Tammikuun Toivotut ~ kesäkuun kuulumiset
Kommentit (142)
Me ollaan kerrottu vanhemmille ja omille siskoillemme + pari hyvää ystäväämme tietää. Ei nähty mitään syytä olla kertomatta. Jos jotain sattuukin, niin onhan se helpompaa, kun läheiset tietää.
Np ultra on 6.7, sitä odotellessa... Kaikki on tänä vkl tuntunut niin hyvältä ja ihanalta, että pelottaa, voiko näin onnellinen olla? Välillä pelottaa, vaikka yritän olla antamatta pelolle valtaa.
Tykkään lukea teidän muiden kommentteja, vaikka en itse niin aktiivinen olisikaan ja ihanaa, että meitä on näin paljon!
Sadetta odotellessa...
M tre:lta 8+2
Huoh, meninkin pari päivää sitten julkaisemaan täällä, että pahoinvointi on helpottanut... Eilen aamulla sitten ens töikseen laattaamaan tyhjästä vatsasta :( Ja muutenkin ollut kauhean kurja ja väsynyt olo koko viikonlopun. Eikä tuo helle ole YHTÄÄN helpottanut asiaa! Mäkään en niin hirveästi helteistä välitä, joku parisenkymmentä on sopiva määrä asteita, niin jaksaa vielä tehdäkin jotain. Mut tänään täällä onneksi jo viileni, nyt on enää sitten reilut 10 :D. Laidasta laitaan siis näköjään mennään.
Huomenna minullakin se eka neuvolakäynti. Jolta en tosin hirveitä odota. Mahtaa olla aika lyhyt käynti, kun on kuitenkin vasta pikkaisen yli vuosi edellisestä ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Neuvolatätikin vähän hymisi, kun soitin ja sanoin, että pitäisi ilmoittautua taas sinun asiakkaaksi :D.
Mulla ei oo ollu mitään kummempia mielitekoja, enemmänkin niitä yökkäyskohteita löytyy kyllä senkin eestä. Keitetyt kasvikset saa yökkäämään, suolakurkut, tiskikone, koirien hengitys ja puhumattakaan noista esikoisen ihanista ruoista. Välillä himottaa suklaata tai jotain hapokasta, kylmää juotavaa. Ja sipsejä, joita mä normaalisti syön ja himiöin erittäin harvoin. Nuo sipsit oli myös esikkoa odottaessa jotenkin himoittavia. En tiiä mistä johtunee?! Ei mulla nyt mitään suolanpuutosta ainakaan pitäisi olla! Oon tosin yrittäny kyllä siltikin pysyä niistä sipseistä erossa, koska eihän ne todellakaan ole mitään terveellistä välipalaa. Pari kertaa olen sortunut ostamaan. Ja toisaalta riittää että niitä muutaman nappaa, niin sitten onkin taas tosi huono olo :D.
Saan varmaan huomenna sitten varailla sen ultra-ajan. Jos se menee kovin pitkän ajan päähän, niin pitää katsoa sortuuko sitä sitten kuitenkin käymään vielä varhaisultrassa omakustanteisesti. Haluais vain jo tietää, että onhan kaikki varmasti ok. Tosin kohdunulkoisen raskauden voi kai jo tässä vaiheessa sulkea pois? Eiköhän tuo olisi jo oirehtinut näillä viikoilla (rv 9+4). Mutta tuulimunaa/keskeytynytta keskenmenoa pelkään taas ainakin sinne ekaan ultraan saakka. Keskeytynyttä keskenmenoa varmaan puoliväliin saakka :D Ellei sitten ala liikkeet tuntumaan aiemmin.
Meilläkään ei ole mitään ulkomaan reissuja tiedossa. Kotimaassa pari reissua tehdään. Juhannuksena olisi sukujuhlat. Toivoin niin että ultra olis ollut ennen noita juhlia, niin olisin ehkä voinut jo paljastaa joillekin sukulaisille, mutta pahoin pelkään, että ei sitä aikaa ehdi saada enää ennen jussia kun se on kuitenkin jo parin viikon kuluttua. Kun meillä ne ultrat on tosiaan yksityisellä, niin siellä on sitten kuitenkin jonkin verran aina ruuhkaa. Ainakin viime keväänä oli niin, että sain ajan vasta kolmen viikon päähän. No toisaalta, en usko että juomattomuuteni sukujuhlissa kiinnostaa ketään, koska onhan tuo meidän esikko vielä niin pieni, että monethan voi vaikka luulla, että imetän vielä. Imetyksen siis lopetin positiivisen testin tehtyäni, mutta oli se jo vähentymään päin kovasti ennen sitä. Eikä tuottanut ongelmia :)
Mutta semmoistapa täällä.
Nyt alkaa riittää tämä työnteko ja aikaiset aamut! Eikö se loma voisi jo alkaa ?!?! Tuntuu, etten jaksa odottaa enää yhtään päivää ja vielä kuukausi loman alkuun aikaa =/
Minulla ei myöskään (enää) mitään mielitekoja ole vaan juurikin inhokkilista kaikkea ällöttävää kohtaan. Ihan alkuun (pari ensimmäistä viikkoa) söin makeaa hullun lailla, nyt ei enää onneksi tee mieli karkkia tms. Nyt söisin vain hedelmiä ja vihanneksia ja ylipäätään kaikkea kylmää=)
Aamupalaakin piti aamulla oikein miettiä. Aiemmin vakio kahvi+ ruisleipää ei ole mennyt enää aikoihin alas. Kahvia en ole juonut oikeastaan moneen viikkoon, vaikkei se varsinaisesti ällötäkään, mutten vaan ole sitä kaivannut... ehkä jo noiden helteidenkään takia. Nyt olenkin syönyt jugurttia ja mysliä aamuisin, se tuntuu menevän sen kylmyyden vuoksi ihan hyvin.
Tulipas omanapainen kirjoitus...
Tellu 7+4
Täälläkin lomaa odotellaan kuumeisesti. Yleensä sitä lähtee ihan hyvillä mielin töihin, mutta näin loman lähestyessä joutuu tsemppaamalla tsemppaamaan itseään, että jaksaa vielä. Aamusyöminen on kyllä hankaloitunut. Mitään ei tekis mieli, joten väkisin sitte jogurttia ja hedelmiä syön, ne kun menevät parhaiten alas oikeastaan mihin aikaan päivästä vaan. Mulla pahoinvointi on pahimmillaan iltaisin. Muuhun aikaan päivästä saan äklötyksen pysymään aika hyvin loitolla, jos muistan syödä tasaisesti pitkin päivää jotain.
Lumipallot on oikein hyvä nimi ryhmälle! Minäkin kannatan suljettua ryhmää, uskaltaisi varmasti vapautuneemmin sitten kirjoitella.
femme 8+2
Tämä olo aivan hirveä ja väsymys maata kaatava. Sinnittelen nyt kuitenkin vielä ja toivon, että tämä menisi ohi.
Minulla kun on semmoinen työ, etten voi oikein syödä mitään muulloin kuin varsinaisella ruokatunnilla=( Nytkin on yrjö kurkussa ja oikeesti pelottaa, että laatta lentää!
Tellu (aivan itkun partaalla)
Täällähän oli taas viikonlopun aikan ilmestynyt monet tarinat. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville ja lomaa odotaville!
Mä kävin tänään neuvolassa ja laskettuaika on neuvolan laskujen mukaan 24.1 eli tänään menossa 7+6 (eli päivällä siis muuttui)
Pahoinvointi on on viimeviikon ajan ollut helpompaa joinain päivinä ei ole kuvottanut juuri yhtään. (tämä tietysti ahdistaa että onko kaikki hyvin!) Ilmapallo maha on minulla aamusta iltaan, pinkeä ja kipeä kuin mikä. Väkisin saa aina vähän röyhtäiltyä mutta tuntuu ettei sekään auta. Ajattelin kokeilla cuplatonia, onko joku saanut siitä apua?
Alanis 7+6
Heippa kaikille! Täällä yksi uusi odottaja uskaltautuu vihdoin mukaan. Takana on yksi keskenmeno ja yksi tuulimunaraskaus, mutta tänään varhaisultrassa saimme vihdoinkin kokea sen ihanan onnen ja näimme kuinka pieni sydän hakkasi niin vimmatusti!! Onnellisempi olo ei voisi olla!!
Niinpä uskaltauduin vihdosta viimein tänne teidän joukkoonne. Ensimmäistä lasta siis odotamme, la 28.1. Rv tänään siis 7+2. Synnäriksi meille tulee Tays. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin! Meillä on ensimmäinen neuvola nyt torstaina ja seuraava ultra 18.7. Eli viisi viikkoa vielä jännitettävää :)
Mukava päästä kirjoittelemaan ja jakamaan ajatuksia. Perehdyn teidän kirjoituksiinne pikku hiljaa ja pyrin osallistumaan keskusteluun.
Tsemppiä kovasti ja jaksamisia kaikille ja ihanaa alkanutta viikkoa!
Oli miehen kanssa sutinaa aamulla, ja sen jälkeen tuli ihan kirkasta vähäsen. Ala vatsa ehkä inasen arka. Kunpa nyt ei olisi mitään vakavaa, eikä vuotoa tulisi enempää.
M 8+3
Ja onnea teille! Me ollaan sit samalta alueelta ja LA:kin on aikas lähekkäin :)
Tulinpas juuri ekalta neuvolakeikalta. Eipä siellä ihmeitä ollut, kuten arvata saatoin. Hyvin nopea keikka, kun kaikki tiedot heillä oli koneella jo valmiina. Verikokeet ja siinäpä se melkein sitten. Ja minähän tapani mukaan melkein taas pyörryin niiden oton jälkeen :(. Mä en ymmärrä tätä mun fobiaa. Se ei näköjään ikinä lähde pois. kerran olen pyörtynyt ihan kunnolla ja sen jälkeen on jäänyt niin kauhea kauhukuva, että aina saa jännittää että pysyykö tolpillaan. On se vain kumma. Inhottavaa oikeasti! Onko muilla samaa? En oikein tiedä että onko se mulla se kammo neuloja vai pelkästään verta kohtaan. Ainakin sitä verta. =/ Mikähän siihen auttais. Luulis että synnytys olisi viimeistään vähän "karaistanut", mutta ei. Sama jatkuu.
Ultran sain sitten 29.6. Silloin viikkoja 12+1. En millään jaksaisi odottaa enää!! Mutta kun en viitsisi uhrautua omakustanteisestikaan enää tässä vaiheessa menemään. Kai se on vain maltettava mielensä. Välillä on vain NIIIN varma olo, että kaikki on mennyttä :(. Vaikka oireita on. Sitä vain pelkää ja pelkää... Kuinkahan hermona sitä ennen ultraa sitten taas on. Noh, esikoinen pitää onneksi päivät aika ohjelmapitoisina, joten joskos sitä malttelisi... Taaksepäin ajatellen tuo pari viikkoa menee niin tajuttoman nopeaa kuitenkin.
Tervetuloa vielä uusille :). Oma LA muuttui neuvolan mukaan 10.1.2012, mutta katsotaan mitä ultra näyttää.
Jos yhtään tuntuu, ettei ole työkuntoinen, niin kyllä sitä saikkua silloin saa hakea! Varsinkin, jos työ on sen laatuista, ettei voi koko aika olla jääkaapilla hakemassa välipalaa ja oksennus on jatkuvasti kurkussa.
Itse kävin terkkarissa tänään ja otin viikon sairauslomaa. Kerta millään lääkkeillä ei omaa oloa voi helpottaa enkä olo vielä keksinyt lääketöntä keinoa, mikä helpottais, niin sitten mieluummin makaan kotona lepäämässä kuin kärvistelen töissä itku (ja oksennus) kurkussa sekä silmät ristissä. x( Onko täällä muuten muita joita vaivaa unettomuus? Mulla se on sen pahoinvoinnin takia, mutta kun univelkaa alkaa kasaantua hurjasti niin sekin jotenkin estää sitä unta.
Voimia, Tellu1980, pahoinvoinnin kanssa, ja ihan rohkeesti vaan haet saikkua jos olo käy mahdottomaksi. Vaikkei se raskaus mikään sairaus ole, niin kyllä se aika kipeäksi voi tehdä. :/
Misux, mulle ainakin gyne sanoi, että raskauden aikana monilla on limakalvot ohuet ja herkät, jolloin niiden rasitus saa helposti aikaan pientä tihkumista. Mullahan tota tihkumista on harva se päivä, ja nimenomaan limakalvoilta, ei kohdusta. Eli älä turhaan huolestu! Kyllä silloin jos on jotain oikeasti pielessä, on jotakin muutakin kuin ihan vähäsen vuotoa.
Ja kiitokset LiitoLehmälle tsempityksistä=)
Aamut menevät vielä jostain syystä ihan ok, mutta töissä viimeinen tunti ennen lounastaukoa on painajaista... samoin illalla kotona usein iskee paha olo ym. heikotus, vaikka syödä voikin silloin omaan tahtiin.
Olen huomannut elintasovyötärön ilmestyneen=( Johtunee tuosta iltamässäilystä. En syö edes mitenkään epäterveellisesti (enää), mutta kokoajan jotain pupellan. Ei kai ole ihmekään, ettei vaatteet enää mene päälle! Osittain on kyllä ihan turvotustakin, joka välillä helpottaa, mutta useimmiten on läsnä.
Limakalvot ovat tosiaan herkillä raskauden aikana, joten monilla vuotoa esiintyy nimenomaan limaklvoilta. On siis ihan harmitonta!
Heräilkäähän siskot kirjoittelemaan kuulumisianne=)
Tellu 7+5
Hii sain tänään omalla dopplerilla sydämen kuuluviin :) Ihana aloitus päivälle! Aikasemmin en onnistunut löytämään mutta nyt sitten kokeilin ja juuuu hienot sykkeet. Ihanaa :) Onkos teillä muilla kotidopplereita? Jotkuthan sanoo ettei halua kun siihen luottaa sitten liikaa eikä tule lähdettyä sairaalaan jos oikeasti onkin hätä. Mutta kyllä mua ainakin se rauhottaa tässä vaiheessa kun ei vielä liikkeitä tunne. Ja aina jos tuntuu että jokin on vialla niin sen verran hermoheikkona sitä säntää kyllä sinne sairaalaan.
Jep pieni vuoto seksin jälkeen on harmitonta :) Mullakin joskus on tuntunut että alavatsaa kivistää mutta menee kyllä ohi. Kai sitä on paikat vaan niin herkkänä.
Viikko ultraan! Sitten näkee taas pikkuisen. Nyt on aika luottavainen fiilis kun tietää että sydän hakkaa niinkuin pitääkin ja voin sen testata vaikka joka päivä :)
Mulla nyt ei ollutkaan tämän kummempia kuulumisia, piti vähän vaan hehkuttaa tuosta dopplerista, suosittelen :)
-Hatuli 11+3
Minkä merkkinen doppleri sulla on ja mistä olet ostanut? Itsellä on harkinnassa sellaisen hankkiminen, mutta kun ei oikein tiedä, mikä olisi hyvä ja hinnaltaan kohtuullinen.
Tilasin tuolta raskauskeiju.fi sivuilta tuon angelsounds JPD-100A. Hintaa noin 100e ja geeli kaupanpäälle. En osaa sanoa mikä on paras kun ei itselläkään ole kokemusta muista, mutta jostakin luin että nimenomaan nuo angelsounds dopplerit olis tykätyimpiä ja ihan kohtuuhintaisia. Itse kyllä tykkään tuosta, mutta jossakin muussa mallissa oli mahdollisuus äänittääkin sykkeitä ja ladata tietokoneelle. Tuossa ei ole mutta hyvää on se kun ei tarvi kuulokkeita niinkuin monissa malleissa. Toimitus oli nopea, alle viikossa tuli :) Tosi selkeästi ja hyvin kuuluu kyllä ja olis varmaan kuulunu jo aikasemmin mutta geelin kanssa vasta nyt kokeilin ja heti onnistui. Että tarvii tosiaan sen geelin kuuluakseen vielä näin alkuvaiheessa. Tsemppiä vaan dopplerin hankintaan :)
Siellä oli pieni sydän. Jotenkin jännää. Tähän asti kun on ollut tyhjää tyhjää tyhjää, ja lääkärikäynti ja ultra ovat johtaneet aina tyhjennykseen. Kooltaan sintti oli vähän pienempi kuin kierron mukaan, mutta näin arvelinkin asian olevan, kun ensimmäinen testi näytti vielä negatiivista. Koon mukaan määritelty LA 30.1. Viikon päästä mennään katselemaan, onko se kasvanut normaalisti.
Tää ois muuten nyt virallisesti FM, todistukset tuli tänään. Ihan hyvä päivä.
Amppari 7+1
Kiitti vinkistä. :) Oliko sulle ihan selkeä homma, että doppler hankitaan? Ja ihan yleisesti kysyisin, että miten teidän kaikkien miehet on yleensä suhtautuneet hankintoihin liittyen vauva/odotusajan tarvikkeisiin tai vaikka varhaisultraan? Mun ehdotus dopplerista sai nimittäin niin tylyn vastaanoton, että pitää vissiin jatkossa miettiä, mitä ehdottelee. :/ varhaisultraan olisin halunnut, mutta koska pikkunen sai alkunsa kierrosta joka olis ilman flaksia ollut ehkä 55 päivää, niin np-ultraan tuli kutsu jo 4 viikon päähän plussasta. Luulen että jos siihen varhaisultraan olis ollut päästävä, niin mulla olis pitänyt olla aikamoiset perustelut miehelle, että MiKSI. Kai se on se raha, mikä aika paljon sanelee tässäkin taloudessa, mutta jos me naiset kerta joudutaan 9 kk "kärsiä", niin eiks se oo miehen tehtävä sit helpottaa meijän oloa kaikilla mahdollisilla keinoilla, kuten kotidopplerilla esimerkiksi?
Melkein päivittäin käyn lukemassa, mutta kirjoittelu meinaa kiireen keskellä unohtua :) jotenkin tää arki menee nyt vaan töissä ja sitten kotona nukkuessa ja miettiessä mitä söisi, kun ei mikään maistu ja jotain pitää syödä!
Kannatan suljettua ryhmää, itselläni käynyt kerran kurjasti tällä palstalla, niin sen takia en halua paljastaa paikkakuntaa enkä muutakaan, suljetussa ryhmässä mukavempaa!
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja sitten olen kertonut siskolleni sekä kolmelle hyvälle ystävälle, koska jos jotain sattuu niin haluan, että on tukiverkostoa ympärillä!
Mullahan oli hemoglobiini sen 116 ja syön nyt rautaa, mutta ei ole väsymys kyllä yhtään helpottanut, että kai se vaan kuuluu tähän olotilaan?? Olen päiväkodissa töissä, päivät on välillä aika rankkoja, koska väsyttää niin paljon.
Ultraan enää 13 päivää :)
Me ollaan kerrottu vanhemmille ja omille siskoillemme + pari hyvää ystäväämme tietää. Ei nähty mitään syytä olla kertomatta. Jos jotain sattuukin, niin onhan se helpompaa, kun läheiset tietää.
Np ultra on 6.7, sitä odotellessa... Kaikki on tänä vkl tuntunut niin hyvältä ja ihanalta, että pelottaa, voiko näin onnellinen olla? Välillä pelottaa, vaikka yritän olla antamatta pelolle valtaa.
Tykkään lukea teidän muiden kommentteja, vaikka en itse niin aktiivinen olisikaan ja ihanaa, että meitä on näin paljon!
Sadetta odotellessa...
M tre:lta 8+2