Laihduttamisesta. En käsitä, miten jotkut
voivat todeta esim. laihtuneensa 300 g viikossa. Mulle tuollainen vaihtelu on täysin normaalia päivästä ja päivän ajankohdasta riippuen. Vaikka mittaisin painon samaan aikaan päivästä, se saattaa vaihdella ainakin kilon, ehkä puolentoistakin, sisällä. Voin todeta laihtuneeni vasta, jos eroa entiseen on useampia kiloja. Miten teillä muilla?
Kommentit (11)
Mä itse punnitsen itteni aamulla, ennen kuin syön mitään ja kun olen käynyt aamupissillä. Toki painoon vaikuttaa vatsantoiminta ym. Mutta realistisemmat tulokset saa ku punnittee samaan aikaan joka pv.
Ennen kuukautisia ja niiden aikaan suunnilleen 1,5-2 kg enemmän, kuukautisten jälkeen vähemmän. Painan 54-56, parikymmentä vuotta ollut tuon painoinen raskauksia lukuunottamatta.
Laihduttaessani syön säännöllisesti ja oikein. Iltasyömiset ja juomiset tapahtuvat suunnilleen samaan kellonaikaan. Punnitus tapahtuu kerran viikossa heti herättyäni samaan kellonaikaan aamupissan jälkeen.
Itse laihduttajana en hypi päivittäin vaa`alla minulle on yhdentekevää jos joku näin tekee.
Mutta eikös hyvä laihdutusmäärä ole puolikiloa viikkoon, joten jos joku nyt laihtuu 300 per viikko niin sehän on sitten nippanappa se suositeltu.
Jos taas monta viikkoa, vaikka kuukausia sinnittelee noin että paino tippuu puolikiloa viikossa niin sehän tekee pitkällä aikavälillä paljon. Esim. 12 kk on 6 kiloa tai vajaa, riippuu nyt onko aina alle puolikiloa vai joskus vähän yli.. :)
Tottakai 300 g kuuluu osana normaaliin vaihteluun painossa. Olen itsekin huomannut kuukautisten eri vaiheessa vaihteluja. Mutta ei tällä ole sitten taas mitään tekoa tän laihduttamisen kanssa sillä se ei taas ole mitenkään normaalia että ihminen joka ei laihduta eikä ole tehnyt elämäntapamuutoksia laihtuisi 6 kiloa vuodessa.
Laihduttaessa toi puolisen kiloa toistuvasti pitkän aikaa on hyvä tapa. Ja siihen tässä varmaan meinataan, ei se että joku nyt laihduttaa 300 grammaa kaikenkaikkiaan tai että tulos olisi jotenkin huono jos ei ole viikko saldo vaikka 2 kiloa. 12 kk jatkuvalla 2 kilon viikkotahdilla tarkottaa 24 kiloa ja se on jo paljon ja vaatii hirveästi. Kroppa reagoi rankasti tollaseen ja epäonnistuminen pysyvässä laihtumisessa on aika niukkaa.
Jos taas monta viikkoa, vaikka kuukausia sinnittelee noin että paino tippuu puolikiloa viikossa niin sehän tekee pitkällä aikavälillä paljon. Esim. 12 kk on 6 kiloa tai vajaa, riippuu nyt onko aina alle puolikiloa vai joskus vähän yli.. :)
jos paino tippuu 0,5kg viikossa niin se ei tee noin vähän vuodessa
mutta olenkin reilusti ylipainoinen. Kyllä minusta voi ilmoittaa laihtuneensa -300g viikossa, jos tuo laskeva trendi on ollut jo viikkokausia ja nousuja takaisin ei ole tullut. Kymmenessä viikossa siis -3kg ja vuositasollahan se on jo -15kg.
Yhtä salakavalasti käy lihominen.
Hyvälläkin vaaalla punnitustulos vaihtelee +-200 g perättäisissä punnituksissa.
Esim. suolainen illallinen pidättää nestettä yli kilon lisäpainon verran.
Laihduttaessani syön säännöllisesti ja oikein. Iltasyömiset ja juomiset tapahtuvat suunnilleen samaan kellonaikaan. Punnitus tapahtuu kerran viikossa heti herättyäni samaan kellonaikaan aamupissan jälkeen.
ja käyn VAIN kerran viikossa, samana päivänä, samaan kellon aikaan samoissa olosuhteissa niin kyllä se laskeva suunta on havaittavissa. Sehän nyt on ihan itsestään selvää, että yhden päivän aikana paino vaihtelee syömisten mukaan. Kyllä mun paino on aamupunnituksen jälkeen korkeampi kun vedän aamupalaksi litran vettä + muut niin pakkohan niiden on näkyä...äly hoi älä jätä..
sitä ennen pöhötyn, varmaakin kerään nesteitä ja silloin olen ainakin 2 kiloa normaalia painavampi. Päivän mittaan on vaihtelua myös, aamulla keveämpi. Mutta en ole koskaan niin usein mittaillut, että olisin saanut selville kuinka paljon päivittäin vaihtelee.