Mitä ajattelet lapsesta, jonka keskiarvo todistuksessa on 10,0?
millaisia tunteita/ajatuksia tulee ensimmäisenä mieleen?
Kommentit (235)
Mielestäni tuo k.a kertoo, että opettajallakin on osuutta asiaan ja siis halua antaa hyvä arvosana tuolle oppilaalle.
Vähän säälittää, ei oo helppo elämä. Lukioaikainen kaveri oli sellainen, ajalehti tosi pitkään eikä osannut valita mitään uraa, ei pystynyt keskittymään yhteen opiskeluun. Lopulta päätyi kouluavustajaksi.
Mun mies on myös sellainen. Ei ole sekään päässyt kovin pitkälle, koska kuvittelee olevansa yli-ihminen jo pystyvänsä tekemään kaiken. Aika ei kuitenkaan riitä, joten kaikki seisoo ja menee huonosti. Sressaantuu, ei osaa nukkua, kotona on vaan riesaksi jos sitä joskus näkyy. Lisäksi on vittumainen tyyppi, joka kuvittelee tietävänsä miten asiat pitää hoitaa ja arvostelee kärkkäästi kun joku tekee toisin. En pidä hänestä. Olemme naimisissa vain siksi että luojan kiitos näemme tosi harvoin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 03:58"]
AV:lla on taas kansakunnan kerma kirjoittelemassa. Jokatoisella on aina ollut keskiarvo jos nyt ei ihan aina tasan kymppi niin 9,8 ainakin ja miesten todistuksissa se on se kymppi.
Näkyispä tämä älyn valo joskus näissä palstan jutuissakin...
[/quote]
Täällä on kyllä harvinaista porukkaa. Kaikilla on 9.5-10 keskiarvo koulussa. Kaikki saa palkkaa palkkaa 3500-10 000euroa kuussa ja heidän miehet vielä enemmän. Kaikkien miehillä on vähintään 20 senttinen penis jne....
Itselläni lukionpäättötodistus 10,0. Oli siellä yksi tokan luokan matikka ysinä. Kirjoitin 5 L:ää, osa olisi varmaan nykyään E. Miksi tämä olisi mahdotonta? En ole mikään huippuälykäs enkä istunut kaikki illat nenä kiinni kirjassa. Mutta toki luin kokeisiin kunnolla.
Yläasteella päättötodistus oli 9,0, ala-asteella 8,2.
Palkkani on tällä hetkelä 3500 euroa, miehellä 4500 euroa. Miehen penistä en ole mitannut, mutta ei se mikään poikkeukselinen ole.
kotona ketään ei kiinnostanut koulumenestykseni ja suvullekin valehdeltiin, että sain huonommat numerot kuin oikeasti sain, ettei oltaisi leuhkoja. Itse en ota tällaista linjaa silläkin uhalla, että lapseni saa vain vitosia....
Mulla oli lukion päättötodistuksen keskiarvo 9,9. Olinko hikipinko? En tiedä, en muista. Paljon jupistiin selän takana, että tuo vain pänttää, vaikka harva jupisijoista tiesi elämästäni yhtään mitään. Kirjoitin 3 L:ää ja 4 E:tä ja pääsin samana vuonna yliopistoon, mutta siinä ei ole mitään niin poikkeuksellista.
Ihan normaali musta on tullut :D Olen mennyt naimisiin ja saanut lapsia, valmistunut yliopistosta ja sijoittinut työelämään.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 00:45"]
Minulla on 2 lasta, ja toisella rivi kymppejä ja toisella sanallisessa pelkkiä erittäin hyviä. Maailman ihanimmat lapset mulle tulee mieleen.
[/quote]
Ne ei sit vissiin olis ihania, jos ei olis ns. "kympinlapsia". Karua.
Mun lapsella lukion eka tod jouluna huonoin numero 8, musiikki, urheilu. Ihan normaali nuori, tosin ei tupakoi eikä viinaa juo.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 00:43"]
suorastaan ylivertainen. Muistin on oltava todella poikkeuksellisen erinomainen.
[/quote]
Eikä pidä. Kun tekee vaan asiat niin kuin ne pitääkin tehdä. Opiskelee koulun jälkeen joka päivä pari tuntia. Viikonloppuna 5-6 tuntia. Kesä ja joulu lominakin opiskelee päivittäin. Ei se niin vaikeata ole.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 06:16"]
AV:lla on taas kansakunnan kerma kirjoittelemassa. Jokatoisella on aina ollut keskiarvo jos nyt ei ihan aina tasan kymppi niin 9,8 ainakin ja miesten todistuksissa se on se kymppi.
[/quote]
Täällä on kyllä harvinaista porukkaa. Kaikilla on 9.5-10 keskiarvo koulussa. Kaikki saa palkkaa palkkaa 3500-10 000euroa kuussa ja heidän miehet vielä enemmän. Kaikkien miehillä on vähintään 20 senttinen penis jne....
[/quote]
Toki joukossa voi pari provoakin olla, mutta vaikka kaikki olisi totta, niin aika pieni otos palstan lukijoista tässä on. Tarkoitan sitä, että tällaisiin ketjuihin nyt vaan useimmiten kirjoittavat ne, joilla on todistus kymppejä täynnä.
Mistä sekin sitten kertoo? Ehkä siitä, että heillä on tarve asiaa kuuluttaa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 06:16"]
[/quote]
[/quote]
Toki joukossa voi pari provoakin olla, mutta vaikka kaikki olisi totta, niin aika pieni otos palstan lukijoista tässä on. Tarkoitan sitä, että tällaisiin ketjuihin nyt vaan useimmiten kirjoittavat ne, joilla on todistus kymppejä täynnä.
Mistä sekin sitten kertoo? Ehkä siitä, että heillä on tarve asiaa kuuluttaa.
[/quote]
Vauva on yksi Suomen suosituimmista keskustelupalstoista, täällä käy tuhansia ihmisiä. Aika järkeenkäypää, että meitä entisiä kympin oppilaitakin jonkin verran joukossa on. Ei tähän ketjuunkaan nyt mahdottomanh montaa meitä ole ilmoittautunut.
t. aiemmin ketjuun kirjoittanut, jolla lukion päästötodistuksen keskiarvo 9.9. Olen muuten kirjoittanut tällä palstalla asiallisia vastauksia ketjuihin ja neuvonut ihmisiä niissä asioissa, joissa olen vain voinut (esim. kielioppi). Jos joku ei tällaisia kirjoituksia noteeraa, niin ei voi mitään. Joskus toki minäkin kirjoitan ihan kieli poskessa, en ole mikään sfääreissä liihoitteleva intellektuelli, vaan ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti.
Lapsella ei ole muuta elämää kuin koulu ja todennäköisesti kenkut vanhemmat, jotka vaativat täydellisyyttä.
Hiukan huolestuttaa miten lapsi suhtautuu itseensä jos saa joskus kokeista 9-
alaasteen ekoilla luokilla joo voi olla. Mutta yläasteelle mennessä, saati sitten lukiossa, en usko, että kellään on kaikki aineet 10:jä. En usko ennenkuin näen, vähän sama juttu, kuin kummituksien ja ufojen kanssa.
Höpöhöpö :-)! Jopa on selitys.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 01:33"]
muutamat tullut ihan sen takia kun opettaja ei kehtaa antaa huonompaa numeroa. Koulussa opettajat keskustelevat todistuksista ja jos jollakin on jo useita kymppejä niin kynnys antaa 10 on paljon pienempi, vaikka suoritus ei olisikaan kuin yhdeksän arvoinen.
[/quote]
Omani on yhteensä 9.25. Jos tulevaisuudelle turhat aineet numeroltaan otetaan pois, (Liikunta, kuvaamataito, käsityö, musiikki) niin KA on 9.8
Ei tarvitse olla mikään erityislahjakkuus jos todistuksen keskiarvo o 10. Perfektionisti kylläkin ja ylisuoriutuja.
Jos sama jatkuu teini-ikään, tulee ikävä kyllä olemaan hyvin yksinäinen ja hyvin koulukiusattu, kuten älykkäät usein.
Kyllä se sitten yläasteella laskee ja omat taidot tulee oikesti esiin, ala-asteella kymppejä jaellaan turhan helposti. Meidän ala-asteelta suurinosa lähtee kymppien kanssa mutta vain yksi on selviytynyt yläasteelta kympin keskiarvolla koko sen 60 vuoden aikana kun koulu on ollut toiminnassa.
Mulla 6. luokan päättötodistuksen keskiarvo oli täysi 10 ja nyt ysin päättötodistuksen keskiarvon ennuste on 8,5-9.
T. 17v
Oma keskiarvoni oli ala-asteesta lukion loppuun noin 9,5. Vanhemmat eivät ikinä painostaneet kouluasioissa, vaan luottivat että hoidan itse velvollisuuteni. Erityisesti matemaattisen lahjakkuuden ansiosta koulu ei edes vienyt paljoa aikaa, vaan vapaa-aikaa on aina riittänyt laajahkolle kaveripiirille. Kalja on maistunut ysiluokan vapusta eteenpäin aina, kun on ollut aihetta juhlaan. Eilen loppui toinen vuosi lääketieteellisessä tiedekunnassa.
Pointit:
- Hyvä keskiarvo ei tarkoita ankaria vanhempia
- Hyvä keskiarvo ei tarkoita huonoa sosiaalista elämää
- Alkoholi alaikäisenä ei vie hautaan eikä edes heroiinikierteeseen.
Että pärjääköhän elämässä muuten.