Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet lapsesta, jonka ka oli ysillä 6,3?

Vierailija
09.06.2011 |

Minulla oli. Huono koti, en saanut koskaan tukea läksyihin tai muuhunkaan, se näkyi koulussa. Lukenut huuli pyöreänä tuota 10 keskiarvon keskustelua. Sehän on hienoa, että lapsi saa hienon todistuksen, se on hänelle tulevaisuudelle pelkkää plussaa, ja takaa upeat jatko-opiskelupaikat. Miksi lapsestaan ei saa olla ylpeä, kun hän menestyy ja on lahjakas ja ahkera? Minä jouduin kaiken opiskelemaan aikuisiällä, kun en päässyt ysin jälkeen minnekään opiskelemaan. Tyhmänä en itseäni pidä, koska aikuisena arvosanat olivat hyviä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulin järkiini ja menin kymppiluokalle. Siellä tuli keskiarvo 8.8. Oli paljon paremmat opet.. Nyt mulla on kandin tutkinto.

Vierailija
22/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelin :) - että lapsikulta on ollut erityisen laiska. Tyhmänä en häntäkään pidä.

Sisaruksillaan keskiarvot huitelevat 8,7 - 9,4 välillä. Mutta tätä sankaria ei koulunkäynti kiinnostanut. Lukioon mennessä keskiarvo oli 7,4.

Ruoskin lähinnä itseäni: olisi jotenkin pitänyt kyetä motivoimaan tuo sankari opiskelemaan. Lisäksi pelkään sitä, ettei saa jatko-opintopaikkaa. Ans kattoo sitten.

Mutta tosiaan, tyhmyydestähän tuo ei kerro. Yo-kirjoituksissa sai mm. yhden eximian, kokonaisarvosana c.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä varmaan ihan lahjakaskin tyttö, kuuluu kymppikerhoon, mutta kyllä lasken sille myös painoa, että meillä on koulunkäyntiä kannustettu ekasta luokasta alkaen ja hyvästä koulumenestyksestä on myös kehuttu ja palkittu.

Tytöllä on kaveri, jonka äiti aina sanonut, että miten toi likka voisi matikkaa oppia kun en minäkään ole koskaan oppinut. Kyllä se kaljallekin kuitenkin lähtee peruskoululaisena, kun olin siellä itsekin jo 13 v lähtien jne... No tietty tyttö ei koskaan oppinut sitä matikkaa eikä paljon muutakaan ja haista v...tu taitaa olla yleisin äidinkielellä sanottu lause. No peruskoulun päästötodistus menee nippa nappa kutosen päälle, koska sattuu olemaan tosi lahjakas musiikissa ja siitä on 10. Mutta ei sillä kovin helppoa ole opiskelemaan päästä, kun juuri muu kuin musiikki ei edes kiinnosta.

Vierailija
24/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keskiarvo 6,6, vaikka kotiolot olivat hyvät ja muutenkin elämässä meni ihan hyvin. Olin vain liian laiska panostamaan kouluun silloin... Nykyään harmittaa, koska toisella asteella skarppasin hirmuisesti. Mutta eipä mennyttä voi muuttaa.

Vierailija
25/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja torkkien jaon jälkeen eräs tyttö(9 lk) alkoi polttamaan koulun ulkopuolella ja nauroi, että vittu mulla oli melkein kaikki vitosia! Pisti hymyilyttämään, se hurja nuoruus, toisilla hurjempi, toisilla rauhallisempi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi