Mitä ajattelet lapsesta, jonka keskiarvo todistuksessa on 10,0?
millaisia tunteita/ajatuksia tulee ensimmäisenä mieleen?
Kommentit (235)
muutamat tullut ihan sen takia kun opettaja ei kehtaa antaa huonompaa numeroa. Koulussa opettajat keskustelevat todistuksista ja jos jollakin on jo useita kymppejä niin kynnys antaa 10 on paljon pienempi, vaikka suoritus ei olisikaan kuin yhdeksän arvoinen.
Meidän koulussa numerot annetaan niin, että emme tiedä edes, mitä muut ovat antaneet. On uskomatonta, miten aikuinen ihminen voi olla kateellinen siitä, jos joku lapsi menestyy koulussa.
Siskollani oli peruskoulun päästötodistuksen keskiarvo 10, itselläni oli vain 9.5. Olin tosi pettynyt itseeni silloin ( tosi typerää näin jälkikäteen ajatellen)
Monilahjakkuus on. Kyseessä oli kai pätemisen ja samalla rakkauden hakemisen tarve tota kautta. Mies on kyllä arsyttävän ylimielinen ja halveksii kaikkia muita ihmisiä. Munkin lukion päättötodistus oli hänen mukaansa kamalan surkea, kun oli 9,0
Eikä mies ole mielestäni pärjännyt elämässään mitenkään erityisen hyvin, syyttää siitä tietysti minua...
oma poika (14v) sai täyden kymppirivin. Ihan tavallinen nuori, ehkä vähän vastuuntuntoisempi kuin kaverinsa. Nyt kesätöissä isällään.
ekaks tulee mieleen, että lapsella ei ole muuta elämää, vaativat vanhemmat tms.
toiseksi se, että lapsi on "sairas", perfektionisti, syömishäiriö yms. vois vähän relata
vasta kolmantena tulee mieleen lahjakkuus.
yleensä noista taito- ja taideaineista kaikki ei ole kymppejä, mutta on niitäkin. Itsellä liikka ja musiikki oli aina kymppejä, mutta kuvis ja kässä takkusivat. Mut mun keskiarvo ei ollut muutenkaan kuin 9,6 päättärissä.
lapsi hoitaa läksynsä ja kokeensa itse. kotoa ei missään nimessä painosteta. on vaan niin älyttömän kiinnostunut kaikesta ja ilmeisesti opiskelutaidot keskimääräistä paremmat.
Mun oli ihan pakko avata tää ketju. Tiesin, että av-mammojen lasten ka on täys 10! Ja myös sen, että suurin osa teistä on kympin oppilaita tai vähintään kympin kanssa naimisissa. Te olette ihania! Pus pus.
Nyyh nyyh, en edes muista vanhoja keskiarvojani. Yliopistosta en ainakaan valmistunut oivallisesti, eli alle nelosen oli silloinkin. Väitöskirjakin on vaan hyväksytty. Miehellä oli sentään kiitettävä. Ei ole kyllä kukaan koskaan kysellyt arvosanojen perään, yliopistoonkin taisin mennä pelkällä pääsykokeella, en ole ihan varma.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 00:41"]
[/quote]
Fiksu lapsi!
Mikäli kokeista tulee 9,5 ja 10 ja on aktiivinen tunnilla, tekee läksyt kenties ylimääräistä niin kymppihän tulee todistukseen
kun oma reino-petteri tuokin kotiin vain kutosia.
Itsellä oli aikoinaan lukuaineet kympit, en tiedä tarkoitettiinko aloituksella, että kaikki aineet kympit.
Vanhempiani ei edes kiinnostanut koulunkäyntini, sanoivat, että riittää kun parhaansa tekee. Mulle koulu oli helppoa, sain ne kympit ihan kuuntelemalla tunneilla.
Muutama muukin, joilla oli kympit lukuaineissa, joita tunnen, niin koti ihan normaali, vanhemmat rentoja. Hyväksykää se asia, että jotkut vaan ovat fiksumpia kuin toiset. Ei se ole teiltä pois.
Itselläni parhaimmillaan 9.8, päästötokariin tuli 9.5
Mies on pärjännyt hyvin elämässään, on monella alalla menestynyt, opiskellut paljon ja harrastaa paljon. Vanhemmat eivät ole korkeasti koulutettuja, eivät ole ikinä oikein kunnolla tajunneet poikansa lahjakkuutta. Sisarus pääsi juuri ja juuri lukiosta läpi.
että, lapsi tietää koulun olevan olevan tärkeä. Kotiasiat myös yleensä kunnossa. Jos kotona löytyy alkit, joita ei kiinnosta pätkän vertaa koulu, lyö lapsi koulun läskiksi. Harvinaista on, että kaikki aineet olisivat kympit, sen sijaan se on hyvin yleistä, että lukuaineet ovat kymppejä. Urallani tavannut useita. Reippaita, fiksuja ja älykkäitä. Haluavat oppia. Hyvä itsetunto, hyvä tuki kotoa. Pakottamalla lukemaan ei saada hyviä tuloksia, joten se on kateellisten vanhempien höpinöitä.
Opettaja
menee nyt seiskalle) lukuaineet kaikki kymppejä. Minulla on oli hyvä perhe, auttoivat läksyissä, jos pyysin ja kyselivät kokeeseen jos pyysin, eivät todellakaan pakottaneet lukemaan koskaan, ja se ei toimisikaan, jos vähääkään ymmärtää kasvatuspsykologiaa. Oma lapsi harvoin pyytää apua läksyihin tai pyytää kyselemään kokeeseen. Tekee läksyt nopeasti, kokeisiin kertaa nopeasti. On vilkas, harrastaa paljon ja on paljon ystävien kanssa. Rento tapaus. On kai sitten vain niin fiksu.
ylisuorittaja ja huumorintajuton suorittaja, jolla ei ole riskinottokykyä vaan haluaa suorittaa.
Ei menesty kuin korkeintaan akateemisella uralla, yritysmaailmassa ei ikinä. (tutkittu juttu)
ylisuorittaja ja huumorintajuton suorittaja, jolla ei ole riskinottokykyä vaan haluaa suorittaa.
Ei menesty kuin korkeintaan akateemisella uralla, yritysmaailmassa ei ikinä. (tutkittu juttu)
Mun siskolla oli kaikki kympit ja on tällä hetkellä koulukuraattorina. Iloinen ihminen ja tosi huumorintajuinen. Ja miksi pitäisi menestyä yritysmaailmassa? Ja missä on lähteesi tuohon kommenttiisi?
Harvemmassa ovat ne, joilla myös taide- ja taitoaineet. Usein näissä voi olla sellaista kannustusta eli annettan siitä liikunnastakin 10, kun muuten niin fiksu.