Olipas paskat häät. Millaisissa paskoissa häissä itse olet ollut?
Miehen serkku meni eilen naimisiin ja voi jumankekka, ei voi muuta sanoa.
Ensinnäkin morsmaikku olikin ryhtynyt kiihkouskovaiseksi (tämä tuli miehelle ja jopa morsmaikun vanhemmille täytenä yllärinä) ja seremonia oli täynnä uskis hömppää.
Hääpaikalla sama meno jatkui; sulhasen kaverit ja serkut jatkoivat samaa paskan jauhamista, syömisen jälkeen alkoi "hääleikki painajainen" eli leikkiä leikin perään, mihin oli pakko osallistua.
Ja se ruoka, juu.. Purkkihernaria (juu-u, purkki keittoa, morsmaikku paljasti tuon, kun joku mummeli kehuskeli, että oletpas tyttö tehnyt hyvää rokkaa..) ja leipää, joka loppui kesken. Ja alkoholia ei ollenkaan (se nyt ei ollut mikään katastrofi, koska olen viimeisilläni raskaana eli en olisi muutenkaan voinut juoda) ja siitähän riemu syntyi vieraiden keskuudessa..
Ja hääpaikka oli liian pieni vierasmäärään suhtaudettuna..
Aivan varmasti oltaisiin miehen kanssa lähdetty aikaisin kotiin, mutta oltiin appivanhempien kyydissä ja appi halusi jutella veljiensä kanssa, joita ei ole nähnyt pitkään aikaan.
Kommentit (115)
Täällä nolaat ainoastaan itsesi mesoamalla toisten juhlista. Itse tuskin olet häitäsi edes viettänyt.
Tulipas paha mieli hääparin puolesta, kun luki ap:n parjauksen.
Mä en ymmärrä tätä, eikö hemmetti tämä ole juuri se paikka missä voi rauhassa kirota paskat häät ja kettumaiset ihmiset loukkaamatta kenenkään mieltä. Jos joku on tekopyhyyttä niin tommonen jeesustelu!!!
Mutta mokia on ollut, näistä voisivat juhlien järjestäjät ottaa oppia:
- yksissä häissä oli morsiamen ryöstö, veivät sitten morsiamen kaupungille kaljalle sillävälin, kun sulhanen teki jotain, jotta saisi morsiamen takaisin. Lopputulos oli, että juhlaväki odotteli noin 1,5 h että morsian palaisi kalajlta...
- kerran morsiuspari meni valokuvaan suoraan kirkosta, juhlaväki meni juhlapaikalle. Siellä sitten odoteltiin pari tuntia, että morsiuspari tulisi valokuvasta ja juhlat alkaisivat.
- yksissä häissä morsiamen suku oli hyvin uskovaista, morsiuspari itse ei. Sukulaisten pelossa ei sitten uskallettu tarjota mitään alkoholipitoista eikä esim. tanssia lainkaan. Koko juhla laulettiin virsiä. Tuntui oudolta, kun tämä ei selvästi ollut morsiusparin näköinen juhla, vaan pelättiin sukulaisten reaktiota, jos olisi ollut jotain muuta.
- useimmissa häissä morsiuspari on laitettu istumaan yksin omaan poöytäänsä. Useamman kerran ovat itse olleet ihan naama sitruunalla, eivät ole keskustelleet mitään keskenään. Tuntuu oudolta, että elämänsä suurimmassa juhlassa heillä ei ole mitään sanottava toisilleen. Jotenkin se mun mielestä latistaa tunnelmaa.
Aika erikoiset häät olivat nekin, joissa kirkkoon pyydettiin vain osa vieraista. Juhlapaikalla olikin sitten reilusti enemmän väkeä.
erityisesti siksi, että kirkkoon kutsuminen ei edes maksa mitään.
Aika erikoiset häät olivat nekin, joissa kirkkoon pyydettiin vain osa vieraista. Juhlapaikalla olikin sitten reilusti enemmän väkeä.
Tosi outoa, erityisesti siksi, että kirkkoon kutsuminen ei edes maksa mitään.
Olin kaverini avioliittoon siunaamisessa (siviilivihkiminen oli jo tapahtunut aiemmin), ja kirkkoon kutsuttiin vain lähimmät sukulaiset ja ystävät. Loput sitten juhlapaikalle. Musta ihan hyvä systeemi.
Tulipas paha mieli hääparin puolesta, kun luki ap:n parjauksen.
Mä en ymmärrä tätä, eikö hemmetti tämä ole juuri se paikka missä voi rauhassa kirota paskat häät ja kettumaiset ihmiset loukkaamatta kenenkään mieltä. Jos joku on tekopyhyyttä niin tommonen jeesustelu!!!
Hauku vain omiasi, jos haluat haukkua.
Häät ovat hääparin juhlat, eivät sinun, sinä olet vieraana, saat syödä hernarin ja juoda kahvit. Olet siellä tapaamassa ihmisiä, sukulaisiasi, et kritisoimassa ohjelmaa tai ruokaa. Kasva aikuiseksi!
joissa on suorastaan törkeästi kohdeltu vieraita. Mutta toi apn tarina ei ole kyllä sellainen. Mielestäni on ymmärrettävää että jos itse pitää uskonnollisuutta tärkeänä, ja avioliittoon siunaaminen kuitenkin on tärkeä juttu niin ei siinä mitään. Sellainen asia pitää vieraan vaan jaksaa sietää, ei tarvitse itse kääntyä. Eri asia jos ihan henk.koht. jotain puheita alettaisiin pitää, pyydettäisiin tunnustamaan ääneen syntejään tms, mutta normaalit puheet ja virret on ihan normaalijuttuja.
Kyllä varmaan huonoimmat häät ovat olleet sellaiset, että ohjelmana oli vain joku puhe, oltiin seurakuntatalolla jatkoilla ja muut vieraat olivat aika vanhoja parin sukulaisia. Siis tunnelma oli tosi tylsä kun itse olin vielä aika nuori silloin. Mutta ei nekään silti olleet millään tavalla epäkohteliaat tms. aika vain tuli pitkäksi.
Istuttiin rivissä seurakuntasalissa ja uskikset piti käännytyspuheita. Välillä joku rämpytti kitaraa. En olisi mennyt, jos olisin tiennyt. Puheita oli kymmeniä, kaikki samaa paskaa... Ei tanssia, ei mitään, kahvit sentään sai.
teihin verrattuna kyllä sydänmeltään sivistynyt ihminen. Eikö teille itselle tule pahaolo kun suollatte tuota 'paskaa' lähinmäisistänne.
tuossa arvostellaan ennemminkin juhlaa,kuin itse sukulaisia..kyllä se pistää vituttamaan kun tuollaisiin paskoihin häihin on mennyt lupautumaan.
Sulhanen oli jo kirkossa niin päissään, että hädintuskin selviytyi seremonian tolpillaan ja sammuikin sen jälkeen melko pian. Morsian oli sulhasen toilailuista senverran näreissään, että päätyi riipaisemaan jatkoilla melkoisen kännin itsekin. Kännissä ja kiukuspäissään morsian päätyi panemaan jonkun häävieraan kanssa, mutta appiukko yllätti parivaljakon vahingossa ns. housut kintuissa. Tilanne eskaloiutui melko nopeasti 20-30hengen sukujen väliseksi joukkotappeluksi, jossa vakavilta henkilövahingoilta vältyttiin, mutta jatkopaikan irtaimisto, jota myös astaloina käytettiin, kärsi melko vakavia vaurioita. Tilanne loppui poliisin väliintuloon.
Tavalliset Pohjanmaalaiset häät kuulemma (erään vanhahkon vieraan suusta kuultuna), itse en toiste menisi.
Häät on täysin yliarvostettuja. Parempi käydä vaan maistraatissa ja hoitaa pois alta. Rahaakin säästää niin helvetisti.
oikeastaan ainoat huonot häät ovat olleet sellaiset, joissa kaikki tarjoiluja syöneet saivat vatsaflunssan. :( harmitti morsiusparin puolesta.
Olen ollut hauskoissa häissä ja huonoissa häissä. Kai sitä oma mielipide saa olla? En nyt menisi sitä välttämättä ääneen sanomaan mutta tässä sen voin ketään loukkaamatta kertoa.
Huonommat oli sellaiset joissa sai ruuaksi hernekeittoa ja ohjelmassa oli koko ajan rahankeruuta. En ymmärtänyt näitä häitä ollenkaan...koko ajan oli joku ohjelmanumero jossa pyydettiin lisää rahaa kun morsian ja sulhanen oli niiiin köyhiä. Juhlasalissa oli pitkin poikin säästöpossuja johon sai laittaa rahaa ja häälahjaksi piti viedä rahaa. Kaaso piti koko ajan huolen että sitä rahaa laittoi koko ajan johonkin... : )
Ja jo kutsussa luki että alkoholijuomia ei tarjota mutta toivotaan että juhlittaisiin juhlaparin kanssa joten ota omat juomat mukaan.
Bändinä oli pieni radio salin nurkassa.
Pienessä tilassa oli n.120 ihmistä.
Ai niin ja kun ruokana oli hernekeittoa ja juomana vettä niin jälkiruuaksi sai kahvin ja keksin.
Että mun on pakko sanoa että ne oli aika huonot häät. Pitkän päivän jälkeen porukat hävisi sieltä aika nopeasti...varmaan nälissään. Ja joku oli tilannut juhlapaikalle iltasella itselleen pizzaa. Näin ainakin siellä pizza-auton! Tai jos se olikin juhlakalut itse jotka tilasi sitä itselleen saamillaan rahoilla?
Että kyllä ne oli vähän surkeat häät, anteeksi vaan!!!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2011 klo 14:20"]
ne joissa morsiusparin 2 lasta 1 ja 3v sairastivat oksennustautia ja häitä ei voinut perua kun tauti iski edellisenä yönä. ruoka tosin oli hyvää.
ohjelmassa muutama leikki ja juhlat loppui jo klo23 kun morsian ja sulhanen molemmat oksensivat ( ei alkosta vaan tauti tarttui )
ja nämä olivat siis MINUN omat häät =(
[/quote]
Tuossakin on yksi hyvä syy hankkia lapset vasta häitten jälkeen.
[/quote]
Tai jättää hankkimatta...
[/quote]
Tai olla menemättä naimisiin.
[/quote]
Jos se on muka hyvä syy jättää lapset hankkimatta tai olla menemättä naimisiin, että lapsille tulee joskus oksennustauti ja joskus se tulee huonolla hetkellä, niin juu, todellakin kannattaa jättää ne lapset hankkimatta ja häät pitämättä!
Kadettihäissä sulhanen kuoli kadettien käsittelyssä. Tosi surullista verrattuna hernetokkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:20"]Kadettihäissä sulhanen kuoli kadettien käsittelyssä. Tosi surullista verrattuna hernetokkaan.
[/quote]
???
Heittivät sulhasen mereen, hukkui
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 05:03"]
Häät on täysin yliarvostettuja. Parempi käydä vaan maistraatissa ja hoitaa pois alta. Rahaakin säästää niin helvetisti.
[/quote]
Ei kirkkovihkiminen maksa mitään. Vihkiminen, tapahtuu se sitten kirkossa tai maistraatissa, on eri asia kuin hääjuhla.
Kerran olin häissä hienossa kartanossa, jossa hyvä juhlatila ym. Morsian mökötti koko ajan ja häät loppui häävalssiin. Kaikki lähti jo ennen 20 heti kahvin jälkeen. Miksi edes pitää häitä jos haluaa että vieraat lähtee heti kotiin?? No erohan siitä tuli, ei olisi pitänyt alun perinkään ottaa sellaista mököttäjää.
Yleensä häät, missä minä olen nauttinut, on mennyt näin: klo 16 vihkiminen, 18 ruoka, 20 hääkakku, booli, 21 tanssi ja bändi & booli, ekat kotiin klo 23, iltapala 24, vikat kotiin klo 3. Eikä mitään leikkejä vaan jotain pikku ohjelmia pariskunnasta ja heidän vaiheistaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:32"]Heittivät sulhasen mereen, hukkui
[/quote]
Hui, kauheeta! Jos tuohon vertaa mieluummin syön hernekeittoa : (
on naiivia ohjelmaa. Morsiamen/ sulhasen ryöstö on pohjanoteeraus. Ellei keksi ohjelmaa, joka on oikeasti viihdyttävää, on parempi laittaa vaikka musiikkia kuulumaan levyltä.