Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokkapalat valkosuklaapäällyksellä?

16.03.2006 |

Olisko jollain antaa ohje tuohon valkosuklaapäälliseen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö tuo ohje (1dl kermaa jne.) siis ihan koko pellilliseen päällysteeksi?

Vierailija
2/8 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa siitä ihan kuohkeaa vaan vähän tahmeahkoa browniemaista - liekö vika reseptissä vai enkö vain vatkaa munia ja sokeria riittävästi. Hyvää silti.

Olen käyttänyt tummaa suklaata ja vaaleaa suklaata. Kaupan valkosuklaasta onnistuu varmaan ihan samalla tavalla. Fazerin Blocksuklaa on suunniteltu nimenomaan leivontaan ja sitä saa myös valkoisena.

En levitä tuota taikinamäärää koko pellille vaan reunoille jää n. 5 cm tyhjää, taikina pysyy hyvin " kasassa" . Kuorrute riittää hyvin siihen päälle. Levitteen epätasaisuudet saa kätevästi naamioitua esim. nonparelleilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjetta ei valitettavasti ole,mutta aion kyllä kehitellä sellaisen. Jään seuraamaan, josko jollain jo olisi, valkosuklaata kun ei ole kaapissa eikä edes lähikaupan valikoimissa, niin ei ole apua ihan tähän hätään.

Vierailija
4/8 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat

(16 annosta)

Taikina:

2 kpl kananmunaa

1,5 dl sokeria (1dl=85g)

4 dl vehnäjauhoja (1 dl = 70 g)

2 tl leivinjauhetta

2 tl vaniljasokeria

4 rkl kaakaojauhetta

1,5 dl Flora Culinessea

1,5 dl appelsiinimehua

Kuorrutus:

1 dl Flora Vispiä

200 g taloussuklaata

2 dl tomusokeria

1. Vatkaa kananmunat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi.

2. Yhdistä vehnäjauhot, leivinjauhe, vaniljasokeri ja kaakaojauhe keskenään.

3. Lisää jauhoseosta, Flora Culinessea ja appelsiinimehua vuorotellen muna-sokerivaahtoon.

4. Levitä seos uunipellille leivinpaperin päälle.

5. Paista 170 °C:n lämpötilassa 15-20 minuuttia.

6. Valmista kuorrutus taikinalevyn jäähtyessä.

7. Sekoita kuorrutuksen aineet kattilassa ja kuumenna.

8. Jäähdytä hieman ja kaada kuorrutus pohjalevyn päälle.

9. Leikkaa levy mokkapaloiksi, kun kuorrutus on jäähtynyt.

Muuta!

1. Halutessasi voit valmistaa kuorrutuksen myös valkosuklaasta.

2. Hauskannäköisen tarjottavan saat valmistamalla puolet kuorrutuksesta tummasta ja puolet valkoisesta suklaasta.

3. Tällöin voit laittaa mokkapalat tarjolle shakkiruutujen tapaan.

Vierailija
5/8 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse tehnyt noita mokkapaloja antamallasi ohjeella?! Siis onko se testattu!? ;)

Itse ihan innoissani tein tänään noita, ja olen vähäsen pettynyt :( En tiedä kai itsekään, MITÄ odotin oikeesti, mutta jotenkin se päällinen ei vastannut odotuksiani... Ensinnäkin se tumma suklaa olisi MINUN tekemänä pitänyt vaihtaa vaaleeseen maitosuklaaseen (tollo minä, olisi ajoissa pitänyt tajuta...) ja toisekseen, pitikö siitä päällisestä tulla sellainen " liru" , siis sellainen tosi löysä?? Vai teinkö jotain väärin??

Nasu

Ps. Maku siis oli ok muiden mielestä, mutta koska itse en tykkää tummasta suklaasta, se ei ollut minun makuuni... Tuo nestemäisyys kai jäi vaivaamaan :)

Nasu

Vierailija
6/8 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko...että tein melkein samaa...siis oletko käynyt blogissa? Mulla tuo kuorrute oli kyllä myös aika löysä, mutta kun annoin seistä sen hetken, se jähmettyi hieman. Mietin, että sen suklaan voisi hyvinkin sulattaa vaikka kahvitilkankin joukossa.

Kurkkaa, näyttikö sun juttusi likimainkaan tuolta, siis katso rakennetta...ja jätä kommentti, jookosta;)

Vierailija
7/8 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapihan sitä tosiaan ihmetellä kuorrutuksen löysyyttä, kun sitä vispiä tuli sinne loroteltua koko purkillinen... Huoh! :) Joo, olen lahopää, tiedän sen! ;)

Että se siitä ja sen ihanuudesta! ;)

Nasu

Ps. Pitää kyllä huomenna tehdä uudestaan, ja vaaleammasta suklaasta vielä, niin tulee mieleistäni ;)

Vierailija
8/8 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä taida olla ainakaan huonompaan suuntaan tulossa kommentteja, kuin mitä siellä sun blogissa jo olikin annettu! ;)

Nasu

Ps. Pitäis joo vaihtaa tää suklaasta sörssääminen johonkin vähän kevyempään - meinaan nimittäin, että pitäis olla paremminkin painon PUDOTUS eikä kohohtus meneillään! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi