "maalle". Vaikea uskoa, että jokaisella asuntovelkaisella lapsiperheellä olisi oma mökki tai maatila. Kun sanot meneväsi mökille, tarkoitatko kuitenkin että menet jonnekin sukulaisten kesäpaikkaan vieraaksi? Miten siellä kehtaa olla koko loman?

Kiinnostaa myös!!!! Meidän suvussa on pari mökkkiä, ja eipä meitä ole pyydetty oleielemaan niihin... ei edes oman vanhemman mökille, jota äitipuoli halliktsee...

Vierailija
59/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa 1100 €/ touko-syyskuu

Vierailija
60/67 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan ajatellut että "meidän mökki" ei olekaan meidän vaan tällä hetkellä vanhempieni mökki, sitä ennen mummoni. Kyllä se on minun ja sisaruksieni mökki myös. Tai siellä on kyllä monta mökkiä joten ei ole vain yksi mökki jossa kaikkien pitäisi yhdessä viettää aikaa. Ei ole mitään tarvetta ajatella olemmeko tervetulleita vai emme kun se on sama kuin koti on koti jokaiselle siellä asuvalle, ei vain sen lain mukaan omistavalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme