Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Porin juoksukoulun jälkeen - kunnon ylläpitoa.

Vierailija
13.06.2011 |

Nollakunnosta lähdettiin ja nyt juostaan ainakin jo 5km. Nyt pidetään kuntoa yllä Porin juoksukoulun jälkeen.

http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html

Osatavoite tai tavoite jo saavutettu juoksemalla 5 km 6. viikon lopussa. Osa jatkaa ohjelmaa eteenpäin, osa kasvattaa kuntoaan jatkaakseen myöhemmin ja osa ylläpitää juoksukuntoa muuten vaan. Tervetuloa keskustelemaan kuinka juoksut on sujuneet ja tsemppaamaan toisia jatkamaan eteenpäin!

osallistujat:

plösö

kakkonen

gabriel

vendi

hillevi

Linkki edelliseen ketjuun:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1400381/porin_juoksukoulu…

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
21.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tänään pääsin viimeinkin lenkille yli kahden viikon tauon jälkeen. Juoksin 20 minuuttia ja vauhti oli hieman tavallista hitaampi, matkaa tuli vain 2,3 km. Aluksi lihakset tuntuivat väsyneiltä ja kipeiltä, mutta se helpotti aika nopeasti. Noin kilometrin kohdalla meinasi käydä köpelösti kun vasen lonkkani muljahti huonoon asentoon (se tekee sitä aina silloin tällöin), ja jokainen askel vihlaisi tosi kipeästi. Ajattelin kuitenkin, etten ihan heti luovuta, vaan jatkan juoksemista ihan etanavauhtia ja toivon, että se muljahtaisi takaisin paikalleen, ja niin onneksi kävikin. Loppumatkasta juokseminen tuntui tosi hyvältä, etenkin kun uskalsin vähän nopeuttaa vauhtia. Kiva, ettei kunto ihan kokonaan romahtanut tuon tauon aikana, vaikka juokseminen tuntuikin nyt vaikeammalta kuin ennen taukoa.

Seuraavan kerran aion juosta torstaina. Se taitaakin sitten jäädä tämän viikon viimeiseksi lenkiksi. Ensi viikolla ajattelin soveltaa juoksukoulun 6. viikon ohjelmaa, josko sitten viimeinkin saavuttaisin sen 30 min tavoitteen (5 viikkoa alkuperäisestä aikataulusta myöhässä). Plösö muistaa ihan oikein, yritän jatkaa 7. viikosta eteenpäin elokuun loppupuoliskolla. Alustavasti merkkasin kalenteriin että aloittaisin viikolla 34.

Vierailija
62/80 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juoksemassa 35 minuuttia,lämmintä oli + 25 ja aurinko paistoi,ei tuullut yhtään.Onneksi osa lenkkipolusta on varjossa,puitten siimeksessä.

Nyt ei lonkkaan koskenut!Eilen kävin työterveydessä,sain fys.lähetteen,kun on tuo alaselkäkin vihoitellut ajoittan.Joinakin aamuina alaselkä on ihan jumissa,todella kipeä,ennenkuin noin tunnin päästä vähän vetristyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin,tuosta cooperin testistä oon minäkin kiinnostunut,sovittiin tyttären kanssa,että elokuun lopulla testataan:)Hän aloitti kans tän juoksukoulun ja eilen oli juossut jo 15 minuuttia!

Aateltiin ihan tietä pitkin juosta,että voi sit auton mittarilla mitata.

Vierailija
64/80 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän...oma laiskuus ja nämä helteet:(En ole nyt käynyt minkäänlaisilla lenkeillä:(Mistä sais sen kipinän taas???

Vierailija
65/80 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin reissussa taas ja lenkit on viikoksi jääneet. Mutta illalla yritän mennä. Nyt ei ole enää reissujakaan tiedossa pitkään aikaan niin pitäisi pystyä säännöllisesti juoksemaan.

Otetaanko vaikka elokuun 31. päivä cooper-kisat? Kuukausi aikaa treenata. :)

Vierailija
66/80 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä ainakin :-) Viikko vierähti mökillä. Juoksin kaksi lenkkiä, mutta liki 30 asteen helteet vievät kyllä voimia... Eilen juoksin 42 minuuttia, mutta en jaksanut enää kävellä samaa matkaa takaisin, kuten ohjelmassa luki. Jalat menivät aivan turriksi, ja toinen nilkka venähti vähän. Urheilu on vaarallista, mutta urheilemattomuus se vasta onkin...noin niinkuin pidemmän päälle kai...

Missäs kaikki ovat?

Vierailija
67/80 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä. Olen tällä viikolla käynyt kahdella 20-minuuttisella ja uiskennellut. Nyt tuntuu että on taas joku flunssa tulossa, on lämpöä ja kurkkukipua ja nuutunut olo, joten saa nähdä tuleeko taas taukoa lenkkeilyihin.

Vierailija
68/80 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 minsan lenkki taas heitetty alkuperäisen suunnitelma mukaan. Vähän oli liian kuuma, mutta muuten ihan ok. Maanantaisen lenkin jälkeen yksi nivelistä kipeytyi tuttuun tapaan ja oli kipeä ti-ke, mutta tänään ei enää tuntunut niin päätin juosta. Nyt taas pari välipäivää ja jos vaikka sunnuntaina seuraavan kerran.

Gabriein ei parane sitten jatkossa enää pitää parin viikon taukoja ;) Itselläni ei niinkään kunnonalenemisena tuntunut tuo melkein parin viikon tauko vaan enemmänkin motivaation alenemisena, mutta paha juttu sekin.

Olisi kiva kuulla muistakin!

Vierailija
69/80 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Gabrielista. Minä jo luulin, että minun täytyy taas jatkaa yksinpuheluani. :D

Minäkin olen nyt viimeisillä lenkeillä huomannut kuinka AINA alku tuntuu tahmealta sinne n. 15 min asti. Ja sitten ikäänkuin keuhkot avautuisi ja pystyy hengittämään paremmin. Mistä lie kyse, mutta näin on käynyt jo monet kerrat. Se loppu sujuu aina helpommin jostain syystä.

Itse kävin sittenkin jo tänään lenkillä kun mies lähti reissuun niin huomenna en olisi lapsilta päässyt. Matka oli sama 40 min eli vähän reilu 5km. Ja kyllä, oli liian kuuma täälläkin.

Vierailija
70/80 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei plösö ja kiitos kun kysyit kuulumisia!

Sainkin hyvät lääkkeet ja ohjeet,onneksi menin sinne keuhkolääkäriin!

Eli:en saa ottaa niitä avaavia,ne voivat vaan pahentaa tilannetta(hoitavaa suihketta alkuun 2x3,jatkossa aamuin illoin),sain 2 viikon kortisonikuurin tablettina,ja iltaisin otan (tämä säännöllisesti)Singulair-tabletin,joka estää keuhkoputkien supistumista.Ja olo alkoi helpottaa heti seuraavana päivänä,ei ole ahdistanut eikä yskittänyt enää ollenkaan:)Tosin nyt on päänsärkyä,joka on singulairin sivuvaikutus,saattaa mennä ajan kanssa ohitse://

Kunhan taas selviän lenkkipolulle,niin haluaisin jatkaa juoksua!Ehkä aloittelisin jostain 20 minuutista ja kuulostelisin vointia!

Tämä ketju on auttanut minua tässä juoksussa,ja olisin jaktanutkin,jos ei olis tämä astma pahentunut:( Minnekäs sitä sitten ilmoitellaan,jos ei tätä ketjua enää ole...aloitetaanko plösön ja gabrielin ketju:D

Vierailija
71/80 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus oli vienyt multa lenkkihalut, mutta tänään onkin jo ihanan viileetä, joten saas nähdä jos illalla meen lenkille :D

Jos aloittaisin 4. viikosta lähtien taas juoksemaan.

Vierailija
72/80 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vuorossa 45 minuutin sauvakävelylenkki.

Oletteko huomanneet,että YLE TEEMALTA tulee uusintana:Tavoitteena maraton,sitä voi katsoa myös netin kautta muutaman päivän ajan.

Minä olen ajatellut,että ensi kesänä vois vaikka yrittää puolimaratonia juosta...

Vierailija
73/80 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, siitä se lähtee!

Minulla oli taas helteiden takia treenitaukoa, mutta tänään lähdin lenkille, kun on viileämpi päivä. Puolessavälissä alkoi vähän tihuttaa vettä ja lopussa satoi jo ihan kunnolla, mutta eipä tuo haitannut. Juoksin 35 min / 4,2 km ja keskinopeus oli vanha tuttu 7,2 km/h. Tällä kertaa maltoin pitää vauhdin riittävän alhaisena alussa, joten koko ajan oli hyvä fiilis. Energiaa jäi vielä juosta portaat ylös kotiin (en halunnut samaan hissiin humalaisen kanssa) :)

Iästä oli puhetta, minulla on kolmeenkymppiin matkaa vielä pari vuotta.

Vierailija
74/80 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas sujuu? Osasta ei ole kuulunut pitkään mitään. Älkää antako hyvän kunnon taantua! ;) Ehkä se on vain nämä lomat kun verottaa aktiivisuutta.

Itse kävin eilen lyhyehköllä puolen tunnin lenkillä. Kai ne puolen tunnin lenkit on jo tässä vaiheessa lyhyitä. :D Nyt ei ole jalat oireilleet ollenkaan mikä luultavasto tarkoittaa sitä, että pääsen jo huomenna uudestaan. Jee! Luin jostain, että helteet saattaa aiheuttaa reumaattisia nivelkipuja, vaikka reumaa ei olisikaan. Ehkä mulla oli sitten jotain tällasta.

Tuosta cooperista tulikin mieleeni, että otettaisiinko vaikka siitä uusi yhteinen juttu esim. elokuulle? Siis, että kaikki kävisi tiettynä päivänä kokeilemassa cooperia ja tulisi sitten tänne raportoimaan kuinka sujui? Miltä kuulostaa? Nyt kun kaikki tekee vähän omia juoksujaan, on ehkä tietynlainen yhteisöllisyys jäänyt...

Hyviä juoksuja ja käykäähän uudetkin rohkeasti vaain kommentoimassa kuinka treeni etenee!

Vierailija
75/80 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiinkin näemmä hillevin kanssa samaan aikaan rustailemassa.

Vierailija
76/80 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs kaikki ovat? Kävin juoksemassa 40 minuuttia,puolessa välissä vesitauko(ehkä puoli minuuttia).Ilma oli kyllä liian lämmin,vaikkei suoraan paistanutkaan,eikä tuullut edes,+ 24.

Minä olin aamulla taas ihan kankea joka paikasta,niska jumissa,alaselkä jumissa...ja ajattelin,että enpä taida päästä lenkille,onneksi kuitenkin vähän vetristyin:)

Vierailija
77/80 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhuu? Missä ootte?

Veikkaan, että ainakin Vendi ja Kakkonen on lopettaneet koko touhun. Tulkaa todistamaan mun väite vääräksi!! :D

Mites kulkee Hillevi, Santsi ja Gabriel?

Itse vietän välipäivää.

Vierailija
78/80 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Hienosti olette tsempanneet ja kiva, kun uuttakin porukkaa on tullut mukaan.

Täällä päin onkin ollut hieman vastoinkäymisiä viime aikoina. Ensin vaivasi flunssa, sitten vatsatauti ja kun siitä oli toivuttu, niin menin ja potkaisin varpaani, niin että pelkäsin sen murtuneen. Noh, onneksi selvisin säikähdyksellä - sekä kauniin mustalla sandaalivarpaalla :)

Summa summarum, ohjelmaan tuli nyt aika lailla kuukauden tauko, joten en enää uskaltanut lähteä jatkamaan vanhaa ohjelmaa sieltä 8 km lenkistä. Otin nyt Kuntoplussan sivuilta ohjelman, joka lupaa treenauttaaa minut viidestä kilometristä puolimaratonkuntoon 11 viikossa :) Ensimmäisen kerran kävin sitten tänään lenkillä tauon jälkeen, ohjelmassa olisi ollut 20 minuuttia tempoharjoitusta. No, tempoharjoitukset sai unohtaa heti alkuunsa, kun tuntui, että jään kadulle märäksi läntiksi ja saan tilata kuljetuksen kotiin :D Jotenkin siitä sitten tokenin ja ensimmäisen viiden minuutin jälkeen sain vähän taas juoksusta kiinni.

On kyllä uskomatonta, miten nopeasti se kunto haihtui, mutta jospa nyt jotain sitten olisi aiemmasta harjoittelusta hyötyä ja palautuminen juoksukuntoon olisi nopeampaa. Toivon todellakin näin, sillä lähes itkua vääntäen palasin kotiin toivottomana, niin turhauttavalta tuntui. Nyt onneksi olen jo vähän sisuuntunut ja suunnittelen seuraavaa lenkkiä -voinnin mukaan joko huomiselle tai sitten torstaille.

Tsemppiä teille kaikille, pitäkää kiltit peukkuja että tämä juoksu lähtee rullaamaan :)

Vierailija
79/80 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee jee, olette te hyviä! Ja ihanat nuo plösön tippuvat housut :), vaikkei tietysti lenkillä naurattanut varmaankaan...

Viikonloppureissu meni mukavasti ja käveltyä tuli kilometritolkulla, mutta sitten iski taas flunssa... En tiedä onko tämä jatkoa sille muutaman viikon takaiselle vaiko uusi pöpö, mutta voimat ovat totaalisen poissa ja olo aika huono. Kuumetta ei onneksi ole, mutta ajattelin nyt varuilta tehdä niin, että pidän tämän viikon ihan reilusti taukoa ja aloittelen sitten ensi maanantaina yhdeksännen viikon alusta. Polte juoksemaan olisi kova, mutta ei auta...

Hyviä lenkkejä teille muille!

Vierailija
80/80 |
16.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olette jaksaneet treenailla! Plösön kokemukseen voin samastua, minulla on nimittäin joistain alushousuista kuminauha venähtänyt ajan myötä, ja jos sellaiset sattuu jalkaan lenkille lähtiessä niin käy hyvin nopeasti hankalaksi :)

Minulla alkaa olla viimeinkin suunnilleen terve olo, mutta en nyt uskalla vielä lähteä juoksemaan, vaikka mieli tekisikin. Ajattelin, että pidän taukoa ainakin koko tämän viikon, niin toivun kunnolla eikä tule mitään jälkitauteja. Tosiaan vähän säikäytti, kun oli kaksi niin rajua tautia niin lyhyen ajan sisällä. Kakkosellekin malttia toipumiseen, toivotaan että taudit jättäisi meidät rauhaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän