Onpa omituinen tuo raskaus ja tupakointi -ketju!
Siellä ihmiset kertovat onnellisina, kuinka polttivat askitolkulla koko raskausajan ja lapselle ei tullutkaan yskää ja allergiaa! Wtf?!
Syy miksi itse lopetin tupakoinnin raskauden toteamisen jälkeen, oli ihan simppeli. Tupakoivan istukka ei toimi. Istukkaverenkierto on enemmän tai vähemmän surkeaa, lapsi on enemmän tai vähemmän kroonisessa hapen ja ravintoaineiden puutteessa, ja lapsesta tulee enemmän tai vähemmän kognitiivisesti vaurioitunut, eli jos ei tyhmä, niin tyhmempi kuin mihin hänellä olisi muuten edellytykset.
Tietty jos äiti on työtön röökimuija, niin ehkä se lapsen koulumenestys ja älykkyys ei sitten niin kiinnosta.
Kommentit (3)
minäkin tiedän erään tupakoivan nuoren äidin, jonka vauva syntyi ennenaikaisena ja toinen keuhko kasassa äidin tupakoinnin takia. Pieni raasu! Äiti oli ihan kauhuissaan, ja sanoi että jos hän olisi tämän tiennyt, niin hän ei olisi polttanut raskausaikana! Siis mitä?!! Eikö kukaan maininnut hänelle ettei raskauden aikana suositella tupakoimista??? Ihan varmasti hän tiesi tämän, mutta ajatteli, niinkuin monet muutkin, että ei MINUN lapselle kuinkaan käy jos nyt vähän pössyttelen...
minäkin poltin jokaista lastani odottaessani. Nousin jopa yöllä tupakalle kun en saanut nukutuksi mahan takia.
Lapsia neljä ja kaikki ovat enemmän kuin normaaleja, kahdella vanhimmalla keskiarvo todistuksissaan 8,7 ja 9,4.
Toinen sai erityismaininnan "positiivinen vaikuttaja, toisten skarppaaja, paras ystävä" ja toinen "positiivinen oppija/oppilas luokassa, erityisosaaminen kieli 1 ja matematiikka.
Käyttäytymisnumerot molemmilla olivat 10, mitä ei noin vain jaellakaan.
t. neljän äiti, joka tupakoi jokaisen raskausajan
ps. En siis väitä, että tupakointi raskausaikana on terveellistä, pois se minusta, mutta toisaalta v....ttaa meidän polttajien tuomitseminen noin.
Joo, minäkin olen lopettanut, mutta mulla ei silti ole tarvetta haukkua toisten äitiyttä, mistähän lie johtuu?