Norwegian airlines kokemuksia?
Kuinka luotettava on Norwegian airlines? Onko kenelläkään kokemusta? Läheiseni on kyseisen lentoyhtiön koneessa. Kone lähti lentoon tunnin liian myöhään, mutta joutui palaamaan Helsinkiin. Matkustajille ei ole kerrottu syytä. Matkustajat istuivat Helsinkiin palanneessa koneessa yli puolenyön ja sitten kone netin mukaan lähti matkaan. Matkustajat saivat pullon vettä/kolme matkustajaa. Kertakäyttömukeja tms. ei ollut vaan kaikki joivat samasta pullosta. Onko tämä yhtiö luotettava? Miksi tiedotusta ei ole?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiselleni kävi viime vuoden puolella Norwegianilla niin, että vesi loppui kesken ja lentomatka kesti yhteensä 6h!! Aika paha.. :/ Ja lähöselvitysporttia olivat joutuneet Espanjan päässä vaihtamaan 3 kertaa (Norwegian)!!
Ja lentoemot olivat kuin p.seeseen ammutut karhut!! :/
Ostan Norwegianille aina omat vedet mukaan, ulkomailta palatessa 0,50 euroa kentällä kun taas Norwegianilla taitaa olla 4 euroa / pikkupullo.
Vierailija kirjoitti:
todella alaarvoista palvelua lennolla oulusta laspalmasiin ei yhtään suomenkielistä henkilökuntaa kalliita sämpyloitä joissa oli sisällä peruna muussia koko lennon ajan tuli vain norveiggenin mainoksia ensimmäinen ja viimeinen lento norveigenillä.
Dubain lennoilla aina suomenkielistä henkilökuntaa ja ystävällinen palvelu.
Asun Norjassa ja täällä sitä käytetään paljon maan sisäisillä lennoilla. Niistä ei ole kokemusta itselläni. Ne kerrat kun olen matkustanut Norwegianilla, lennot ovat olleet aina myöhässä ja samaa olen kuullut muilta. Itse tykkään enemmän SASista ja aion sitä käyttää vastedes kun Suomessa käyn.
Ekakertaanorskilla kirjoitti:
Millaista sapuskaa tarjolla Euroopan sisäisillä lennoilla? Itse ollaan menossa muutaman viikon päästä Bulgariaan. Puhuvatko lentoemännät suomea?
Norwegian ei tarjoa edes vettä ilmaiseksi vaan ruoka pitää ostaa itse. Lämmintä ruokaa en ole kokeillut, myyvät sämpylöitä, toasteja ja nuudeleita lämpimän ruoan lisäksi.
Tapaus marraskuulta 2017:
Lento Mallorcalta myöhässä 10 tuntia. Piti olla Helsingissä n. klo 16, oli klo 02 yöllä. Luonnollisesti kaikki jatkomatkustussuunnitelmat muuttuivat ja seuraavana päivänä ei päässyt töihin (= ansionmenetys).
Norwegianille lähetyn perusteellisen ja perustellun reklamaation tulos : korvaus 0 euroa.
Aiemmin matkustin ilman suurempia ongelmia tällä halpiksella, mutta nyt matkustelu loppui tähän.
Suosittelen miettimään kahdesti Norwegianin valitsemista. Halpa voi tulla kalliiksi.
Lensimme ensimmäistä kertaa kyseisellä lentoyhtiöllä Budabestiin , on pelkästään positiivistä sanottavaa koska oli Suomalainen henkilökunta ja ystävällinen palvelu.
Kannattaa muistaa, että jos ( = kun) Norwegianin lento myöhästyy yli 5 tuntia ja rapiat, ja olet oikeutettu 400 € korvaukseen, mikäli syy johtuu Norwegianista (eikä jostain force major syystä), niin Norwegian on todella kettu näiden korvausten kanssa. Helpointa on ottaa suoraan joku firma, joka tosin vetää välistä 20-25 %, mutta on valmis viemään asian rosikseen, ellei maksua tulisi. Jos haet Norskilta korvausta suoraan (kuten heidän verkkosivullaan voi tehdä), saat epämääräisen vastauksen, että "asia ei ollut meidän hallussamme", mutta et selvitystä syistä. Joku muu samalla lennolla saattaa korvauksen myöhästymisestä saada, toinen taas ei. Näiden kokemusten vuoksi suosittelen vahvasti Airhelp tai jonkun muun avun käyttämistä.
Lennän pari kertaa kuukaudessa ja "köyhyyttäni" Norwegianilla, valitettavasti. Usein myöhästynyt kone on tosi likainen, roskaa penkeillä ja vessassa... inhottavaa. En todellakaan lentäisi jollei nyt olisi pakko, ei rahat yleensä riitä muihin yhtiöihin. Palvelu ihan ok, mutta hei, vakavasti puhuttuna, kyllä Finnairin lentoemännät on paremman koulutuksen saaneet. Nimenomaan palvelusta. Mutta pääseehän näillä tosiaan perille ja ne likaisetkin koneet on aika uusia. Halpisyhtiö mikä halpisyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Asun Norjassa ja täällä sitä käytetään paljon maan sisäisillä lennoilla. Niistä ei ole kokemusta itselläni. Ne kerrat kun olen matkustanut Norwegianilla, lennot ovat olleet aina myöhässä ja samaa olen kuullut muilta. Itse tykkään enemmän SASista ja aion sitä käyttää vastedes kun Suomessa käyn.
Sas:sta minullakin vain hyvää sanottavaa. Norwegianista paljon huonoa.
Olen lentänyt vain 4 kertaa Norwegianilla, ja niistä kolmella kerralla oli myöhässä. Mutta ihan kivat "korvaukset" heiltä sai, kun suostui jättäytymään ylibookatusta koneesta pois. Kaikki lentoyhtiöt eivät ole yhtä anteliaita näissä korvauksissa.
Tuossa yllä joku sanoi, että myöhästymiskorvauksissa eivät suostu maksamaan. No, näin käy muidenkin yhtiöiden kanssa, ja eikös Finnair ole kuuluisa tästä toiminnastaan. Meillä oli case, että eräs saksalainen yhtiö ei suostunut maksamaan, joten pakko oli turvautua firmaan, joka hoiti valitusasian, jotta saisimme edes jotain korvausta. Ja toimihan se.
Halvat lennot - https://search.jetradar.com
Jetradar on ollut jo vuosia itselleni lentomatkojen ensisijainen hakukone. Haen erityyppisiä matkoja, en pelkästään meno-paluu vaan usein niin, että lähtö tai paluu on eri kaupungista tai teen pysähdyksiä matkan varrella. Lisäksi Jetradar hakee mielestäni vaihtoehtoja erittäin kattavasti, myös halpalentoyhtiöiltä ja laajasti useilta varaussivustoilta.
Vierailija kirjoitti:
matkustaville mikään vaihtoehto. Ainakaan jos tarvitsee ottaa mukaan turvakaukaloa tai rattaita. Meillä meni rattaat rikki ja matkatoverini rattaat menivät rikki. Nähtiin ikkunasta kun niiden päälle heiteltiin suuria matkalaukkuja. Joo - rattaat alimmaisena kärryssä ja päälle kolme isoa matkalaukkua. Enemmän tosin olen huolissani sen vauvan kyydistä jonka kaukalon päälle heitettiin samalla tavoin matkalaukkuja. Mahtaa olla todella turvallinen kaukalo, vastaa mielestäni täysin sitä että olisi ollut kolarissa se.
Norwegian ei korvaa mitään rattaita tai kaukaloita jotka eivät ole olleet KOVISSA KOTELOISSA, ja tiedotteessaan sanovat kohtelevansa näitä "huolellisesti".. :D No tällä kertaa tuo "huolellisuus" nähtiin ihan omin silmin ikkunasta. Harmittaa tosin etten ymmärtänyt kännykameraa kaivaa esiin, olisi jo ollut Youtubessa pitkän aikaa se video. Vauva sylissä ei riittänyt käsiä eikä välähtänyt tarpeeksi ajoissa yrittää...
Mutta meillä tosiaan ei tule pahasti takkiin - varokaa te muut!!
Etpä taida hirveästi mennä lentokoneella jos luulet että laukkula lentokoneeseen heittelevän henkilökunnan palkkaus kuuluu Norwegianille. Ne on erilaisten firmojen
Minulla ei ole ollut ongelmia vaikka olen usein lentänyt Norwegianilla jatkolennoille Oulusta. Pitääkö uudet liput maksaa itse jos myöhästyy Norwegianin vuoksi heidän jatkolennoltaan?