Norwegian airlines kokemuksia?
Kuinka luotettava on Norwegian airlines? Onko kenelläkään kokemusta? Läheiseni on kyseisen lentoyhtiön koneessa. Kone lähti lentoon tunnin liian myöhään, mutta joutui palaamaan Helsinkiin. Matkustajille ei ole kerrottu syytä. Matkustajat istuivat Helsinkiin palanneessa koneessa yli puolenyön ja sitten kone netin mukaan lähti matkaan. Matkustajat saivat pullon vettä/kolme matkustajaa. Kertakäyttömukeja tms. ei ollut vaan kaikki joivat samasta pullosta. Onko tämä yhtiö luotettava? Miksi tiedotusta ei ole?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
millään yhtiöllä viedä kaukaloa hyttiin....
se menee aina ruumaan
Tämä ei kyllä pidä paikkansa, eli kannattaa kysyä lentoyhtiöltä
Jos kone löhte, kaikki menee ok. Jos mitä tahansa häikkää, lento peruutetaan ja yhtiö tarjoaa rahat takaisin= älä suostu. Kuluja ei silloin korvaa.
Rikkovat jatkuvasti lakia näissä asioissa. Lentoyhtiön velvollisuus on kuljettaa matkustaja lipun mukaan, mutta luistavat velvolisuudestaan,
Puhelimessa sanotaan ota yhteyttä kentän henkilökuntaan vaikka kentällä ei ole ikinä ollut henkilökuntaa.
Hyvä jos kone lentää. Jos ei, paska säkä
No näyttääpä tuo vieläkin lentävän ja vuosi on 2016 :-)
Norwegianin lento Krakovasta oli 33 min myöhässä ja lupasivat odottaa meitä Oslon kentällä jatkolennolle Hesaan. Olimme 10 min ennen lähtöaikaa tiskillä: ei päästy koneeseen. Odotusaikaa 5 h, vaikka muiden yhtiöiden koneita lähtipitkin päivää. Norwegian viimeisin vaihtoehto. Todella epävarma.
Norwegianin lennot muita useammin myöhässä, kun ovat hakenneet säästöjä tiukoilla lentoaikatauluilla. Myöhästymiskorvauksissa Norwegian ei noudata kv.sopimuksia. Kun jätin asiani perintätoimistolle, AirHelp, niin he ilmoittivat, että yhtiö ei vastaa heidän kyselyihin. Heillä ainoa keino edetä tuomioistuimen kautta. Kun matkustajat ovat maksaneet, niin Norwegianin vastuu päättyy siihen. Matkustajat ovat heille pelkkää massaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka luotettava on Norwegian airlines? Onko kenelläkään kokemusta? Läheiseni on kyseisen lentoyhtiön koneessa. Kone lähti lentoon tunnin liian myöhään, mutta joutui palaamaan Helsinkiin. Matkustajille ei ole kerrottu syytä. Matkustajat istuivat Helsinkiin palanneessa koneessa yli puolenyön ja sitten kone netin mukaan lähti matkaan. Matkustajat saivat pullon vettä/kolme matkustajaa. Kertakäyttömukeja tms. ei ollut vaan kaikki joivat samasta pullosta. Onko tämä yhtiö luotettava? Miksi tiedotusta ei ole?
Onko muilla vastaavia kokemuksia halpalentoyhtiöistä? Norwegian tuo tarpeellista hintakilpailua Pohjois- Suomen lentoreiteille, mutta ehkäpä tämä on johtanut myös siihen ettei Finnair lennä enää myöhäistä iltavuoroa Rovaniemeltä Helsinkiin sunnuntaisin? Ainoa vaihtoehto on Norwegian.
Olen lentänyt monta kertaa Hki-Rovaniemi . Ei mitään ongelmia.
Millaista sapuskaa tarjolla Euroopan sisäisillä lennoilla? Itse ollaan menossa muutaman viikon päästä Bulgariaan. Puhuvatko lentoemännät suomea?
Norwegian lento tulossa Helsinkiin Barcelonasta. Eikä Norwegianin kone vaan Kreikkalaisen kahden koneen yhtiön. Yhtiö aloittanut syksyllä 2016, niin ei paljon kokemusta. Epäilyttävää.
Itse olen lentänyt Norwegianilla aina, jopa Helsinki- Thaimaa eikä ole useimmilla lennoilla tullit ongelmia. Toki he varmaa vaan haluavat pitää turvallisuudesta huolta pitämällä pienetkin riskit poissa. Halpa, mutta itseni mielestä hyvä, ainakin Air Franceen verrattuna. Finnair on silti toki paljon parempi.
No tietenkin ne haluaa tarkistaa jos on pientä vikaa...
Haluisitko olla myöhässä vai lentää turvattomasti?
Meinaanme lähteä Thaimaaseen 2 viikoksi ja koneena olisi Norwegian. Uskaltaisiko itse lähteä ?
Kaikki menee hyvin silloin kun menee hyvin. Mutta kun tulee koneesta riippumattomia ongelmia, niitä ei vaan osata hoitaa. Hiljattain olin hollantilaisen KLM: n lennoilla, amsterdamin kentällä tutkaongelma ja täys kaaos. Ei mitään apua, ei aterioita eikä vouchereita. Piti vaan mennä sikakalliiseen hotelliin aamuyöstä. Eivät maksa koko summaa. Kehuivat oikein että eivät ole mikään halpalentoyhtiö.
Eli jos viivästys tulee, yhtä ikävää se on paremmillakin yhtiöillä.
Norskin penkit on pienet, isompien kannattaa katsoa paikka esim varauloskäynnin kohdalta.
Olen lentänyt Norwegianilla kymmeniä kertoja. Ja kyllä, myöhästymisiä sattuu, penkkiväli on ahdas jne. MUTTA: kyseessä on halpalento yhtiö! Sitä saa mistä maksaa!
Minulle ei tee haittaa pienet epämukavuudet, matkustan niin paljon että mieluummin maksan vähemmän. eri asia jos olisi kyseessä monen tunnin lento, silloin valitsen paremman tason. Norwegian on ihan ok tavalliselle turisti- tai työmatkalle.
Älä luotan, älä käytä Norwegiania. Norwegian lensi toiselle kentälle ja jätti meidät sinne ja muutaman tunnin odottelun jälkeen saimme matkustaa bussilla 7,5 tuntia alkuperäiseen kohteeseen.
Norwegianin matkustamohenkilökunta totesi, että heidän koneidensa pitää pyöriä ilmassa - kannattaa seuraavalla kerralla käyttää Finnairia.
Siis, älä käytä Norwegiania.
Älä käytä Norwegiania kirjoitti:
Älä luotan, älä käytä Norwegiania. Norwegian lensi toiselle kentälle ja jätti meidät sinne ja muutaman tunnin odottelun jälkeen saimme matkustaa bussilla 7,5 tuntia alkuperäiseen kohteeseen.
Norwegianin matkustamohenkilökunta totesi, että heidän koneidensa pitää pyöriä ilmassa - kannattaa seuraavalla kerralla käyttää Finnairia.
Siis, älä käytä Norwegiania.
Siis kai siihen varakentän käyttöön joku syy on ollut, esim sankka sumu? Vai onnettomuuteenko mieluummin haluat? Huonossa säässä joudut varakentälle vaikka lentäisit kullatulla Trumpin koneella. Kaikki yhtiöt käyttää varakenttiä. Näitä tilanteita on joskus ja turvallisuus edellä lentoliikenteessä mennään.
todella alaarvoista palvelua lennolla oulusta laspalmasiin ei yhtään suomenkielistä henkilökuntaa kalliita sämpyloitä joissa oli sisällä peruna muussia koko lennon ajan tuli vain norveiggenin mainoksia ensimmäinen ja viimeinen lento norveigenillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt Norwegianilla kymmeniä kertoja. Ja kyllä, myöhästymisiä sattuu, penkkiväli on ahdas jne. MUTTA: kyseessä on halpalento yhtiö! Sitä saa mistä maksaa!
Minulle ei tee haittaa pienet epämukavuudet, matkustan niin paljon että mieluummin maksan vähemmän. eri asia jos olisi kyseessä monen tunnin lento, silloin valitsen paremman tason. Norwegian on ihan ok tavalliselle turisti- tai työmatkalle.
Juurikin näin! Lennot on halpoja, joskus myöhässä mutta mieluummin maksan vähän ja matkustan joka usein. Osaan odottaa ettei se mikään luksusmatka ole mutta vie perille.
Sukulaiselleni kävi viime vuoden puolella Norwegianilla niin, että vesi loppui kesken ja lentomatka kesti yhteensä 6h!! Aika paha.. :/ Ja lähöselvitysporttia olivat joutuneet Espanjan päässä vaihtamaan 3 kertaa (Norwegian)!!
Ja lentoemot olivat kuin p.seeseen ammutut karhut!! :/
Lentoyhtiö ei itse kyllä hoida tavaroita lentokoneen ruumaan. Sen hoitaa lentokentällä ihan eri yhtiöt.