Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Porin juoksukoulun jälkeen - kunnon ylläpitoa.

Vierailija
13.06.2011 |

Nollakunnosta lähdettiin ja nyt juostaan ainakin jo 5km. Nyt pidetään kuntoa yllä Porin juoksukoulun jälkeen.

http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html

Osatavoite tai tavoite jo saavutettu juoksemalla 5 km 6. viikon lopussa. Osa jatkaa ohjelmaa eteenpäin, osa kasvattaa kuntoaan jatkaakseen myöhemmin ja osa ylläpitää juoksukuntoa muuten vaan. Tervetuloa keskustelemaan kuinka juoksut on sujuneet ja tsemppaamaan toisia jatkamaan eteenpäin!

osallistujat:

plösö

kakkonen

gabriel

vendi

hillevi

Linkki edelliseen ketjuun:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1400381/porin_juoksukoulu…

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
14.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 35 minuutin juoksulenkiltä:)Nyt oli tosin vähän raskaampaa juosta kuin viimeksi lauantaina.Ilma oli aika viileä,juoksin verkkahousut jalassa,takki piti laittaa lanteille jo alkumatkasta.

Seuraava etappi olis se 40 minuuttia!

Vierailija
2/80 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Gabriel! Tosi mahtava saavutus! Onko jo 5km mitattu matkana? Uskallatko jo pian yrittää? Onko sinulla muuten jo suunnitelmaa kuinka jatkat näitä juoksuja?

Kiva juttu, että Kakkosella oli kiva reissu! Ja parannelkaahan molemmat Kakkonen ja Hillevi ihan rauhassa itsenne kuntoon! Voin nyt ihan omasta kokemuksesta sanoa, että ei se pidempikään tauko (minulla siis pakonsanelemana 1,5 viikkoa) juoksusta kuntoa ihan alas aja kuitenkaan.

Itse kävin 30 minuutin lenkillä tänään ja hyvältä tuntui koko ajan ja pidempäänkin olisi varmasti mennyt, mutta kun olin 30 minsan kohdalla takaisin kotinurkilla niin en sitten viitsinyt jatkaa. Mutta oikeastaan ensimmäistä kertaa oli sellainen kivuton juoksu, eikä liiaksi hengästyttänytkään (jopas piti tuota sanaa tavata!:D). Oikein mukava oli siis juosta. Sunnuntaina varmaan taas seuraavan kerran.

Pohdin myös tuota jatkoa ja nythän siis haluan vain parannella edelleen kuntoa, mutta ehkä motivoinnin kannalta saattaisin myöhemmässä vaiheessa jatkaa tuota ohjelmaakin. Pitää nyt katsoa. Hillevillä taisi olla samanmoisia suunnitelmia jos oikein muistan? Ehkäpä jatketaan sitten yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
17.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä päivitellä tuota Kakkosen jatkoa, että 9. viikosta jatkat sitten taas...Eipä kyllä ole enää paljoa sinulla jäljellä! Hienosti olet kyllä tsempannut eteenpäin!

Vierailija
4/80 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 40 minuutin juoksulla,hyvin jaksoin!Ilma oli suosiollinen,puolipilvistä,varjossa +19,tuuli välillä leyhytteli:)

Minä ajattelin tavoitella 60 minuutin aikaa,eli lisäisin 5 minuuttia/viikko.Ja luulenpa,että tämä 40 minuuttia on jo aika lähelle 5 km:)

Vierailija
5/80 |
19.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Gabriel! Miltä juoksu tuntuu? Tuntuuko, että menisi kevyesti enemmänkin jos vain yrittäisi?

Minäkin kävin tänään taas lenkillä. Aikaa meni 45 minuuttia (pisin tähän astisista lenkeistäni) ja matkaa reilu 5 km. Ihan tarkkaa matkaa en tiedä kun tuli osin juostua kentällä ja osin maastossa. Hyvin meni kuitenkin ja hyvältä tuntui. Ei oikeastaan hengästyttänytkään juuri ollenkaan juoksun loputtua - kummallista, vauhtia oli kuitenkin entiseen malliin. Ilma oli pilvinen ja vettä ripotteli vähän, mutta se ei haitannut menoa. Kuuntelin musiikkia ajan kuluksi ja lippalakki suojasi kasvoja sateelta.

Vierailija
6/80 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juoksemassa 40 minuuttia,laitoin liikaa päälle,takki piti solmia jo alkumatkasta lanteille ja toivoin koko ajan,kunpa olisin laittanut shortsit enkä verkkahousuja!Tuli aika kuuma,vaikka oli pilvistä,vähän tuulista ja +13 astetta.

Nyt ei ihan niin hyvin kulkenut juoksu kuin viimeksi;missä on se juoksemisesta tuleva hyvä fiilis?????Muistan sen eka ja ainoan kerran,kun olin ihan euforinen,kun olin juossut ensimmäisen 15 minuutin lenkin,sen jälkeen ei ole sitä tunnetta tullut:((((

Vierailija
7/80 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko viikon pyrkinyt liikkumaan, et tosin juosten, mutta pyöräillen ja sauvakävelylenkillä (mukana juoksuspurtteja). Oon huomannut, että nykyään pyöräily ja kävely sujuu paremmin, koska tuntuu, että tuo juokseminen "avasi" paikkoja :)

Vierailija
8/80 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUUUH JA LÄÄÄH...Kävin juoksemassa 50 minuuttia,sää oli aika lämmin,varjossa yli 20 astetta,onneksi tuuli välillä ja aurinko oli pilvessä.Ensin ajattelin,että en lähde ollenkaan juoksemaan,nukuin viime yönä vaan muutaman tunnin ja yöllä ajattelin,että olkoot juokseminen tältä päivältä...

Kävin sit kuitenkin,vaikkakin vähän sisulla taas piti mennä,vauhti pysyi kuitenkin aika reippaana loppuun asti.

Vierailija
9/80 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kesäpaikalla juhannus ja kävin tänä aamuna juoksemassa,soratietä pitkin,oli liian tukala ilma tosin enkä jaksanut kuin 30 minuuttia...mitattiin myöhemmin miehen kans autolla se matka ja se oli 3.8 km,joten nopean laskutoimituksen mukaan minä juoksen 50 minuutissa yli 6 km:D Heh heh:D

Vierailija
10/80 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palasin juuri lomareissulta, joten en ole ehtinyt kertomaan kuulumisia. Gabriel ja Hillevi näemmä ainakin on pysyneet vaihdissa ja Vendikin liikkeessä mukana! Hyvä hyvä!

Joko Kakkonen on toipunut lenkkipolulle?

Itseltäni on juoksut viikoksi jääneet kun oli yksinkertaisesti liian kuuma, lähemmäs 40 astetta. Mutta huomenna taas tarkistamaan juoksukuntoa!

Vierailija
11/80 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Vendi ja Gabriel ovat jaksaneet liikkua. Minulla meni viikonloppu reissussa ja nyt en voi kuvitellakaan lähteväni ulos liikkumaan kun on nämä helteet. Toivottavasti vähän viilenisi viikonloppuna, niin pääsisin edes pienille lenkeille, alkaa tympiä tämä kotona istuminen.

Vierailija
12/80 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, maratooni juoksukoulu on kesken, mutta nyt näin

sunnuntaina 20 kilsaa, aikaan 2h30m

teidän, aika hidas, mutta kuulemma harjoittelujuoksujen pitää olla hitaampia

Tiistaina juoksin sen kymmenen kilsaa, aikaan 1h10min

nyt tänä aamuna 11 kilsaa aikaan 1h16m

ja viime viikolla juoksin sen saman matkan ihan samaan aikaan.

en tiedä teenko jotain väärin, mutta kaikesta huolimatta aikani eivät parane, ei sitten millään.

lopetin lääkityksen, olin siitä saanut paljon ylipainoa. Mutta läski vielä olen. Pitäis saada 10 kiloa laihdettua. Iloitsen tosi paljon sitten kun 5 kiloa on lähtenyt

luovuttanut en kuitenkaan ole.

ja ajattelen et tän aamun lenkki ei ollutkaan niin huono kun kerran tällä kerralla tuli sittenkin käveltyä aika paljon, ja siitä huolimatta sama aika kuin viikko sitten

Vierailija
13/80 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin puolen tunnin lenkillä ja tulipa kuuma. :) Muuten oli oikein kiva taas juosta pienen tauon jälkeen. Kiva kuulla bobotjiestäkin pitkästä aikaa! Lauantaina sitten taas lenkkipolulle!

Miltä teistä muista juokseminen tuntuu tai ajatus siitä, että juoksemaan pitäisi lähteä? Onko vielä lähteminen pakkopullaa vai löytyykö jo innostusta siitä, että minähän jaksan jo hienosti?

Vierailija
14/80 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt helteiden aikaan en ole juossut ollenkaan.Plösö kyseli,miltä tuntuu juoksemaan lähteminen...minun pitää kyllä vähän pakottaa itseni lähtemään,ja vähän tsempata,että saisin lähdetyksi,mutta sitten on hyvä mieli,kun saa lähdetyksi.

Mutta kyllä olen iloinen,kun olen näin hyvin edistynyt ja olen saanut palautetta mm. työkavereilta ja sukulaisilta:)

Vierailija
15/80 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aamulla juoksemassa,lenkki piti jättää vähän kesken,40 minuuttiin,koska puolessa välissä alkoi koskemaan oikeaan lonkkaan:((((

Ei ole ikinä ennen mihinkään koskenut juostessa,nyt tämä kipu tuli!

Tässä oli 6 päivää juoksujen välillä,viimeksi kävin siis maanantaina.Nyt oli tosin sää mitä parhain:pilvistä,+ 15,tuulista.

Vierailija
16/80 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin aamusella juoksemassa ennen kuin tulee liian kuuma. Tänne on täksikin päiväksi luvattu tosi lämmintä. Juostessa tuli kyllä tosi kuuma vaikka aikaisin meninkin. Aikaa meni 37 minuuttia eli varmaan aikalailla se 5 km sitten, ehkä vähän vajaa.

Tiistaina jos sitten seuraavan kerran. :) Hyviä lenkkejä!

Vierailija
17/80 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Gabrielin lonkka voi? Toivottavasti ei tullut pidempiaikaista vaivaa. Itsellänikin kun on jalat oireilleet enemmän ja vähemmän. Onneksi vähemmän nykyään.

Ja huhuu...missä muut juoksijat? Vai onko helteet tainnuttaneet teidät sohvannurkkaan? ;)

Viimeisin lenkki oli sittenkin aika tasan 5km (mittasin netin ulkoilukartan avulla). Ei tuntunut pahalta ja ajatus ohjelman jatkamisesta on alkanut kutkuttaa hieman. Ehkäpä elokuun alussa jatkaisin sitten 7. viikon alusta? Siihen asti näitä 5km lenkkejä tasaiseen tahtiin...

Vierailija
18/80 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos plösö kysymästä...huomiseksi sain ajan fysioterapeutille(keskiviikkona haen työterveydestä lähetteen),perjantaina on sit vielä toinen aika,mutta sitten tämä terapeutti jää lomalle.

Kipua on edelleen,niin,että ei tulis mieleenkään lähteä juoksemaan:( Muuten tämän kivun kanssa pärjäisin,mutta nyt tää kyllä harmittaa,kun ei pysty juoksemaan:(((Kävely on sellaista könkköämistä.

Eilen illalla laitoin Mobilaattia ja otin Panadol 1 G,ei ollut kyllä mitään vaikutusta.Tänään pidin vähän aikaa kylmäpakkausta.En nyt ole muita lääkkeitä ottanut,ennenkuin selviää,mitä tämä on.

Me oltiin toissapäivänä yksissä juhlissa,jossa tuli istuttua kovilla penkeillä monta tuntia...siitäköhän vimmastui??

Minähän olin aina kaikille hehkuttanut,kun ei ole mihinkään koskenut,niin nyt tuli tämmöinen...

Vierailija
19/80 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli taas melkein kaksi viikkoa taukoa reissun, helteiden ja univaikeuksien vuoksi. Tänään sitten pääsin juoksemaan pitkästä aikaa. Toivottavasti pysyisi ilmat vähän viileämpinä, niin ei tulisi sen takia katkoksia treenaukseen.

Päätin kokeilla tänään lyhyempää lenkkiä kovemmalla vauhdilla. Tuli sitten juostua suunnilleen Cooperin testin verran: aikaa meni hiukan vajaa 12 minuuttia ja matkaa tuli 1,75 km. Nopeus oli siis noin 9 km/h (pidemmillä lenkeillä on ollut yleensä 7-7,5 km/h). Jälleen kerran oli oikein hyvä fiilis. Voisin ehkä tehdä kerran viikossa tämmöisen lyhyen ja nopean lenkin ja sitten kahdesti viikossa pidemmän ja rauhallisemman.

Minun ikäiseni naisen (ikäluokka 20-29 v) täytyisi näköjään Cooperissa juosta 1800 m että olisi "keskitasoa", olisin varmaan päässyt aika tarkkaan tuon 1800 jos soittolistani olisi ollut muutaman kymmenen sekuntia pidempi ja olisin juossut tasan 12 minuuttia :) "Hyvään" tarvitaan 2200 m ja "erinomaiseen" jo yli 2700 m. Ajattelin että viimeistään syksyllä kokeilisin Cooperia ihan oikeasti, että olisi täsmällinen ajanotto ja matkakin mitattaisiin täsmällisesti. Yli 2 kilometrin olisi kiva päästä, ehkäpä ensi vuonna jo yli 2200 m eli tasolle "hyvä". Mutta uskomattoman hyvin on kyllä kunto kohentunut jo nyt, kun minä lievästi ylipainoinen sohvaperuna liikunnanvihaaja pääsen Cooperissa "keskitasolle"!

Vierailija
20/80 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 20 min / 2,5 km lenkillä, pidempi ei kyllä onnistuisi tässä helteessä. Nytkin oli lopussa aika tukala olo ja lenkin aikana kului puoli litraa vichyä. Odotan innolla syksyä ja viileämpiä ilmoja.

Yritin eilen etsiä urheiluliikkeestä juoksushortseja, mutta eipä löytynyt sopivia. Oli joko pyöräilyshortsityyppisiä tiukkoja trikoita tai superlyhyitä shortseja, enkä voi kuvitella käyttäväni kumpaakaan mallia julkisesti näillä reisillä (harkitaan ensi kesänä uudestaan!). Tänään juoksin sitten vanhassa trikoohameessa (rasvasin reidet, etteivät hinkkaa ikävästi toisiaan vasten, ja kiinnitin avaimet hameeseen hakaneuloilla). Täytyy yrittää löytää jotkut halvat verkkarit, jotka voisin pätkäistä lyhyemmiksi.