Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas paskat häät. Millaisissa paskoissa häissä itse olet ollut?

Vierailija
05.06.2011 |

Miehen serkku meni eilen naimisiin ja voi jumankekka, ei voi muuta sanoa.

Ensinnäkin morsmaikku olikin ryhtynyt kiihkouskovaiseksi (tämä tuli miehelle ja jopa morsmaikun vanhemmille täytenä yllärinä) ja seremonia oli täynnä uskis hömppää.

Hääpaikalla sama meno jatkui; sulhasen kaverit ja serkut jatkoivat samaa paskan jauhamista, syömisen jälkeen alkoi "hääleikki painajainen" eli leikkiä leikin perään, mihin oli pakko osallistua.

Ja se ruoka, juu.. Purkkihernaria (juu-u, purkki keittoa, morsmaikku paljasti tuon, kun joku mummeli kehuskeli, että oletpas tyttö tehnyt hyvää rokkaa..) ja leipää, joka loppui kesken. Ja alkoholia ei ollenkaan (se nyt ei ollut mikään katastrofi, koska olen viimeisilläni raskaana eli en olisi muutenkaan voinut juoda) ja siitähän riemu syntyi vieraiden keskuudessa..

Ja hääpaikka oli liian pieni vierasmäärään suhtaudettuna..

Aivan varmasti oltaisiin miehen kanssa lähdetty aikaisin kotiin, mutta oltiin appivanhempien kyydissä ja appi halusi jutella veljiensä kanssa, joita ei ole nähnyt pitkään aikaan.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskat häät on sellaiset joissa on rento tunnelma, hyvää ruokaa, hyvä bändi!

Vierailija
42/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:48"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:44"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2011 klo 14:20"] ne joissa morsiusparin 2 lasta 1 ja 3v sairastivat oksennustautia ja häitä ei voinut perua kun tauti iski edellisenä yönä. ruoka tosin oli hyvää.
ohjelmassa muutama leikki ja juhlat loppui jo klo23 kun morsian ja sulhanen molemmat oksensivat ( ei alkosta vaan tauti tarttui )

ja nämä olivat siis MINUN omat häät =( [/quote] Tuossakin on yksi hyvä syy hankkia lapset vasta häitten jälkeen. [/quote] Tai jättää hankkimatta... [/quote] Tai olla menemättä naimisiin. [/quote] Jos se on muka hyvä syy jättää lapset hankkimatta tai olla menemättä naimisiin, että lapsille tulee joskus oksennustauti ja joskus se tulee huonolla hetkellä, niin juu, todellakin kannattaa jättää ne lapset hankkimatta ja häät pitämättä!

[/quote]

Pointti olikin se, että häät menivät pilalle lasten sairauden takia ja taisi verottaa hääparinkin juhlaa. Tuskin sairauksille koskaan on hyvää hetkeä. Siltikin ne kuuluvat elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääleikit ovat yleensä naurettavia. Vapaa seurustelu ja lyhyt musiikki- tai tanssiesitys ovat mielestäni hyviä ideoita. Kuka häävieras todellisuudessa haluaa olla juhlissa osallisena leikeissä tai edes kuuntelemassa jonkun örveltäjän karaoke-esityksiä.

Tarjoilu voi taas olla hyvinkin omaperäistä ja hääparin näköistä. Siihen kannattaa kyllä panostaa.

Vierailija
44/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät Suomenlinnassa. kukaan ei maininnut, että edessä olisi kompurointi kovassa tuulessa puolen saaren läpi!!!! minulla 10cm korot, mummollani rollaattori..

itse juhlatila oli kylmä kellari  ja vessakin löytyi ulkoa. oli syyskuu.

Vierailija
45/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh, hyviä tarinoita. Mä olin kerran yksissä häissä soittamassa ja morsian oli syntisen kaunis ja seksikäs. No eihän siihen uskaltanut kajota, niin nain sitten morsiammen äitiä takahuoneessa. Miehensä oli sammunut jo alkuillasta. Kyllä oli kiimainen täti.

t. muusikko

Vierailija
46/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2011 klo 21:59"]

ja ainoa ohjelma oli morsiammen ryöstö jonka varjolla kerättiin vierailta rahaa ja kun ensimmäinen kierros oltiin kerätty niin puhe muuttui no, antakaa nyt vähän lisää eihän tää riitä mihinkään -tyyliseksi :/ Morsian tuotiin takaisin muutaman tunnin kuluttua kun sulhasen äiti komensi jonkun hänet hakemaan olivat jumittuneet lähipubiin ryyppäämään. Sulhasen isä järkkäsi omat ohjelmat autonsa takakontilla alkoholijuomia tarjoilemalla...

[/quote] niinhän se on ollut. Perinne Suomessa. Takaluukku pystyssä juhlissa. Hauska. Kai menit mukaan.

Vierailija
47/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:40"]

häät Suomenlinnassa. kukaan ei maininnut, että edessä olisi kompurointi kovassa tuulessa puolen saaren läpi!!!! minulla 10cm korot, mummollani rollaattori..

itse juhlatila oli kylmä kellari  ja vessakin löytyi ulkoa. oli syyskuu.

[/quote]

;) ihana Ihana Suokki. Ja ajattelemattomat vieraat. no, ainakin muistat sen päivän. Näen teidät sieluni silmin köpöttelemässä. Ihana. Hauska. 

Vierailija
48/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa on sun elämä..pidetään peukkuja,ettet saa enää hääkutsuja

Vierailija
49/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:23"]

Noh, itseasiassa tarjoilujen pitäisi suurinpiirtein vastata annetun lahjan arvoa. Jos vie 50 - 100 e lahjarahaa ja saa vastineeksi hernaria, niin on se aika noloa. Lisäksi samaan hintaan olisi saanut tarjolle jotain muutakin vähemmän ilmastonmuutosta aiheuttavaa.

[/quote]

Juuri näin. Jollei ole varaa isoihin häihin panostaa, niin kannattaa pitää sitten pienemmät. Häistä ei saa jäädä rahastuksen makua vieraille.

Vierailija
50/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:39"]

Olen ollut monenlaisissa häissä, osa hyvin hengellisiä ja koskettavia, osa erittäin omaperäisiä ainitlaatuisine ohjelmineen. Kuukauden päästä tulossa mielenkiintoiset häät, kun kaksi taiteilijaa saavat toisensa. Jo hääkutsu on hyvin epätavallinen. Olen viihtynyt kaikissa häissä ja ei ole tarvetta moittia. Mikä vaivaa ihmisiä, kun pitää kielteiseen sävyyn arvostella juhlia, joihin kutsuttu. Jääkää pois jatkossa, niin ei tule teille paha mieli.

[/quote]

Mistäs sen etukäteen tietää millaiset kemut on? Sitten kun paikapäällä huomaa ettei vieraiden viihtyvyyteen olekaan panostettu, niin pakko on kärvistellä kun ei heti kehtaa poiskaan lähteä.

Kyllä se niin on, että jos vieraita kutsutaan (häihin usein pitkienkin matkojen takaa) niin silloin täytyy juhliin ja tarjoomuksiin myös panostaa.

Vierailija
51/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin häissä missä ruokajuomana oli maitoa, mehua, vettä ja kotikaljaa. Siis ihmiselämän yksi suurimmista juhlista ja pari ei tarjoa viiniä? Muutenkin toki olivat vähän junttimaiset häät. Yllättäen ovat jo eronneet :D

Vierailija
52/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään hölmöläissuvun pojan häissä loppui ruoka ennenkuin kaikki vieraat (minä mukaanlukien) ehtivät sitä saada. Samoin loppui juomat kesken illan ja hätäpäissään isäntäväki sotki sen jälkeen sahtia ja spriteä (!) booliksi. Ja rahaa tietty oli pyydetty lahjaksi...

Ja saman suvun tytär kun meni naimisiin, niin häissä ei ollut kaikille istumapaikkaa kun morsiamen isä oli vissiin ajatellut että säästetään. Osa vieraista söi seisaaltaan ulkona. Onneksi ei sentään satanut.

Perheessa on vielä yksi naimaton lapsi. Saas nähdä mitä perseilyä sen häissä vielä onkaan kun suvun kaikkitietävä isä laittaa taas asiat rullaamaan...

Kaikkien ei kannattaisi yrittää järjestää isoja juhlia ilman ulkopuolista apua/asiantuntijaa.

Vierailija
53/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran hääjuhlassa, joka pidettiin kerrostalon kerhohuoneessa. Seinillä oli mainosjulisteita, ei pöytäliinoja tai muutakaan koristelua. Ruokana oli sitä hernekeittoa (klassikko ilmeisesti?) ja sen päälle kakkukahvit. Muovikupeissa oli tarjolla Dumleja ja sipsejä, mutta muuta ei itse kyhätyn kakun lisäksi ollut tarjolla, ja kakku oli niin pieni, että sitä ei riittänyt kaikille. Ohjelmaa ei ollut (mikä ei sinänsä haitannut), mutta juhla jatkui omakustanteisesti toisella paikkakunnalla sijaitsevassa karaokebaarissa. Nuukailu ja ankeat puitteet vähän ihmetyttivät, kun eivät ole mitään vähävaraisia ihmisiä kumpikaan, eivätkä muutenkaan oikein istu mihinkään wt-kategoriaan, toisin kuin häistä voisi päätellä. Jäi vähän arvoitukseksi miksi järjestää juhlat, jos ei huvita yhtään panostaa. Ehkä tavoittelivat boheemiutta. 

Vierailija
54/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:38"]

Kerran olin häissä missä ruokajuomana oli maitoa, mehua, vettä ja kotikaljaa. Siis ihmiselämän yksi suurimmista juhlista ja pari ei tarjoa viiniä? Muutenkin toki olivat vähän junttimaiset häät. Yllättäen ovat jo eronneet :D

[/quote]

Ihan normisetti. Olenkohan ollut yksissäkään häissä missä on ollut viiniä tarjolla. Boolia toki.

Vierailija
55/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:01"]

Olin kerran hääjuhlassa, joka pidettiin kerrostalon kerhohuoneessa. Seinillä oli mainosjulisteita, ei pöytäliinoja tai muutakaan koristelua. Ruokana oli sitä hernekeittoa (klassikko ilmeisesti?) ja sen päälle kakkukahvit. Muovikupeissa oli tarjolla Dumleja ja sipsejä, mutta muuta ei itse kyhätyn kakun lisäksi ollut tarjolla, ja kakku oli niin pieni, että sitä ei riittänyt kaikille. Ohjelmaa ei ollut (mikä ei sinänsä haitannut), mutta juhla jatkui omakustanteisesti toisella paikkakunnalla sijaitsevassa karaokebaarissa. Nuukailu ja ankeat puitteet vähän ihmetyttivät, kun eivät ole mitään vähävaraisia ihmisiä kumpikaan, eivätkä muutenkaan oikein istu mihinkään wt-kategoriaan, toisin kuin häistä voisi päätellä. Jäi vähän arvoitukseksi miksi järjestää juhlat, jos ei huvita yhtään panostaa. Ehkä tavoittelivat boheemiutta. 

[/quote]

Niinpä, ja noissa olosuhteissa ihmiset sitten parhaimpiinsa pukeutuneina koittavat luoda juhlatunnelmaa. Jos aikoo pitää häänsä pommisuojassa tai karaokebaarissa niin voisi mainita kutsussakin että tule sellaisena kuin olet, ettei joku esimerkiksi turhaan hanki uutta kallista pukua.

Vierailija
56/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:06"]

[/quote]

Ihan normisetti. Olenkohan ollut yksissäkään häissä missä on ollut viiniä tarjolla. Boolia toki.

[/quote]

Aika omalaatuisia tuttuja/sukulaisia sulla. Olen itse ollut n. 10-15 häissä ja  2 tai 3 niistä ei ole viiniä tarjoiltu.

Vierailija
57/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:32"]Heittivät sulhasen mereen, hukkui
[/quote] :(

Vierailija
58/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:06"]

[/quote]

[/quote]

Aika omalaatuisia tuttuja/sukulaisia sulla. Olen itse ollut n. 10-15 häissä ja  2 tai 3 niistä ei ole viiniä tarjoiltu.

[/quote] Itse olen ollut vain kolmissa häissä ja kaikki alkottomia (ruokaa toki satsattu viimeisen päälle). Hyvin on porukka viihtynyt. Parhaimpia onkin juuri juhlat joissa osataan pitää hauskaa ilman viinaksia.

Vierailija
59/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööööööhmmmmm?????? Eikös ne häät ole yleensä ihan tätä itse pariskuntaa varten??? Oletko katsonut liikaa hää ohjelmia??? Olet erittäin ilkeä ap. Jos olisit kunnollinen nainen , et tulisi tänne puhumaan paskaa ...... Mikä helvettti ihmisiä vaivaaa, mennään naimisiin kirkossa ja lausutaan vala jumalan nimeen ja sitten valitetaaan kun ei jaksais mitään usokki juttuja... Sen lisäksi nykyään häät ovat jonkinlainen show ei mitään muuta !!!!!!! Av hp

Vierailija
60/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun mielestä näköjään rahastuksen maku kuuluu jäädä, kun katsoo noita peukutuksia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme