Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Norwegian airlines kokemuksia?

Vierailija
13.06.2011 |

Kuinka luotettava on Norwegian airlines? Onko kenelläkään kokemusta? Läheiseni on kyseisen lentoyhtiön koneessa. Kone lähti lentoon tunnin liian myöhään, mutta joutui palaamaan Helsinkiin. Matkustajille ei ole kerrottu syytä. Matkustajat istuivat Helsinkiin palanneessa koneessa yli puolenyön ja sitten kone netin mukaan lähti matkaan. Matkustajat saivat pullon vettä/kolme matkustajaa. Kertakäyttömukeja tms. ei ollut vaan kaikki joivat samasta pullosta. Onko tämä yhtiö luotettava? Miksi tiedotusta ei ole?

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok kaikin puolin. Perille on päästy.

Vierailija
42/113 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen lentänyt, Helsingistä Tukholman kautta Budapestiin pari kuukautta sitten. Ihan perus halpalentoyhtiö, meillä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
13.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen lentänyt, Helsingistä Tukholman kautta Budapestiin pari kuukautta sitten. Ihan perus halpalentoyhtiö, meillä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa.

Vierailija
44/113 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaville mikään vaihtoehto. Ainakaan jos tarvitsee ottaa mukaan turvakaukaloa tai rattaita. Meillä meni rattaat rikki ja matkatoverini rattaat menivät rikki. Nähtiin ikkunasta kun niiden päälle heiteltiin suuria matkalaukkuja. Joo - rattaat alimmaisena kärryssä ja päälle kolme isoa matkalaukkua. Enemmän tosin olen huolissani sen vauvan kyydistä jonka kaukalon päälle heitettiin samalla tavoin matkalaukkuja. Mahtaa olla todella turvallinen kaukalo, vastaa mielestäni täysin sitä että olisi ollut kolarissa se.

Norwegian ei korvaa mitään rattaita tai kaukaloita jotka eivät ole olleet KOVISSA KOTELOISSA, ja tiedotteessaan sanovat kohtelevansa näitä "huolellisesti".. :D No tällä kertaa tuo "huolellisuus" nähtiin ihan omin silmin ikkunasta. Harmittaa tosin etten ymmärtänyt kännykameraa kaivaa esiin, olisi jo ollut Youtubessa pitkän aikaa se video. Vauva sylissä ei riittänyt käsiä eikä välähtänyt tarpeeksi ajoissa yrittää...

Mutta meillä tosiaan ei tule pahasti takkiin - varokaa te muut!!

Vierailija
45/113 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on halvin ainakin Oulu-Hki välillä. Ja yksin matkustavan lapsen hinta on murto-osan muiden hinnoista. 10v pian lähdössä, kerronpa sitten miten matka meni.

Niin ja ite olen käynyt Hesassa täältä Oulusta pari krt, hyvät koneet ja kaikki muutenkin ok.

Vierailija
46/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin 5-henkinen perhe matkustaa Espanjaan Norwegianin lennoilla lokakuussa. Ilmeisesti lennoilla ei tarjota mitään ruokaa/juomaa ilman lisämaksua? Tuttavani lensi Norwegianilla Tukholmaan jokin aika sitten ja hän kehui riittävää jalkatilaa.

Vierailija
47/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin 5-henkinen perhe matkustaa Espanjaan Norwegianin lennoilla lokakuussa. Ilmeisesti lennoilla ei tarjota mitään ruokaa/juomaa ilman lisämaksua? Tuttavani lensi Norwegianilla Tukholmaan jokin aika sitten ja hän kehui riittävää jalkatilaa.

Mitään tarjoilua ei ole ilmaiseksi, mutta sillä rahalla minkä lentohinnoissa säästät, nautit monenmonta lentokoneateriaa.

Vierailija
48/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vauva kaukalossa mukana, kai sen saa ilmoittelematta/maksamatta viedä koneeseen? Entä matkarattaat ihan pienelle vauvalle? En ole niitä "ostanut" netistä mukaan, mietin saako ne automaattisesti viedä ilmaiseksi?

Vierailija
49/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään yhtiöllä viedä kaukaloa hyttiin....

se menee aina ruumaan

Vierailija
50/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittamista mutta oli 2 h myöhässä Lontoo - Helsinki välillä, ja olin suomessa vasta klo 1 jälkeen yöllä.

tämä on eka 'lyhyt' lento jossa on näytetty piirrettyjä, ja Late lammasta :) olis siis lapsetkin viihtyny.

ilmainen langaton netti hyvä bonus!

Vierailija
51/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään yhtiöllä viedä kaukaloa hyttiin.... se menee aina ruumaan

mä olen aina vieny kaukalon koneeseen,lensin eestaas koko vauvan ensimmäisen vuoden miehen työn takia.Se otetaan portilla emoille ja vauva istuu sun sylissä matkan

Vierailija
52/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koppaahan ei mihkään kirppuseen ruumaan laiteta, herranen aika!

Vierailija
53/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaukalonkin. Ja se kaukalo ainakin minkä itse näin tulevan ruumasta kesäkuussa jäi isojen matkalaukkujen alle kuten meidän rattaatkin. Ota hyvä vakuutus niille koska meillä ainakin meni kärryt uusiksi. Ja nää lennosta ja lentoyhtiöstä riippuen pitää usein jättää jo matkalaukkujen kanssa...

Vierailija
54/113 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukalon ja rattaat saa Norwegianilla mukaan (ruumaan) ilman lisämaksua. Varmistin tämän kahteen kertaan Norwegianin asiakaspalvelusta. Olen kerran Finskillä saanut viedä kaukalon matkustamoon, mutta tämä taisi olla poikkeus koneen ollessa puolityhjä.

Mutta vielä ruokatarjoilusta. Jos ruokaa ja juomaa saa lennoilla vain lisämaksusta, niin saako turvatarkastuksen läpi viedä omat evässämpylät? Nesteitä ei tietenkään saa viedä (poislukien vauvanruuat).

Vierailija
55/113 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin hyvää sanottavaa.

Vierailija
56/113 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen käyttänyt Norwegianin palveluita. Ei valittamista. Penkit erittäin mukavat ja istumatilaa hyvin, ainakin tällaiselle keskikokoiselle ihmiselle. Kerran oli lento vajaan tunnin myöhässä. Siitä tuli tekstiviesti jo ennen kuin kentällä näkyi siitä tieto.

Vierailija
57/113 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Norwegian lennot Teneriffalle, äiti, kaksi pientä poikaa ja mummi. Meno OK, vaikka luksusta ei todella odotettukaan, niin pelkkä englanti ja ruotsi epäselvillä kuulutuksilla yllätti. Samoin se, ettei penkkejä eikä turvavöitä tsekattu millään lailla. No, perille päästiin kuitenkin ihan hyvin. Mutta paluumatka olikin toinen juttu. Huomatkaa, erityisesti lapsien kanssa matkustavat, Norwegian lentojen kapteenit eivät ota oksennustautisia/siitä toipuvia ihmisiä kyytiin. Me jäimme koko sakki kentälle, ovet lyötiin nenän edessä kiinni ja se oli siinä. Toinen pikkupojistamme oksenteli edellisen päivän ja oli tietysti vielä heikko kentälle tullessamme. Se kun selvisi, niin matka tyssäsi siihen paikkaan. Onneksi löysimme kentältä matkaoppaan, joka auttoi meidät seuraavaan Suomeen lähtevään koneeseen, jonne meidät hyväksyttiin mitään kyselemättä. Alkusyy koko surkeaan tapahtumaan oli alkuraskaana oleva tympeä ja virkaintoinen espanjalainen check-in virkailija, joka hoki koko ajan, että "we have rules here". Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta NORWEGIAN saa vapaasti lentää vastedes ilman meitä. Koneen kapteeni ei edes nähnyt meitä. Ihan pikku vinkkinä, paluulento oli TUI yhtiön uudella upealla koneella, jossa oli tilavat oltavat, suomalaiset lentoemot ja näytöillä kolme elokuvaa sekä lentoreitit. Meille kävi hyvin!

Vierailija
58/113 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemus Norwegian-yhtiöstä on sinänsä ok - palvelusta ja kuljetuksesta ei valittamista. Mutta ainakin tässä minun tapauksessani Norwegian tuli KALLIIMMAKSI kuin Finnair. Jouduin palaamaan Dubrovnikista Norskin koneella, kun Finnair oli jo buukattu töyteen. Ja hinta oli siis tosiaan muutaman kympin kalliimpi. Eli se siitä halpismaineesta.

Vierailija
59/113 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Norwegianista jäi käteen erittäin huono kokemus, etenkin asiakaspalvelun hoitumisen osalta ja menettelystä, miten lennon peruuntuminen ilmoitetaan.

Roomaan pidennetylle viikonlopulle suunniteltu loma meni täysin pilalle, sillä Norwegian ilmoitti tekstiviestillä 40 minuuttia ennen koneen lähtöä, että lento on peruttu.

Helsinki-Vantaan kentällä ei ollut lähtöpisteessä ainuttakaan Norwegianin työntekijää ja tekstiviestissä ilmoitetusta puhelinnumerosta kukaan ei vastannut. Ihmettelyn jälkeen lähdimme pois terminaalista takaisin chek in -alueelle, jossa kysyimme Norwegianin työntekijältä onko lentojen uudelleen reititys mahdollista ja miksi lento on ylipäätänsä peruttu. Vastauksena tähän saatiin, että kentällä olevat työntekijät ovat vain vuoratyöntekijöitä ja eivät voi tehdä asialle mitään muuta kuin antaa samaa Norwegianin puhelinnumeroa kuin tekstiviestissä. Ja eikun taas soittelemaan numeroon josta ei kukaan vastaa...

Matka jäi tekemättä, sillä kotona useamman tunnin soittelun jälkeen suomen kielinen asiakaspalvelu ilmoitti, että seuraava lento lähtee sunnuntaina (oikean lennon olisi pitänyt lähteä perjantai aamulla). Syytä lennon peruuntumiselle oli vaikea saada ja edelleen jäi epäselväksi. Asiakaspalvelussa epämääräisesti vihjattiin jostain lakosta, mutta tarkempia tietoja siitä ei saatu. Kaikki muut saman päivän ja viikonlopun Norwegianin lennot lennettiin ja muut lentoyhtiöt lensivät saman päivän aikana myös Roomaan, joten heräsi vahva epäilys oliko edes mitään lakkoa olemassa.

Vierailija
60/113 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALPAlentoyhtio, se siis fakta. Hinta-laatusuhde ok. Olen lentanyt noin parikymmenta kertaa. Pari kertaa lennot myohassa. Mutta niin on olleet monilla muillakin. Ei muita ongelmia ja kaytan jatkossakin. Osalla lennoista muksut mukana, ei ongelmia senkaan suhteen. Kaikilla lentoyhtioilla on omat saannot, joten sen puolesta paras tutustua kyseisten yhtioiden sivustoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä