Oletko itse ollut kympin oppilas jossain aineessa peruskoulussa/lukiossa?
Päättötodistuksesta siis kysyn. Mulla oli lukiossa yllättäen biologia 10. Muut numerot sitten olivatkin välillä 6-9, samoin peruskoulussa.
Kommentit (38)
ja historiassa molemmissa oli lukiossa ka 10. Ylppäreissä kirjoitin L:n maantiedosta ja M:n historiasta. Myös biologia oli keskiarvoltansa läheltä kymppiä. Yleisesti ka oli muistaakseni 8 ja 9 väliltä.
Ammatiksi tulikin sitten jotain mikä ei millään tapaan liity edellä mainittuihin aineisiin. Alalla tarvitaan enemmänkin matematiikaa ja fysiikkaa joissa olin kohtuullisen huono.
poikani päättötodistuksessa 5 x 10 lisäksi vielä käytösnumerona 10
Mulla oli pakkoruotsi aina 10. Siitä lähtien kun sitä seiskalta alkaen opiskeltiin. Kirjoitin siitä muuten L:n, vaikka muut aineet meni kirjoituksissa enemmän ja vähemmän persiilleen.
Ruotsi on vaan niin helppo kieli.
Keskikoulun päästötodistuksessa oli kymppejä paljon enemmän, mutta en enää muista 35 vuoden takaa, mistä aineista kympit tuli.
Kaikki kolme lastani sen sijaan ovat. Pienellä työllä ja oikealla asenteella selviää pitkälle jos on vähänkään taipumuksia.
Ihan varma en oo, miten kävi biolofian, äidinkielen ja historian suhteen. Saattoivat olla tai olla olematta, ainakin kaikista löytyy ysejä ja kymppejä
Liikunta, käsityö, äidinkeli, biologia, historia ja ehkä matikka. Lukion päästärissä ei kai ollut mikään. Panostin enemmän kirjoituksiin ja saman kevään pääsykokeisiin.
Mä en todellakaan muista. Mulla on aina ollut todistuksessa melkein pelkästään kymppejä ja ysejä, joku satunnainen kasi joukossa. Ei ole mitään muistikuvaa, mitä oon mistäkin saanut.
äidinkieli, ruotsi, uskonto, psykologia, terveystieto, biologia. Muut olivat ysejä. Peruskoulussa minulla on ollut noiden lisäksi myös liikunta joskus kymppi.
matikka, biologia, maantieto, englanti, äidinkieli, uskonto, historia, kuvis. Muut oli 9.
Lukiossa äidinkieli, englanti, biologia, maantieto, uskonto, filosofia, historia, psykologia. Muut oli 9.
Jossakin vaiheessa tokarissa ei ollut kuin yksi ainoa kasi, loput ysejä ja kymppejä. Aineet ovat vaihdelleet tasaisesti taideaineista matemaattisiin ja kieliin.
pitkä matematiikka, biologia, maantiede, fysiikka, kemia,filosofia, yhteiskuntaoppi, musiikki, liikunta ja terveystieto. Loput oli yhdeksikköjä.
yleensä saa käsityksen, että sivistymättömät täällä kirjoittelee... no taitaa olla kysymykserstä kiinni.
Itsellä ei ollut ku yksi 10, kuviksessa, loput 9-7. ruotsi tais olla 6.
Suurimmassa osassa aineita - todistuksen keskiarvo oli 9,5 - 9,8 välillä koko peruskoulun + lukion ajan
Kaikissa lukuaineissa + musiikissa.
Peruskoulussa kuvis ja käsityö. Lukiossa fysiikka, psykologia, saksa.
oli 9,8 eli aikalailla kymppirivi todistuksessa. Kirjoitin 6xlaudatur ja nyt olen itse opettaja.
pelkästään liikunta, kuvis ja oisko saksa ollu muita numeroita.
Ei oikeestaan koskaan pitäny lukea mitään, kokeissa pärjäsi kelvollisella kirjoitustaidolla ja sillä, että oli kuunnellu tunneilla ja lukenu sanomalehtiä päivittäin. Jatko-opinnoissa sitten kostautui, kun piti opetella se opiskelu, jonka muut kai oppii viimeistään yläasteella..