Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas paskat häät. Millaisissa paskoissa häissä itse olet ollut?

Vierailija
05.06.2011 |

Miehen serkku meni eilen naimisiin ja voi jumankekka, ei voi muuta sanoa.

Ensinnäkin morsmaikku olikin ryhtynyt kiihkouskovaiseksi (tämä tuli miehelle ja jopa morsmaikun vanhemmille täytenä yllärinä) ja seremonia oli täynnä uskis hömppää.

Hääpaikalla sama meno jatkui; sulhasen kaverit ja serkut jatkoivat samaa paskan jauhamista, syömisen jälkeen alkoi "hääleikki painajainen" eli leikkiä leikin perään, mihin oli pakko osallistua.

Ja se ruoka, juu.. Purkkihernaria (juu-u, purkki keittoa, morsmaikku paljasti tuon, kun joku mummeli kehuskeli, että oletpas tyttö tehnyt hyvää rokkaa..) ja leipää, joka loppui kesken. Ja alkoholia ei ollenkaan (se nyt ei ollut mikään katastrofi, koska olen viimeisilläni raskaana eli en olisi muutenkaan voinut juoda) ja siitähän riemu syntyi vieraiden keskuudessa..

Ja hääpaikka oli liian pieni vierasmäärään suhtaudettuna..

Aivan varmasti oltaisiin miehen kanssa lähdetty aikaisin kotiin, mutta oltiin appivanhempien kyydissä ja appi halusi jutella veljiensä kanssa, joita ei ole nähnyt pitkään aikaan.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vain kerran häissä, ja ne olivat upeat ja todella hyvin suunniteltu, ja aivan sikakalliit. Ainoastaan morsiamen puolesta harmittaa vähän, koska kaasot pitivät typerän, morsianta nolaavan puheen, joka jatkui ja jatkui ilman päätä eikä häntää. Toinen juttu oli ruokailu. Kyseessä oli suuret häät, joten meni useita tunteja kirkkomenojen alusta ennen kuin viimeinenkin pöytä oli saanut ruokaa. Kaikki pienet lapset oli tässä kauimmaisessa pöydässä, ja mielestäni muuten niin ihanissa häissä olisi voitu huomioida paremmin se, ettei lapsia odotuteta tarpeettomasti. Onneksi vanhemmat olivat tosin ottaneet smoothieita ym mukaan, joten katastrofilta vältyttiin.

Vierailija
102/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hääpari oli kuvattavana yli tunnin ajan, vieraat seisoivat helteisellä pihalla ilman juomaa ja ruokaa. Kuohuviinit oli kaadettu liian aikaisin, kun viimein saimme juotavaa, oli kuohari lämmintä ja väljähtänyttä.

Ja kun vihdoin päästiin sisään, tila oli liian pieni. Takanani istui lihava nainen, onneksi olin vielä hoikka ja notkea.

Ruoka oli mautonta, ohjelma tylsää. Lähdimme ajoissa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä muuten ok häissä jouduttiin istumaan pöytään, jossa muut olivat kuuromykkiä tai muuten vaan sosiaalisesti lahjattomia. Esitettiin ihan vaan on ilmoja pidellyt-tyylisiä kysymyksiä, joihin vastattiin yhdellä sanalla eikä mitään yritystä vastakysymyksiin. Se nyt on kuitenkin ihan luonnollista puhua samassa pöydässä ruokailevien kanssa tai edes esitellä itsensä. Ei ilmeisesti kuitenkaan kaikille...

Luojan kiitos siinä ei tarvinnu istua kuin ruokailun ajan.

Vierailija
104/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaikkia vieraita ei kutsuta vihkitilaisuuteen?

Olemme suunnittelemassa häitä (ensi kesälle) ja koska emme kuulu kirkkoon, on meillä siviilivihkiminen.

Maistraatti on mielestäni todella tylsä paikka, joten ajattelimme kutsua kotiimme vain lähimmät sukulaiset ja ystävät (noin 15 henkeä) todistamaan vihkitilaisuutta. Jotain tarjottavaa olisi myös tarkoitus hommata kotiin.

Illaksi varaisimme ravintolan tai vastaavan tilan isompia juhlia varten ja sinne kutsuisimme ison määrän kavereita. Jos tilaisuus on ravintolassa, niin tarjoaisimme jotain pientä syötävää ja 1-2 juomaa, ja loput juomat vieraat ostaisivat itse baarista (meillä ei ole varaa tarjota koko illan juomia 50 hengelle ravintolahinnoin).

Onko tökeröä tehdä näin? Toinen vaihtoehto on jättää iltatilaisuus välistä, mutta sitten iso osa kavereista ei pääsisi juhlimaan häitämme ollenkaan.

Vierailija
105/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

motkotti minulle koko häätilaisuuden ajan, että oliko sun pakko ottaa tuo kersa mukaan; oli ja eikä meillä päin tapana ole jättää lapsia pois juhlista. Mieheni oli juhlien seremoniamestari, morsian on sopinut nuoren kummin kanssa, että auttaa minua pojan hoidossa, mutta hänellä ei ollut lastenhoitokokemusta. Vietin pojan kanssa suurimman osan aikaa ulkona hiekkalaatikolla ja lähdin aikaisin pois.

Vierailija
106/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää vaan tarjottavat huolella.

jos kaikkia vieraita ei kutsuta vihkitilaisuuteen?

Olemme suunnittelemassa häitä (ensi kesälle) ja koska emme kuulu kirkkoon, on meillä siviilivihkiminen.

Maistraatti on mielestäni todella tylsä paikka, joten ajattelimme kutsua kotiimme vain lähimmät sukulaiset ja ystävät (noin 15 henkeä) todistamaan vihkitilaisuutta. Jotain tarjottavaa olisi myös tarkoitus hommata kotiin.

Illaksi varaisimme ravintolan tai vastaavan tilan isompia juhlia varten ja sinne kutsuisimme ison määrän kavereita. Jos tilaisuus on ravintolassa, niin tarjoaisimme jotain pientä syötävää ja 1-2 juomaa, ja loput juomat vieraat ostaisivat itse baarista (meillä ei ole varaa tarjota koko illan juomia 50 hengelle ravintolahinnoin).

Onko tökeröä tehdä näin? Toinen vaihtoehto on jättää iltatilaisuus välistä, mutta sitten iso osa kavereista ei pääsisi juhlimaan häitämme ollenkaan.

Vierailija
107/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan ihan normaali toimintatapa siviilivihkimisen yhteydessä. Voisitte ehkä pitää jonkun "seremonian" myös iltajuhlassa: puheet toisillenne, yhteislaulun tms.

Vierailija
108/115 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiijä oonko ollu suorastaan paskoissa häissä, mutta kerran tarjoilun ja ohjelman  ankeus oli kyllä suorastaan huvittavaa. Kyse erään maankuntakaupungin ehkä yhdestä varakkaimmista perheestä. Ateria koostui kolmesta ruokalajista: kalakeitto, mehu ja ruisleipä (jonka päälle ei ollut mitään pantavaa) Ohjelmana sitten morsiaman isän juhlapuhe, ja lisäksi tais olla eräs sulhasen kaveri siellä soittamassa ja laulamassa (ilmaiseksi tietenkin). Iltajuhla oli sitten baarissa missä jokainen sai maksaa oman juomansa,

Aina kun oon ollu huomattavasti vähävaraisempien sukujen hääjuhlissa niin tarjoilu vähintään 10 kertaista. Ei sen tartte mitään luxusta olla, mutta jotenkin surkuhupaisaa että vankilassakin on paremmat sapustakat kuin varoistaan tunnetun pohjoissuomalaisen perheen häissä. Niin se taitaa yleisestikin mennä, että mitä rikkaampi ihminen sen saiturimaisempi. Roope Ankka ei ole fiktiivinern hahmo.

Vierailija
109/115 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kerran häissä joissa meidät lapsiperheet oli sijoitettu istumaan samaan pöytään. Kun tuli häävalssin aika, tuli kaaso hätistelemään meidät pois pöydästä. Pöytä kasattiin pois ja tilalle tuli tanssilattia. Hääpari oli ilmeisesti laskenut, että me joilla oli pieniä lapsia poistuisimme paikalta siinä vaiheessa iltaa.

Vierailija
110/115 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omilta häiltäni. Ei mitään leikkejä. Kaverien bändi soitteli jammailumusaa. Syötiin ja keskusteltiin. Paikalla kanssa noin 30 henkilöä. Kaikki söivät ja istuivat käytännössä katsoen samassa pöydässä u-muodossa.

Vierailija
111/115 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli ei lapsia. Paitsi hääparin omat, ja kummilapset, ja sisarustensa lapset ja sitten parin parhaan ystävän lapset.

Vihkiminen oli klo 15.00, sieltä siirryttiin juhlapaikalle ja ruokaa sai 16.30 (aika ripeästi kuitenkin) ja lähdimme miehen kanssa kotiin 18.00. Siinä vaiheessa juhlat olivat siinä pisteessä, että mitään ei enää ollut odotettavissa. Vieraita oli noin 100 ja muutkin tekivät lähtöä, vaikka kaaso miten kuulutti, että jatkoja seuraa.

Kuulostaa siltä että vaivauduitte just ja just paikalle ja päätitte lähteä itse heti kun ruoat on syöty. Asenne ratkaisee. Toki jos istuu tuppisuuna kolme tuntia niin aika käy pitkäksi.

Vierailija
112/115 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään paskat häät muuten mut se ettei ole alkoholia niin pilaa tunnelman

Vierailija
113/115 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatauti ja oksennus

Vierailija
114/115 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hääni olivat melko paskat ja sulhanen umpipaska. Sulhasen kaverit piti jotain tunnin monologeja saarnatyyliin.

Vierailija
115/115 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:38"]

Kerran olin häissä missä ruokajuomana oli maitoa, mehua, vettä ja kotikaljaa. Siis ihmiselämän yksi suurimmista juhlista ja pari ei tarjoa viiniä? Muutenkin toki olivat vähän junttimaiset häät. Yllättäen ovat jo eronneet :D

[/quote]

Ihan normisetti. Olenkohan ollut yksissäkään häissä missä on ollut viiniä tarjolla. Boolia toki.

[/quote]

Aika omalaatuisia tuttuja/sukulaisia sulla. Olen itse ollut n. 10-15 häissä ja  2 tai 3 niistä ei ole viiniä tarjoiltu.

Ns alemman tason väki ei yleensä ymmärrä mitään viineistä niin ei sitä sitten tarjotakaan. Ale Coqqia ja boolia Virosta tuotuihin halpaviinoihin tehtynä kylläkin, ei ole "hienostelua"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi