Mitä ajattelet lapsesta, jonka ka oli ysillä 6,3?
Minulla oli. Huono koti, en saanut koskaan tukea läksyihin tai muuhunkaan, se näkyi koulussa. Lukenut huuli pyöreänä tuota 10 keskiarvon keskustelua. Sehän on hienoa, että lapsi saa hienon todistuksen, se on hänelle tulevaisuudelle pelkkää plussaa, ja takaa upeat jatko-opiskelupaikat. Miksi lapsestaan ei saa olla ylpeä, kun hän menestyy ja on lahjakas ja ahkera? Minä jouduin kaiken opiskelemaan aikuisiällä, kun en päässyt ysin jälkeen minnekään opiskelemaan. Tyhmänä en itseäni pidä, koska aikuisena arvosanat olivat hyviä.
Kommentit (25)
Urakalla haukutaan kympin oppilaita, mutta minun todistukseni on sitten ollut hyvä vai, kun siinä ei ole kehumista, niin ei ole kadehtimistakaan??
ap
että miten kannustaisin lastani koulutiellä opiskeluun, nyt kun syksyllä aloittaa koulun!
että miten kannustaisin lastani koulutiellä opiskeluun, nyt kun syksyllä aloittaa koulun!
vanhemmat eivät ole paljoa huolehtineet lapsen koulunkäynnistä ja opiskelusta. Uskon, että parempia numeroita olisi tullut, jos vanhemmat olisivat nähneet enemmän vaivaa. Edellyttäen, että ei ole esim joku paha oppimisvaikeus, lukihäiriö tms.
Olen opiskellut vanhempana ja valmistunut hyvin arvosanoin.
Nyt olen menestyvässä yrityksessä johtotehtävissä.
En voi sanoa itseäni tyhmäksi.
Lähes jokaiseen työpaikkaan olen päässyt minne olen hakenut. Olen erottunut työhaastattelussa määrätietoisuudellani.
Peruskoulussa minulla oli ongelmia ja se heijastu koulumenestykseen. Nyt on kaikki paremmin ja olen sitten menestynyt työelämässä.
En ole katkera ja minulla ei ole huono itsetunto.
Vanhemmat tukivat parhaansa mukaan, mutta koulukaverit eivät.
vanhemmat eivät ole paljoa huolehtineet lapsen koulunkäynnistä ja opiskelusta. Uskon, että parempia numeroita olisi tullut, jos vanhemmat olisivat nähneet enemmän vaivaa. Edellyttäen, että ei ole esim joku paha oppimisvaikeus, lukihäiriö tms.
Ammattikorkeassa olen saanut hyviä arvosanoja.
ap
kertoo siitä, etä asioita on jäänyt ymmärtämättä. Ja olisi tietysti hyvä, jos joku olisi siihen puuttunut. Kasi taas kertoo siitä, että ymmärretty on, mutta lapsen elämään mahtuu muitakin juttuja kuin koulu.
hänelle jäi aikaa harratuksille. Oli sen tyyppinen, ettei tarvinnut asioita päntätä.
ap
hänelle jäi aikaa harratuksille. Oli sen tyyppinen, ettei tarvinnut asioita päntätä.
ap
pidettiin koulua arvossa, toisin kuin kotonani, missä vanhempani sanoivat, että koulu on perseestä...
ap
Masennus pelkästään riittää huonoon koulumenestykseen.
Pojan luokalla on kympin tyttö, kenestä mietin, ehtiikö tämä anoreksiaa sairastava täydellinen tyttö elää ysiluokan loppuun, ennen kuin kuolee nälkään. Äiti toki on ylpeä kympin tytöstään.
Luokkakaverini tappoi itsensä sen jälkeen kun sai kirjoitettua kuusi ällää.
Mutta minähän nyt olenkin vain kateellinen kasin keskiarvon ihminen.
Pojan luokalla on kympin tyttö, kenestä mietin, ehtiikö tämä anoreksiaa sairastava täydellinen tyttö elää ysiluokan loppuun, ennen kuin kuolee nälkään. Äiti toki on ylpeä kympin tytöstään.
yksi kutosen oppilas, joka istuu linnassa murhasta, yksi vitosen oppilas, joka asuu alkoholistiparantolassa. Ei nyt lähdetä tälle linjalle, kyllä lapselle pääsääntöisesti on hyötyä siitä, että menestyy koulussa. Suomessa syrjäytyy hirveästi nuoria joka vuosi. Jos vanhempia ei kiinnosta lapsensa koulu, on se surullista. Minä itse jos kuka tiedän sen.
ap
Minulla oli vaikeat kotiolot. Molemmat vanhemmat alkoholisteja, minä hoidin pikku äitinä pienempiä sisaruksia. Lopulta meidät otettiin huostaan ja alkoi lastenkotielämä.
Kaikesta siitä huolimatta keskiarvoni oli lähemmäs 10, seitsemännelläkin luokalla vielä 9,8. Sitten sairastuin psyykkisesti ja keskiarvo laski. Muttei se siitä huomitta jäänyt kuin 8,5.
Eli ei huonoja kotioloja ja sitä, ettei kukaan vahtaa koulun käymistä voi käyttää tekosyynä. Enkä minä ole ollut mitenkään erityisen älykäs. Olen vain aina ekalta luokalta lähtien pitänyt opiskelusta ja halunnut pärjätä siinä. Kokeisiin aloitin lukemaan heti ensimmäisestä päivästä lähtien eli kun uusi aine alkoi kokeiden jälkeen. Luin tunneilla käsitellyt kappaleet ja sen lisäksi vielä kirjaa eteenpäin ja usein ennen kokeita olin lukenut koealueen läpi noin 20 kertaa.
Ja osasin jo todella pienenä kysyä opettajalta, jos en jotain esimerkiksi matematiikasta tajunnut. Ja sain sitten jo ala-asteella tunnin jälkeen lisäopetusta vaikeisiin asioihin.
Kai ihmiset vain ovat niin erilaisia. Jotkut lapset eivät vain osaa avata suutaan, eikä se kyllä aina kasvatuksesta riipu. Mutta jokin on ehkä persoonassa vialla, jos ei jo pienenä osaa asettaa tavoitteita, joiden eteen työskentelee.
kyseenalaistaa, että heillä menisi huonosti. Saati sitten epäillä, että on ehkä jopa kiusaaja. Kaikilla kympin oppilailla menee hyvin ja ovat ystävällisiä ja ihania ja pärjäävät elämässä. Jos vain uskallat olla toista mieltä niin olet kateellinen paska ja heti luetellaan kymmenen esimerkkiä vitosen oppilaista, jotka istuu linnassa.
Ei kympin oppilaista saa kritisoida tai epäillä, että heillä olisi ongelmia. Kuka auttaisi sitä kympin oppilasta, joka salaa viiltelee itseään, eikä syö kun se,joka puuttuu asiaan, on vain kateellinen. Se on tabu, mistä ei saa puhua.
yksi kutosen oppilas, joka istuu linnassa murhasta, yksi vitosen oppilas, joka asuu alkoholistiparantolassa. Ei nyt lähdetä tälle linjalle, kyllä lapselle pääsääntöisesti on hyötyä siitä, että menestyy koulussa. Suomessa syrjäytyy hirveästi nuoria joka vuosi. Jos vanhempia ei kiinnosta lapsensa koulu, on se surullista. Minä itse jos kuka tiedän sen.
ap
Titenkin kympin oppilaillakin voi olla ongelmia! Itsellänikin oli, mutta eivät ne hyvään koulumenestykseen mitenkään liittyneet. Koulu oli minulle aina helppoa, ja hyvä koulumenestys on vienyt elämässä pitkälle. Kiusaaja en ole kyllä koskaan ollut.
kyseenalaistaa, että heillä menisi huonosti. Saati sitten epäillä, että on ehkä jopa kiusaaja. Kaikilla kympin oppilailla menee hyvin ja ovat ystävällisiä ja ihania ja pärjäävät elämässä. Jos vain uskallat olla toista mieltä niin olet kateellinen paska ja heti luetellaan kymmenen esimerkkiä vitosen oppilaista, jotka istuu linnassa.Ei kympin oppilaista saa kritisoida tai epäillä, että heillä olisi ongelmia. Kuka auttaisi sitä kympin oppilasta, joka salaa viiltelee itseään, eikä syö kun se,joka puuttuu asiaan, on vain kateellinen. Se on tabu, mistä ei saa puhua.
ap
että ansaitsisi apua kun ei enää jaksa. Mutta asia on tabu ja palstamamman kympin tyttö ei voi huonosti, piste. Hän on iloinen ja auttavainen ja kiltti (ennen kaikkea kiltti ja vaivaton) ja hänellä menee hyvin, toisin kuin naapurin WT-jannikalla, jonka keskiarvo on 7 ja sen vanhemmat pelkkiä duunareita.
12 vuotta ja en ole koskaan siellä kuullut otettavan esille ns. hyvän oppilaan asioita. Heillä usein kotiolot kunnossa. Sen sijaan siellä on näitä, joilla koulu menee päin mäntyä, tulee jopa nelosia ja kotona on alkkisvanhemmat.
kympin oppilas, emme vaadi mitään, jostain syystä koulu on lapselle helppoa. On kiva kaveri, ei kuitenkaan nössö, kuitenkaan ei myöskään ilkeä. Tavallinen lapsi, joka on meille tärkeä, sai sitten kokeesta 4 tai 10. Nyt sattuu tulemaan kymppejä, joista meillä on oikeus olla ylpeä
huono keskiarvo, mitäköhän sen takana on. Voi olla huonot olosuhteet kuten sinulla, voi olla raju murrosikä, tai voi olla se, ettei vaan pärjää koulussa.
Viittaan tuolla tuohon kymppi-keskusteluun