Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en enää ikinä tee mitään töitä ilman työsopimusta tai sopimusta palkasta.

Vierailija
03.06.2011 |

Minä idiootti tein tänä vuonna kahta työtä opiskeluiden ohessa. Idiootti siksi, että työt olivat täysin sivutoimisia ja tutuille ihmisille. Verokortilla kyllä, ihan päivänvalon kestävää työtä.

Minä idiootti sanoin, että kyllä minä rahasta teen mitä vaan. Jotenkin kuvittelin, että joka tapauksessa maksettaisiin edes minimipalkka - en edes toivonut enempää. Eli noin 8 euron tuntipalkkaan olisin ollut todella tyytyväinen.

Nyt sitten sain palkat molemmista töistä. Olivat kivasti teettäneet minulla töitä YHDEN EURON tuntipalkalla!!! Ihan oikeasti. Ottaa päähän.

Työnantajat ovat läheisiä, en halua alkaa valittaa. Itsepähän en kysynyt palkasta etukäteen ja suostuin töihin. Luulivat varmaan, että opiskelijalle joka sentti on suuri lahja.

Kaiken kukkuraksi olen perheellinen opiskelija, minulla on kaksi lasta. Olisi jotenkin luullut, etteivät edes kehtaisi teettä euron tuntipalkalla töitä.

Olkoot opetukseksi nyt sitten.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laillista! Ja minä kyllä valittaisin, olkoot kyse vaikka vanhemmistani mutta jos tommoisen tempun tekisivät, saattaisi jopa välit mennä.. Puhdasta kusetusta ja hyväksi käyttöä.

Vierailija
2/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että työnantajasi ovat yrittäjiä ja ovat veloittaneet omilta asiakkailtaan jotain 40€/tunti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vanhemmilleni mitään vaikeuksia tai noloa tilannetta, jos alan palkasta valittamaan.

Ihan käsittämätöntä. Suomessa ei ole minimipalkkalakia. On työkohtaisia minimipalkkoja, mutta en minä kuulu mihinkään liittoon ja työt olivat kuitenkin vähän mitä sattuu - ei edes yhden alan töitä.

Kyllä meni kesän suunnitelmat vähän uusiksi. Eipä mennä Lintsille tai Tallinnan risteilylle näillä euroilla.

ap

Vierailija
4/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muodossa "Heippa, katselin tässä nyt tätä palkkaani. Tässä on että tuntipalkkani olisi vain euron tunti, onkohan nyt sattunut jokin virhe?" Voi olla, että jo tuon jälkeen palkkaa tulee enemmän.

Paljonko muuten teit sinne töitä? Onko joku muu läheisesi sinne töitä tehnyt? Jos on niin voisit kysellä että mitä palkkaa muut ovat saaneet.

Vierailija
5/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän, että hoidattavat alle 3v lapsensa ilmaiseksi anopilla. Saavat kotihoidontukea ja kuntalisää, kun lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa. Juttelin sen anopin kanssa ja hän kovasti valitti, ettei rahat tunnu eläkkeellä riittävän mihinkään. Totesin vain, että hyvä kun lastenhoidosta varmaan kuitenkin vähän saa, johon tokaisi, ettei hänelle (tietenkään) siitä mitään makseta.

Näin sitä oppii ihmisistä ja elämästä. Kyllä minä syytän itseäni. Ei ollut mitään puhetta palkasta ja suostuin töihin ilman minkäänlaista työsopimusta. Kirjasin vain työtunnit ylös ja toimitin sen verokortteineen. Olisi minut pitänyt hoitaa tämä paremmin.

ap

Vierailija
6/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan ihan suoraan, että heillä on sattunut pilkkuvirhe, tuntipalkan piti olla 10 E eikä 1 E.

Ihan pokkana sanot näin, katso miten naamat venyvät.

Mutta ihan oikeesti sun täytyy kysyä etukäteen paljonko sulle maksetaan palkkaa!!! Ethän sä voi vaan tehdä töitä ja unelmoida etkä yhtään tiedä mitä ne maksaa??? Kuulostaa 8-vuotiaan toimelta.

Vierailija
7/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni ja vaikka paras ystäväni noin sinulle tekisi, välit menisi kyllä saman tien. Eli oletko varma etteivät vanhempasi haluaisi juurikin asiasta tietää?

Minun vanhemmillani on joskus mennytkin välit melkein samanlaisesta asiasta. Tein teini-ikäisenä koko kesän hikipäässä tuttavapariskunnan firmalla töitä (säästin mopoon) ja lopulta palkkani olikin juuri n. euron kaksi tunnilta. Oli puhuttu 6eurosta, mutta he olivatkin päättäneet työpanokseni tämän arvoiseksi.

Että kun suututtaa puolestasi!

Vierailija
8/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä joku saattaa tunnistaa, enkä halua mustamaalata vanhempieni ystäviäkään tämän julkisemmin.

Tein kuitenkin tooodella häilyvästi omaan alaan liittyviä töitä. Suorittavalla tasolla. Minulla on korkea työmoraali. Tulin aina hyvissä ajoin töihin, jäin monta kertaa iltaan asti, jotta työt saatiin loppuun. Oli päiviä, jolloin aamulla lähdin opiskelemaan, menin sieltä suoraan töihin ja tulin illalla kotiin vasta kun lapset olivat nukkumassa.

ap

Vierailija
9/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on mahdollista?

Vierailija
10/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä käsitä miten aikuinen ihminen voi olla niin ajattelematon että ei sovi palkasta MITÄÄN etukäteen?

Johan sen sanoo järkikin että ensin sovitaan ehdot, oli kyseessä tuttu tai ei.

Ota tosiaan opiksi.

Vierailija
11/11 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä et ap aio asialle mitään muuta tehdä, kuin valittaa nimettömänä netissä ja todeta, että et enää ikinä tee näin? Et siis aio kysyä työnantajalta, että onko palkka varmasti oikein? Voihan olla, että siinä on tullut joku virhe ihan oikeastikin, ja asia korjaantuisi kun vaan viitsisit ilmoittaa.

Itse nuorempana tappelin työnantajani kanssa, oli sukulainen ja hölmönä ja kokemattomana suostuin ensin kaikkeen kusetukseen. Rupesin sit vaatimaan oikeuksiani ja nykyään onkin tuolla eukolla välit poikki kaikkiin sukulaisiin, kun on yrittänyt kusettaa kaikkien teinityttöjä ottamalla nämä "hyvää hyvyyttään" kesätöihin. Mutta nykyään kaikki tietää, mikä kusipää tuo on, eikä ketään harmita, että välit meni poikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi