Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuun Toivotut ~ kesäkuun kuulumiset

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen varhaisultrassa ja pikkunen oli ihan oikiassa paikassa ja kaikki näytti kuulemma muutenki mallikkaalta! Mun kohtu on neuvolatädin mukaan voimakkaasti taaksepäin kääntynyt, joten se yhdistettynä mun vuosia jatkuneisiin vatsaongelmiin voivat aiheuttaa niitä tuskaisia kipuja, joita minulla on nyt viime aikoina ollut. Oli kyllä helpottavaa nähdä, että kaikki on kunnossa.

Koska se mun kohtu on niin "takana", niin sitä pientä ei saatu kunnolla näkyviin, mutta neuvolatäti kyllä osasi katsoa että kaikki on kunnosssa. Silti hän kutsui meidät ensi viikolla uudestaan käymään (samaan hintaan!), että saadaan paremmat näkymät ja kuviakin pienestä. Oli kyllä loistavaa palvelua, 50 euroa ei tuntunut tuosta mielen huojennuksesta ja hyvästä palvelusta yhtään pahalta :))

Huojentunut

JaninaMaa 7+0

Vierailija
42/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan varovasti mukaan. Viikkoja on 7+3 ja eilen kävin alkuraskauden ultrassa, masussa kaikki hyvin: näkyi viikkojaan vastaava ihmisenalku ja reipas syke. Odotan kolmatta lastamme ja takana on kaksi alkuraskauden keskenmenoa lyhyen ajan sisällä. Olen siis lähes hengittämättä ja toivon, toivon, että kaikki menee hyvin tällä kertaa. Oireitakin on mukavasti, joten vaikuttaa lupaavalta!

Helmin79

32v

kolmas lapsi

LA 23.1.

synnäri SeKS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät tervetulotoivotukset kaikille uusille! Vielä mahtuu mukaan, joten rohkeasti vain kirjoittelemaan, sinäkin joka vain "salaa" luet. :-)

Lela, kiitos taas uudesta ketjusta ja lasketun aikanikin olit jo ehtinyt päivittämään!

JaninaMaa, ihanaa että kaikki on hyvin! Kipujakin kestää paljon paremmin, kun tietää että mitään hätää ei ole.

Pumba, mulla on kans sen verran pitkä kierto, että en hetkeäkään uskonut neuvolantädin puhelimessa sanomaa ekaa laskettua aikaa, vaan luotin omiin laskelmiini. Ja lähempänähän ne mun laskelmat sitten olikin: Neuvolantädin mukaan laskettu aika olisi ollut 16.1. ja mun omien laskelmien mukaan 22.1. ja nyt sitten varhaisultran mukaan 24.1…

LiitoLehmä pohti, missä vaiheessa voi alkaa olla varma ja innostua, ja missä vaiheessa kiintyy vatsassa asustavaan möykkyyn. Mä huomasin ensimmäisen kiintymyksen oireen kun mulla oli ekan kerran tihkuvuotoa. Silloin mulle tuli todella voimakkaana sellainen tunne, että mä haluan saada tän lapsen. Siihen asti olin ollut lähinnä häkeltynyt, koska olimme melkein jo luopuneet toivosta ennen kuin Toivo sai alkunsa. :-)

Sokerirasituksesta: varmasti on minullakin edessä, jo pelkästään ylipainon takia. Tällä hetkellä mun pahoinvointini ajoittuu iltapäiviin ja iltoihin, joten eiköhän tuostakin selvitä. Tosin en tiedä missä vaiheessa raskautta siihen sitten lähetetään?

Jännä miten eri tavoilla me suhtaudutaan noihin prosenttilukemiin. Joillekin niistä ei ole lainkaan lohtua, ja joillekin, kuten minulle, ne antavat selvän mahdollisuuden rauhoittumiseen. Joku sanoi, että kaikki on varmasti korkeammassa kädessä ja niin mäkin uskon. Mä olen sairastunut elämässäni niin moneen harvinaiseen sairauteen, että tähän asti jo olen jonkinlainen tilastokukkanen. Silti mulle nuo numerot tuo turvallisuutta. Ja tässä vaiheessa turvallisuudentunne, siis tunne on se mitä kaipaan.

Martta kyseli raskaudesta kertomisesta. Me ei olla vielä kerrottu vanhemmille, mutta parhaille kavereille kyllä. Itse taistelen sen kanssa, että kerrotaanko vanhemmille ollenkaan ennen kuin 12 viikkoa on täynnä, mutta toisaalta se kohdussa nähty elävä alkio antaa rohkeutta että voisi ehkä kertoa piankin. Ehkä sitten kun on 8 viikkoa täynnä?

Osaakohan joku selittää, miksi lasketuissa ajoissa ja meneillään olevissa raskausviikoissa on heittoa eri laskureiden välillä? Mulla on ultran mukaan viikkoja nyt 7+3 ja lääkärin mukaan siis laskettu aika 24.1. Liberon, Muksun ja Vau.fin laskuri antaa tuolle päivämäärälle viikoiksi nyt 7+2. Vai lukiko lääkäri sitä raskauskiekkoa vain päivän verran pieleen, niin että mun lasketun ajan pitäisikin sitten olla 23.1.? En tiedä. Antaa nyt kumminkin olla tuo laskettu aika sellaisenaan, vaikka käytänkin noita maanantain ultrasta saatuja viikkolukemia… Katsotaan kauanko kestän tällaista ristiriitaa :-D

Minerwa 7+3

Vierailija
44/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minerwalle - ultrassa on rv:t laskettu sen mukaan minkä kokoinen alkio on eli usko niitä. Jos lasketaan kierron mukaan, niin silloinhan ei voi todellisuudessa tietää, milloin hedelmöittyminen on tapahtunut. Minulla ainakin ovis oli myöhemmin kuin mitä matikkapää olisi sanonut, joten arvelin koko ajan, että alkio on nuorempi kuin mitä eri laskurit antoivat rv:n määräksi. Ja niinhän se olikin.

Meille lääkäri sanoi, että varhaisessa vaiheessa ultrattuna saa koon tarkemmin määritettyä kuin sitten kun sikiö on jo isompi, joten se on silloin myös luotettavampi.

Vierailija
45/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei JaninaMaa, uskallanko kysyä, että missä päin kävit siinä varhaisultrassa? Ettei ollut Oulussa? ;) Kuulostaa niin samanlaiselta ja samanhintaiselta palvelulta, kuin mitä itsekin Oulussa eräässä yksityisessä paikassa sain, kun esikoista odottaessa siellä kävin. Okei, siinä sitten paljastui, että synnytyssairaalani on OYS. Se suljettu ryhmä voisi olla kyllä hyvä ajatus. Itseänikin välillä ahdistaa, että joku ei-toivottu henkilö sattuisikin tunnistamaan ja seurailemaan juttujani :D. Siis en tarkoita ei-toivotuilla teistä ketään, mutta eihän sitä tiiä ketkä kaikki näitä huvikseen lueskelee... No toisaalta, ketä kiinnostaa? :)

Kertomisesta: me on kerrottu parille ystävälle ja isovanhemmille tai siis meidän vanhemmillemme. Itse ajateltiin niin, että kerrotaan henkilöille, joilta uskomme ja haluamme saada tukea sitten, jos jotain tapahtuukin. Kun olin eka kertaa raskaana ja ehdimme tosiaan käydä jo np-ultrassa, jossa kaikki oli hyvin, niin sen jälkeen sitä tuli huudettua sitten kyllä ympäri maailmaa (mm. työpaikalla) ja kun pari viikkoa eteenpäin kaikki olikin päättynyt, niin se oli aika hankala tilanne itselle. Sitten kun esikoista odotimme niin kerroimme kyllä jo tosi varhaisessa vaiheessa asiasta, mutta VAIN valituille henkilöille. Eikä asiaa muille sitten huudeltu ssen koommin vasta ennen kuin se alkoi näkyä. Nyt teimme saman ratkaisun. Eli tod. läheisille ihmisille kerroimme melkein heti, mutta muutoin emme kuuluttele asiaa edes sen maagisen 12 viikon jälkeen. Mua huvittaa, kun jotkut jossain facebookissa julistaa jo tyyliin jollain 6-viikolla, et mä ooon niiiin raskaana, jee. Ja sitten siitä eteenpäin melkein päivittäin raskausviikkotilanteita tilapäivityksenä. :D ei ihan kovin fiksua mun mielestä.

Mulla on ehkä aavistuksen nyt parina päivänä ollut helpompi olo pahoinvoinnin suhteen. Ja sittenhän sitä alkaa heti miettiä, että onkohan kaikki kunnossa... :)

Mitenkäs, onko teillä kuunneltu neuvolassa milloin eka kertaa sydänääniä? Multa ei viime raskaudessa kuunneltu kun vasta ultran jälkeen, joten ei kai se nytkään sitten vielä maanantaina taida kuunnella. Kun taitaa olla niin hilkulla, että kuuluuko vielä. Viikkoja silloin n. 9+5. Olisi kiva kuulla, mutta toisaalta jos niitä ei saada kuuluviin, niin sittenhän sitä vasta panikoikin ultraan saakka.

Vierailija
46/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, oikein arvattu ;) Puhutaan aivan varmasti täysin samasta yksityisestä paikasta.

Minäkään en mielelläni täällä liian yksityiskohtaisesti asuinpaikastani ja elämästäni haluaisi kertoa; nämä täällä kirjoitettavat pohdinnat ja asiat ovat kuitenkin niin henkilökohtaisia, että haluan pysyä kasvottomana ja nimettömänä. Että sinänsä se suljettu ryhmä olisi kyllä tervetullut!

Meillä on menny toi kertominen silleen, että ollaan kerrottu perheelle heti ja läheisille ystävilleki nyt aikaisessa vaiheessa, eli just niille joilta uskotaan ja voidaan saada tukea sit jos jotain tapahtuukin, aivan kuin omammakin sanoi. En halua missään vaiheessa tästä asiasta mitään "tiedotustilaisuutta" järjestää; jos ihmiset arvaa niin sitten voin sanoa että juu, näin on päässy käymään, ja sit viikon 12 jälkeen tätä ei pidettäis ikään kuin salaisuutena, mutta eipä sitä silti aiota mitenkään huudella. Kylläpä se jossain vaiheessa ihmisille selviää :D Pääasia että ne tärkeimmät tietää asiasta.

Facebook..huoh!! Minä en kyllä aio ees loppuvaiheessa laittaa sinne mitään infoa tästä raskaudesta :D Mitäpä sitä siellä jauhamaan. Sitä kautta on sit kätevä kyllä näyttää uusi tulokas kavereille kuvan muodossa, sitte ku sen aika on. Ja sitä paitsi, aika hauska ajatus, että mulla olis facessa joku kaveri joka sais tietää mun raskaudesta vasta ku lapsi olis maailmassa xD Pimittäis ihan loppuun asti, ja sit vaan laittais kuvan, että YLLÄRIIII! Mutta toisaalta, mulla on kavereina vaan sellaisia ihmisiä joitten kans oon tekemisissä jatkuvasti "in real life", joten taitaa jäädä haaveeks tommonen ylläri :D

JaninaMaa

Vierailija
47/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä arvasin, että pakko olla sama paikka kyseessä. Se on kyllä ihana paikka! Mutta olin kuitenkin siltikin tässä raskaudessa liian pihi menemään sinnekään, kun ajattelin että maltamme nyt odottaa sitä kunnan tarjoamaa ultraa :).

Juu minullakaan ei ole mitään 500 "kaverin" listaa omassa fb:ssä eli ihan oikeasti vain semmosia läheisempiä kavereita, joiden kanssa jutustelee muutenkin kuin koneella. Ei mitään ala-asteen luokkakaverin kaiman kaimoja :D. Mutta tuosta fb:ssä ilmoittamisesta, niin mä ilmoitin esikoisen kohdalla n. viikkoa ennen laskettua aikaa ja kyllähän siitä aikamoinen viestisuma tuli, kun ne jotka eivät olleet mua vähään aikaan nähneet, niin alkoi pommittaa viesteillä :). Jotkuthan sinne laittaa mahastaankin kuvia säännöllisin väliajoin, mutta ei ihan mum hommaa :D. Esikosta on tullut kyllä laitettua kuvia, vaikka toisaalta välillä miettii niistäkin, että onkohan niitä edes järkevää siellä pitää. Suojauksista kun ei aina voi olla varma, että kuka niitä lopunperin näkee, vaikka muka pitäis olla yksityisasetukset kunnossa...

Joo, no tää nyt meni aivan aiheen vierestä. :D Mutta kuitenkin!

Vierailija
48/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas, kamut!

Mä voisin perustaa meille sen suljetun ryhmän, mutta en pelkoineni uskalla tehdä sitä ennen omaa ultraa, joka on siis 11 päivän päästä. (Meillä ei edelleenkään lasketa...) Jos joku muu jaksaa hoitaa homman sitä ennen, niin sitä parempi :)

Mulla vähän pahimmat paniikit helpotti, kun luin täältä http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikolta/Viikko-10/ , että 10. viikolla pahoinvointi saattaa jo helpottaa ja olo saattaa tuntua hyvinkin normaalilta. Mullehan on käynyt just näin, mikä on tässä neuroottisessa mielessä vaan lisännyt pelkoja... Joku sen täällä aiemmin osuvasti sanoi, että synnytykseen astihan tässä saa kaikenlaista pelätä, ja sithän se kunnon pelkääminen vasta alkaa! Mihinkähän soppaan tässä on tullut lusikkansa pistettyä... heh!

Lela 10+1

PS.

Suljetulle ryhmälle pitäisi keksiä joku kiva nimi, laittakaahan ehdotuksia tulemaan!

Vierailija
49/142 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JaninaMaa, ihania uutisia! :)

Ja tervetuloa uusille!

Vierailija
50/142 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille :)

Täällä ollaan sairauslomalla seuraavat 9 päivää...olivat unohtaneet ilmoittaa labrasta, että minulla on ollut reilut kolme viikkoa vt-tulehdus ja nyt on sitten nivustaipeet niin kipeät ettei jaloillaan meinaa pysyä.

Lääkärillä käydessäni tänään kuulin sitten dopplerin kautta ensimmäistä kertaa pikkuisen sydänäänet..huokaus, kaikki kunnossa. Veikkasi vaan kohdun koosta lääkäri että viikkoja olisikin jo kaksitoista kasassa, mutta odotan ultraan saakka kuitenkin, että saan varmistuksen asialle. Kierto on ollut niin heittelevä, että mahdotonta sanoa tarkkaa aikaa millon hedelmöitys on tapahtunut. Odotan edelleen kuin kuuta nousevaa sitä ultraa...joka tosiaan on vasta 21.6 eli juhannusviikon alussa.

Miehelle tuli ilmoitus, että uusi työpaikka olisi vastaanotettavissa ja meillä siis ilmeisesti muutto edessä. Tämän takia synnytyssairaala muuttuu, koska uudelle paikkakunnalle on täältä matkaa melkein 400km. Harmittaa vaan kun kaikki tutut ja tukiverkosto jää tänne kotipaikkakunnalle ja siellä olemmekin sitten ihan keskenämme. Ainahan sieltä toki tänne pääsee käymään mutta ajomatka on siten aina se reilut neljä tuntia. Mietin myöskin isompia lapsukaisia, he kun eivät mielellään olisi muuttamassa, että mikä riita siitä syntyy heidän isänsä kanssa ja lapsien itsensä kanssa, kun teinejä jo ovat kuitenkin ja kaverit ovat tärkeitä. Stressaa jo nyt tämä ajatus koko hommasta...valivali!! Anteeksi tämä purnaus. Kyllä kai tämä tästä kuitenkin, kun vaan ottaa sen asenteen, että hyvin kaikki on kuitenkin vaikka olisimmekin kauempana.

Sokerirasitustestiin ainakin tällä paikkakunnalla joutuu pakosti kun on yli 30-vuotias joten siihen on osallistuttava. Saa sitten nähdä onko niin myös uudella paikkakunnalla. Nyt vaan en jaksa ajatella, kun on pää niin pyörällä tästä äkkinäisestä muutoksesta.

Aurinkoista päivänjatkoa, myös sinulle

51/142 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ehtinyt koneelle lainkaan. Oli koko päivän koulutusta ja illalla isompien lasten harkkoihin kuskaamista.

Nytkin ollut kiireinen aamu töissä. Hyvä niin, meneepähän aika reippaasti=)

Ihanaa kun vielä viikonlopun saa nauttia lämmöstä, sitten kai jo kylmenee=(

Murunen: On varmasti rankaa muuttaa noin kauas tutusta ympäristöstä, mutta koti on siellä missä oma perhe on=) Hyvin kaikki varmasti menee!

Onpas outoa, että voivat pakottaa sokerirasitukseen???? Koko neuvolajärjestelmähän on vapaaehtoisuuteen perustuva, samoin siihen kuuluvat seulonnat ja palvelut. Eli periaatteessa ei lakipykälien mukaan ole mitenkään pakollinen! Toki siihen kannattaa mennä, jos yhtään on viitteitä sokereiden heittelystä!

Nyt tulikin jo seuraava potilas.... töihin siis ja sitten syömään (alkaakin olla jo paha olo=/)

Tellu

Vierailija
52/142 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lapsen kohta 35.wee äiti Pohjanmaalta. Tänään plussasin ja 5. LA on 22.1.-12. Synnäri taitaa olla Seinäjoen keskussairaala.

Tarvii maanantaina soittaa nvlaan ja varata aika. tää raskaus on pienoinen yllätys mut odotettu :).. viel ei ole kerrottu kenellekkään tulevasta tenavasta,eikä taideta ihan heti olla kertomassa, saatiin jo 4. jälkeen kuulla naljailua etteikö tenavat jo riitä..Saas nähdä kuinka tämä salataan ens vkolla ko mennään lomalle isovanhempien luo ja mun olo on surkea, kuvottaa koko ajan ja väsyttää..

Pikainen kirjoitus nyt jos kokeilis nyt syödä jotain ettei oksettais ja närästäis..

Janttara-76

Vierailija
53/142 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, meitähän on täällä ihan hurjan paljon, tosi kiva juttu!

Olen käynyt päivittäin lueskelemassa, mutten ole ehtinyt itse kirjoitella. Olen myös tuon suljetun ryhmän kannalla, jotenkin tuntuisi paremmalta, että näitä juttuja näkisivät vain ne, jotka osallistuvat itsekin keskusteluun (enemmän tai vähemmän aktiivisesti)

Mulla loppui pahoinvointi viime viikonlopun aikana kuin tilauksesta, aloitin nimittäin maanantaina uudessa työpaikassa. Ihanaa! Nyt alkaa pikkuhiljaa väsymyskin helpottamaan ja pystyy nauttimaan aidosti kesästä.

Me ollaan kerrottu jo lähimmille ystäville sekä perheille, myöskin tuolla periaatteella, että heiltä sitten saisimme tukea ja lohtua mikäli kävisi huonosti. Parin viikon päästä saavat sitten kaikki muutkin tietää, tosin ei kuulu munkaan tyyliin erikseen huudella asiasta esimerkiksi siellä facebookissa. Ei varmaan mene montaa viikkoa siihen kun maha alkaa pullistella siihen malliin ettei tarvitse kauheasti enää selitellä kellekään ;)

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

Vierailija
54/142 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia suljetun ryhmän nimeksi voisi olla vaikka tammenterhot (viitaten tammikuuhun) tai lumipallot viitaten talvisiin pallomahoihin. Jos suljettua ryhmää ollaan perustamassa, voisin mahdollisesti lupautua yhdeksi ylläpitäjäksi, jos tarvetta on.

Oma napa on taas hiukka huolissaan tästä tihkuttelusta, mutta kun kerran lääkäri sanoi maanantaina, että limakalvot on ohuet, niin yritän suhtautua rennosti.

Ai niin, kerrottiin sitten kummankin äidille. Mun äitini oli tapansa mukaan hyvin hillitty, mutta onnellinen ja anoppi täysin vastoin tapojaan meni sanattomaksi. Nyt on siis sekin ihme nähty. ;-) Selvennykseksi sanottakoon, että mulla on loistavat välit anoppiini ja hän on oikein mukava ihminen, mutta erittäin kova puhumaan ja hössäämään.

Minerwa 7+5

Vierailija
55/142 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on tosiaan aikamonen joukko :D

Minerwa, toi lumipallot on ihana nimi ja hienoa, että joku osaisi sen suljetun ryhmän toteuttaakin, itsellä ei taidot riittäisi...

Poistun linjoilta pariksi viikoksi, lähdetään reissuun ja nettiin pääsystä ei ole takuita.

Nautitaan helteistä ja raskaudesta.

Emma ja toukka rv 7+6

Vierailija
56/142 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun on ollut jonkin verran puhetta siitä sokerirasitustestiin "joutumisesta", niin ainakin Helsingin neuvolassa se on kai pakollinen yli 25 -v. odottajille joskus siinä 25 rv tienoilla. Ite oon tänä vuonna täyttänyt sen 26, eli se herkku on tiedossa, vaikkei mitään hälyyttävää olisi. :/ Ois vissiin pitänyt alkuperäisen suunnitelman mukaan saada se eka lapsi ennen ku täytti 25-vuotta. Yks tuttu oli siinä rasitustestissä ja sit lukema oli just normaalin ylärajoilla ja siitä se sai kyl kuulla. Ihme niuhotusta, ku miettii, että miten sitä entisaikaan selvittiin odotusajasta hengissä ku ei ollut minkäänlaisia testejä ja seulontoja... Helsingissä ollaan vissiin kaiken suhteen jotenkin turhan tarkkoja, kun joku kirjoitti että siellä paikkakunnalla kaikki yli 30-vuotiaat käy sokerirasitustestissä. No Helsingissä sit kaikki yli 25-vuotiaat ja täällä myös Papa-seulonnat aloitetaan muita kuntia 5 vuotta aiemmin.

Ajattelin vähän kysellä, että minkälaisia kesälomasuunnitelmia teillä on? Onko matkasuunnitelmia ulkomaille yms.?

Meillä meni uusiks suunnitelmat raskauden myötä, kun oon vähän hysteerinen sen suhteen että ihan mitä vaan voi sattua... Oltiin suunniteltu lentävämme keski/etelä-eurooppaan, josta oltais vuokrattu auto ja ajeltu ristiin rastiin. Mut koska aikasemmin oltiin sovittu, että raskaana ei sitten lennellä vieraisiin maihin nauttimaan esim. ehec-bakteereista, niin luojan kiitos me ei vielä oltu varattu mitään. :D nyt sit sukuloidaan vaan ja laitetaan ikuisuusprojektia, eli omaa kotia kuntoon. :)

Jaksoin sitten pahoinvointini ja univelkani kanssa töihin, mutta helppoa ei ollut, joten katson maanantaina kyllä uudestaan työkuntoni. Ja voi että nää helteet vaan pahentaa oloa.

Vierailija
57/142 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...en ole jaksanut edes konetta avata, pahoinvointi vienyt mehut ihan totaalisesti. Vähän väliä kun syö, pysyy olo jotenkin siedettävänä, mutta heti jos ruokailuun tulee yhtään enempää taukoa on olo ihan järkyttävä eikä pystyasennossa voi olla lainkaan. Toivon kuitenkin että tää pikkuhiljaa alkaa helpottaan, nyt kuitenkin jo 11sta viikko menossa.

Liitolehmälle todettava, että mä oon vannonut jokaisen odotuksen alussa että kun tästä pahoinvoinnista selviän niin en enää koskaan...nyt kuitenkin jo neljäs tulossa joten joku muistinmenetys kai tapahtunee kun olo helpottaa :) Tsemppiä!

Tällä vkolla oli eka nla. Terkkari suostui kuuntelemaan kokeeks jo ääniä, kun pyysin että voitko kokeilla kuuluisko ja samaan hengen vetoon lisäsin että tiedän ettei niiden näillä viikoilla tarvii vielä doblerilla kuulua ;) ...suostui sitten kokeilemaan. Kunnon jatkuvia ääniä ei saanut kuulumaan mutta sen verran että muutamaan kertaan muutaman sekunnin ajan sikiön syke kajahti korviin, maailman paras rytmi :) Helpotti kuulla että joku siellä ainakin on. Ens viikon perjantaina eka ultra sitten nähdään tarkemmin.

Lapsille kerrottiin nyt neuvolan jälkeen. Joku selitys niidenkin saatava sille että äiti makaa sängyssä päivät pitkät. Aivan ihanan innoissaan olivat kaikki. Aluksi mietin että onko liian aikaista kertoa, odotusaika kuitenkin niin pitkä, mutta lasten reaktion jälkeen ratkaisu tuntui oikealta ja nyt ymmärtävät jos äiti ei oikein jaksa. Vauvans yntymästä puhuttiin että syntyy joulun tai uudenvuoden jälkeen, eli ei tarvitse ihan pian odotella. Konkreettisempaa lapsille suhteuttaa odotusajan pituus noin.

Suljettuun ryhmään mukaan kanssa tulossa jos joku järkkää. Kunhan olo helpottaa niin roikkunen mukana paremmin ja aktiivisemmin :)

Vierailija
58/142 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava nimi meidän ryhmälle, kannatetaan! :D

Omaan napaan ei mitään uutta. Olo on tosiaankin aika "normaali" tätä nykyä. Pahoinvointi on tosi satunnaista ja lievää, ja pahin väsymyskin tuntuu jääneen taakse. Iltaisin simahdan kyllä edelleen aikaisin, mutta päikkäreistä oon sentään päässyt eroon.

Onko teillä muilla jotain erityisiä mielitekoja? Mitä hullumpia, sen parempi! :)

Itse en oo tällaista (vielä?) huomannut lainkaan.

Lela 10+4

Vierailija
59/142 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin kuumaa viime päivinä ja pitänyt vielä töissä kärvistellä etten ole jaksanu enää tänne kirjoitella. Ihanaa kun viileni nyt vähän (aika reilustikin..14 astetta näyttää mittari) ja yöllä oli ukkonen! Mä en oikein ole noita helleihmisiä, tykkään ennemmin vähän viileämmästä ja talven pakkaset ei mua oo koskaan haitanneet. Silloin on vain pukeutumiskysymys että tarkenee mutta kesähelteellä ei auta vaikka alasti kulkisi ja uimassakaan ei voi koko aikaa olla...

Mutta juu Lumipallot olis ihana nimi! On tuo Tammenterhotkin suloinen mutta lumipallomahojahan tässä kohta kaikki ollaan niin passais kyllä :)

Me kerrottiin molempien äideille heti kun saatiin tietää kun sattu oleen just äitienpäivä seuraavana päivänä ja mentiin nelistään syömään niin oli sitten hyvä tilaisuus kertoa. Ja juurikin siksi että jos jotain sattuu niin on sitten tukea lähipiirissä. Yhdelle hyvälle ystävälle kerroin myös melkein heti koska hänen kanssaan on paljon puhuttu kaikesta yrittämisestä ja vauvakuumeesta ylipäätään. Sitten muutaman viikon päästä kerroin vielä muutamalle läheisimmälle ystävälle koska en jaksa edes yrittää peittää tätä oloa! Joka kyllä on onneksi alkanu pikkuhiljaa helpottaa jo :) Töissä kerron varmaan sen np-ultran jälkeen. Mulla kans 21. päivä niinkuin tais olla Murusellakin. Kamalan jännää ja ihanaa, ei enää kuin reilu viikko!

Meillä ei ainakaan mitään ulkomaanreissuja ole kesällä tiedossa mutta yksi sukuloimisreissu tehdään tuossa heinäkuun loppupuolella. Mun pari hyvää ystävää yritti houkutella mua lähteen äkkilähöllä vaikka turkkiin joskus syksymmällä, mutta tottapuhuen en halua suomesta poistua tämän raskauden aikana. En tuntisi turvalliseksi oloani jossain vieraassa maassa ja koko ajan olis pelko että jotain sattuu ja silloin tulis kyllä niin armoton koti-ikävä että en halua edes kuvitella. Ennemmin pysyn täällä tutussa ja turvallisessa Suomessa missä apukin on lähellä.

Onkos teillä isoja juhannussuunnitelmia jo tiedossa? Mulle riittää että tulis hyvä ilma ja saa grillata ja nauttia hyvästä seurasta. Saattaa olla että mennään nautiskelemaan Kalajoen hiekkasärkistä tai jotain muuta mutta ei sen kummempaa. Mökillä olis ihanaa mutta ainut mökki mikä on käytössä on sukulaisten yhteisomistuksessa ja siellä kummittelee :D Viime kesänä oltiin miehen kanssa kahdestaan yks yö ja ei mennä varmaan enää toiste, en tiedä mitä jotkut ajattelee mutta meitä pelotti, ihan oikeasti pelotti ja ei kyllä nukuttu pahemmin sinä yönä...juuh meni asian ohi mutta sellaista tällä kertaa :)

Nautitaan kesästä ja pienistä salamatkustajista!

-Hatuli

60/142 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla viimeiset hetket helteen kourissa. Meillä vielä mittari yli 30 asteessa. Uimassa oltiin eilen ja tänään lasten kanssa=)

Illalla saattaa tulla jo paikallisia ukkoskuuroja tännekin... tykkään kyllä ukkosesta, kunhan ei mikään hillitön rajuilma ole =/

Me olemme kertoneet vasta äideillemme ja mieheni on kertonut muutamalle kaverilleen. Itse en ole kertonut yhdellekään kaverilleni vielä. Serkkuni tietää. Olemme paljon tekemisissä keskenämme ja hänkin odottaa vauvaa joulukuuksi, joten oli "helppo" kertoa=)

Keskiviikkona on neuvola, sitä odotellessa!

Lumipalloa kannatetaan nimeksi ryhmälle! Kukahan sen ryhmän jaksaisi pystyttää?

Tellu 7+3