Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipas paskat häät. Millaisissa paskoissa häissä itse olet ollut?

Vierailija
05.06.2011 |

Miehen serkku meni eilen naimisiin ja voi jumankekka, ei voi muuta sanoa.

Ensinnäkin morsmaikku olikin ryhtynyt kiihkouskovaiseksi (tämä tuli miehelle ja jopa morsmaikun vanhemmille täytenä yllärinä) ja seremonia oli täynnä uskis hömppää.

Hääpaikalla sama meno jatkui; sulhasen kaverit ja serkut jatkoivat samaa paskan jauhamista, syömisen jälkeen alkoi "hääleikki painajainen" eli leikkiä leikin perään, mihin oli pakko osallistua.

Ja se ruoka, juu.. Purkkihernaria (juu-u, purkki keittoa, morsmaikku paljasti tuon, kun joku mummeli kehuskeli, että oletpas tyttö tehnyt hyvää rokkaa..) ja leipää, joka loppui kesken. Ja alkoholia ei ollenkaan (se nyt ei ollut mikään katastrofi, koska olen viimeisilläni raskaana eli en olisi muutenkaan voinut juoda) ja siitähän riemu syntyi vieraiden keskuudessa..

Ja hääpaikka oli liian pieni vierasmäärään suhtaudettuna..

Aivan varmasti oltaisiin miehen kanssa lähdetty aikaisin kotiin, mutta oltiin appivanhempien kyydissä ja appi halusi jutella veljiensä kanssa, joita ei ole nähnyt pitkään aikaan.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2011 klo 21:41"]Miehen serkku meni eilen naimisiin ja voi jumankekka, ei voi muuta sanoa.

Ensinnäkin morsmaikku olikin ryhtynyt kiihkouskovaiseksi (tämä tuli miehelle ja jopa morsmaikun vanhemmille täytenä yllärinä) ja seremonia oli täynnä uskis hömppää.

Hääpaikalla sama meno jatkui; sulhasen kaverit ja serkut jatkoivat samaa paskan jauhamista, syömisen jälkeen alkoi "hääleikki painajainen" eli leikkiä leikin perään, mihin oli pakko osallistua.

Ja se ruoka, juu.. Purkkihernaria (juu-u, purkki keittoa, morsmaikku paljasti tuon, kun joku mummeli kehuskeli, että oletpas tyttö tehnyt hyvää rokkaa..) ja leipää, joka loppui kesken. Ja alkoholia ei ollenkaan (se nyt ei ollut mikään katastrofi, koska olen viimeisilläni raskaana eli en olisi muutenkaan voinut juoda) ja siitähän riemu syntyi vieraiden keskuudessa..

Ja hääpaikka oli liian pieni vierasmäärään suhtaudettuna..

Aivan varmasti oltaisiin miehen kanssa lähdetty aikaisin kotiin, mutta oltiin appivanhempien kyydissä ja appi halusi jutella veljiensä kanssa, joita ei ole nähnyt pitkään aikaan.
[/quote]

Itse en ole koskaan ollut häissä joissa tarjoillaan alkoholia.

T.ex-lesta

Vierailija
62/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuhlan tarkoitushan on juhlia kahden suvun yhdistymistä eikä se siten perinteisesti välttämättää mikään iloinen juhla ole ollut vaan ikään kuin kaupan vahvistus. Luonnollisesti ystävät ja sukulaiset on vaikea sovittaa samoihin juhliin ja siinä missä sukulaisten kanssa voisi viettää perinteiset kuulumistenvaihtamistapaamiset, ystäville usein on tärkeintä hyvät bileet. Kompromissi (ystävät sekä sukulaiset) vaatii hyvät tarjoilut jotta vieraat eivät tuntisi itseään ulkopuolisiksi vaan tervetulleiksi.

Menin naimisiin reilu 20 v sitten eikä tullut mieleenikään järjestää minkäänlaista hääjuhlaa - olipahan vain maistraatissa 2 virkatodistajaa. Muiden häissä olen sen sijaan viihtynyt ja aina on ollut hyvät ruuat ja viinit eikä mitään lapsikieltoa ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin ei oltu lapsia kutsuttu, mutta muutamat landepaukut sinne kuitenkin rahtasivat koko katraansa. Sitten etsittiin syöttötuoleja pitkin juhlapaikkaa ja koitettiin keksiä viihdykettä märiseville penskoille.

Vierailija
64/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:54"]

Meidän häihin ei oltu lapsia kutsuttu, mutta muutamat landepaukut sinne kuitenkin rahtasivat koko katraansa. Sitten etsittiin syöttötuoleja pitkin juhlapaikkaa ja koitettiin keksiä viihdykettä märiseville penskoille.

[/quote]

Monet eivät tajua, että kutsu koskee vain kutsussa mainittuja henkilöitä. Jollei siinä lue lasten nimiä, niin silloin heitä ei ole kutsuttu.

Vierailija
65/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä ihmisiä täällä vauva sivustolla pyörii !!!! Oikeen oksettaa olla suomalainen. Onneksi en tänne enää eksy.

Vierailija
66/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:38"]

Kerran olin häissä missä ruokajuomana oli maitoa, mehua, vettä ja kotikaljaa. Siis ihmiselämän yksi suurimmista juhlista ja pari ei tarjoa viiniä? Muutenkin toki olivat vähän junttimaiset häät. Yllättäen ovat jo eronneet :D

[/quote]

Ihan normisetti. Olenkohan ollut yksissäkään häissä missä on ollut viiniä tarjolla. Boolia toki.

[/quote]

Heh, voin kyllä kuvitella minkälainen suku/kaveripiiri sinulla on..

Jos on JUHLA-ATERIA niin siihen kuuluu viini ruuan kanssa, vähintään, ja hyvien tapojen mukaisesti myös aperitiivi ja digestiivi. Paitsi tietysti jos on hernekeittohäät niin sitten ei.. mutta kuka tarjoaa keittoa häissä ainoana ruokana?

Vierailija
67/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ollut hyvissä häissä.omani olivat rimanalitus.pitäs mennä maistraatissa naimisiin..kallista ja turhaa touhua!

Vierailija
68/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ankeista häistä ei saisi valittaa? Onhan se tympeätä kun ei ole edes tiennyt morsiamen uskovaisuudesta ja koko hääjuhla onkin sitten virsiä ja rukoilua. Aika moni näköjään pitänyt samankaltaisia häitä kun aloituksen alapeukkujen määrää katsoo :D Oikeesti, miks pitää vetää koko purkki herneitä nenään jos joku avautuu AV:lla, olisko parempi sitten haukkua päin naamaa?

Vierailija
69/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:25"]Ööööööööhmmmmm?????? Eikös ne häät ole yleensä ihan tätä itse pariskuntaa varten??? Oletko katsonut liikaa hää ohjelmia??? Olet erittäin ilkeä ap. Jos olisit kunnollinen nainen , et tulisi tänne puhumaan paskaa ...... Mikä helvettti ihmisiä vaivaaa, mennään naimisiin kirkossa ja lausutaan vala jumalan nimeen ja sitten valitetaaan kun ei jaksais mitään usokki juttuja... Sen lisäksi nykyään häät ovat jonkinlainen show ei mitään muuta !!!!!!! Av hp
[/quote] ööö, eikös ne jollain tavalla ole vieraillekkin kun ne on sinne kutsuttu.

Vierailija
70/115 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset varmaan aika perushäät, molemmat suvut möllöttävät omissa pöydissään, ei alkoholitarjoilua, ruokana karjalanpaistia. En tarkoita että pitää vetää pää täyteen, mutta kyllähän pari maljaa notkistaisi tilannetta. Niin suomalaista, eipä olisi uskonut että kyseessä oli joku onnellisuuteen ja rakkauteen viittaava tapahtuma. Oli niin tylsää että lähdettiin heti kun kehdattiin. 

Vierailija
71/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä tuota, että ryöstetään morsian tai sulhanen ja sitten viedään se johonkin kauas kaljalle. Miehen siskon häissä oli sulhasen ryöstö ja sielläkin sitä sulhasta sitten odoteltiin, tosi kiusallista..

Vierailija
72/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun häissä olimme paikoitettuina ventovieraiden kanssa. Koskaan tuskin tavataan näitä ventovieraita uudelleen joten miksi pakkotutustuttaa ihmisiä??? Väkinäistä. Lapsi alibina lähdettiin ensimmäisten joukossa. Olis ollu paljon omia serkkuja joiden kanssa olisi ollut kiva jutella, ei nähdä kovin usein, mutta kun ei päästy edes samaan huoneeseen. Paikkakorttien laitto juhlissa joissa paikat ovat "epätasa-arvoisia" on sekin kyseenalaista... Tylsää oli. Sääli.

Vierailija
73/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sinne ravintolaan, yksityistila teillä siellä varmaan on muutenkin. Kyllä ihmiset odottavat hääjuhliin tullessaan näkevänsä myös ne häät, sen vihkitilaisuuden. Itse olisin vieraana pettynyt, jos saisin kutsun vain iltabileisiin, koska inhoan juhlimista muutenkin ja mielestäni häissä tunnelma latistuu heti kun morsiuspari astuu kirkosta. Mieluummin menisin häihin, jossa näkisin vihkimisen, mutta en pääsisi juhlapaikalle.

Vierailija
74/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat asioita, jotka tehdään hääparin tavalla. En minäkään nauttisi kauheasti juhlista, jotka olisivat täynnä uskonnollista puhetta, mutta ilmeisesti sillä olisi tärkeä merkitys hääparille.

Sen sijaan asioita, joissa vieraat pitäisi ottaa huomioon, on esimerkiksi ruuan riittävyys ja sopivuus (ilmoitetut erikoisruokavaliot), liian pitkät odottelut yms. käytännön asiat. Kun menen juhliin, joissa oletettavasti tai kutsun mukaan on tarjoilua, toivon myös saavani vatsan täyteen (jos maku ei miellytä, se on oma ongelmani), toivon myös että koko päivä ei mene hääparin odotteluun valokuvauksesta sateisessa ulkotilassa tms.

Vierailija
75/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sinne ravintolaan, yksityistila teillä siellä varmaan on muutenkin. Kyllä ihmiset odottavat hääjuhliin tullessaan näkevänsä myös ne häät, sen vihkitilaisuuden. Itse olisin vieraana pettynyt, jos saisin kutsun vain iltabileisiin, koska inhoan juhlimista muutenkin ja mielestäni häissä tunnelma latistuu heti kun morsiuspari astuu kirkosta. Mieluummin menisin häihin, jossa näkisin vihkimisen, mutta en pääsisi juhlapaikalle.

Komppi tälle. Olin viime kesänä häissä, joissa oli tosi kiva siviilivihkitilaisuus ulkona. Hääpari asteli musiikin saatelessa eteen, itse toimitus oli lyhyt, mutta tuomari piti kauniin puheen avioliiton merkityksestä yhteiskunnalle tai jotain vastaavaa )tässähän voisi myös joku läheinen puhua jotain), sitten morsiamen sisarukset lauloivat, ehkä myös voisi lukea jonkun runon.. Lopuksi hääpari asteli pois ja pääsimme heittämään riisit.

Vierailija
76/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

motkotti minulle koko häätilaisuuden ajan, että oliko sun pakko ottaa tuo kersa mukaan; oli ja eikä meillä päin tapana ole jättää lapsia pois juhlista. Mieheni oli juhlien seremoniamestari, morsian on sopinut nuoren kummin kanssa, että auttaa minua pojan hoidossa, mutta hänellä ei ollut lastenhoitokokemusta. Vietin pojan kanssa suurimman osan aikaa ulkona hiekkalaatikolla ja lähdin aikaisin pois.

jotka kohdalleni ovat osuneet olivat ihan "maalaisten" pitämät...kuuluuko lapsettomat häät ja kaupunkilaisuus jotenkin yhteen? Uskoisin että kyse on ihan siitä mistä kukakin hääpäri tykkää, ei asuinpaikasta.

Ap, minäkin vähän ihmettelen purkkihernekeittoa. Ei siksi että pitäisi olla kallis ruoka vaan siksi että eikö halvemmaksi olisi tullut itse keittää hernekeitto? Maksaahan purkkikin euron, ja jos yksi vieras syö purkillisen ja paljon vieraita...Mutta kukin tyylillään. Uskovaisuus ei tarkoita että pitäs olla tanssittomat ja alkoholittomat häät, ei kaikilla.

Vierailija
77/115 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne joissa morsiusparin 2 lasta 1 ja 3v sairastivat oksennustautia ja häitä ei voinut perua kun tauti iski edellisenä yönä. ruoka tosin oli hyvää.

ohjelmassa muutama leikki ja juhlat loppui jo klo23 kun morsian ja sulhanen molemmat oksensivat ( ei alkosta vaan tauti tarttui )

ja nämä olivat siis MINUN omat häät =(

Vierailija
78/115 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kova kupinottaja, mutta yhdet hauskimmista häistä ovat silti olleet uskovaishäät jossa ei viunaa ollut. Ruoka oli hyvää ja viihdykkeestä kävivät puheet jotka toisinaan kohosivat liki falsettiin kun jengi sai herätyskohtauksiaan. Pappi pahimmasta päästä. Eikä tullut kankkusta.

Vierailija
79/115 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itseasiassa tarjoilujen pitäisi suurinpiirtein vastata annetun lahjan arvoa. Jos vie 50 - 100 e lahjarahaa ja saa vastineeksi hernaria, niin on se aika noloa. Lisäksi samaan hintaan olisi saanut tarjolle jotain muutakin vähemmän ilmastonmuutosta aiheuttavaa.

Vierailija
80/115 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2011 klo 22:03"]

teihin verrattuna kyllä sydänmeltään sivistynyt ihminen. Eikö teille itselle tule pahaolo kun suollatte tuota 'paskaa' lähinmäisistänne.

Ilmeisesti me ateistit ollaan kuitenkin vähän suvaitsevaisempaa porukkaa?

Ihan sama, miten häitä vietetään, jos se on hääparille mieluisaa. Ootteko ajatelleet, että heillä ei ehkä ollut varaa tarjota kovin ihmeellisiä ruokia? Meillä ei ainakaan olisi. Saa kai sitä silti mennä naimisiin?

Toivottavasti et ap saa kovin montaa hääkutsua enää, kun kaikki parit eivät ehkä osaa miellyttää Sinua?

No minä EN ole ateisti, tosin en kuulu kirkkoonkaan. Mutta komppaan täysillä näitä atreistien kirjoituksia On tökeröä haukkua toisten häitä. Kukin tyylillään. Joku haluaa hartaat häät ja toiset taas vetää räkä kännit...kannattaa mennä sellaisiin häihin joiden hääparin mieltymyksen tuntee niin ei tule "ikäviä" yllätyksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi